Robert Napisano 12 Lipiec 2006 Share Napisano 12 Lipiec 2006 Chciałem powrócić do tematu samoróbek-trójkołowców i nie tylko. czy taki gość przyjeżdżając na stację i prosząc o rejestrację pojazdu powinien posiadać dokumenty od rzeczoznawcy lub homologację?? bo skąd mamy wiedzieć czy np silnik nie ma zbyt dużej mocy do ramy i nie rozpadnie się albo rama jest dobrze zaprojektowana i przenosi większe obciążenia niż jest na nie narażona?? przypadku pojazdu z fabryki producent martwi się o homologację i gwarantuje bezpieczeństwo. Natomiast mamy wykonywać obliczenia konstrukcyjne i... żądać podania rodzaju stopu z którego jest wykonan rama?? bo jak sie rozjedzie to pójda do diagnosty co dopuścił takie coś i nie muszę kończyć co wtedy bedzie nie chodzi mi teraz o klasyfikację pojazdu bo to zawsze można dobrać . Co myślicie szanowni koledzy o tym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 12 Lipiec 2006 Share Napisano 12 Lipiec 2006 W temacie SAM-a bezwzgędnie powinien wypowiedzieć się (ocena techniczna) certyfikowany rzeczoznawca. Co oczywiście nie zwalnia z obowiązku przeprowadzenia badań na SKP (w zakresie, który umożliwia oczywiście wyposażenie kontrolno - pomiarowe SKP). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Lipiec 2006 Share Napisano 14 Lipiec 2006 bo skąd mamy wiedzieć czy np silnik nie ma zbyt dużej mocy do ramy i nie rozpadnie się albo rama jest dobrze zaprojektowana i przenosi większe obciążenia niż jest na nie narażona?? przypadku pojazdu z fabryki producent martwi się o homologację i gwarantuje bezpieczeństwo. Natomiast mamy wykonywać obliczenia konstrukcyjne i... żądać podania rodzaju stopu z którego jest wykonan rama?? bo jak sie rozjedzie to pójda do diagnosty co dopuścił takie coś Art. 6 . 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciagnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub czesci jest obowiazany uzyskac dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i czesci swiadectwo homologacji wydane przez ministra własciwego do spraw transportu. Czy takiego "składaka" możemy uznać za nowy typ ,a jezeli tak to taki "producent" musi przedstawić homologacje [ Dodano: 14-07-2006, 08:54 ] 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotycza pojazdu: 1) zabytkowego; 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego marke okresla sie jako "SAM"; czyli zostaje nam rzeczoznawca a z opiniami bywa różnie . I znowu d.... z tyłu Jak rzeczoznawca sprawdzi wytrzymałośc ramy ,spawy,naprężenia itp......... a my toto dopuszczamy do ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2006 zgadzam się. mamy dwa WK u nas. W jednym jak sie zmienia ilość miejs w aucie (np w busie)i dostawia sie fotele to przechodzi bez problemu a w drugim żądają homologacji i... dzwoniłem kiedyś do ITS w sprawie wydania homologacji-ok. 6000zł to kosztuje. na busa gość ma pecha ,ze na leży do tego własnie WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Lipiec 2006 Share Napisano 14 Lipiec 2006 homologacji-ok. 6000zł to kosztuje Homologacje wydaje się dla nowego pojazdu danego typu a nie na używany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 gość ma pecha ,ze na leży do tego własnie WK A o jednej sztuce zwolnionej z obowiązku homologacji słyszeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 Jedno państwo , jedno prawo, a każdy ma swoją interpretacje Generalnie ustawy powinno się czytać a nie je interpretować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert OSKP Napisano 17 Lipiec 2006 Share Napisano 17 Lipiec 2006 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotycza pojazdu: 1) zabytkowego; 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego marke okresla sie jako "SAM"; i ciąg dalszy 3)specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej; 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. z tego ostatniego korzysta większość firm które przebudowują lub zabudowują pojazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.