wolf Napisano 5 Marzec 2012 Share Napisano 5 Marzec 2012 Mam pojazd, który wyposażony jest w opony o nośności niedostosowanej do DMC pojazdu. Chodzi w sumie o jeden indeks nośności, ale w sumie na całości brakuje 200kg na oponie, a jest ich 8sztuk ??? Nadmienię, że opon takie przewiduje producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 5 Marzec 2012 Share Napisano 5 Marzec 2012 Podaj więcej szczegółów, co to za pojazd czy osie nie są czasami składową osi wielokrotnej, czy opony pracują bliźniaczo, podaj ich oznaczenia i naciski na osie itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Marzec 2012 Share Napisano 5 Marzec 2012 Mam pojazd, który wyposażony jest w opony o nośności niedostosowanej do DMC pojazdu.Chodzi w sumie o jeden indeks nośności, ale w sumie na całości brakuje 200kg na oponie, a jest ich 8sztuk ??? Nadmienię, że opon takie przewiduje producent. Producent też się potrafi wyłożyć... W Oplach Combo, dla kół tylnej osi, przy maksymalnym ładunku jest przewidziane ciśnienie 350kPa Natomiast fabryka potrafiła zakładać tam opony o max dop. ciśnieniu 300 kPa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 Nadmienię, że opon takie przewiduje producent. Przewiduje czy montuje? Bo producent to raczej przewiduje i zaleca dany rozmiar opony, a nie nośność, ta musi być dopasowana do dmc. swoją szosą masz niezłe oko szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Marzec 2012 Autor Share Napisano 6 Marzec 2012 Jest to dźwig DMC 48000kg, koła pojedyncze 4 osie [ 2 osie pojedyncze i dwie jako składowe] Rozmiar 445/65|R22,5 169K Nośność 5800kg x8kół=46 400kg< 48 000kg [DMC] ????????? Co do parametrów to dokładnie takie przewiduje i montuje producent i takie są. Dodam, że jest to prawie nowy dźwig. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 Rozmiar 445/65|R22,5 169K Nośność 5800kg x8kół=46 400kg< 48 000kg [DMC] ????????? wolf, sprawdź, czy ta nośność 169 nie dotyczy opon zamontowanych na bliźniaku. Czasami producenci opon do ciężarówek podają 2 rozne nośności w zależności od prędkości z jaką może poruszać sie pojazd. Jesli jest to dźwig, to pewnie jego prędkośc maksymalna wynosi 50 lub 60 km/h a tak małe prędkości prowadzą do wzrostu nosności opony (pod warunkiem, że przewidział to producent opon). Dla przykładu wartości spisane z opony: 156/150L (154/150M). Zprzykłady wynika, że obniżenie maksymalnej prędkości ze 130 na 120 km/h powoduje wzrost nosności z 3750 kg na 4000 kg, czyli o 250kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Marzec 2012 Autor Share Napisano 6 Marzec 2012 Wiem o tych indeksach dla solo i bliźniaka. Niestety przepatrzyłem oponę i nie ma indeksu dla bliźniaka. [ Dodano: 06-03-2012, 12:43 ] Doczytałem, że producenci niektórych opon wykonując opony w danej technologii mają podwyższone nośności, pomimo oznaczeń innych niż na oponach. A nośność podawana wraz z indeksem prędkości jest z nim ściśle powiązana, przy mniejszych prędkościach ona będzie wiadomo większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 6 Marzec 2012 Share Napisano 6 Marzec 2012 Chyba znam odpowiedź zagadki: regulamin nr 30 EKG ONZ dotyczacy homologacji opon w punkcie 2.31.5. mówi, że: W przypadku prędkości mniejszych lub równych 60 km/h, maksymalna dopuszczalna nośność nie może przekraczać wartości procentowej określonej w tabeli poniżej i odnoszącej się do masy odpowiadającej indeksowi nośności danej opony, w odniesieniu do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu, w jakim ma być montowana dana opona.km/h nośnośc Prędkość maksymalna (km/h) - Maksymalna dopuszczalna nośność (%) 25 - 142 30 - 135 40 - 125 50 - 115 60 - 110 Czy prędkość dźwigu jest ograniczona np do 60km/h? Regulamin nr 30 EKG ONZ - opony.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 regulamin nr 30 EKG ONZ 1. ZAKRES Niniejszy regulamin obejmuje nowe opony neumatyczne przeznaczone do stosowania głównie w pojazdach należących do kategorii M1, O1 oraz O2 (1). