Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Więc jak w temacie. Mam bardzo dobrze utrzymany ciągnik z 2006r i szkoda mi go sprzedać za marny grosz, a potrzebuje w związku ze zmianą pracy wywrotkę 4x2. Nie interesuje mnie spawanie nowego kipra gdzieś w stodole itd tylko chcę założyć markowy Meiller zdjęty z powypadkowej wywrotki. Ciągnik mam na rozstawie 3,85 czyli długi i rozstaw jak w typowej wyrtoce, ale wiadomo rama z tylu jest jakieś 20cm krótsza niż w wywrotce, ale za to kiper jest z auta z hds'em i jest krótszy od typowego o 40cm czyli środek zabudowy mogę zrobić na podwoziu jak w oryginale - teoretycznie wszystko gra tylko robić ... Belkę zaczepu też będę mieć oryginalną przystosowaną do 24t dmc przyczepy. Ale ... jak to ugryźć prawnie, zmianę z ciągnika na ciężarowy?? DMC zostaje z ciągnika bo jest 18t co i do ciężarowego też pasuje, nacisków na oś nie przekrocze bo technicznie ma 13t na napędowej, dmc zestawu 40t - też pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Ale ... jak to ugryźć prawnie Normalnie. Stacja kontroli pojazdów na której po przebudowie wykonasz badanie z opisem zmian (pogadaj wcześniej z wybraną stacją/diagnostą co chcesz zrobić i czego ewentualnie będą od Ciebie wymagali z tego tytułu, żeby niespodzianek nie było). Takiej zmiany musi dokonać uprawniony przedsiębiorca - w praktyce każdy kto ma mechanikę pojazdową. Jak masz coś takiego to sam sobie wystawisz oświadczenie, że takie zmiany zrobiłeś. I na koniec wizyta w WK i wymiana dowodu na nowe dane. Stacja może zażyczyć sobie opinii rzeczoznawcy (i zapewne zażyczy) no i jakichś kwitów z wagi zapewne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Autor Share Napisano 25 Marzec 2014 Wiem, że każda społeczność czy grupa zawodowa (a to bardziej o to chodzi) na siebie nic nie powie ale u mnie w mieścinie są diagności bardziej święci od Papieża i aż boję się tam iść pytać bo na samym starcie mi powiedzą, że się nie da bo nie ... Chciałbym (uprzejmie proszę ) abyście mi napisali co konkretnie i względem jakiej ustawy potrzebuję. Teraz jeszcze kwestia DMC przyczepy. Znając moich diagnostów napiszą 22t (40dmc - 18dmc auta) co wg mnie jest nie zgodne bo dmc haka nie wynika z DMC zestawu i DMC auta ciągnącego a jedynie z DMC zestawu i masy rzeczywistej auta ciągnącego bo kto mi zabroni poruszać się autem o DMC18t ważącym rzeczywiście 17,1t ?? Gdzie wg prawa przyczepę mogę ciągnąc DMC 23,94t ?? A problem w tym(, a może to nie problem??), ze wszystkie 3 osiowe przyczepy (większość, bo stare maja 22t)maja dmc 24t. ustawa z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%; 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. Powinni wpisać tyle ile jest w zagranicznym briefie (czy to w odpowiedniej rubryce czy też adnotacjach) - bo domyślam się ,że robisz pierwszą rejestracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Po pierwsze - jest to ciągnik samochodowy - z reguły nie przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Po drugie - czy tylna belka ma miejsce do zamocowania zaczepu - jeśli to rama uniwersalna to tak - może mieć takie ale o jego wytrzymałość zna producent więc zapytanie do producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Autor Share Napisano 25 Marzec 2014 Masz racje, w tym danym aucie nie ma belki pod hak, ale otwory sa do przykrecenia belki homologowanej ( są ogólnodostępne u producentów haków (rockinger, ringferer orlandi itp) ). W innym ciągniku mam typowa belkę pod zaczep fabrycznie (ale nie jest sam hak założony). Belkę jak i hak mogę kupić i z ich danych będzie wiadomo "co mogą" ... w tym wypadku nadal chciałbyś czegoś więcej od producenta auta?? ( tak miedzy nami, to pewnie takiego czegoś nie wydadzą, i to nie ze względu na brak wytrzymałości ramy, a ze względu na to ,ze mogą sprzedać Ci kolejne nowe auto co jest dla nich bardziej opłacalne - tak myślę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.