Skocz do zawartości

Rozp. ws zakresu i sposobu przeprow bad tech(DzU 2012p996)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny.

 

Pomijając już podstawę prawną, na co zwrócił uwagę brodatymazur, przepis pomija pozwolenie czasowe, którego diagnosta nie może zatrzymać. Albo jak ma zatrzymać DR jeśli badanie przeprowadzane jest np. na podstawie pokwitowania z policji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    66

  • Psuj

    47

  • mirek.g

    42

  • michal_k

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

MICHAŁ_K - rozporządzenie nie daje podstaw zatrzymywania DR. Ono powinno być uszczegółowieniem ustawy PORD itp, a nie je podważać, czy zmieniać treść.

 

W tej kwestii mogę jeszcze podać wiele faktów, które będą przemawiały za moim stanowiskiem. Jednak czekam na dalszy rozwój wypadków. No i oczywiście może w końcu ktoś mi przedstawi tą podstawę. :evil:

 

Panowie weźcie się do roboty i przegadajcie mnie :-):):-D:D:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MICHAŁ_K - rozporządzenie nie daje podstaw zatrzymywania DR. Ono powinno być uszczegółowieniem ustawy PORD itp, a nie je podważać, czy zmieniać treść.

 

Zgadzam się. Dlatego zazwyczaj widuję wystawione zaświadczenia z wynikiem N za niezgodność numeru VIN, ale DR nie jest zatrzymywany.

 

 

Cieszy mnie, że w DIP-ie pojawiło się DMC zespołu pojazdów. Brakuje jeszcze tylko DMC przyczepy, które trzeba wpisać w KP przy pierwszej rejestracji.

 

[ Dodano: 08-09-2012, 23:57 ]

Ciekawostką jest też punkt Ia opisu zmian - rozumiem, że teraz SKP będzie musiało być wyposażone w aparat fotograficzny celem wykonania odpowiednich zdjęć zmian. A jak wykonać odpowiednie zdjęcie zmian w silniku, w którym w wyniku przeprogramowania elektroniki zmieniła się moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ciekawostka. W razie omyłki pisarskiej w dowodzie rejestracyjnym nowy wpis wstawia się dodatkowo z pieczęcią imienną diagnosty.

 

W 155 było podobnie - "przez skreślenie omyłkowego wpisu i podanie właściwej informacji w dowodzie rejestracyjnym, która powinna być opatrzona datą, podpisem uprawnionego diagnosty oraz jego pieczątką imienną."

 

Teraz uściślili że korekta powinna być w kolejnej rubryce w DR.

 

"i podaje właściwą informację w nowej rubryce w dowodzie rejestracyjnym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ,że rozszalała się burza - która będzie trwała krótko i późnij będzie cisza i nie dojdziemy do ładu.Nie na tym polega abyśmy się kłócili i zastanawiali co i jak .Kolego z Brodą z Mazur jeżeli czegoś nie wiemy to powiedz ,wytłumacz - wiesz przecież jak to wszystko jest skonstruowane - zaraz trzeba będzie zapisać w rozp.o stacjach -....... Zatrudnia prawnika :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ,że rozszalała się burza

 

No właśnie i po co. Ja uważam ,że do zabierania DR są właśnie tacy jak "brodaty". My Diagności zostańmy ludżmi , i tak te życie w tym Kraju jest ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tu wódkę pije a tu takie nowiny nowe rozporządzenie do badań technicznych i znów się za naukę trzeba brać :D tak z początku września to się nie za bardzo chce :) no ale żeby w październiku już wszystko umieć :cool: Jak wytrzeźwieję to zacznę czytać :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni diagności kto odpowiada za ten rozpi-dziaj ?????? w jednym rozporządzeniu sprzeczne wskazania. Zapytajcie się ministra, kto odpowiada za ten stan prawny.

§ 5. 6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny.

To jest niezgodne z dyrektywami unijnymi, to jest kolejna manipulacja.

 

§ 2.3. Wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek dokonywanej podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia,……………..

 

„Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. (poz. 996)

Załącznik nr 1”

0.2. Numer identy-fikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy

a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać.

b) Numer niekompletny lub nieczytelny.

c) Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym.

d) Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu.

e) Brak tabliczki znamionowej albo jest nieczytelna lub dane na niej zawarte są niezgodne ze stanem faktycznym.

f) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

Ten rodzaj usterek zaliczamy jako „UI – usterki istotne,” i to wszystko musi zostać udokumentowane w zaświadczeniu.

