Skocz do zawartości

instalacja gazowa w badaniu powypadkowym od 08.10.2012


Marek1

Rekomendowane odpowiedzi

blakop, ale znasz zarówno zakres BT jak i wyposażenia SKP. Więc jak możesz twierdzić, że diagnosta jest w stanie zbadać wszystkie elementy pojazdu na tyle, żeby mieć pewność, że wszystko jest naprawione w 100%. Po to są instytucje dozorowe, żeby w przypadkach urządzeń im podlegających mogli sprawdzić ich sprawność. Żadna SKP nie ma takiego wyposażenia, aby to zweryfikować. Gdyby w przepisach spróbować uszczegółowić przypadki kiedy urządzenie dozorowe musi zostać doraźnie zbadane, mielibyśmy tomy w tym jednym temacie, a i tak pewnie zabrakło by tam jakichś zdarzeń, które jednak mają wpływ na te urządzenia. Stąd taki a nie inny zapis. Bo pamiętać trzeba, że dotyczy on nie tylko zbiorników LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aboz - a czy gdzieś w tym wszystkim jest miejsce na rzeczową ocenę i ZDROWY ROZSĄDEK???!!!

 

Bo jeśli powiesz, że nie, to ok. Ale w tym układzie jedno ALE

 

DIAGNOSTA NIE MA ŻADNYCH PRAW, UPRAWNIEŃ, KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI W FUNKCJONUJĄCYM STANIE PRAWA, ŻEBY BADAĆ JAKIEKOLWIEK POJAZDY POWYPADKOWE.

 

Chyba się zgodzisz, co?? 8)

 

To co dalej?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŻEBY BADAĆ JAKIEKOLWIEK POJAZDY POWYPADKOWE.

 

święta racja - kładąc w szczególności nacisk na wykonanie tego badania w przypadku pojazdów jednośladowych -motocykli ,motorowerów .......

PRAW, UPRAWNIEŃ, KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI W FUNKCJONUJĄCYM STANIE PRAWA

 

oraz wyposażenia stacji ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aboz - a czy gdzieś w tym wszystkim jest miejsce na rzeczową ocenę i ZDROWY ROZSĄDEK???!!!
A nie doszukałeś się go w moich odpowiedziach. Nie chcę na siłę kogoś uszczęśliwiać badaniem doraźnym urządzenia technicznego, ale sam powiedz czy w warunkach SKP jestem w stanie ocenić czy wykluczyć wszystkie możliwości uszkodzeń zbiornika, HDS-a, windy itp. Zwłaszcza, że do BT mam pojazd po wykonanej naprawie. A biorąc pod uwagę lakoniczne stwierdzenia wpisywane do pokwitowań nie dziw się, że podchodzę do tematu z rezerwą. Bo to, że klientom nie do końca można ufać przekonałem się niejednokrotnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wcale nie powiedziałem z sarkazmem Jacek!!.

 

Ale jeśli już, to bądźmy uczciwi! Co w takim razie, gdzie i jak badać w opisanym przypadku?? Ale tak całościowo!!! Dla BRD jako takiego, a nie wyłącznie dla dobra kasy TDT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie, gdzie i jak badać w opisanym przypadku?? Ale tak całościowo!!! Dla BRD jako takiego, a nie wyłącznie dla dobra kasy TDT...
Wystarczy, że przepis uwzględni możliwość oceny i klasyfikacji uszkodzeń przez policjanta, a ten wpisze odpowiednie stwierdzenie lub podstawę prawną w pokwitowanie. Przykładowo "uszkodzenia pokolizyjne przedniej części pojazdu" mówi jasno z czym mamy do czynienia. Pod warunkiem, że ustawa pozwoli na takie rozgraniczanie przy ocenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Ty nie widzisz, która część pojazdu jest uszkodzona?? Robisz badania bez pojazdu?? :)

 

Poza tym jesteś niekonsekwentny...

No to jak?? OK - uderzenie było w przód - skąd wiesz czy przemieszczeń i odkształceń w innej części pojazdu nie było? Podłużnice, strefy zgnioty, wszelkie czujniki bezp.przewidziane przez producenta? Co?

 

I opisz proszę jak to badasz koniecznie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Ty nie widzisz, która część pojazdu jest uszkodzona??
I podstawowy błąd popełniłeś. Nie widzę, która część pojazdu jest uszkodzona, bo mam na BT pojazd naprawiony.
Robisz badania bez pojazdu?? :)
Raz na mnie się drzesz' date=' teraz mi imputujesz jakieś dziwne historie. Ogarnij się :P
Poza tym jesteś niekonsekwentny...