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 Na jakiej zasadzie pojazd o DMC 48 t, jest dopuszczony do ruchu? Co z naciskami na oś? Wybaczcie pytanie ale od niedawna mam uprawnienia na okręgówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 zgodnie z przepisami - musi mieć wpisane "odstępstwo" w DR uzyskane od MI a życiowo to ktoś miał klapki na oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 Miałem podobny przypadek i nie miał wpisanego odstępstwa. Przeprosiłem, wytłumaczyłem ale widzę, że jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 ale widzę, że jeździ. "poczta" nadal działa ,no i niedowidzenie się szerzy .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 zgodnie z przepisami - musi mieć wpisane "odstępstwo" w DR uzyskane od MI a życiowo to ktoś miał klapki na oczach Dodatkowo ta DMC to może być MMC tego pojazdu w stanie gotowości do pracy ze względu na stosowanie przeciwwag. Na okres przejazdu te przeciwwagi powinny być demontowane i wtedy MC pojazdu może być mniejsze niż ta MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Na okres przejazdu te przeciwwagi powinny być demontowane I miejsce na nie jest na pokładzie dźwigu, więc o jakim zmniejszeniu mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 O takim że na terenie budowy może się z nimi przemieszczać a po drodze publicznej już nie powinien. Do przejazdu mogą być demontowane i wiezione na innym pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Do przejazdu mogą być demontowane i wiezione na innym pojeździe. To chyba, że tak. Ale szczerze mówiąc nie widziałem takiego wynalazku. No chyba, że Potain-a szynowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Ale szczerze mówiąc nie widziałem takiego wynalazku. to zobacz np Liebherr ... http://www.youtube.com/watch?v=n_8IvpeCeYE&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 No tak właśnie jest! A u nas pisze się do ministerstwa o odstępstwo, bo po co wozić drugą ciężarówką to całe żelastwo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 przy masie własnej już nie spełniają wymagań o DMC, bo mają 12 t na oś a gdzie jeszcze z balastem http://www.liebherr.com/AT/en-GB/products_at.wfw/id-179-0/measure-metric LTM 11200-9.1 max. lifting capacity (max. udźwig) - 1200 t Operational weight (Ciężar roboczy) - 96 t Total counterweight (Łączna przeciwwaga) - 202 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 No na dziewięciu osiach to by się nawet zmieścił w 10,67 T na oś, ale pewnie tam ciężar nie rozkłada się tak równomiernie Widać jednak że to maksymalne obciążenie nie przekracza 12t na oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 regulamin nr 30 EKG ONZ 1. ZAKRES Niniejszy regulamin obejmuje nowe opony neumatyczne przeznaczone do stosowania głównie w pojazdach należących do kategorii M1, O1 oraz O2 (1). Na początku jest napisane: Regulamin nr 30 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji opon pneumatycznych do pojazdów silnikowych i ich przyczep Zwróć proszę w cytowanym przez Ciebie fragmencie na słowo głównie (w szczególności, przede wszystkim) co nie wyklucza stosowania w innych pojazdach... Prawdopodobnie albo jest dokument dotyczący opon ciężarowych albo opisana zależność nośności od prędkości jest podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Widać jednak że to maksymalne obciążenie nie przekracza 12t na oś. właśnie dlatego podałem adres strony Liebherr-a żeby zobaczyć ... więc dla leniwych kilka obrazków LTM 1030-2.1 Operational weight - 24 t LTM 1050-3.1 Operational weight - 36 t LTM 1070-4.2 Operational weight - 48 t LTM 1100-5.2 Operational weight - 60 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Fajne sprzęty! Ja doszedłem do uprawnień II kat. na te 30 tonowe. Ostania praca w tym zawodzie w 1990r na Stalowej Woli Hydros T-321 Złote czasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.