blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Myślę, że nie można generalizować w żadną stronę Ani nie ma co się zżymać, że rzeczoznawca jest po nic, bo nigdy za nic nie odpowiada, ale też nie ma co uogólnić, że: Z opinią rzeczoznawcy w ręku na przesłuchaniu się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Moc mniejsza niż konstruktor przewidział. I jeśli przedstawi odpowiednie papierki to bez problemu bym to podbił. Twój problem. Ja wiem że jak coś się zdarzy to bywa różnie. Jakaś matka, żona, kochanka zapłakana w sądzie ma żal do całego świata że jaj jedyny nie żyje bo diagnosta podpisał. On by nie jeździł tym pojazdem bo przecież miał za małe prawko ale załatwił sobie i to diagnosta jest winny jego śmierci. A co jak zginie jakieś dziecko bo wybiegło na ulicę? Sprawa robi się medialna i jest wnikliwie badana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Tak tak. Ja wiem że tak należy pisać i tak opowiadać INNYM. Ale w gronie diagnostów to już tak nie przesadzajcie. Dławik można ściągnąć w 2 godziny owszem i to przemawia na na korzyść diagnosty w razie "W". U mnie był. I są do tego jakieś papiery. Na hamowni był i u rzeczoznawcy też był a podczas wypadku już nie było ZONK nie moja wina. Kierowca ma wiedzieć co czyni. Który z was sprawdził prędkość skutera na przeglądzie? AAA no tak nie robicie motorowerów bo za 2 godziny nie będą miały blokady. I co by to było jakby 13 latek przy 90km/h wjechał w wózek z dzieckiem. No takie głupie gadanie. A co z pojemnością? Nawet nie wiecie ile motorowerów "rozwierconych" u was było. Nie do sprawdzenia na badaniu technicznym. Pomijam motory zarejestrowane na 50. Jest to zgodne z prawem dławienie motocykla i jeśli jest zrobione faktycznie i potwierdzone "papierkami" nie ma się czym przejmować. Tak już zupełnie poza konkursem. Ile macie przeglądów pojazdów po "chipie"? Seryjnie 100kW a potrafi być i 140kW. I jak to wykrywacie i ew. jaki wynik za coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2013 Share Napisano 22 Lipiec 2013 Ile macie przeglądów pojazdów po "chipie"? Seryjnie 100kW a potrafi być i 140kW. I jak to wykrywacie i ew. jaki wynik za coś takiego? A kto Ci odpowie na to pytanie, skoro nie wykrywają tego? To jak to liczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 A kto Ci odpowie na to pytanie, skoro nie wykrywają tego? To jak to liczyć? Do tego zmierzam. Teraz nikt by nie podbił (bo to zmiany), ale jak ja zrobię to pierwszy, a potem za rok motocykl trafi do któregoś z moich kolegów to w 99% żaden się nie zorientuje (jeśli nie ma motocyklowego "bakcyla")że motor nie jest fabrycznie ustawiony na 35kW. Tak jest w dowodzie i już. I wtedy nie ma problemu?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Podłączę się pod ten temat. Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW? [ Dodano: 30-07-2014, 21:19 ] A tak w ogóle czytając to, co napisaliście i to, co mamy w ustawie o kierujących pojazdami nasuwa się pytanie: Osoba z kat. A2 ma motocykl zarejestrowany z silnikiem o mocy np. 33 kW "zdławioną" z np. 70 kW - Czy policjant może jakoś sprawdzić podczas kontroli drogowej, że ta moc 33 kW powstała w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW Można. Czy policjant może jakoś sprawdzić podczas kontroli drogowej, że ta moc 33 kW powstała w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla? Nie, bo niby w jaki sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW Można. Nie można. Należny czytać przepisy. Czy policjant może jakoś sprawdzić podczas kontroli drogowej, że ta moc 33 kW powstała w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla? Nie, bo niby w jaki sposób? Tu jest problem, zależy od dociekliwości Policjanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Nie można. Należny czytać przepisy. Wskaż zatem przepis, który zabrania zmieniać mocy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Czy zgodnie z warunkami technicznymi można w ogóle zmienić w motocyklu o pojemności 599 cm3 moc silnika z 72 kW na 33,47 kW Można. Nie można. Należny czytać przepisy. To wskaż, proszę. Gdzie jest napisane, że nie można? Z czego to wynika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Nie można. Należny czytać przepisy. więc przeczytaj temat od początku zostało to wyjaśnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin k Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 policjant mając uzasadnione przypuszczenie może zatrzymać DR, ale jak napisał kolega wyżej, żeby to wychwycić, musi mieć jakąś wiedzę- jeździć motocyklami interesować się tym tematem(co raczej nie dotyczy tych "dzieci" przyjmowanych obecnie z dziewiątką w peselu). osobiście spotkałem się z kawasaki GPZ 500 zarejestrowanym jako motorower bez żadnych zmian widocznych gołym okiem(2 cylindry ). niestety nie pamiętam mocy.ostatnie badanie wykonane gdzieś w scyzorykowni . zanim wprowadzono kat AM sporo poruszało się(i pewnie nadal porusza) skuterów 125 cm2 jako motorowery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 policjant mając uzasadnione przypuszczenie