Skocz do zawartości

Rozp. ws zakresu i sposobu przeprow bad tech(DzU 2012p996)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

1-§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1)....

2)....

3)....

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.

Uściślono kiedy sprawdzamy(pobieramy opłatę)warunki dodatkowe przy okresowym.

Nie widzę "L" i "Taxi"- to znaczy że na okresowym to nas nie interesuje już czy to "L" czy "Taxi" i pobieramy opłatę 99 zł a z gazem 162 zł. ???

2-Zmiany konstrukcyjne to też tylko dodatkowe 82 zł ??? i bez wyznaczania terminu następnego badania, chyba że to jakaś nówka co ma na 3 lata i po zmianie skracamy odpowiednio na rok albo na pół roku ???

3-Pierwsze tylko z tablicami ???

Czy jest ktoś na forum kto rozumie podobnie?

Jestem po drugim czytaniu i na razie tak to widzę jak napisałem.

 

1. Jutro się zagłębię :)

 

2. Zmiany konstrukcyjne w zakresie mają okresowe więc jak najbardziej 98(153itd)+82. Jeśli badanie ma w zakresie okresowe możesz ustalić TNBT, natomiast w przypadku taxi, L, skracasz jak ma dłuższy czasookres. Ponadto nie ma konieczności kontroli geometrii i amortyzatorów, jeśli zmiana nie dotyczyła tych układów.

 

3. Na to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    66

  • Psuj

    47

  • mirek.g

    42

  • michal_k

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dotyczy zmian konstrukcyjnych

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2.

W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Teraz możemy zmieniać DMC pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Teraz możemy zmieniać DMC pojazdu ?

 

Nie może przekraczać, tylko to z tego wynika.

Ale czy może być mniejsze?

A jakie to miałyby być zmiany, żeby prowadziły do obniżenia DMC?

 

A tak btw to ten ten zapis jest taki sam jak w DzU 155.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może przekraczać, tylko to z tego wynika.

Ale czy może być mniejsze?

 

Gdyby nie mogło to zapis w rozporządzeniu byłby inny.

 

A jakie to miałyby być zmiany, żeby prowadziły do obniżenia DMC?

 

Każda zmiana, która prowadzi do obniżenia MMC albo np. zmiana liczby osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po takiej rejestracji zapominają o tym i pojazd po drogach jeździ zazwyczaj załadowany do 4,6t

 

Bywa, że i więcej, bo ITD namierzyła auto o DMC 3,5 t ważace 7,6 t :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę "L" i "Taxi"- to znaczy że na okresowym to nas nie interesuje już czy to "L" czy "Taxi" i pobieramy opłatę 99 zł a z gazem 162 zł. ???

To reguluje PoRD art 81 ust 11, więc tu się nic nie zmieni, nadal sprawdzamy i pobieramy za taxi, uprzywilejowany czy naukę jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę "L" i "Taxi"- to znaczy że na okresowym to nas nie interesuje już czy to "L" czy "Taxi" i pobieramy opłatę 99 zł a z gazem 162 zł. ???

 

Wręcz przeciwnie,zobacz te par. ,czego to dotyczy,teraz wlaśnie jest jasno napisane i za w/w pobieramy opłatę podczas OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę "L" i "Taxi"- to znaczy że na okresowym to nas nie interesuje już czy to "L" czy "Taxi" i pobieramy opłatę 99 zł a z gazem 162 zł. ???

To reguluje PoRD art 81 ust 11, więc tu się nic nie zmieni, nadal sprawdzamy i pobieramy za taxi, uprzywilejowany czy naukę jazdy.

1-§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1)....

2)....

3)....

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.

§ 17-22 są to autobusy -dopłata cennik 7.04 7.05

§ 38-42 pojazd do czynności na drodze-dopłata 7.02 (w cenniku objaśnienia patrz pozycja nr 4) ,ciężarowy do przewozu osób-dopłata

7.03, zasilany gazem-dopłata 1.15 , pojazd długi i ciężki-bez dopłaty

§ 52 to pojazd wolno poruszający się-bez dopłaty

PoRD art 81 ust 11 wyszczególnia tylko badania dodatkowe które wykonujemy niezależnie od okresowych bo jest taka potrzeba, ktoś miał kolizję, potrzebuje zaświadczenie VAT, ktoś przerobił auto, potrzebuje ustalić dane techniczne pojazdu itd

Biorąc pod uwagę nowe rozporządzenie o zakresie przeprowadzania badań i cennik to wnioskuję że "Taxi" 'L" robimy tylko raz jako dodatkowe i wystawiamy zaświadczenie a na

okresowym to tylko zakres 0-10 zał. nr 1 (podobnie jak z Vat).

Od kontroli wpisu w DR i legalizacji taxometru jest ITD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik nr 1 poz 10.5 lit a) Brak dokumentu wydanego przez TDT- UI.

Chodzi o zbiornik gazowy, wiadomo.

Załącznik nr 2 poz 1.4 Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu- Brak dokumentu potwierdzającego sprawność,wydanego po terminie wydania skierowania -UI.

Czy to znaczy że samochód z gazem po wypadku ma mieć nowy TDT na zbiornik wydany po kolizji ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik nr 1 poz 10.5 lit a) Brak dokumentu wydanego przez TDT- UI.

Chodzi o zbiornik gazowy, wiadomo.

Załącznik nr 2 poz 1.4 Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu- Brak dokumentu potwierdzającego sprawność,wydanego po terminie wydania skierowania -UI.

Czy to znaczy że samochód z gazem po wypadku ma mieć nowy TDT na zbiornik wydany po kolizji ????

 

Wg. mnie nie można wykonać badania jeśli klient nie ma dokumentów na zbiornik, cysternę czy inne urządzenie techniczne (zwyżka, winda itd), wyraźnie o tym mówi Art 81. ust. 12 PoRD:

 

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

Natomiast gdy klient ma taki dokument, ale jest nie ważny wtedy UI.

 

 

 

Jeśli chodzi o badanie pokolizyjne, to załącznik nr 2 (tabel) pkt. 1.4 mówi:

 

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

 

co wg. mnie oznacza, że jakiekolwiek urządzenie techniczne (zbiornik gazu, cysterna, dźwig, żuraw, winda, zwyżka, cokolwiek) ma mieć wydany dokument potwierdzający wykonanie badania doraźnego pokolizyjnego, które ma być nastąpić po naprawie pokolizyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik nr 1 poz 10.5 lit a) Brak dokumentu wydanego przez TDT- UI.

Chodzi o zbiornik gazowy, wiadomo.

Załącznik nr 2 poz 1.4 Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu- Brak dokumentu potwierdzającego sprawność,wydanego po terminie wydania skierowania -UI.

Czy to znaczy że samochód z gazem po wypadku ma mieć nowy TDT na zbiornik wydany po kolizji ????

 

Wg. mnie nie można wykonać badania jeśli klient nie ma dokumentów na zbiornik, cysternę czy inne urządzenie techniczne (zwyżka, winda itd), wyraźnie o tym mówi Art 81. ust. 12 PoRD:

 

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

Natomiast gdy klient ma taki dokument, ale jest nie ważny wtedy UI.

 

 

 

Jeśli chodzi o badanie pokolizyjne, to załącznik nr 2 (tabel) pkt. 1.4 mówi:

 

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

 

co wg. mnie oznacza, że jakiekolwiek urządzenie techniczne (zbiornik gazu, cysterna, dźwig, żuraw, winda, zwyżka, cokolwiek) ma mieć wydany dokument potwierdzający wykonanie badania doraźnego pokolizyjnego, które ma być nastąpić po naprawie pokolizyjnej.

Zgadzam się że nie można wykonać badania bez ważnego papieru.

Tylko raz wystepuje okreslenie dozór trchniczny a w drugim przypadku Transportowy Dozór Techniczny, a mnie chodzi czy to napewno to samo.

Coś było z butlą na gaz że kwit z UDT jes nieważny, ma być z TDT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDT zajmuje się zbiornikami gazu oraz cysternami, natomiast dźwigami, zwyżkami, żurawiami itd - UDT

 

ps. jak klient ma nieaktualne dokumenty na butle czy dźwig to możesz zrobić badanie, ale wynik negatywny, natomiast jak nie ma w ogóle papierów, to odstępuję się od badania.

 

ps2. chociaż jak czytam ten artykuł:

 

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

to już sam nie wiem :( nie dość, że ma być dokument, to jeszcze ma potwierdzić sprawność urządzenia. To całkowicie uniemożliwia wystawienie negatywnego wyniku, bo jak nie stwierdza sprawności to nie podchodzisz do badania, więc za brak tego dokumentu też nie wystawisz negatywa bo nawet nie przystąpisz do badania. Może ktoś mądrzejszy zabierze głos :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o badanie pokolizyjne, to załącznik nr 2 (tabel) pkt. 1.4 mówi:

 

Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

to załóżmy taką sytuację:

zbiornik gazu w wyniku kolizji został uszkodzony w stopniu wykluczającym go z dalszej eksploatacji;

właściciel pojazdu kupił i zamontował nowy zbiornik, ale wyprodukowany i dozorowany np. miesiąc przed kolizją.

