Skocz do zawartości

Korekcja niepełnego numeru ramy motocykla w dokumentach


aXcid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie - witam serdecznie, jako iż jestem tutaj całkowitym świeżakiem. Poszukuję porady w sprawie korekcji numeru ramy motocykla w dokumentach. Z reguły 99% procent problemów rozwiązuję sobie w taki bądź inny sposób, jednak tym razem "sobieradztwo" w rachubę wchodzi średnio bo - a. nie miałem z takim problemem nigdy styczności, b. nie jest to specjalnie popularne a dostępne informacje nie do końca tłumaczą jak sobie z tym finalnie poradzić.

Do rzeczy więc.

 

Stałem się posiadaczem motocykla enduro. Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie jeden feler - gdzieś, podczas procedury pierwszej rejestracji (sprzęt sprowadzony z Holandii przez prywatną osobę na własny użytek), ktoś popełnił błąd w zapisie numeru ramy. Końcówka numeru wybita na ramie wygląda tak - 000123. W DR i KP zaś, wbite jest 00123. Prawdopodobnie, gdzieś musiał powstać "błąd na łączach" i ktoś klasycznie "zjadł" jedno zero z numeru. Podejrzewam błąd w oryginalnych dokumentach holenderskich, gdyż na holendersko - polskiej umowie KS również wpisany jest numer lżejszy o jedno "0". Poprzedni właściciel i jednocześnie importer sprzętu totalnie "zielony", pierwszy motocykl w życiu, pierwszy import - numer prawdopodobnie przepisany z dokumentów i nie sprawdzony co do zgodności ze stanem faktycznym. Co wesołe - nie wychwycił tego również żaden z diagnostów, przez lat 4 :/ Ani na pierwszym przeglądzie, ani na kolejnych.

 

Co z tym fantem teraz zrobić? Jasne, sprawe można by olać i szukać tradycyjnego "klepacza dowodowego" co roku, natomiast to jest rozwiązanie dla napalonego 18-latka. Ja już ten etap mam za sobą i ciąganie ze sobą "smrodów" nie do końca mi odpowiada.

Numer na ramie jest w 100% oryginalny i nie dotknięty inną niż azjatycka, ręką ;) Ponadto zgadza się z numerem silnika (w tym modelu ten sam numer widniał nabity na karterach oraz główce ramy), zgadza się rownież z instrukcją serwisową sprzętu. Jestem hobbystą mechanikiem motocyklowym z zawodu i legalności numeru jestem pewien.

 

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za jakąkolwiek, nawet najmniejszą próbę pomocy.

 

PS. Jeśli umieściłem temat w niewłasciwym dziale - sorry. Podchodzi to i pod problem z Urzędem Komunikacji i pod Badania Techniczne więc decyzja łatwą nie była ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinia rzeczoznawcy samochodowego z listy MI , że :

1 producent stosuje taki X-znakowy sposób numeracji

2 pole numerowe nie posiada cech fałszowania

3 odczytany z natury nr to ...

 

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.