Skocz do zawartości

czterokołowiec lekki


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    8

  • DARIO64

    6

  • Olga

    6

  • JANUSZ60

    5

no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło

Bo się powinno zmienić, piąty rok prawdopodobnie tkwimy w błędzie i nie ma odważnego , by to zmienić,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
Takie pytanie : czy w przypadku czterokołowca lekkiego oprócz MW do 350 kg dalej obowiazuje przepis o ładownosci do 200 kg?
no bo przez chwile myslałem ze sie zmieniło,ale teraz zaczynam mysleć że odwaga niektórych nie zna granic. Jako ciekawostke podam że DR z było L6e, pojazd z zachodu.

Myślisz, to dobrze :)

Zapewne pojazd ten w DR zagranicznym miał wpisane również L6e, mimo takiej masy. I zapewne miał homologację europejską.

 

No i dlaczego u nich tak można, a u nas nie?

Potrafi ktoś odpowiedzieć? :-P

 

Według moich informacji - procedury homologacyjne posługują się pojęciem "ładowności użytecznej", która różni się od pojęcia "dopuszczalnej ładowności" z PoRD.

Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg?

Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD.

 

DARIO, biker - Wy jesteście biegli w dyrektywach i przepisach unijnych :mrgreen:

Czy możecie potwierdzić, że faktycznie takie zapisy są w tych przepisach?

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, pamiętacie naszą rozmowę o tym, że w katalogach znajdują się pojazdy L6e z masą własną wyższą niż 350 kg?

Otóż z tego samego źródła wynika, że kategoria homologacyjna pojazdu zależy od masy pojazdu bez obciążenia, a to przecież nie znaczy to samo, co masa własna w PoRD.

Tak, te MW podawane tam są z masą kierującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale masa bez obciążenia to czy nie jest przypadkiem nie tylko bez kierującego, ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale również bez płynów, paliw, olejów, smar itd. ?

Raczej nie da się takiego pojazdu wyprodukować, a na pewno nie da sie poddawać homologacji jego działania... 8)

 

dla nas wystarczy, że MW jest bez masy kierującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 93/93 EWG speszyl for CO-OL*:

1. 5. masa nieobciążonego pojazdu

oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

— w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

— w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

— w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu,

— w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;

 

1. 6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

— paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta,

— dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.).

Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową:

a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz „paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu;

b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz „paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu;

 

1. 7. masa kierowcy

zwyczajowo przyjmuje się okrągłą wartość 75 kg;

 

1. 8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita

oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników, jak wytrzymałość materiałów dopuszczalne obciążenie opon itd.;

 

1. 9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta

oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8.

Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało to i tak bez wpływu dla "naszych" mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w tej dyrektywie coś się pozmieniało

Czemu tak ostrożnie? :lol:

 

[ Dodano: 25-02-2015, 21:39 ]

Sorry Olga, ale ten temat jakoś mi umknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze żeś polazł spać. Za to ja z CO-OL* miałem przyjemność. :roll:

(A temat bez Twojej pomocy został rozpracowany i tak i tak! :foch: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paprock :)

 

A teraz...

Czy dobrze myślę?

Masa własna z PoRD jest = masie pojazdu w stanie gotowym do jazdy z 93/93, a nie masie pojazdu nieobciążonego.

 

A w warunkach technicznych mamy:

"Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

(...)

10) masie pojazdu nieobciążonego - rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego;"

 

A maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta z 93/93 to:

mmc/dmc - (masa własna + 75 kg)

czyli dla przykładu, np.

600kg - (350kg + 75kg) = 175kg

 

Dobrze liczę? :-P

 

A w PoRD mamy:

dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

czyli wychodzi:

600kg - 350kg = 250kg

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi tak pomaluśku wyklarowac co i w jakim celu liczysz?

Czyżby to:

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem.

Bądź uprzejma skoczyć na pierwszą stronę, na której przywoływałaś Depsze i Gost Rajdera. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No droga CO-OL*, ale ja Ci to już w sierpniu rozebrałem i dwa dni temu linkowałem.

No faktycznie :mrgreen:

Ale:

1) w sierpniu, jak tyś to rozkminiał, to ja akurat na wczasach byłam, w morzu się pławiłam, więc i forum nie czytałam :)

2) w linku szukałam definicji z dyrektywy, a na te czerwone literki nie luknęłam...chociaż czerwony kolor lubię :-P

3) przyznasz, że podanie tego co wynika w cyferkach dla niektórych będzie bardziej obrazowało różnicę

4) nie podałeś tam (chyba), że niezgodnie z dyrektywą w warunkach technicznych jest zrównanie masy pojazdu nieobciążonego z masą własną

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 4) pisałem tam mniej więcej tak:

Proszę zwrócić uwagę na terminologię; "maksymalna masa pojazdu nieobciążonego".

U ustawie definicji brak, a w rozporządzeniu napisano ile i dla jakiego pojazdu wynosić ma. :P

 

A dojdzie z nimi ładu jak kombinują tak:

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

10) masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego

8. Wymagania odnośnie mas pojazdów czterokołowych określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG,

przy czym maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.