Marek1 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnie I oś - 10.000 kg II oś - 10.000 kg III oś - 10,000 kg IV oś - 11,500 kg V oś - 11,500 kg oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m [ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ] układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze. Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg bo dla przednich osi nienapędowych, należałoby ograniczyć ten nacisk z 11,500kg do dopuszczalnych 10.000 kg dla tkiej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze. Dla tego bez wymiarów między osiami możemy tylko " gdybać" a co do N to bym się głęboko zastanowił. Trza to wszystko pomierzyć i dopiero dać werdykt [ Dodano: 27-08-2014, 09:54 ] Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 Też mi tak wychodzi ale.... jeszcze brakuje 3 ton do F.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnieI oś - 10.000 kg II oś - 10.000 kg III oś - 10,000 kg IV oś - 11,500 kg V oś - 11,500 kg oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeś [ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ]układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze. Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg To zresztą też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Ja obstawiam, że ma odstępstwo na naciski podane na tabliczce. Ale to można wyjaśnić jedynie w WK - żeby uzupełnili wpis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeśTo zresztą też Ketiw, widzę już skory do porannych żartów Pierwsze jest w poprzednim poście - czyli § 5 a drugie to § 4 ust 1. [ Dodano: 27-08-2014, 10:11 ] Ja obstawiam, że ma odstępstwo na naciski podane na tabliczce. Ale to można wyjaśnić jedynie w WK - żeby uzupełnili wpis. Raczej poprawili wpis max. dop. nacisku osi bo jeśli jest odstępstwo na 50000 kg DMC to na pewno nie z takimi max naciskami w DR póki co to z 93.1 kN czyli 9500 kg x 5 osi daje 47.500 kg DMC dlatego, żadnych przeciwskazań do "N" nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 póki co to z 93.1 kN czyli 9500 kg x 5 osi daje 47.500 kg DMC Troszkę matematyka mi się pozajączkowała 9000x3 + 9500x2 to 46000 więc do F.2 brakuje 4 ton Za F.2 jednak N - chyba że ktoś tam czegoś nie wpisał w DR za hu nie wychodzi 50000 jak by nie liczyć. Nie wiem co autor tego DR miał na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Można i tak to próbować wyliczyć. Jeżeli jednak te 93.1 kN to ograniczone do naciski przedniej osi to zgodnie z 951 § 5.11) 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton; 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniej niż 1 m (d < 1,0) – 11 ton, b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) – 16 ton, c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1, – 18 ton, czyli 9500 kg na jedną oś Jeśli tak jest, to wygląda na to ze nacisk zostal ograniczony do dopuszczalnego ale nie ograniczono do tego DMC a wtedy to i odstępstwo nie byłoby potrzebne Tylko najciekawsze że nie można znaleźć w DzU 951 warunków dla nienapedowej osi wielokrotnej pojazdu innego niż przyczepa/naczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Za F.2 jednak N Przecież na F.2 ma odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Marek1, Może ktoś się pomylił bo te 50000 wychodzi tylko jeśli dał po 10000 na oś - inne wyliczenia nie dają tej masy - jak by nie było to w DR jest nie żle pozajączkowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 "N" za naciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Może ktoś się pomylił bo te 50000 wychodzi tylko jeśli dał po 10000 na oś Naciski pewnie są takie jak na tabliczce - 2 x 11500 + 3 x 9000. Tylko czy odstępstwo to obejmowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Przecież na F.2 ma odstępstwo Ale jak to się ma do nacisku podanego w DR 9000x5 45000 brakuje tylko 5 ton a dokładnie 9183 x 5 45915 / bo nacisk w DR podany kN/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Z tym naciskiem w DR to ja stawiam na błąd. Dlaczego tylko 90kN skoro wg przepisów może być 10 t. Bo na to wychodzi z osi przedniej. [ Dodano: 27-08-2014, 10:53 ] 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: ... a po co tu przyczepa???? [ Dodano: 27-08-2014, 10:54 ] Lecz to nadal tylko 49t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Naciski pewnie są takie jak na tabliczce - 2 x 11500 + 3 x 9000. Tylko czy odstępstwo to obejmowało? Dlaczego odstępstwo na te 50 000, czyżby dla układu 3x10 000 (osie pojedyncze nie napędowe) + 2x9 500, wówczas 49 000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 Dziwię się, że nikogo nie zainteresował problem zignorowany tak przez Marek1 zwłaszcza, że próbuje podeprzeć swoją wypowiedź DzU A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeśTo zresztą też Ketiw, widzę już skory do porannych żartów Pierwsze jest w poprzednim poście - czyli § 5 a drugie to § 4 ust 1. Szkoda, że Ciebie to rozśmieszyło, ale ja pisałem jak najpoważniej Więc jeżeli chodzi o pierwsze(a przede wszystkim na przywoływanie DzU951 – który należy przeczytać): Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnieI oś - 10.000 kg II oś - 10.000 kg III oś - 10,000 kg IV oś - 11,500 kg V oś - 11,500 kg oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m Nie znajduje uzasadnienia w całym § 5 DzU proponowanych zapisów dl osi IV i V Zwłaszcza, że napisano: Może bliżej opiszę pojazd z którego wstawiłem TZ. Osie napędowe to tylne 4 i 5. Co do dalszej części [ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ]układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze. Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg bo dla przednich osi nienapędowych, należałoby ograniczyć ten nacisk z 11,500kg do dopuszczalnych 10.000 kg dla tkiej osi Nie rozumiem po co powołujesz się na § 4 ust 1. skoro nie widzę zastosowania Jeżeli zgodnie z twoim rozumowaniem przyjmiemy oś III, IV i V do warunków technicznych jako oś pojedynczą to oznacza, według twojego uzasadnienia, że w sumie osie III, IV i V nie mogą przekraczać 10 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Sierpień 2014 Share Napisano 27 Sierpień 2014 No nie wiem Ketiw czego tu można nie rozumieć? Psujesz zabawę takimi wnioskami Szukamy dopuszczalnych, mieszczących się w przepisach, nacisków dla DMC pojazdu 50000 kg. Maksymalnie traktując każdą oś tego pojazdu jako oś pojedynczą czyli rozstawioną pow. 1,8 m to mogą mieć one naciski takie jak napisałem: Osie nienapędowe po 10,000 kg, osie napędowe po 11,500 kg. Natomiast umknął Ci zupełnie, mój o wiele ciekawszy wniosek, który sądziłem że ktoś podejmie bo jest ciekawy: dla pojazdu wieloosiowego nie będącego przyczepą/naczepą ani pojazdem członowym nie ma nic w DzU 951 o warunkach dla osi wielokrotnej nienapędzanej. Ale rozumiem, że to DzU dokładnie czytałeś i oczywiście o tym wiesz... [ Dodano: 27-08-2014, 17:44 ] Ciągną te zabawę dalej wynika, że nie da się potraktować zespołu dwóch osi przednich I i II, inaczej jak osi pojedynczych nienapędzanych. Następna III oś też jako pojedyncza nienapędzana. Oś IV i V należałoby potraktować prawdopodobnie jako zespół dwóch osi 1,3 do 1,8 m. Z tego wynika, że pojazd ten ma takie dopuszczalne max naciski osi: 1. 10.000 kg 2. 10.000 kg 3. 10.000 kg 4. 9.500 kg 5. 9.500 kg Stąd bez przekraczania dopuszczalnych nacisków DMC może wynosić max 49.000 kg więc nadal nie 50.000kg a zapisu o odstepstwie na przekroczony nacisk osi brak.... [ Dodano: 27-08-2014, 21:25 ] Dlaczego odstępstwo na te 50 000, czyżby dla układu 3x10 000 (osie pojedyncze nie napędowe) + 2x9 500, wówczas 49 000? No właśnie też mi tak to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Miałem tego Ginafa jeszcze raz na stacji. TZ jest poprawna tylko błędy w DR. Naciski dla I, II osi na tabliczce 11500 kg bo to osie napędowe. Naciski III, IV, V osi na tabliczce 9000 kg bo to oś wielokrotna. Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową). Po zmianach konstrukcyjnych DMC 32000 kg w nowym DR Maksymalny nacisk osi 11500 kg w nowym DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 No to trochę zamieszałeś... Naciski III, IV, V osi na tabliczce 9000 kg bo to oś wielokrotna.Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową). Nie może byc osią wielokrotną, w DzU 951 nie ma trzyosiowej osi napędowej! Po zmianach konstrukcyjnych DMC 32000 kg w nowym DRMaksymalny nacisk osi 11500 kg w nowym DR Nie ma opcji na takie max naciski, dla czteroosiowca jest to max 9500 kg na napędzaną oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową). nie napędową ,ale na pewno hamowaną ,czyli integracja w układ hamulcowy - samodzielne przeróbki - niekompletność - trzeba na to uważać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową). Klient chce chcieć to sobie może - bez zgody producenta - to sobie może chcieć ile chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 bez zgody producenta - to sobie może chcieć ile chce Jakiej zgody i na jakiej podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Na obniżenie DMC pojazdu, zmianę ilości osi, wymianę TZ, ingerencje w układ hamulcowy -jest to pojazd homologowany nie SAM - podobnie jak z dołożeniem osi do naczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Na obniżenie DMC pojazdu, zmianę ilości osi, wymianę TZ, ingerencje w układ hamulcowy -jest to pojazd homologowany nie SAM - podobnie jak z dołożeniem osi do naczepy Żadna zgoda nie jest wymagana. Podaj podstawy prawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, Ŝe pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 A doczytałeś ten fragment: wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych Przepis powyższy ma zastosowanie jedynie w przypadku kiedy zmieniało się rozporządzenie (np. DMC z 16 t na 18 t). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.