Fredek Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 hak na Twoim pojeździe jest przystosowany tylko do 2749 kg No i właśnie wychodzi to z tego Pen - za przeproszeniem, ale ten program jest do bani Czyli do bani nie do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Wiem, że MMC to nie to samo co DMC o której mówią nasze warunki techniczne i jest z tym niemałe zamieszanie. Miałem podobny dylemat. Przyjechał klient na dodatkowe BT haka. W DR F1. 3500, F2. 3500, F3. 7000, O1. 3500 ale D haka 14,3kN. Powiedziałem mu, że nie może takiej ciężkiej przyczepy ciągnąć co najwyżej 2500kg (wyliczone przez program). Powiedział że OK. Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Maksymalną masę ciągniętej przyczepy O1 obniżono do wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego. O1 2500kg." Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? Ten hak był nieodpowiedni dla tego pojazdu, więc powinien założyć taki który jest właściwy. Nie możemy obniżać parametrów pojazdu dlatego, że ktoś zamontował coś za słabego dla pojazdu. [ Dodano: 15-02-2014, 11:28 ] Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? W WK się na tym nie znają. Na takie przypadki mają zaświadczenie z SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? Aby było dobrze, klient powinien wymienić hak ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? 3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Dlatego pisałem że pojęcia MMC i DMC w dowodach i przepisach są pomieszane i niespójne. To co Paprock napisał jest ok. ale jest jeszcze to 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego W WK się na tym nie znają.Na takie przypadki mają zaświadczenie z SKP. Dlatego napisałem stosowną adnotację. Nie żebym bronił swojego tylko chciałem poznać Wasze zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Dlatego pisałem że pojęcia MMC i DMC w dowodach i przepisach są pomieszane i niespójne. -ale oba parametry określa (niestety) producent: 61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; To co Paprock napisał jest ok. ale jest jeszcze to Cytat: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego - no, ale o urządzeniach służących do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą, czy tam "sprzęgających" wklejałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Nie żebym bronił swojego tylko chciałem poznać Wasze zdanie. Moim zdaniem zrobiłeś źle - dlaczego obniżyłeś fabryczny parametr ustalony przez producenta? Hak był za słaby i należało go wymienić lub zdemontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? Moim zdaniem nie bardzo Podobnie ograniczyłbyś maksymalną prędkość pojazdu ze względu na opony o niższych indeksach Albo w drugą stronę. Pozycja O2 w DR 1500kg.Hak zamontowany w pojeździe o parametrze D pozwalający ciągnąć przyczepę 2000kg- też napiszesz w uwagach "Maksymalną masę ciągniętej przyczepy O1 zwiększono do wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego. O1 2000kg." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2014 Share Napisano 15 Luty 2014 marceli2 napisał/a:Wystawiłem zaświadczenie w uwagach wpisałem " Klient pojechał i nie wrócił, nie miałem żadnych telefonów z WK. Nie wiem czy mu wpisali w adnotacjach nową wartość O1. Powiedzcie czy dobrze postąpiłem? Moim zdaniem nie bardzo Podobnie ograniczyłbyś maksymalną prędkość pojazdu ze względu na opony o niższych indeksach Grzegorz ma rację, bo postępując zgodnie z tokiem myslenia marceli2, to montując o pony o mniejjszej nośności można by zmniejszyć DMC pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 16 Luty 2014 Share Napisano 16 Luty 2014 Dzięki za zainteresowanie tym przypadkiem. Widzę, że to raczej Wy macie rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek63 Napisano 16 Luty 2014 Share Napisano 16 Luty 2014 Witam.Parametr D-jest to wartość,która jest określona jako teoretyczna siła odniesienia siły poziomej występująca między pojazdem ciągnącym a przyczepą.Jest to wartość obciążeń jakim jest poddawany hak podczas badań wytrzymałościowych przeprowadzonych w laboratorium. W granicach określonej wartości hak zachowuje przewidziane przez konstruktora parametry i zapewnia granicę bezpiecznego użytkowania.Do obliczenia D haka dane do wzoru znajdziemy na tabliczce znamionowej w samochodzie.MMP obliczymy:DMC zespołu pojazdów[F3]minus DMC pojazdu[F2].Dane znajdują się w DR.Wartość D wyliczona na podstawie danych zawartych na TZ pojazdu,wynikająca z mas pochodzących z pojazdu i przyczepy nie może być większa niż wartość siły D podana przez producenta haka.Przypominam że Regulamin Nr 55 EKG ONZ dotyczący ,,jednolitych przepisów homologacji mechanicznych części sprzęgających pojazdy,,szczegółowo określa wymagania stawiane tego typu urządzeniom.Ważne jest też miejsce mocowania haka do konstrukcji pojazdu-producent to określa,oraz maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Luty 2014 Share Napisano 16 Luty 2014 MMP obliczymy:DMC zespołu pojazdów[F3]minus DMC pojazdu[F2]. Nie zawsze tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Luty 2014 Share Napisano 16 Luty 2014 MMP obliczymy:DMC zespołu pojazdów[F3]minus DMC pojazdu[F2] Nie zgadzam się.DMC to nie to samo co MMC.Ale myślę ,że nie ma sensu prowadzić kolejnej dyskusji ponieważ było już bardzo dużo na ten temat w innych tematach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 16 Luty 2014 Share Napisano 16 Luty 2014 marek63, Ty jesteś jakimś kaznodzieją? Udzielasz się, ale jakby bez czytania o czym mówimy w tzw. międzyczasie, niejednokrotnie wypisując bzdury. A na odpowiedzi na Twoje specjalistyczne cytaty się nie wypowiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.