darkdog Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 Dostałem już nową kartę z pinem i wysłałem do MSWIA [ Dodano: 26-03-2014, 15:26 ] Hej, wypadłam już tematyki ale... ale dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agnieszka a. Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 nie ma sprawy dark:) nie w temacie- dzięki Iwo:) co prawda "robię" już nie przy skp, ale pośrednio w razie potrzeby/chęci dotykam tematu... w końcu po takim czasie nie łatwo zamknąć te drzwi na amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 razie potrzeby/chęci dotykam tematu to super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firestorm Napisano 27 Marzec 2014 Share Napisano 27 Marzec 2014 troszkę offtopic w końcu po takim czasie nie łatwo zamknąć te drzwi na amen i tak trzymać Agnieszko, nie zamykaj tych drzwi, zaglądaj i pomagaj ogarniać !!! BTW następne wpisy w tym temacie proszę robić już tylko na temat badań "oczekujących" (o ile będą, a może już nie będzie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 otrzymałem dziś kartę z pinem z MSWIA ale cuż nie mogę się połączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Dark spróbuj tak jak opisał firestorm: akładam że masz zestaw Enigmy jeśli tak to zrób tak: 1. odepnij czytnik z portu USB 2. wejdź na sd.coi.gov.pl (cepik/cepik) 3. z działu "Instalatory" pobierz plik GemPC_Twin.zip 4. rozpakuj - wewnątrz są 2 pliki 5. sprawdź jaki masz system ilu bitowy jeśli 32 bit to zainstaluj sterownik co w nazwie ma 32, jeśli system 64 bit to zainstaluj plik który w nazwie ma 64. 6. zainstaluj sterownik (może pojawić się opcja napraw - to znaczy ze sterownik masz już w systemie ale dobrze wtedy wykonać to "Napraw") 7. po zakończonej instalacji restart kompa 8. podłącz czytnik (tylne USB) i poczekaj chwile aż system go wykryje > sprawdź czy teraz działa logowanie do Cep'a http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=201847&highlight=#201847 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 oki tak zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firestorm Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 otrzymałem dziś kartę z pinem z MSWIA ale cuż nie mogę się połączyć prześledziłem Twoje wpisy o tym błędzie, masz pewnie niezgodność wersji Encard. Twoja stara karta która przestała działać śmigała pewnie na starszej wersji Encarda (obstawiam że masz Encard 2.0 lub 3.0 takie były dostępne dla kart od 2010 do 2012), możesz to sprawdzić uruchamiając Encard zarządca kart i wchodzisz w pomoc > o programie. Teraz masz najnowszą kartę wiec zalecany do niej jest nowszy Encard 3.1 lub 3.1.4.44 Sprawdź jakiego masz Encarda jeśli 2.0 lub 3.0 - to odepnij czytnik od USB Odinstaluj Encarda restart kompa ze strony sd.coi.gov.pl (cepik/cepik) z działu instalatory pobierz Encarda 3.1 zainstaluj podepnij czytnik sprawdź czy działa (można zrobić coś jeszcze ale jest szansa że już zadziała i Twój problem zniknie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 ENCARD Zarządca kart, © ENIGMA Systemy Ochrony Informacji Sp. z . wersja 3.1.4.44 (2012060601) Załadowana biblioteka PKCS#11: ENCARD PKCS#11, © ENIGMA Systemy Ochrony Informacji Sp. z . wersja 3.1.4.44 (2012060601) C:\Program Files\ENCARD\enigmap11.dll ENCARD CSP, ©ENIGMA Systemy Ochrony Informacji Sp. z . wersja 3.1.4.44 (2012060601) C:\Program Files\ENCARD\enigmacsp.dll no właśnie tak jest zainstalowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firestorm Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 !!! uwaga !!! zabawa pinem administratora jest niebezpieczna dlatego zalecam kontakt z SD a nie zabawy na własną rękę bo jak się coś zrobi nie tak to czeka nas zakup nowej karty i recertyfikacja w MSW Przygotuj PIN administratora (8 cyfrowa kombinacja) - jak kupiłeś kartę to dostałeś od Enigmy informację o takim PINie dla tej karty. !!! Dla każdej karty jest inny pin administratora, nie pomyl go z pinem od starej karty !!! Wejdź do Encarda > zarządzanie pinami > pin do karty (lub pin użytkownika) > i trzeba wykonać jedną z opcji (są różne modele kart może któraś z opcji nie zadziałać): A) wybierz ustaw > podajesz pin administratora > nowy pin wpisz 1111, powtórz 1111 i OK spróbuj się zalogować do cepa, jeśli Ci się uda zalogować i