No to jak?? OK - uderzenie było w przód - skąd wiesz czy przemieszczeń i odkształceń w innej części pojazdu nie było? Podłużnice, strefy zgnioty, wszelkie czujniki bezp.przewidziane przez producenta? Co?

Jaki niekonsekwentny. Napisałem dlaczego moim zdanie tak ujęto ten przepis. Natomiast uważam również, że tworzą się niepotrzebne sytuacje, których można by uniknąć. Tyle, że policjanci musieli by zostać zobowiązani i przeszkoleni do właściwej oceny uszkodzeń, a ustawodawca musiałby przewidzieć różne warianty. Jedynie w przypadku kwestii wątpliwych kierować na BT z uwzględnieniem badania urządzenia dozorowego. I nie mówię tu o oczywistych sytuacjach uszkodzeń tychże urządzeń. Dla zobrazowania sytuacji, jest różnica pomiędzy tym

DSC_3636.jpg

a tym

audi_przod_1_article.jpg

Ja na badaniu widzę to

Audi_A4_B5_front_20080617.jpg

więc skąd ma widzieć czy przed naprawą był pierwszy czy drugi przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............................................

 

Niech i nawet kula do burzenia ładunków spadnie na kabinę ciężarówki na budowie. Co to ma wspólnego z jej windą czy HDS'em zamontowanym często wiele metrów dalej na przeciwległym skraju zabudowy/pojazdu??

 

Ma wiele wspólnego. Może w przypadku windy mniej, ale HDS to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na drodze ekspresowej S3 koło miejscowości Wysoka Gryfińska w województwie Zachodniopomorskim doszło do zderzenia dwóch samochodów. Trzy osoby nie żyją, a jedna została ranna. W jednym z samochodów znajdowała się butla gazowa, dlatego po zderzeniu auto zapaliło się."

 

Pytanie LPG czy propan-butan?

 

http://wiadomosci.onet.pl/szczecin/zderzenie-samochodow-na-drodze-ekspresowej-s3-trzy-osoby-nie-zyja/8dmz0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie LPG czy propan-butan?

Zgrywus :-D

Grześ nigdy przy tragedii ludzkiej. Pytam poważnie bo nieraz widziałem jak butle pran-butan przewożone są na miejscu pasażera lub w bagażnikach bez żadnych zabezpieczeń przed przemieszczaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z samochodów znajdowała się butla gazowa, dlatego po zderzeniu auto zapaliło się.

 

Kaczka dziennikarska. Co ma piernik do wiatraka?

To bez gazu auta po wypadkach się nie palą? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ chodzi o zbiornik :-P

Domyślałem się :)

Ale zobacz co znalazłem :x

§ 1. Użyte w załączniku określenia oznaczają:

 

1) "gaz LPG" - skroplony gaz węglowodorowy, którego podstawowymi składnikami są: propan i butan;

 

6) "zbiornik" - zbiornik lub butla umieszczona na stałe w pojeździe na gaz LPG, CNG, LNG służący do zasilania silników w pojazdach.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że jest to test na spostrzegawczość - taki psikus, a tu okazuje się, że

złapałeś go na pomyłce bo miał być gaz ziemny, propan-butan, a on tu jakieś tłumaczenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam poważnie bo nieraz widziałem jak butle pran-butan przewożone są na miejscu pasażera lub w bagażnikach bez żadnych zabezpieczeń przed przemieszczaniem.

No dobra , następnym razem przypnę butlę pasem ,ale pamiętaj że Ty masz to samo zrobić z zapalniczką . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Koledzy właśnie mnie dojechali na kontroli że nie zarządałem od klienta badania doraźnego (uszkodzony reflektor i zderzak przód) na pokwitowaniu "uczestniczył w kolizji" Potrzebuje jakiś dupochron jakiś skan pisma z TDT lub coś w tym rodzaju. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje jakiś dupochron

Ciężko będzie bo:

na pokwitowaniu "uczestniczył w kolizji"

 

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

 

Dział I Tabela: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu oraz usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezgodny z warunkami technicznymi

 

1.4. Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu Sprawdzenie dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia technicznego, wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego. Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.

 

Zostaje tylko czy kolizja to to samo co wypadek :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zarządałem od klienta badania doraźnego (uszkodzony reflektor i zderzak przód) na pokwitowaniu "uczestniczył w kolizji"

 

Jakie badanie wykonałeś za usterki czy pokolizyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to pomoże

Nie pomoże!

To pismo jest odpowiedzią na podobny problem ale jest to odpowiedź wg. poprzedniego, nieobowiązującego już stanu prawnego.

Od 08.10.2012 obowiązuje inny przepis, który wymaga obligatoryjnego badania zbiornika gazu po kolizji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.