może zatrzymać DR, ale jak napisał kolega wyżej, żeby to wychwycić, musi mieć jakąś wiedzę- jeździć motocyklami interesować się tym tematem Mocy nie jest w stanie sprawdzić na drodze, a o tym był temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 Mocy nie jest w stanie sprawdzić na drodze, a o tym był temat. Michał - w skrajnych, problematycznych przypadkach oczywiście, że nie. Ani mocy, ani pojemności czasami itd. Mówimy o tzw. wiedzy życiowej, która doświadczonej z tematem osoby nie pozwoli oszukać w przypadkach równie skrajnych, ale lekkomyślnie przekombinowanych, możliwych do wykrycia lub chociaż niemal w 100% możliwych do zdiagnozowania organoleptycznego przypadkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin k Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 nie zrozumieliśmy się chyba. napisałem" nie pamiętam mocy" w sensie tej wpisanej w DR. oczywiście że nie jestem w stanie zmierzyć pewnych wartości, ale zgodnie z PRD wystarczy uzasadnione przypuszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 Nie można. Należny czytać przepisy. Właśnie przeczytałem temat po raz kolejny od początku ... i masz nie można z 72 kW na 33,47 kW z 72 można ograniczyć na max 36 nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 z 72 można ograniczyć na max 36 nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla. Jac, ale to jest cytat z ustawy o kierujących i dotyczy wymogów dla kat. A2. Czy jest coś o tym np. w warunkach technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 Właśnie przeczytałem temat po raz kolejny od początku ... Widzisz ja też przeczytałem co ty napisałeś (przeczytałem od początku) i niestety jest pewien niuans w kontekście tego co napisała Olga.Czyli pomimo przepisu wprowadzonego, że nie wolno zmniejszać mocy motoru 2 krotnie (umieszczonego w ustawie o kierujących - ale diagnosta to alfa i omega musi znać wszystkie przepisy dotyczące warunków technicznych pojazdów zawartych w różnych ustawach nie koniecznie zawartych wprost w warunkach technicznych pojazdów) muszę przyznać, że ustawodawca przyporządkował ten przepis tylko do kategorii A2. Dlatego od dwóch dni szukam lektury w której napisane by było o ograniczeniu mocy. Ponieważ chcę zaprzeczyć poglądowi (podaje w specjalnie w wartościach przesadzonych), że można motocykl 100 kW przerobić na 25 kW i jeździć nim np na prawo jazdy kat "A' Nie zmieni to mojego poglądu, że u mnie klient dostanie radę, żeby zamiast kupować motocykl dla synka (bo tak najczęściej jest) 70 kW (żeby miał szlifierkę) i "przerobić" ją na 35 kW - kupił oryginalny motor, który taką moc posiada. Co więcej możemy dojść do absurdalnych wniosków- nie wiem czy taka możliwość techniczna jest, aby z pojemności 125 cm3 wyciągnąć moc 100 kW. W kontekście tego co tu jest napisane wystarczy "zdławić" moc na 10 kW i można już jeździć kategorią A1 - bo przy tej kategorii ograniczenia mocy nie ma Bo tym samym "motorkiem" posiadając kat A2 jeździć już nie będę mógł Na koniec należy napisać polak potrafi, bo przepisy nie są po to aby pomagać, przepisy są po to by je omijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 nie można zCytat: 72 kW na 33,47 kW Zmiany konstrukcyjne przeprowadzić można, prawo tego nie zabrania. Natomiast nie może takim pojazdem (po zmianach powyżej dwu krotności) poruszać się kierowca A2. Reasumując zmiany jak najbardziej są dopuszczalne, natomiast kierujący musi mieć świadomość zakupu pojazdu aby nie był po niedozwolonych dla niego zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 http://www.motogen.pl/Redukcja-mocy-w-motocyklu-na-kategorie-A2-jak-to-zrobic,18236.html czy to co jest tutaj a szczególnie to zaświadczenie to jest dobre i czy diagnosta się popisał swoją wiedzą http://www.motogen.pl/Redukcja-mocy-w-motocyklu-na-kategorie-A2-jak-to-zrobic,18236/3.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 a szczególnie to zaświadczenie to jest dobre Może ta podstawowa stacja nie może wykonywać badania po zmianach to zrobił w ramach okresowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 to zrobił w ramach okresowego i takiego chwasta powinno się od razu wyrwać .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 i takiego chwasta powinno się od razu wyrwać .... A tu pewnie nawet w WK to przyjęli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 WK to przyjęli tak samo było z SMARTAMI o obniżonych masach -WK przyjmowały i teraz tylko diagności są winni - Wiedza pracowników niektórych wydziałów jest mierna -ale co się dziwić ,jeżeli nie wiedza a układy rządzą tym krajem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 A tu pewnie nawet w WK to przyjęli Czy to aż takie dziwne ? ,znam WK, które twierdzą, że zmianę niektórych danych może diagnosta stwierdzić z natury przy okresowym, bez zmian konstrukcyjnych,,, [ Dodano: 02-08-2014, 12:30 ] tak samo było z SMARTAMI o obniżonych masach W przypadkach, o których mówisz była tylko zmiana masy własnej, czy rodzaju pojazdu i ilości miejsc również ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.