wysłać badania to potem w Encard wybierz zmień PIN i ustaw sobie jakiś indywidualny super tajny lub B) w Encard ikonka zaloguj (zielony i czerwony ludzik), podaj zły kod pin aby kartę zablokować np. loguj się pinem 000000, po trzykrotnym nieudanym logowaniu nastąpi blokada, teraz trzeba kartę odblokować zarządzanie pinami > pin do karty (lub pin użytkownika) > odblokuj podajesz pin administratora i nowy pin 1111, powtórzenie pinu 1111 i OK, spróbuj się zalogować. jeśli się udało to zmień pin jak wyżej. W takich tematach polecam kontakt z SD bo można sobie szybko zrobić blokadę karty na stałe podając niepoprawny pin admina i taka przygoda będzie kosztować ok 100 zł zakup nowej karty i miesiąc czekania na cert z MSW, także ostrożnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Przygotuj PIN administratora (8 cyfrowa kombinacja) - jak kupiłeś kartę to dostałeś od Enigmy informację o takim PINie dla tej karty. okazuję się że tu jest problem bo nie ma pinu administratora nie wiem czy zagineły w Msw czy co ręce mi opadły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 okazuję się że tu jest problem a nie powinien być to problem firmowego informatyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 a nie powinien być to problem firmowego informatykano widzisz Jacku niestety nie ma i tu jest problem bo ja aż tak bardzo nie znam się na tym i tak co kawałek piszę co zrobić ale zawsze mogę liczyć na Was Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 okazuję się że tu jest problem bo nie ma pinu administratora nie wiem czy zagineły w Msw czy co ręce mi opadły przejrzałem korespondencje z MSWiA, kartę dostałe w czerwcu 2010 a PIN administratora w styczniu 2011, przejrzyj dokumenty może gdzieś masz PIN admina A tak przy okazji, czy przy recertyfikacji karty PIN admina się zmienia czy jest przypisany na stałe do karty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 przejrzyj dokumenty może gdzieś masz PIN admina mam do starej karty która się zesrała A tak przy okazji, czy przy recertyfikacji karty PIN admina się zmienia czy jest przypisany na stałe do karty? zapewne się zmienił bo do nowej karty dostaliśmy nowy pin karty to i pewnie pin administratora też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firestorm Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 przejrzyj dokumenty może gdzieś masz PIN admina mam do starej karty która się zesrała A tak przy okazji, czy przy recertyfikacji karty PIN admina się zmienia czy jest przypisany na stałe do karty? zapewne się zmienił bo do nowej karty dostaliśmy nowy pin karty to i pewnie pin administratora też przepraszam ale ty nie wiesz co kupiłeś od Enigmy ? ! ? ! kupując kartę dostajesz: kartę + PIN użytkownika + pin Administratora do MSW przesyła się kartę + Pin użytkownika, MSW nagrywa certyfikat i zmienia PIN użytkownika na inny i odsyła w 2 niezależnych przesyłkach. PIN Administratora jest zawsze w Waszych rękach, nie przesyłajcie go nikomu. PIN administratora jest przypisywany do karty "na stałe" - raczej niezmienny - umówmy się że niezmienny (kiedyś była seria kart gdzie było można to zmienić, teraz jest niezmienialny, nawet jeśli ktoś może zmienić to zalecam nie zmieniać). Darkdog przejrzyj dokumenty które otrzymałeś kupując teraz niedawno kartę, Enigma wysyła z kartą pismo przewodnie, w którym jest wpisany pin użytkownika i PIN Administratora dla danej karty. Jeśli PINu Administratora nie odnajdziesz zadzwoń do Enigmy tel. 22 570 57 10 i poproś ponownie o PIN Administratora Mając PIN Admina zadzwoń do SD bo czuję że w tym całym chaosie możesz coś z kartą "zamotać". Telefon nie gryzie, w SD też siedzą ludzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 17 Kwiecień 2014 Share Napisano 17 Kwiecień 2014 już wszystko działa dziękuję wszystkim za pomoc wysypały się całkowicie pliki encard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firestorm Napisano 17 Kwiecień 2014 Share Napisano 17 Kwiecień 2014 ufff pijemy [ Dodano: 12-05-2014, 09:28 ] Badania z soboty 10.5.2014 mogą być nadal w oczekujących, problem jest rozwiązywany, jak dowiem się coś więcej to napiszę... przesyłajcie badania jak zawsze, statusy zostaną hurtowo zmienione i raporty podstawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi