Skocz do zawartości

DMC przyczepy hamowanej


megalex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Sam. terenowyMitsubishi Pajero na tabliczce F2-2115kg F3-4915 kg

wg mnie przyczepa może mieć 2800kg, a WK twierdzi ,że max.2115kg -tyle co DMC pojazdu.

Kto ma rację? Po co producent określałby takie DMC zestawu? Proszę o szybką pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • blakop

    9

  • JANUSZ60

    8

  • Psuj

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kto ma rację?

Pewnie ten kto czyta przepisy ,,,

Dz U 32

Par.3

z tym Ŝe w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do

rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów

samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta moŜe ulec zwiększeniu do 150 %

wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych

warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§3. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z

hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą

w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia

2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004

r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości

wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków

 

Czyli w tym przypadku podpieramy się pkt. c -określonej przez producenta

 

Dz.U.03.32.262

2004.04.04 zm. Dz.U.04.34.300

2004.05.01 zm. Dz.U.04.103.1085

2004.08.14 zm. Dz.U.04.169.1773

2007.05.31 zm. Dz.U.07.90.604

2007.10.20 zm. Dz.U.07.192.1393

2009.06.20 zm. Dz.U.09.75.639

2011.04.04 zm. Dz.U.11.47.242

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) z póź.zmianami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak prędko panowie...

 

Pytanie było o DMC więc :

§3. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z

hamulcem nie może przekroczyć:

 

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

 

Natomiast MMC jak najbardziej na poziomie ustalonym przez producenta więc 2800 o ile nie 3300 bo tyle widziałem w Pajero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w tych przepisach dotyczących przyczep jest kilka lapsusów. Pisałem już o tym w temacie HAK - proszę spojrzeć.

Myślę, że WK nie wzięło pod uwagę, że to pojazd terenowy wymagając zrównania tych parametrów. Warto im to uświadomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie

To pytanie do ustawodawcy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 1988 silnik 2,8td krótki 3 drzwiowy

 

Krótki ma MMC przyczepy 2800 a długi 3300. Użyj w rozmowie z WK argumentacji, że i owszem DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu, ale Ty podałeś MMC przyczepy określone przez producenta i ten parametr jest w DR a nie DMC przyczepy. W warunkach drogowych to na kierowcy spoczywa odpowiedzialność aby nie przekroczyć DMC przyczepy (które jest parametrem administracyjnym a nie technicznym) a nie na diagnoście.

 

 

Te parametry co zapodałem są od nowszego, duuuużo nowszego, ale jak widać masy przyczep nie zmieniły się przez te lata :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie?

 

Bo z założenia terenówka jest bardziej wytrzymała? (konstrukcja ramowa, albo choć przynajmniej z ramą szczątkową itd) Trudno powiedzieć co kierowało ustawodawca w tym względzie... no ale tak jest i basta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi proszę dlaczego w samochodzie terenowym hak wytrzyma 50-cio procentowe przeciążenie a w innym nie?
masa ta moŜe ulec zwiększeniu do 150 %

wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z założenia terenówka jest bardziej wytrzymała? (konstrukcja ramowa, albo choć przynajmniej z ramą szczątkową itd)
To dotyczy samego pojazdu a nie urządzenia sprzęgającego. Ja od momentu kiedy przeczytałem ten przepis nie znalazłem dla niego racjonalnego uzasadnienia :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w tych przepisach dotyczących przyczep jest kilka lapsusów.

 

To się zgadza.

Zwłaszcza w przypadku tego cytowanego tu przepisu o mozliwości zwiekszenia obciążenia o 150%.

Zgodnie z DzU 32 dotyczy to definicji zawartej w RM Min Inf z 30.12.2003 DzU 5 z 2004 poz 30, załącznik nr 1.

Z tym, że to rozporządzenie już nieobowiązuje, bo utraciło moc prawną od dn.06.01.2006.

Wobec tego jak, po tej dacie, można powoływać się na ten zapis. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko o to chodziło... Tam jest więcej kruczków wynikajacych z samego nazewnictwa juz...

 

No ten jest raczej niebywały,

Obowiązujące rozporządzenie które odwołuje się do przepisów nieważnego rozporządzenia 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie uchwalania obowiązywało. Nikt nie zaktualizował...

 

Chyba nie tak do końca...

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

no i jeszcze późniejsze zmiany:

Dz.U.03.32.262

2004.04.04 zm. Dz.U.04.34.300

2004.05.01 zm. Dz.U.04.103.1085

2004.08.14 zm. Dz.U.04.169.1773

2007.05.31 zm. Dz.U.07.90.604

2007.10.20 zm. Dz.U.07.192.1393

2009.06.20 zm. Dz.U.09.75.639

2011.04.04 zm. Dz.U.11.47.242

więc "niezły tam mają burdel siostry w tym archeo"... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie rozumiesz? W trakcie wprowadzania tego przepisu - sprawdź sobie w LEXie kiedy - Dz.U.Nr 5... jeszcze obowiązywał - potem przestał, ale już tego nie aktualizowano. Ustawy są pełne takich niedoróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie rozumiesz? W trakcie wprowadzania tego przepisu - sprawdź sobie w LEXie kiedy - Dz.U.Nr 5... jeszcze obowiązywał - potem przestał, ale już tego nie aktualizowano. Ustawy są pełne takich niedoróbek.

 

Zatem jak uważać za ważny taki przepis, jak ten o możliowości tego 150% przekroczenia?

 

[ Dodano: 10-11-2011, 17:02 ]

a propos przyczep, czy ktoś może słyszał o jakiś ograniczeniach dla autobusów ciągnących przyczepy

 

PoRD: art.71

4. Zespoł pojazdow składaj.cy si. z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może by.

dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos przyczep, czy ktoś może słyszał o jakiś ograniczeniach dla autobusów ciągnących przyczepy

Trzeba się pilnować bo nie wszystkie mogą ciągnąć .Podejrzałem w katalogu ITS , bywa różnie albo wcale ,albo 750/2000 ,zależy jak producent określił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.