Skocz do zawartości

Raz jeszcze HAK


krzakx

Rekomendowane odpowiedzi

hak na Twoim pojeździe jest przystosowany tylko do 2749 kg

No i właśnie wychodzi to z tego

Pen - za przeproszeniem, ale ten program jest do bani

Czyli do bani nie do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że MMC to nie to samo co DMC o której mówią nasze warunki techniczne i jest z tym niemałe zamieszanie.

Miałem podobny dylemat. Przyjechał klient na dodatkowe BT haka. W DR F1. 3500, F2. 3500, F3. 7000, O1. 3500 ale D haka 14,3kN. Powiedziałem mu, że nie może takiej ciężkiej przyczepy ciągnąć co najwyżej 2500kg (wyliczone przez program). Powiedział że OK. Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Maksymalną masę ciągniętej przyczepy O1 obniżono do wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego. O1 2500kg." Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?

Ten hak był nieodpowiedni dla tego pojazdu, więc powinien założyć taki który jest właściwy.

Nie możemy obniżać parametrów pojazdu dlatego, że ktoś zamontował coś za słabego dla pojazdu.

 

[ Dodano: 15-02-2014, 11:28 ]

Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?

 

W WK się na tym nie znają.

Na takie przypadki mają zaświadczenie z SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?
3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisałem że pojęcia MMC i DMC w dowodach i przepisach są pomieszane i niespójne.

To co Paprock napisał jest ok. ale jest jeszcze to

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

 

W WK się na tym nie znają.

Na takie przypadki mają zaświadczenie z SKP.

Dlatego napisałem stosowną adnotację.

Nie żebym bronił swojego tylko chciałem poznać Wasze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisałem że pojęcia MMC i DMC w dowodach i przepisach są pomieszane i niespójne.

-ale oba parametry określa (niestety) producent:

61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;

 

To co Paprock napisał jest ok. ale jest jeszcze to

Cytat:

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

- no, ale o urządzeniach służących do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą, czy tam "sprzęgających" wklejałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym bronił swojego tylko chciałem poznać Wasze zdanie.

 

Moim zdaniem zrobiłeś źle - dlaczego obniżyłeś fabryczny parametr ustalony przez producenta? Hak był za słaby i należało go wymienić lub zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?

Moim zdaniem nie bardzo :? Podobnie ograniczyłbyś maksymalną prędkość pojazdu ze względu na opony o niższych indeksach :?

 

Albo w drugą stronę.

Pozycja O2 w DR 1500kg.Hak zamontowany w pojeździe o parametrze D pozwalający ciągnąć przyczepę 2000kg- też napiszesz w uwagach "Maksymalną masę ciągniętej przyczepy O1 zwiększono do wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego. O1 2000kg." :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marceli2 napisał/a:

Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem?

 

Moim zdaniem nie bardzo Podobnie ograniczyłbyś maksymalną prędkość pojazdu ze względu na opony o niższych indeksach

Grzegorz ma rację, bo postępując zgodnie z tokiem myslenia marceli2, to montując o pony o mniejjszej nośności można by zmniejszyć DMC pojazdu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Parametr D-jest to wartość,która jest określona jako teoretyczna siła odniesienia siły

poziomej występująca między pojazdem ciągnącym a przyczepą.Jest to wartość obciążeń jakim

jest poddawany hak podczas badań wytrzymałościowych przeprowadzonych w laboratorium.

W granicach określonej wartości hak zachowuje przewidziane przez konstruktora parametry

i zapewnia granicę bezpiecznego użytkowania.Do obliczenia D haka dane do wzoru znajdziemy na

tabliczce znamionowej w samochodzie.MMP obliczymy:DMC zespołu pojazdów[F3]minus DMC pojazdu[F2].Dane znajdują się w DR.Wartość D wyliczona na podstawie danych zawartych na TZ

pojazdu,wynikająca z mas pochodzących z pojazdu i przyczepy nie może być większa niż wartość

siły D podana przez producenta haka.Przypominam że Regulamin Nr 55 EKG ONZ dotyczący

,,jednolitych przepisów homologacji mechanicznych części sprzęgających pojazdy,,szczegółowo

określa wymagania stawiane tego typu urządzeniom.Ważne jest też miejsce mocowania haka do

konstrukcji pojazdu-producent to określa,oraz maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi

tylnej pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMP obliczymy:DMC zespołu pojazdów[F3]minus DMC pojazdu[F2]

Nie zgadzam się.DMC to nie to samo co MMC.Ale myślę ,że nie ma sensu prowadzić kolejnej dyskusji ponieważ było już bardzo dużo na ten temat w innych tematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek63, Ty jesteś jakimś kaznodzieją? Udzielasz się, ale jakby bez czytania o czym mówimy w tzw. międzyczasie, niejednokrotnie wypisując bzdury. A na odpowiedzi na Twoje specjalistyczne cytaty się nie wypowiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.