 

Załącznik nr 3

WZÓR ZAŚWIADCZENIA O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM POJAZDU

***** Należy wpisywać……………, stwierdzone usterki wraz z podaniem numeru z kolumny pierwszej i trzeciej załącznika nr 1 i/lub 2, ……………………

A to oznacza, że do zaświadczenia diagnosta musi wpisać.

Przedmiot i zakres badania. Wytyczne dotyczące oceny usterek*

A to oznacza, jak ma diagnosta postępować w sytuacji gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne.

§ 6.2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania, w którym stwierdzono te usterki.

Diagnoście nie wolno zatrzymywać DR i tak jest w całej unii europejskiej. Sprawa jest przesadzona przynajmniej wynikające z Art. 132.4

3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)w stopniu powodującym jego nieczytelność;

4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);

Natomiast czy diagnosta może zatrzymać DR w innej sytuacji ?

Zastanowimy sie nad tym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już drugi dzień przeglądam i coraz bardziej widzę ,że było tyle czasu -były instytucje które brały udział w pracach i znów jedno wielkie g...........no.

Błąd goni błąd - pkt. 4.1.1 podpunkt l - brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania -jak to usterka . Błąd w druku czy niedopatrzenie ustawodawcy

Uszkodzenie klosza lamp -dla jednych lamp -UD dla innych UI :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie stwierdzono ,że ta granica jest teraz nie potrzebna. I jak to bywało kiedy kierowca wymieniając żarówkę wkładał ją przeważnie odwrotnie to też nie było granicy cienia to strasznie się bulwersował kiedy Diagnosta mu zwracał uwagę. Więc postanowili widocznie aby tylko się coś świeciło. :x

 

[ Dodano: 09-09-2012, 16:34 ]

Powiem tak ,dla mnie te wszelkie zmiany , poprawki itd. w tym kraju to zaczynają mnie śmieszyć. Paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i po co. Ja uważam ,że do zabierania DR są właśnie tacy jak "brodaty". My Diagności zostańmy ludżmi , i tak te życie w tym Kraju jest ciężkie.

To co uważa MMIODZIO, to co uważa Brodaty to nie jest ważne. Najważniejsze jest to co stanowi prawo. Po waszych wypowiedziach stwierdzam, że po prostu boicie się zatrzymywać DR, boicie się korzystać ze swoich uprawnień, a co najważniejsze drodzy koledzy każdy z WAS, który odpuszcza sobie zatrzymanie DR po prostu nie wykonuje tego co mu prawo NAKAZUJE i tym samym w pewien sposób nie dopełnia swoich obowiązków.

 

Może zacznijmy od początku. Otóż jak już wcześniej cytowałem w innym temacie, ale w sumie to o to samo chodzi:

Dla źródeł prawa krajowego charakterystyczne jest ich hierarchiczne uporządkowanie. Konstytucja ma zawsze pierwszeństwo przed ustawami, potem są ratyfikowane umowy międzynarodowe, a te zawsze mają pierwszeństwo przed rozporządzeniami. Te natomiast mają pierwszeństwo przed aktami prawa miejscowego - działają one na obszarze działania organów, któe je ustanowiły.

Tak więc, najpierw jest konstytucja, później ustawa, umowy międzynarodowe, rozporządzenia... Podstawowa rzecz jest taka, iż wszelkie inne akty prawne muszą być zgodne z konstytucją, a jakiekolwiek ograniczenia w prawach obywatelskich mogą być regulowane jedynie USTAWĄ. Z tego też powodu Trybunał Konstytucyjny uznał, iż Policja i tym podobne służby z racji wykonywanych obowiązków mogą wchodzić, naruszać w pewnych sytuacjach prawa obywateli. Z tym, TK uznał, że w sytuacjach np. stosowania środków przymusu co oczywiście jest naruszaniem prawa obywateli do poszanowania jego godności, nietykalności cielesnej Policja itp. nie może opierać się na prawach ustanowionych w rozporządzeniach stosownych służb. Spowodowało to fakt, iż od tego czasu powstaje USTAWA o stosowaniu środków przymusu określająca jakie środki dana formacja może stosować.

 

Reasumując państwo może stosować ograniczenia w prawach obywatelskich jedynie na poziomie USTAWY, a nie rozporządzeń.

