naxvavka Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Witam Mając quada zarejestrowanego jako pojazd samochodowy inny - jest hamulec postojowy ( ręczny) w prawej klamce na linkę. Czy można dodatkowo dołożyć sobie hamulec ręczny hydrauliczny (by znacząco zwiększyć jakość hamowania na tyną oś podczas jazdy w terenie) jako dodatkowy układ ( w ogóle nie ruszając istniejącego; czyli dodatkowo dołożyć zacisk z klockami + przewód hamulcowy + klamka z pompką). Takim sposobem były by 2 klamki hamulca po prawej stronie kierownicy. Jak to się ma do przeglądów technicznych oraz podczas kontroli drogowej? Czytałem że problem byłby gdyby ktoś przerabiał seryjny układ hamowania ale nic nie znalazłem na temat osobnego dodatkowego układu. W różnych terenówkach czy samochodach sportowych ludzie robią sporo modyfikacji począwszy od przeróbek hamulców na mocniejsze i na modyfikacjach zawieszenia kończąc; nawet sporo motocyklistów dokłada sobie we własnym zakresie dodatkowy hamulec hydrauliczny ( HB do stuntu) i jeżdżą tak po drogach publicznych. Czy jest to legalne? Czy nie będzie z tym problemu podczas zwykłej kontroli drogowej lub podczas okresowego badania technicznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11352&highlight=dodatkowy+hamulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naxvavka Napisano 12 Marzec 2014 Autor Share Napisano 12 Marzec 2014 Przeczytałem proponowany temat jednak nadal nie do końca jest jasno wyjaśnione. Piszą tam, że nie można modyfikować istniejących oryginalnych hamulców. Ręczny (postojowy) będzie nadal jak wcześniej czyli mechaniczny ; tylko byłby dodatkowy samodzielny układ jako hamulec pomocniczy do jazdy w terenie. Na logikę to raczej nie powinno być żadnego problemu gdyż nie zmieni to w żaden sposób budowy poszczególnych elementów oraz zasady działania seryjnego układu. Chyba są nawet quady co seryjnie mają podzielone hamulce na lewej klamce przód a w prawej tył. W tym przypadku jest tak, że hamulec wciskany nogą hamuje na 2 zaciski na przedniej osi + 1 wspólny zacisk tylnej osi ( i w tym zacisku jest wyjście na linkę hamulcową do prawej klamki na kierownicy która ma możliwość zablokowania mechanicznego = hamulec postojowy tylnej osi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Ręczny (postojowy) będzie nadal jak wcześniej czyli mechaniczny ; tylko byłby dodatkowy samodzielny układ jako hamulec pomocniczy do jazdy w terenie. § 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami": 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; 2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką; 3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością: a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy; wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naxvavka Napisano 12 Marzec 2014 Autor Share Napisano 12 Marzec 2014 ,, Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t,, a ja piszę o quadzie zarejestrowany jako pojazd samochodowy inny Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r.w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej. Czyli wymagania, tak jak dla motocykla trójkołowego. A ten z kolei odziedziczył wiele wymagań po motocyklu (pojazd jednośladowy) ( no i tak jak napisałem głównie w ścigaczach montują sobie dodatkowy układ hamulcowy na ogół pod klamką sprzęgła i jeżdżą po drogach publicznych więc przeglądy i kontrole chyba przechodzą; nawet są są specjalne gotowe zestawy montażowe do kupienia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esy Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 nxvavka napisał; Chyba są nawet quady co seryjnie mają podzielone hamulce na lewej klamce przód a w prawej tył. W tym przypadku jest tak, że hamulec wciskany nogą hamuje na 2 zaciski na przedniej osi + 1 wspólny zacisk tylnej osi ( i w tym zacisku jest wyjście na linkę hamulcową do prawej klamki na kierownicy która ma możliwość zablokowania mechanicznego = hamulec postojowy tylnej osi) To może poszukaj odpowiedniego, będziesz miał w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naxvavka Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 kolego u mnie jest odpowiedni i w oryginale czyli : hamulec wciskany nogą hamuje na 2 zaciski na przedniej osi + 1 wspólny zacisk tylnej osi ( i w tym zacisku jest wyjście na linkę hamulcową do prawej klamki na kierownicy która ma możliwość zablokowania mechanicznego = hamulec postojowy tylnej osi) a interesuje mnie to czy nie będę miał problemu na przeglądzie lub podczas kontroli drogowej gdy zobaczą 2 klamki hamulca po prawej stronie kierownicy + dodatkowy zacisk z tyłu do użytku w off-road. Nawet są zakłady które są typowo nastawione na modyfikacje seryjnych samochodów czy motorów. (modyfikują lub całkowicie wymieniają seryjne rozwiązania układu hamowania , silnika itd. na pewno każdy wie o co chodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.