Skocz do zawartości

Co jest lepsze kanal z podnosnikiem czy podnosnik nozycowy?


WOJT999

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    11

  • mik8181

    8

  • darkdog

    5

  • luket

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Przeniósłbym sam ten temat, ale nie moderuję tamtego działu. Osobiście uważam, że i jedno i drugie ma zalety i wady. Ja jestem za kanałem - brak dozoru, nie psuje się, nie trza konserwować (chyba, że szmatką kafelki przetrzeć), z niedogodności to, że trzeba biegać po schodkach, można zaliczyć glebę wpadając (no chyba, że ktoś ma elektr. roletkę i ją odsuwa tylko schodząc), więcej powierzchni do sprzatania, przy ręcznym (hydraulicznym) podnośniku trzeba się namachać, więcej roboty przy wykonaniu kanału. Ale ogólnie jestem za kanałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
(no chyba, że ktoś ma elektr. roletkę i ją odsuwa tylko schodząc),

 

Psuj jak znajdziesz zdięcie takiego wynalazku to wstaw na forum . Ja rzec by można wyszedłem z kanału (zaczynałem swoją karieję jako 10 latek od sprzątania kanału w warsztacie taty ale czegoś takiego nie widziałaem.

Najwiekszą zaletą podnośnika jest to że nie musi on spełniać wymagań dla kanału :lol:

§ 13. 1. Wymiary kanału przeglądowego powinny spełniać następujące wymagania:

1) długość powinna być większa niż długość pojazdu, określona przepisami w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, powiększona o długość schodów, o ile znajdują się na końcu kanału, lub zespołu pojazdów, jeżeli stacja kontroli pojazdów upoważniona jest do przeprowadzania badań technicznych zespołów pojazdów; przy czym dopuszcza się długość nie mniejszą niż 6,0 m dla stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t;

2) szerokość na poziomie ławy pomiarowej powinna mieścić się w granicach:

a) 0,6-0,8 m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,

b) 0,7-1,0 m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t;

3) głębokość powinna wynosić od 1,3 m do 1,8 m; wewnątrz kanału przeglądowego powinny znajdować się przesuwne platformy lub stałe boczne stopnie umożliwiające diagnoście zajęcie pozycji podwyższonej.

2. Kanał przeglądowy powinien mieć zapewnione odwodnienie oraz co najmniej nawiewną wentylację.

3. Kanał przeglądowy powinien być wyposażony w:

1) oświetlenie:

a) światło możliwie rozproszone, oświetlające miejsce pracy,

b) światło skupione o bezpiecznym napięciu zasilania, kierowane w razie potrzeby na elementy pojazdu (lampa przenośna lub na elastycznym wysięgniku);

2) półki wewnętrzne na narzędzia i klucze;

3) urządzenie do podnoszenia osi pojazdu o udźwigu co najmniej:

a) 20 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,

b) 115 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pozostałych pojazdów;

4) obrzeże umożliwiające przeciążenie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udźwigu, przy czym powinno być możliwe ustawienie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu również między obrotnicami przyrządu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu.

Ale mimo wszystko moim zdaniem podnośniki na SKP to pomyłka gdyż na nim montowany jest szarpak ( jak ktoś pracuje na stacji z podnośnikiem zamiast kanału to powinien mieć płacony dodatek za pracę w szczególnie niebezpiecznych warunkach) nie mówiąc o tym że wypoziomowane są tylko przy pierwszym dobiorze po po 3 miesiącach pracy z szarpakiem już napewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj jak znajdziesz zdięcie takiego wynalazku to wstaw na forum . Ja rzec by można wyszedłem z kanału (zaczynałem swoją karieję jako 10 latek od sprzątania kanału w warsztacie taty ale czegoś takiego nie widziałaem

Jak szef robił przebudowę hali (przystosowanie do stacji) to przeglądałem różne oferty. Kupuje się gotowy kanał stalowy, który zalewa się betonem w podłodze. Ten kanał ma już wszystko, półki, oświetlenie (prąd trzeba doprowadzić :D ) , przyłącze wentylacji i również elektryczną roletę zasuwaną w razie potrzeby (a raczej odsuwaną w razie potrzeby). Bajer nie z tej ziemi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie kanał , pracowałem na podnośniku i więcej nie chcę , jezeli chodzi o bajer to widziałem taki kanał co miał podnoszoną podłogę do wysokosci diagnosty przy schodach jest pedał do regulacji połorzenia , podłoga jest zrobiona z aluminiowej kratownicy tak ze woda w zimę nie stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Jako użytkownik podnośnika protestuję i rządam obniżenia stawki tym diagnostom, którzy w pracy posiadają kanał! Niespodziewane atrakcje są wystarczająco motywujące do wykonywania swych obowiazków bez uciekania sie do podwyżek i tym podobnych materialnych form uznania.

 

To mówiłem ja, bERT, pracujący na podnośniku Maha psia krew!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Ja właśnie muszę dokonać wyboru pomiędzy kanałem a podnośnikiem, zdecydowanie wolałbym kanał ale problemem jest wysoki poziom wody gruntowej, może ma ktoś jakieś sprawdzone metody uporania się z wodą, w jednym z poprzednich postów ktoś pisał o gotowym kanale metalowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno ale. Kanał musi posiadać studzienkę a to może stanowić problem ze względu na wody gruntowe. Podnośnik jest wygodny ale ma swoje wady. Wyższy dach nad podnośnikiem. SKP nie będzie mogła badać przyczep. No i oczywiście dozór techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja PSKP tak ma. Panowie w czerni stwierdzili, że ze względu na podnośnik.

 

Ta na której ja pracowałem poprzednio miała ABTE

 

3. Stanowisko kontrolne może znajdować się w pomieszczeniu nieprzelotowym wyłącznie na stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, przy czym na stacjach upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami długość stanowiska lub kanału przeglądowego powinna wynosić co najmniej 12 m.

 

Dla skp z kanałem długość kanału 12 m, dla skp z podnośnikiem długość stanowiska 12 m.

 

Stwierdzać mogą wiele rzeczy, ważne są przepisy a nie stwierdzenia... Powinieneś mieć ABTE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm na mojej SKP długość stanowiska kontrolnego przekracza 12m więc dlaczego nie dali możliwości badania przyczep?

Dodam, że stacja jest przelotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie dali możliwości badania przyczep?

 

Nikt się nie postawił w trakcie odbioru. U mnie tez był "mały" problem ale wynegocjowałem na podstawie Dz.U. 40 swoją rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.