Skocz do zawartości

Nowe podstawy prawne VAT od 01.04.2014


Grzegorz Łódź

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak z tymi furgonami jest, to sami wiecie - podczas I-rejestracji z zagranicy każdemu pojazdowi trzeba dokleić jakąś łatkę i te furgony to w większości nasze dzieło - nikt wcześniej nie rejestrował pojazdu z myślą o VAT - nie było problemu nazwać go wielozadaniowym czy vanem - teraz to pokutuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 604
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    68

  • Marek1

    55

  • Grzegorz Łódź

    38

  • michal_k

    37

Top Posters In This Topic

Posted Images

podczas I-rejestracji z zagranicy każdemu pojazdowi trzeba dokleić jakąś łatkę i te furgony to w większości nasze dzieło

- nie wspominając o całej rzeszy ciężarowych małych białych fiacików modelu Seicento homologowanych Made in PL jako furgon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wspominając o całej rzeszy ciężarowych małych białych fiacików modelu Seicento homologowanych Made in PL jako furgon.

wczoraj robiłem i w ŚH miał BB :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to jak to jest - skoro nie ma definicji furgonu - to skąd, na jakiej podstawie prawnej jest wydawana taka homologacja - furgon

Była wydawana do 2005 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to jak to jest - skoro nie ma definicji furgonu - to skąd, na jakiej podstawie prawnej jest wydawana taka homologacja - furgon

Była wydawana do 2005 r.

 

Skąd takie stwierdzenie ,że nie ma już furgonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie stwierdzenie ,że nie ma już furgonów?

Bo wszystkie tego typu pojazdy zaczęto homologować jako vany, nawet wstecz producenci pisali pisma, że się pomylili wówczas z homologacją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie stwierdzenie ,że nie ma już furgonów?

Są nadal.

Jak już zwracałem uwagę, problem tkwi nie w rzeczywistym rodzaju nadwozia, bo dziwnym trafem, furgon może mieć takie samo jak VAN.

To problem językowy bo furgon to nazwa przyjęta z języka francuskiego.

Ale furgon od furgonnette to w języku angielski VAN a w niemieckim lieferwagen.

 

Jeśli odwołujemy się do historii to wiemy jaki pojazd był nazywany furgonetką.

 

W konsekwencji obowiązującej u nas gradacji, większy pojazd był nazywany furgonem.

I rozciąganie tej nazwy na większe ciężarowe, doprowadziło do nazywania furgonem np. izotermy na Starze...

 

a jeszcze były takie pojazdy jak Nysa z nadwoziem TOWOS albo np. półciężarówka i kto wie co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze były takie pojazdy jak Nysa z nadwoziem TOWOS albo np. półciężarówka i kto wie co to znaczy?

TOWOS = TOW-OS = TOWarowo-OSobowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zapomiałem, że google rulez!

- nie Google ino miałem przyjemność przy Nyskach popracować przez jakiś czas :roll:

A z Googli to proszę → przegroda:

W 1958 roku w ZBNS wykonano 313 samochodów Nysa N58 w wersji furgon. W nadwoziu tego rodzaju zabudowano ściankę działową z oknem, która oddzielała część ładunkową od kabiny kierowcy.

- no a vat w 58 roku jak? :?

 

:hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- no a vat w 58 roku jak? :?

Bez stresu 1a, nie takie rzeczy się robiło :D , jaki to furgon, toć to normalny van tylko się śmignęli na homologacji. Nie to im się kliknęło (58 r. :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zapomiałem, że google rulez!

- nie Google ino miałem przyjemność przy Nyskach popracować przez jakiś czas :roll:

Tak właśnie myślałem i za to masz :piwo:)

 

A z Googli to proszę → przegroda:W 1958 roku w ZBNS wykonano 313 samochodów Nysa N58 w wersji furgon. W nadwoziu tego rodzaju zabudowano ściankę działową z oknem, która oddzielała część ładunkową od kabiny kierowcy.

