Skocz do zawartości

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/45/UE z dnia


biker100

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Popatrzcie na wypowiadających sie na tym forum ; tylko nieliczni akceptuja zrzeszenie a pozostali?????

Pozostali tylko lubią sie popisywac swoimi postami.

Pozdrawiam

 

Nie każdy ma patrzebę zrzeszania - zresztą żeby coś razem zrobić nie trzeba się zreszać tylko wzajemnie szanować ( jeszcze raz podkreślę - nie kłucimy się o pierdoły tylko zacznijmy się nawzajem wspierać ) - nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • biker100

    18

  • danielg539

    14

  • blakop

    9

  • ketiw38

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania

A dlaczego? Skąd OSDS ma wziąć środki na prawników , korespodencję, przejazdy do MIiR, prowadzenie księgowości? Wszystkiego nie da się załatwić bezpłatnie. Oprócz działalności członkowie pracują i posiadają rodziny. Czy to tak trudno zrozumieć? A może zrób coś co zachęci do zrzeszania i jako pierwszy przystąp, daj przykład wsparcia. Przyjedziesz na Walne i być może zostaniesz członkiem zarządu i dostaniesz pełne uprawnienia do działania. :(

ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę

I to jest właśnie ta inicjatywa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedziesz na Walne i być może zostaniesz członkiem zarządu i dostaniesz pełne uprawnienia do działania. :(
nie koniecznie musi być w zarządzie jest w naszym statucie zapis:

10.Stowarzyszenie posiada członków:

a)zwyczajnych,

b)wspierających,

c)honorowych.

 

13.

Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe

czytam i czytam - mam mały remont na skp - to mam czas czytać

 

Panie i Panowie otóż: ja też jestem emerytem - zostałem nim w wieku 36 lat obecnie mam 41, od 5 pracuje jako diagnosta, pensji nikomu nie psuje- wręcz przeciwnie winduję ją sporo do góry,

 

jeżeli w tamtych latach była możliwość przejścia po 15 latach pracy na emeryturę dlaczego z tego nie skorzystać? czy jest to sprawiedliwe społecznie? wg mnie nie,

ale na ten problem trzeba spojrzeć z innej strony: dlaczego służby mundurowe nie mają nic do zaoferowania i ludzie stamtąd odchodzą?

 

nie można mieć pretensji do emeryta że chce pracować :D:D

że chce pracować w tym zawodzie - mi osobiście chce się coraz mniej

nigdy nie podlegałem naciskom pracodawcy, dlatego też już kilka stacji przeszedłem.

 

wracając do tematu diagnosta powinien być pracownikiem państwowym - problemem jest jak ustalić jego zarobki, co niektórzy (ze mną włącznie) będą niestety pokrzywdzeni.

 

pozdrawiam wszystkich w ich trudnej pracy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie podlegałem naciskom pracodawcy, dlatego też już kilka stacji przeszedłem.

 

Więc raczej jak rozumiem, jednak podlegałeś, z tym że nie ulegałeś, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle się wyraziłem: naciski były - ale ja się nie dałem hehehe

zawsze rezygnowałem ze współpracy z takim pracodawcą

 

 

w ciągu trzech lat -4 pracodawca :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Popatrzcie na wypowiadających sie na tym forum ; tylko nieliczni akceptuja zrzeszenie a pozostali?????

Pozostali tylko lubią sie popisywac swoimi postami.

Pozdrawiam

 

Nie każdy ma patrzebę zrzeszania - zresztą żeby coś razem zrobić nie trzeba się zreszać tylko wzajemnie szanować ( jeszcze raz podkreślę - nie kłucimy się o pierdoły tylko zacznijmy się nawzajem wspierać ) - nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe.

 

Nie namowisz Krzycha - zobacz jego stanowisko w tej sprawie.

Nie ma potrzeby zrzeszania - najlepiej popisywac sie na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Napisali ogólnie ale prawdę.

Unijni urzędnicy pracują właśnie nad aktami wykonawczymi precyzującymi zakres badań technicznych poszczególnych układów samochodów.