 

IMHO w takim przypadku powyższy zapis nie może mieć zastosowania, ponieważ ten nowy zbiornik nie uczestniczył w kolizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik gazu w wyniku kolizji został uszkodzony w stopniu wykluczającym go z dalszej eksploatacji;

 

A cóż to za pomysł znowu?? Już ustaliliśmy, że takie uszkodzenie nie istnieje. KAŻDE uszkodzenie zbiornika wyklucza go z dalszej eksploatacji 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STARE

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie,

b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu;

2) sprawdzenie dodatkowego wyposażenia pojazdu;

3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę:

a) stanu technicznego ogumienia,

b) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowość działania urządzeń sygnalizacyjnych,

c) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców,

d) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego koła kierownicy, w tym prawidłowość ustawienia i zamocowania kół jezdnych,

e) stanu technicznego zawieszenia,

f) instalacji elektrycznej,

g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia,

h) stanu technicznego układu wydechowego - w uzasadnionych przypadkach pomiar poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju oraz ocenę stanu technicznego sygnału dźwiękowego,

i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin;

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach technicznych.2. W przypadku pojazdu zabytkowego wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego wykonuje się zakres badania technicznego określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia, stosując odpowiednio warunki techniczne, na podstawie których pojazd został uznany za zabytkowy.

3. Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

4. Wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

5. Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia dokument identyfikacyjny badanego pojazdu, który stanowi załącznik do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

 

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi

zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie,

b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu;

2) sprawdzenie dodatkowego wyposażenia pojazdu;

3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem

bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę:

a) stanu technicznego ogumienia, w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia właściwego dla

danego typu pojazdu,

b) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania

urządzeń sygnalizacyjnych,

c) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców,

d) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego

koła kierownicy, w tym prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych,

e) stanu technicznego zawieszenia,

f) instalacji elektrycznej,

g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia,

h) stanu technicznego układu wydechowego – w uzasadnionych przypadkach pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego

podczas postoju oraz ocenę stanu technicznego sygnału dźwiękowego,

i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin, jeżeli pojazd jest napędzany silnikiem o spalaniu wewnętrznym;

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach

Co z tego wynika????

 

[ Dodano: 19-09-2012, 00:33 ]

 

 

[ Dodano: 19-09-2012, 00:33 ]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik gazu w wyniku kolizji został uszkodzony w stopniu wykluczającym go z dalszej eksploatacji;

 

A cóż to za pomysł znowu?? Już ustaliliśmy, że takie uszkodzenie nie istnieje. KAŻDE uszkodzenie zbiornika wyklucza go z dalszej eksploatacji 8)

pomysł taki, że osoby nie znające tego ustalenia mają wyraźnie napisane " o co kaman "

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne piszecie ale tak na prawdę to się nie wiele zminiło? Czy mam rację.
Nie no, trochę się zmieniło ;) Zresztą po co tyle nowych szkoleń ruszyło :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszyłem ten temat ponieważ sądzę że jak w październiku wejdzie nowe rozporządzenie to takich sytuacji będzie pełno i wtedy to dopiero zacznie być bałagan i różne interpretacje przepisów przez WK.

 

Akurat nowe rozporządzenie wyraźnie to precyzuje. DIP ma być wydawany do pierwszego badania okresowego jak również do badania pojazdu zarejestrowanego czasowo w celu wykonania badania.

 

§ 6. 1. W przypadku gdy w pojeździe nie stwierdzono żadnych usterek lub stwierdzono usterki drobne, uprawniony diagnosta określa wynik badania technicznego pojazdu jako pozytywny i:

2) dla badania technicznego, o którym mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c i art. 81 ust. 3 ustawy, wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu oraz dokument identyfikacyjny pojazdu;

2. Czasowej rejestracji dokonuje się:

1)

2) na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia:

a)

b)

c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy;

 

a klienci (99%) przyjeżdżają z DR i skierowaniem "ustnym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

MOŻE KTOŚ WYJAŚNI W NOWYM ROZPORZĄDZENIU JEST CYT:

7.1.5 PODUSZKI POWIETRZNE

A] BRAK PODUSZEK LUB PODUSZKI NIEZGODNE Z TYPEM POJAZDU

B] PODUSZKA WYRAŻNIE NIE DZIAŁA

CO TO ZNACZY I JAK TO ZBADAĆ :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.