 

Do czego zmierzam? A no do tego, że wszelkie rozporządzenia z Waszej dziedziny nakładające na diagnostę obowiązek np. zatrzymania DR za niezgodność danych ze stanem faktycznym jest po prostu niezgodne z konstytucją. Dla jasności i poparcia swoich słów zacytuję stosowny zapis:

Rozdział II

WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

 

ZASADY OGÓLNE

 

Art. 30.

 

Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych.

 

Art. 31.

 

Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.

 

Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.

 

Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.

 

Idąc dalej w kwestii zatrzymywania DR. Otóż prawo, a może inaczej - OBOWIĄZEK zatrzymywania DR, czyli w pewnym sensie wchodzenia z butami w prawa obywatelskie został unormowany w USTAWIE Prawo o ruchu drogowym. To właśnie ona definiuje w jakich sytuacjach dana osoba może/ MUSI zatrzymać dowód rejestracyjny.

 

Zwróćcie uwagę na pewną kwestię: Kto może zatrzymać dowód rejestracyjny? Przytoczę jeszcze raz coś co w sumie znacie, ale spójrzcie na to pod wspomnianym kątem:

Art. 132.1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

 

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

 

a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

 

b) zagraża porządkowi ruchu,

 

c) narusza wymagania ochrony środowiska;

 

2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;

 

3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność;

 

4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);

 

5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego nieupoważnioną;

 

6) nieokazania przez kierującego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c;

 

7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

 

2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), policjant wydaje kierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 6.

 

3. Zatrzymany dokument, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4, 6 i 7, odpowiedni organ Policji przesyła niezwłocznie organowi, który go wydał, z zastrzeżeniem ust. 5.

 

3a. Odpowiednie organy Policji zawiadomią właściwego dyrektora izby skarbowej o fakcie zatrzymania dowodu rejestracyjnego w przypadku powzięcia uzasadnionego przypuszczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, w sytuacji, gdy dotyczy to spełnienia przez pojazd wymagań technicznych określonych w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

 

4. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) zatrzyma również jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

5. Zatrzymany dokument pojazdu zarejestrowanego za granicą, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4 i 6, pozostawia się w jednostce Policji przez okres 7 dni. Po upływie tego terminu dokument przekazywany jest przedstawicielstwu państwa, w którym pojazd jest zarejestrowany.

 

6. Zwrot zatrzymanego dokumentu następuje niezwłocznie po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie, z zastrzeżeniem art. 133.

 

Wynika z tego przepisu, że zarówno policjant jak i diagnosta ma zakakany obowiązek zatrzymania dowodu rejestracyjnego w wymienionych sytuacjach. Czyli państwo nadało tylko tym dwóm zawodom prawo / OBOWIĄZEK zatrzymania DR z tym,że diagnostom ograniczono sytuacje w których mają to zrobić.

 

Wracając do kwestii niezgodności danych ze stanem faktycznym. Ten punkt nie został wymieniony w ustawie, czyli logicznym wydaje się być pogląd, ze diagnosta nie może w tym przypadku zatrzymać dowodu rejestracyjnego. Moje prywatne zdanie w tej kwestii jest inne, ale ono się nie liczy i nie zmieni ustawy tak samo jak nakazanie zatrzymania DR w tej sytuacji w drodze rozporządzenia - jest to jednym słowem bubel prawny.

 

W dalszej części PORD mamy wymienione uprawnienia innych służb. Np Straż Graniczny ma prawo do kontroli pojazdów w pewnych sytuacjach, ale nie ma prawa do zatrzymywania DR choćby pojazd był na maxa zdezelowany. Dlaczego nie ma? Otóż PORD im takiego prawa nie nadał. Nie zmieni tego ichne rozporządzenie...

 

Każdy akt niższego rzędu nie może zmieniać kluczowych praw i wolności. Są one jedynie, ze tak powiem uszczegółowieniem danej kwestii zawartej w ustawie i powstają na jej potrzeby np.:

Poz. 996

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 26 czerwca 2012 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów

stosowanych przy tych badaniach2)

 

Na podstawie art. 81 ust. 15 ustawy z dnia 20 czerwca

czyli:

15. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzenia badań technicznych oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach, uwzględniając w szczególności zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu.

Nie wiem jak wy, ale ja tu nie widzę wskazania by własciwy minister okreslił w drodze rozporządzenia dodatkowe sytuacje w których diagnosta może zatrzymać DR...