 

A to co poniżej nie wynika z dyrektywy tylko z projektu rozporządzenia

Nowe przepisy najbardziej ucieszą tych, którzy zdecydują się sprowadzić używany pojazd zza granicy. Zakładają bowiem, że - w razie przerejestrowania pojazdu zarejestrowanego na terenie innego państwa członkowskiego - kraj członkowski będzie zobowiązany uznać świadectwo zdatności do ruchu. Oznacza to więc, że sprowadzając pojazd z ważnym badaniem technicznym - przed przerejestrowaniem nie trzeba już będzie odwiedzać diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komentarze niektóre są śmieszne i pokazują podejście społeczeństwa do przeglądów -ale czemu mnie to nie dziwi - zacząłem prace na stacji gdzie codziennie słyszę -a muszę wjeżdżać ,a po co pan sprawdza numery -przecież tyle lat tu jeżdżę i nikogo to nie interesowało ,a po co pan wjeżdża na stacje ........... ręce opadają :shock::shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania

Prawda i tylko prawda

ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe.

A tu już pojechałeś po bandzie :shock:

 

Przeczytaj co napisałeś i popatrz na siebie :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JACKU nie tylko tobie opadają ręce mi też,klienci są różni,jednemu zależy na sprawności auta ,drugi ma to gdzieś,za te teksty, Panie ja tym autem na ryby tylko i do lasu,a Pan się czepiasz .Taka nasza praca niby lekka co nie którzy sądzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy z tym aby wszystko jest OK???

Artykuł 2. Zakres.

1. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do pojazdów o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h i należących do następujących kategorii zdefiniowanych w dyrektywie 2002/24/WE, dyrektywie 2003/37/WE i dyrektywie 2007/46/WE:

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategoria pojazdów M 1 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategorie pojazdów M 2 i M 3 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 ton – kategoria pojazdów N 1 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów N 2 i N 3 ,

— przyczepy zaprojektowane i skonstruowane do przewozu towarów lub osób, a także do celów zamieszkania przez osoby, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów O 3 i O 4 ,

od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 ,

— ciągniki kołowe kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych, o maksymalnej prędkości projektowej przekraczającej 40 km/h.

 

Artykuł 2. Zakres.

2. Państwa członkowskie mogą wyłączyć z zakresu stosowania niniejszej dyrektywy następujące pojazdy zarejestro­wane na ich terytorium:

— pojazdy eksploatowane lub użytkowane w warunkach wyjątkowych i pojazdy, które nie są nigdy lub prawie nigdy użytkowane na drogach publicznych, takie jak pojazdy historyczne lub pojazdy wyczynowe,

— pojazdy objęte immunitetem dyplomatycznym,

— pojazdy użytkowane przez siły zbrojne, siły odpowiedzialne za utrzymanie ładu i porządku, służby pożarnicze, służby ochrony cywilnej lub służby pogotowia i ratownictwa,

— pojazdy użytkowane do celów rolniczych, ogrodniczych, leśnych, gospodarstwa rolnego lub rybołówstwa jedynie na terytorium danego państwa członkowskiego i głównie na obszarze prowadzenia takiej działalności, w tym na drogach polnych, leśnych lub na polach rolniczych,

— pojazdy użytkowane wyłącznie na małych wyspach lub w obszarach słabo zaludnionych,

— pojazdy specjalistyczne przewożące wyposażenie cyrków i wesołych miasteczek o maksymalnej prędkości projektowej nieprzekraczającej 40 km/h i eksploatowane jedynie na terytorium danego państwa członkowskiego,

— pojazdy kategorii L3e, L4e, L5e i L7e o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3, w przypadku gdy państwa członkowskie wprowadziły skuteczne alternatywne środki bezpieczeństwa dla pojazdów dwu- lub trzykołowych, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiednich statystyk bezpieczeństwa ruchu drogowego z ostatnich pięciu lat. Państwa członkowskie informują Komisję o takich wyłączeniach.

Artykuł 5. Terminy i częstotliwość badań.

1. Pojazdy są poddawane badaniu zdatności do ruchu drogowego co najmniej w następujących odstępach czasu, bez uszczerbku dla okresu elastyczności stosowanego przez państwa członkowskie na mocy ust. 3:

a) pojazdy kategorii M 1 i N 1 : cztery lata po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co dwa lata; b) pojazdy kategorii M 1 użytkowane jako taksówki lub karetki, pojazdy kategorii M 2 , M 3 , N 2 , N 3 , O 3 i O 4 : rok po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co rok;

c) pojazdy kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych do celów komercyjnego drogowego transportu towarów: cztery lata po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co dwa lata.

