smolow Napisano 5 Czerwiec 2006 Share Napisano 5 Czerwiec 2006 Witam panów, mam małe pytanko i wielką prośbę. Małe pytanko: czy może mieliście jekieś problemy po wizycie panów z dozoru technicznego i zakwestionowali wam opoźnieniomierz firmy Maha typ VZM 100, tkórym zgodnie z certyfikatem niemożna badać hamulców w motocklach? i trzeba zakupić nowy, niezależnie od tego czy urządzenie rolkowe jest przystosowane do badania jednośladów. Wielka prośba to jaki opoźnieniomierz polecacie do badania motocykli..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2006 Share Napisano 5 Czerwiec 2006 Ja mam CL-170 z firmy ZEPWN. Prosty w obsłudze i montażu, bez problemu komunikuje się z komputerem (w celu wydruku raportu) i ogólnie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smolow Napisano 5 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2006 Szkoda że mój temat został przeniesiony gdyż temat który poruszyłem dotyczy wniosków po kontroli panów z TDT i powinien raczej być tam gdzie go umieściłem. Temat ten może też dotyczyć opisanej sytuacji na innych SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2006 Share Napisano 5 Czerwiec 2006 W większym stopniu Twój post dotyczy sprzętu niż kontroli, dlatego został przeniesiony. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Dzięki uprzejmości kolegi Piotra Barczuka, który zadał sobie trud powiadomienia firmy MAHA o zaistniałym problemie, publikuję OFICJALNĄ odpowiedź producenta: W odpoweidzi na Pańskie pytanie informuję: Opóźnieniomierz VZM 100 firmy MAHA posiadał certyfikaty zgodności ITS nr Z/15/28/99 (okres ważności 28.01.1999 do 27.01.2002) oraz nr Z/15/40/02 (okres ważności 28.01.2002 do 27.01.2005). Certyfikaty te nie obejmowały możliwości kontroli jednośladów (motocykli jednośladowych), ponieważ opóźnieniomierz ten nie posiadał uchwytów/przystawki do mocowania na motocyklach. Jednak opóźnieniomierzem VZM 100 można przeprowadzać kontrolę motocykli z bocznymi wózkami, ciągników rolniczych, pojazdów trójkołowych, etc., tj. wszystkich pojazdów, które posiadają podłogę (opóźnieniomierz VZM 100 zgodnie z instrukcją obsługi należy umieścić na podłodze pojazdu). Niemożliwość zastosowania opóźnieniomierza VZM 100 do kontroli jednośladów wynika z faktu, iż motocykle jednośladowe nie posiadają podłogi, tj. płaskiego miejsca, na którym można umieścić urządzenie. Kontrolę hamulców jednośladów przeprowadza się na urządzeniach rolkowych do kontroli hamulców firmy MAHA (typy IW2, IW4, IW7), które to urządzenia posiadają taką możliwość. Urządzenia te posiadają certyfikaty zgodności ITS potwierdzające możliwość kontroli jednośladów. Reasumując, jeżeli Stacja Kontroli Pojazdów posiada opóźnieniomierz VZM 100 oraz urządzenie rolkowe do kontroli hamulców umożliwiające kontrolę jednośladów (tak jest w przypadku Państwa SKP), spełnia wymagania stanowiska kontrolnego w zakresie wyposażenia w urządzenia przeznaczone do kontroli hamulców jednośladów. Pragnę tutaj jeszcze wyjaśnić (przypomnieć), iż wprowadzenie opóźnieniomierza na stację kontroli pojazdów miało na celu umożliwienie kontroli pojazdów, które ze względu na ich konstrukcję nie można skontrolować na urządzeniach rolkowych/płytowych. Żaden przepis nie mówi o konieczności dublowania się przyrządów w zakresie możliwości pomiarowych. Pana pytającego na forum proszę o kontakt z biurem WSOP Sp. z . (tel. 032- 32 49 30). Informuję, iż mieliśmy już kilka podobnych zapytań ze stacji po kontrolach przeprowadzonych przez inspektorów TDT, jednak nasze wyjaśnienia (przytaczane powyżej) zawsze były wystarczające. Pozdrawiam, Grzegorz Legominski Kierownik działu wdrożeń i certyfikacji MAHA POLSKA To chyba kończy dyskusję na ten temat ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smolow Napisano 9 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2006 Pismo pana z firmy MAHA jest mi dobrze znane dostałem takie 02 czerwca i miałem nadzieje że panom z TDT to wystarczy. Jednakże sprawa była prosta panom bardzo się podobało pismo ale problem z tym opóźnieniomierzem jest jeden i to najważniejszy: w opisie nazwy urządzenia (na certyfikacie) jest zapis że z wyłączenie motocykli i wszystko w tym temacie. próbowałem z nimi dyskutować ale wpisali to w protokole że tym opoźnieniomierzem niemożna sprawdzać motocykli. chciałem powalczyć cos w Warszawce w TDT ale szef kazał odpościć i już mamy nowy uniwersalny opóźnieniomierz..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.