 

 

O to właśnie mi biega. I nie mam nic do ukrycia:

Kolego z Brodą z Mazur jeżeli czegoś nie wiemy to powiedz ,wytłumacz - wiesz przecież jak to wszystko jest skonstruowane - zaraz trzeba będzie zapisać w rozp.o stacjach

To wszystko zapewne sami wiecie tylko, że gdzieś w ferworze walki o tym zapomnieliście. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po waszych wypowiedziach stwierdzam, że po prostu boicie się zatrzymywać DR, boicie się korzystać ze swoich uprawnień, a co najważniejsze drodzy koledzy każdy z WAS, który odpuszcza sobie zatrzymanie DR po prostu nie wykonuje tego co mu prawo NAKAZUJE i tym samym w pewien sposób nie dopełnia swoich obowiązków

 

Widzisz między nami jest pewna różnica a w zasadzie między naszymi szefami. U Ciebie "gniotą" żeby zatrzymywać DR jak najwięcej bo statystyka :) , a u Nas gniotą żeby nie zatrzymywać bo "szkoda klienta" i nie wróci, a najlepiej jeszcze nie wystawiać N bo po co. Znam stacje w mojej okolicy które od początku roku mają 3 negatywy podczas gdy ja po 3 to mam dziennie (nie zawsze).

Dopóty badania techniczne zależne będą od firm prywatnych i ich właścicieli dopóki będzie tak jak jest czyli syf :cry: . Bo co z tego że ja się "staram" jak prawie wszyscy w koło to mają w d..ie. Ja nie puszczę puści to stacja obok :razz: I nic nie da że dam negatyw a potem jest poprawka, bo za rok już tego samochodu nie zobaczę u mnie na badaniu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że gdzieś w ferworze walki o tym zapomnieliście

 

Właśnie bo czy badanie techniczne na niektórych stacjach jest badaniem -jest walką o kasę .Nie ważne ustawy i rozporządzenia -liczy się mamona .Ilu z diagnostów będzie wiedziało ,że zmienia się rozporządzenie .Jak nie którzy działają jeszcze na przepisach z lat 80 i pasuje to ich szefom i wszystkim w około :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do mojego postu

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=148938&sid=bffc3cb121bf0340c7fbe12eb66d1b05#148938

Pojazd został skierowany do diagnosty w celu dokonania oceny i na tej podstawie dopuszczenie lub nie pojazd do ruchu.

§ 3. 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

Okazało się, że pojazd jest nadal niesprawny a diagnosta na tą okoliczność musi wypełnić zaświadczenie.

Załącznik nr 3

WZÓR ZAŚWIADCZENIA O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM POJAZDU

***** Należy wpisywać……………, stwierdzone usterki wraz z podaniem numeru z kolumny pierwszej i trzeciej załącznika nr 1 i/lub 2, ……………………

Powiedzmy, że te usterki, są następujące:

PIERWSZA KOLUMNA

1.1.8. Połączenie z hamulcami przyczepy (elek-tryczne i pneumatyczne)

TRZECIA KOLUMNA

b) Niepewne lub nieprawidłowe mocowanie osłony lub szybkozłącza.

d) Nieprawidłowe działanie.

Pozostałe objaśnienia do wypełnienia tego zaświadczenia.

** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia.

Czyli...

2. Pojazd (nie)****** odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla:

Te warunki, które niespełna nie są dodatkowymi warunkami a więc tutaj nic pisać nie możemy.

 

Diagnosta skreślił pozycje 1i 2, jaki wiec jest wynik takiego badania czy zatrzymany DR może zostać wydany , jeżeli nie to dlaczego?

http://dokumenty.rcl.gov.pl/DU/rok/2012/pozycja/996

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz znowu ktoś sieje zamęt [nie mam na myśli brodategomazura- dla jasności] zabierzesz DR [za niezgodny nr VIN] to postępujesz:

1. Zgodnie z Rozp

2. Niezgodnie z Ustawą

 

Tak, czy tak kopany w d...ę. Diagnosta powinien mieć jeszcze praktykę w kancelarii prawnej i to z 10 lat ;)

 

Podobnie było z SAMAMi, TNB po poprawce, OBT po zatrzymaniu DR przez Policję - nagle się jakiś "mądry" obudzi i okazuje się, że większość robiła źle BT...... :razz:

 

[ Dodano: 10-09-2012, 12:52 ]

Tak czytam to nowe Rozp i może mnie oświecicie - wszystkie pojazdy teraz muszą mieć tablice rejestracyjne - ponieważ brak tablicy to UI [rozumiem, że teraz z zagranicy muszą mieć ważne tablice lub próbne, to samo dotyczy SAMów] ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że pojazdy zza granicy dalej nie będą miały TR bo przy rejestracji nic się nie zmienia czyli oświadczenie że przyjechal na lawecie natomiast Samy juz teraz umnie w WK dostają tymczasowe

Po prostu będziemy musieli nauczyć się interpretować nowe zapisy tak aby za bardzonie namieszać

Już się boję co będzie od czasu wejścia w życie nowego Rozp. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 10-09-2012, 12:52 ]

Tak czytam to nowe Rozp i może mnie oświecicie - wszystkie pojazdy teraz muszą mieć tablice rejestracyjne - ponieważ brak tablicy to UI [rozumiem, że teraz z zagranicy muszą mieć ważne tablice lub próbne, to samo dotyczy SAMów] ???

 

0.1.Tablice rejestracyjne

 

a)Brak tablicy/tablic lub jej/ich mocowanie grozi odpadnięciem. X

c) Tablica niezgodna z dokumentami lub danymi pojazdu. X

d) Tablice rejestracyjne nielegalizowane. X

f) Brak nalepki kontrolnej, o ile jest wymagana. X

b) Brakujące elementy numeru rejestracyjnego lub tablica nieczytelna. X X

i) Miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych nie spełnia wymagań określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia o warunkach technicznych. X

UD-X 1) usterki drobne – usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;

§ 6. 1. W przypadku gdy w pojeździe nie stwierdzono żadnych usterek lub stwierdzono usterki drobne, uprawniony diagnosta określa wynik badania technicznego pojazdu jako pozytywny

3) informuje posiadacza pojazdu o rodzaju stwierdzonych usterek drobnych i konieczności ich usunięcia.

 

e) Ozdobienie tablic rejestracyjnych. X X

g) Nieprawidłowe oznaczenie znakiem PL lub umieszczony na pojeździe znak określający inne państwo niż to, w którym pojazd został zarejestrowany. X X

h) Nieprawidłowe oznaczenie pojazdu przeznaczonego konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych. X X

UI XX

2) usterki istotne – usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;

2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.
6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania, w którym stwierdzono te usterki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§5 Rejestr może być prowadzony z wykorzystaniem systemu informatycznego.

wracamy do papierowych ... :?::evil:

Tutaj zadałem pytanie które pozostało bez odpowiedzi ,teraz pogłówkujcie o co chodzi z tym zapisem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tylko przejrzałem ten cud

1.1.17 wycieki płynu z korektora siły hamowania UD

6.1.10 brak adnotacji hak w DR UD

10.5 brak adnotacji gaz w DR UD

Fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne kwiatki;

8.2.1.1 i 8.2.2.2 jest UI a powinno być USZ.

6.5 , 10.5 p.A Z2 6.1 p.6 jest UI a nie powinno się przystąpić do badania zgodnie z PORD art. 81 p12

7.1.4 i 7.1.5 7.10 p.B bubel prawny ( albo założyć kask i spr poduszkę i napinacz w praktyce)

9.11.1 podnośnik chyba podchodzi pod UDT to my go nie spr. pod kątem działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i się zastanawiam jak szybko będzie nowelizacja - a może już nad nią pracują :mrgreen:

 

Najbardziej podoba mi się kolumna czwarta gdzie zaznaczono jednocześnie wszystkie trzy możliwości, albo dwie ( UD UI) . Wiadomo dla klienta zawsze to będzie UD. , a jak się trafi jakiś oczytany to dopiero będzie gadka . :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja nie wiedziałem, że zamieszczę post o takiej poczytności w 3 dni ponad 2000 oglądalności i ponad 40 wypowiedzi no nieźle. Ostatnio tak grzmiało na temat Vatu i ogranicznika prędkości.

Zawsze staram się doszukiwać pozytywów i teraz znalazłem. Po prostu Ministerstwo zadbało by ludzie o niskim ciśnieniu nie zasłabli :-)

 

A tak poważnie. Już się pogubiłem gdzie była wypowiedź kolegi Brodatego dot. braku uprawnień ustawowych do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez diagnostę w przypadku niezgodności cech identyfikacyjnych.

 

Bardzo poważnie potraktowałem ten sygnał i wnikliwie go przeanalizowałem nie ukrywam konsultując się z kolegami i koleżankami.

 

Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

b) zagraża porządkowi ruchu,

c) narusza wymagania ochrony środowiska;

2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;

3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność;

4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);

5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego nieupoważnioną;

6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c;

7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), policjant wydaje kierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 6.