2. Państwa członkowskie określają odpowiednią częstotliwość, z jaką pojazdy kategorii L3e, L4e, L5e i L7e, o pojem­ności silnika przekraczającej 125 cm 3 , należy poddawać badaniu zdatności do ruchu drogowego.

3. Państwo członkowskie lub właściwe organy mogą określić rozsądny okres, w którym należy przeprowadzić badanie zdatności do ruchu drogowego, nieprzekraczający częstotliwości określonych w ust. 1.

4. Niezależnie od daty przeprowadzenia ostatniego badania zdatności pojazdu do ruchu drogowego państwo człon­kowskie lub odnośny właściwy organ może zażądać, aby pojazd został poddany badaniu zdatności do ruchu drogowego przed upływem terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, w następujących przypadkach:

— po wypadku mającym wpływ na główne elementy odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu, takie jak koła, zawie­szenie, strefy zgniotu, układy poduszek powietrznych, układ kierowniczy lub hamulce,

— w przypadku dokonania zmian lub modyfikacji układów i elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i ochronę środowiska,

— w przypadku zmiany posiadacza dowodu rejestracyjnego pojazdu,

— w przypadku gdy pojazd osiągnął przebieg 160 000 km,

— w przypadkach gdy bezpieczeństwo ruchu drogowego jest poważnie zagrożone.

Artykuł 6. Treść i metody badań.

1. Państwa członkowskie zapewniają, aby w odniesieniu do kategorii pojazdów objętych niniejszą dyrektywą, z wyjąt­kiem kategorii L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , badania zdatności do ruchu drogowego obejmowały co najmniej obszary, o których mowa w załączniku I pkt 2.

2. W odniesieniu do każdego obszaru, o którym mowa w ust. 1, właściwe organy państwa członkowskiego lub stacja kontroli pojazdów przeprowadzają badanie zdatności do ruchu drogowego, uwzględniając przynajmniej elementy, o których mowa w załączniku I pkt 3, oraz stosując zalecaną lub równoważną metodę zatwierdzoną przez właściwy organ, mającą zastosowanie do badań tych elementów, zgodnie z załącznikiem I pkt 3. Badanie może także objąć sprawdzenie, czy odpowiednie części i elementy tego pojazdu odpowiadają wymaganym charakterystykom dotyczącym bezpieczeństwa i środowiska, które obowiązywały w momencie homologacji lub, w stosownych przypadkach, w momencie modernizacji.

3. Państwa członkowskie określają obszary, elementy i właściwe metody badania w odniesieniu do kategorii pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3

Czyli:

L3e - motocykle dwukołowe bez bocznego wózka o pojemności silnika powyżej 125 ccm

L4e - motocyklę dwukołowe z bocznym wózkiem o pojemności silnika powyżej 125 ccm

L5e - motocykle trójkołowe o pojemności silnika powyżej 125 ccm

L7e - czterokołowce o pojemności silnika powyżej 125 ccm

 

Miałbym prośbę jeszcze jak ktoś posiada taką wiedzę co jest za naszą granicą w krajach UE motorowerem?

Dziękuję. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym prośbę jeszcze jak ktoś posiada taką wiedzę co jest za naszą granicą w krajach UE motorowerem?

Znaj moje chamskie serce łysa pało , podpadłeś u mnie że nie powiedziałeś kim jesteś , a o moją reakcję to się spytaj kolegów (coś jak na początku zdania ). :lol:

a) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub

pojazdy trzykołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości

konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:

i) w przypadku pojazdu dwukołowego, którego silnik:

— pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3 w przypadku

silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub

— w przypadku silnika elektrycznego, maksymalna ciągła

moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW;

ii) w przypadku pojazdu trzykołowego, którego silnik:

— pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku

silnika z zapłonem iskrowym (dodatni), lub

— w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym,

maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza

4 kW, lub

— w przypadku silnika elektrycznego, maksymalna ciągła

moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW;

http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=214

str. 2

Przynajmniej w/g dyrektywy powinno być motorowerem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj tutaj
- dzięki Grzegorz :piwo
Znaj moje chamskie serce łysa pało
- dzięki Dario :piwo

Utknąłem na tym: → http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:31993L0093&from=PL Też ciekawe jeżeli chodzi o ładowność i masy.

Może ja i gupio zapytałem lecz szło mi o dziurę w pojemności między 50, a 125 ccm co to za wynalazek jeżeli chodzi o jego badanie.

No OK znalazłem odpowiedź w necie:

Zgodnie z dyrektywą 2014/45/UE, motocykle podlegać będą takim samym wymaganiom dotyczącym kontroli jak motorowery. Jednak zgodnie z porozumieniem pomiędzy Parlamentem i Radą, jedynie motocykle o pojemności silnika większej niż 125 cm3 będą poddawane obowiązkowym kontrolom, od roku 2022. Kraje UE będą również mogły wyłączyć je spod działania przepisów, jeśli zaproponują alternatywne metody badania bezpieczeństwa pojazdów dwu lub trzykołowych.

Nigdy bym nie przypuszczał, że w UE aż taki rozp... :x, rabarbar z badaniami motocykli jest. A na dodatek pierwsze zdanie w cytacie i tak brzmi tajemniczo dla mnie.

Ale OK niby rozkminiłem. Bo tak to bywa jak się nie wie co zawiera DYREKTYWA 2002/24/WE, DYREKTYWA 2003/37/WE, DYREKTYWA 2007/46/WE!!! :D

Na czerwono pozwolę zapisać sobie:

1. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do pojazdów o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h

i należących do następujących kategorii zdefiniowanych w:

dyrektywie 2002/24/WE - dwu- lub trzykołowe pojazdy silnikowe,

dyrektywie 2003/37/WE - ciągniki rolnicze i leśne,

dyrektywie 2007/46/WE - pojazdy silnikowe i przyczepy:

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategoria pojazdów M 1 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategorie pojazdów M 2 i M 3 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 ton – kategoria pojazdów N 1 ,

— pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów N 2 i N 3 ,

— przyczepy zaprojektowane i skonstruowane do przewozu towarów lub osób, a także do celów zamieszkania przez osoby, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów O 3 i O 4 ,

— od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 ,

— ciągniki kołowe kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych, o maksymalnej prędkości projektowej przekraczającej 40 km/h.

Teraz Biker jest potrzebny coby był uprzejmy wytłumaczyć jak się czyta te tiret yyy... wyraz nieodmienny.

 

Dobranoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz Biker jest potrzebny coby był uprzejmy wytłumaczyć jak się czyta te tiret yyy... wyraz nieodmienny.

 

ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW w sprawie "Zasad techniki prawodawczej"

Dz.U.2002.100.908 z póź. zm.

Rozdział 7

Oznaczanie przepisów ustawy i ich systematyzacja

 

§ 54.Podstawową jednostką redakcyjną ustawy jest artykuł.

§ 55. 1.Każdą samodzielną myśl ujmuje się w odrębny artykuł.

2.Artykuł powinien być w miarę możliwości jednozdaniowy.

3.Jeżeli samodzielną myśl wyraża zespół zdań, dokonuje się podziału artykułu na ustępy. W ustawie określanej jako "kodeks" ustępy oznacza się paragrafami (§).

4.Podział artykułu na ustępy wprowadza się także w przypadku, gdy między zdaniami wyrażającymi samodzielne myśli występują powiązania treściowe, ale treść żadnego z nich nie jest na tyle istotna, aby wydzielić ją w odrębny artykuł.

§ 56. 1.W obrębie artykułu (ustępu) zawierającego wyliczenie wyróżnia się dwie części: wprowadzenie do wyliczenia oraz punkty. Wyliczenie może kończyć się częścią wspólną, odnoszącą się do wszystkich punktów.

2.W obrębie punktów można dokonać dalszego wyliczenia, wprowadzając litery.

3.W obrębie liter można dokonać kolejnego wyliczenia, wprowadzając tiret.