- no a vat w 58 roku jak? :?:hah:

 

Niby, że furgon, a jednak to VAN !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja hipotetyczne - przebudowujemy np Passata kombi na ciężarowy - jak go nazwać po dokonaniu zmian do celów VAT - jeden rząd siedzeń + krata. Czy w obecnej sytuacji taka przebudowa ma sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoznałem temat i pod względem technicznym nie ma przeciwwskazań. To samo jeśli chodzi o kwestie prawne z naszej strony. Problem zaczyna się jak US zacznie kwestionować takie przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że ma. Tylko nazwij to odpowiednio w DIP - BB lub AF

 

Przed pierwszą, to nie problem ale jak już jest zarejestrowany czy można z kombi osobowy na wielozadaniowy lub van /ciężarowy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, wszystkie furgony na zmiany... nawet ta Nyska Towos 1958 rok???

 

4. Pojazdy samochodowe są uznawane za wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej podatnika, jeżeli:

1) sposób wykorzystywania tych pojazdów przez podatnika, zwłaszcza określony w ustalonych przez niego zasadach ich używania, dodatkowo potwierdzony prowadzoną przez podatnika dla tych pojazdów ewidencją przebiegu pojazdu, wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub

2) konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą jest nieistotne.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą:

1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:

a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub

b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;

2) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3) pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach, określone dla następujących przeznaczeń:

a) agregat elektryczny/spawalniczy,

b) do prac wiertniczych,

c) koparka, koparko-spycharka,

d) ładowarka,

e) podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych,

f) żuraw samochodowy

- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

10. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 9:

1) pkt 1 i 2 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację, oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu zawierającego odpowiednią adnotację o spełnieniu tych wymagań;

2) pkt 3 stwierdza się na podstawie dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

 

Trza to rozebrać, to może łatwiej będzie:

- co to za klasyfikacja, co to za przepisy, o których mowa w ustępie 9 punkt 1) literka a) ???

- co to za dokumenty wydane zgodnie z przepisami, o których mowa w ustępie 9 punkt 3) przy tiret'cie oraz podobnie w ustępie 10 punkt 2) ???

- kto, co broni OSKP na badaniu, o którym mowa w ustępie 10 punkt 1) przemianować pod vat-ustawę na AF lub BB przedmiotowy pojazd ???

 

Wracając do samochodów specjalnych to teraz co... wystarczy agregat spawalniczy w bagażniku zamontować i problem „służbówko-osobówki” rozwiązany???

A dlaczego w rodzinie specjalnych koparko-ładowarki zabrakło??? Oczywiście podsiębiernej-zasięrzutnej. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro z tymi uniwersalnymi i furgonami jest taka h... z trolnią, to trzeba pomyśleć w jaki sposób je "przebudować" na Van lub wielozadaniowy. Jeśli możemy zmienić z furgona na vana przy "przebudowie" to w jaki najmniej nakładowy sposób to zrobić. Co nasz "G 45.20" powinien wpisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany bez zmian może być problem,w przypadku chłodni jest oki,demontaż agregatu i izolacji np.Mowa jest o nadwoziu typu np. Peugeot Partner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak akademicko,przyjeżdża uniwersalny,musimy założyć że to furgon,następnie robimy ustalenie danych np.bryła pojazdu odpowiada bryle VAN-a a nie furgonu,określamy podrodzaj właśnie na VAN i do WK wysyłamy.Jak to widzicie?

 

[ Dodano: 15-04-2014, 12:33 ]

Co nasz "G 45.20" powinien wpisać
bodaj nic,nie potrzeba G 45.20,ponieważ nie zmienia się rodzaj pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodaj nic,nie potrzeba G 45.20,ponieważ nie zmienia się rodzaj pojazdu

 

Cały czas sobie tak "gdybamy". Jedna z alternatyw jest Pan G. Wszelkie propozycje trzeba wziąć pod rozwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obimy ustalenie danych np.bryła pojazdu odpowiada bryle VAN-a a nie furgonu,określamy podrodzaj właśnie na VAN i do WK wysyłamy.Jak to widzicie?

 

Dokładnie tak :ok

 

 

Przynajmniej ja takie badania przyjmuję i wymieniam DR ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.