3. Zatrzymany dokument, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4, 6 i 7, odpowiedni organ Policji przesyła niezwłocznie organowi, który go wydał, z zastrzeżeniem ust. 5.

3a. Odpowiednie organy Policji zawiadomią właściwego dyrektora izby skarbowej o fakcie zatrzymania dowodu rejestracyjnego w przypadku powzięcia uzasadnionego przypuszczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, w sytuacji, gdy dotyczy to spełnienia przez pojazd wymagań technicznych określonych w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

4. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) zatrzyma również jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

5. Zatrzymany dokument pojazdu zarejestrowanego za granicą, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4 i 6, pozostawia się w jednostce Policji przez okres 7 dni. Po upływie tego terminu dokument przekazywany jest przedstawicielstwu państwa, w którym pojazd jest zarejestrowany.

6. Zwrot zatrzymanego dokumentu następuje niezwłocznie po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie, z zastrzeżeniem art. 133.

 

Na uwagę zasługuje zapis w art. 132 ust. 4 Pord. Daje on uprawnienie diagnoście zatrzymania dowodu rejestracyjnego w przypadku ust. 1 pkt 1, 3 ,4. Nie ma tu uprawnienia do zatrzymania dowodu rejestracyjnego z powodów wymienionych w pkt 7:

 

7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

 

A to oznacza, że parlament dał uprawnienie do zatrzymania dowodu rejestracyjnego z powodu niezgodności numeru VIN w pojeździe z zapisami w dowodzie rejestracyjnym gdy nie odpowiadają stanowi faktycznemu - wyłącznie organom kontroli ruchu drogowego.

 

Pozwolę sobie podzielić również te wątpliwości. Dziękuję za sygnał. Szkoda, że ten sygnał nie dociera do twórcy przepisu.

 

To moje prywatne zdanie.

 

Jednak naszą rolą jest egzekwować przepisy nawet te najgłupsze a rolą Ministerstwa, Sejmu i Senatu jest tworzyć prawo.

 

Niestety na mocy rozporządzenia diagnosta ma obowiązek zatrzymać dowód rejestracyjny za niezgodność cech identyfikacyjnych. Dopiero przed sądem może się bronić.

 

Nie ukrywam, że skala problemu jest w promilach, gdyż nie stwierdzam dużo przypadków zatrzymania dowodu rejestracyjnego za niezgodność numeru VIN.

 

§5 ust. 6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny.

Na tej podstawie obowiązkiem diagnosty będzie zatrzymać dowód rejestracyjny a dalszy ciąg to już nie jego sprawa.

A tak naprawdę to najmniejszy problem. Bo jeśli będą cechy VIN niezgodne to problem się dopiero zaczyna ( nie ważne czy wykryje to diagnosta, policjant czy sam właściciel pojazdu), czy można pojazd utrzymać w ruchu na mocy art 66a Pord. Nie ukrywam, że nie zawsze jest to możliwe.

 

No i mógłbym na tym zakończyć, by wszyscy myśleli, że temat jest jasny.

 

Ale w tym miejscu muszę docenić forumowicza S.K.P.-POZNAŃ

 

Słusznie przytoczył:

A jak się ma w tym przypadku ustawa do nowego rozporządzenia :shock:

 

a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać. X

b) Numer niekompletny lub nieczytelny. X

c) Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym. X

 

Tu wyraźnie zakwalifikował Minister tę usterkę wyłącznie jako ISTOTNĄ usterkę powodującą wynik badania NEGATYWNY a nie powodującą zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.

 

Ja rozumiem można stworzyć przepis nie zgodny z ustawą ale stworzyć rozporządzenie nie zgodne z tym samym rozporządzeniem to przekracza mój poziom inteligencji.

 

W tym momencie czas schować dyplom ukończenia studiów i stwierdzić, że pływam w zbyt płytkim brodziku intelektualnym by pojąć nadmiar jestestwa twórcy tego arcydzieła. ::(:x

 

=================================

 

Zauważyłem także, że diagnosta ma obowiązek dać wynik badania negatywny za niezgodność numeru rejestracyjnego. Chyba zakończy się pozytywny wynik badania jak klient wpierw przyjedzie na tablicach czasowych czerwonych by za chwile wrócić po wpis do dowodu już na białych tablicach.

Acha na okresowym także z zagranicy będzie obowiązek tablic rejestracyjnych albo wynik negatywny bo pojawił się zapis, że brak tablic jest to usterka istotna - do tej pory takiego zapisu w zał. nr 1 nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.