 

czyli tak po naszemu:

¬ Art. 1. – artykuł – akapit, skrót „art.”, cyfra arabska z kropką prawej strony;

 

¬ 1. – ustęp – akapit, cyfra arabska z kropką z prawej strony;

¬ § 1. – paragraf – (tylko w kodeksach), akapit, symbol „§”, cyfra arabska z kropką z prawej strony;

 

1) – punkt – cyfra arabska z nawiasem z prawej strony (bez kropki);

 

a) – litera – mała litera alfabetu łacińskiego, oprócz liter właściwych wyłącznie językowi polskiemu (ą, ę, ś, ć, ł, ń, ó, ź, ż) z nawiasem z prawej strony;

 

– - tiret – pozioma kreska;

 

Oczywiście z odpowiednimi akapitami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście z odpowiednimi akapitami.
- dzięki za Twoje wsparcie :piwo w necie słuszne akapity znalazłem: ;)
Grudzień 2012

Unia Europejska w najbliższym czasie nie wprowadzi szalonych restrykcji dotyczących stanu technicznego jednośladów. Porzucenie wprowadzanie obowiązkowych badań technicznych przez Unię Europejską nie wpływa jednak w żadnym stopniu na podobne prawa panujące już w poszczególnych krajach.

http://motormania.com.pl/newsy/swiat/unia-europejska-porzuca-obowiazkowe-badania-techniczne-dla-motocykli-i-skuterow/

 

Lipiec 2013

Europarlament zaakceptował za to propozycję KE, by obowiązkiem okresowych badań technicznych objąć motocykle (od 2016 r.) oraz motorowery (od 2018 r.). Obowiązkowe okresowe badania motorowerów zostaną jednak wprowadzone dopiero po sprawdzeniu przez KE, że uda się stosować ten wymóg.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14217842,UE_zaostrzy_przepisy_o_kontrolach_stanu_technicznego.html

 

Sierpień 2013

Ważną kwestią był właśnie stan techniczny motocykli i motorowerów. Eurodeputowani opowiedzieli się za wprowadzeniem regularnych inspekcji motocykli od 2016 roku i pojazdów motorowerowych od 2018 roku. W niektórych krajach UE, motocykle nie są objęte obowiązkowym badaniem technicznym.

http://www.motofakty.pl/artykul/zmiana-przepisow-ue-ws-badan-technicznych-motocykli.html

Jakoś się (nie) poskładało to co stoi w samym początku dyrektywy:

(1) W swojej białej księdze z dnia 28 marca 2011 r. zatytułowanej „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu” Komisja przedstawiła cel „wizji zero” zakładający, że Unia powinna do 2050 r. zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków w transporcie drogowym prawie do zera. Aby osiągnąć ten cel, technologia motoryzacyjna powinna w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa drogowego.

 

(2) W swoim komunikacie zatytułowanym „W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: kierunki polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011–2020” Komisja zaproponowała dalsze obniżenie o połowę całkowitej liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii do 2020 r., począwszy od 2010 r. Aby osiągnąć ten cel, Komisja określiła siedem celów strategicznych oraz określiła działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów, strategię na rzecz ograniczenia liczby osób rannych w wypadkach oraz środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa użytkowników dróg szczególnie narażonych na wypadki, zwłaszcza motocyklistów.

Chciałbym pożyczyć Unii powodzenia, gdybym wiedział w ilu krajach dla motocykli, trajek, mopedów / motorowerów, quadów lekkich, quadów ciężkich i innych takich podobnych pojazdów wymaga się badań. No bez PL jasna rzecz!

— od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 ,

Nie traktuję poprawy bezpieczeństwa na drogach li tylko dzięki badaniom, lecz ta dyrektywa odnosi się wprost do badań technicznych pojazdów, a jej wstęp wskazuje na jasno określony cel.

A tu masz pojazdy motocyklistów dopiero 2022 rok. :?

 

W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego:

http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/road_safety_citizen/road_safety_citizen_100924_pl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biker100 napisał/a:

Oczywiście z odpowiednimi akapitami.

- dzięki za Twoje wsparcie w necie słuszne akapity znalazłem:

 

Czego się nie robi za ... :x

 

Nie ma za co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknąłem na tym:
A gdzie subtelny komentarz od najlepsiejszego kolegi łysego??? :evil:

(Się ocknie to zaraz dowali!!!)

A nie przyszło do głowy że mogły być zmiany od 1993 ? Sie ocknąłem. :lol:

Poniżej tekst jednolity

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:01993L0093-20040727

i dyrektywa zmieniająca

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2004.236.01.0012.01.POL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.