Skocz do zawartości

5 osiowiec


gonzo

Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnie

I oś - 10.000 kg

II oś - 10.000 kg

III oś - 10,000 kg

IV oś - 11,500 kg

V oś - 11,500 kg

oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m

 

[ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ]

układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze.

Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg

bo dla przednich osi nienapędowych, należałoby ograniczyć ten nacisk z 11,500kg do dopuszczalnych 10.000 kg dla tkiej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    14

  • Marek1

    12

  • IVVO

    12

  • speed

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze.

Dla tego bez wymiarów między osiami możemy tylko " gdybać" a co do N to bym się głęboko zastanowił. Trza to wszystko pomierzyć i dopiero dać werdykt :D

 

[ Dodano: 27-08-2014, 09:54 ]

Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000

Też mi tak wychodzi ale.... jeszcze brakuje 3 ton do F.2 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnie

I oś - 10.000 kg

II oś - 10.000 kg

III oś - 10,000 kg

IV oś - 11,500 kg

V oś - 11,500 kg

oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m

A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeś

[ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ]

układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze.

Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg

To zresztą też :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeś

To zresztą też :oops:

Ketiw, widzę już skory do porannych żartów :)

Pierwsze jest w poprzednim poście - czyli § 5

a drugie to § 4 ust 1.

 

[ Dodano: 27-08-2014, 10:11 ]

Ja obstawiam, że ma odstępstwo na naciski podane na tabliczce. Ale to można wyjaśnić jedynie w WK - żeby uzupełnili wpis.

 

Raczej poprawili wpis max. dop. nacisku osi

bo jeśli jest odstępstwo na 50000 kg DMC to na pewno nie z takimi max naciskami w DR

 

póki co to z 93.1 kN czyli 9500 kg x 5 osi daje 47.500 kg DMC

 

dlatego, żadnych przeciwskazań do "N" nie widzę :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

póki co to z 93.1 kN czyli 9500 kg x 5 osi daje 47.500 kg DMC

Troszkę matematyka mi się pozajączkowała 9000x3 + 9500x2 to 46000 więc do F.2 brakuje 4 ton :D Za F.2 jednak N - chyba że ktoś tam czegoś nie wpisał w DR za hu nie wychodzi 50000 jak by nie liczyć. Nie wiem co autor tego DR miał na myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak to próbować wyliczyć.

Jeżeli jednak te 93.1 kN to ograniczone do naciski przedniej osi to zgodnie z 951

§ 5.11) 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton;

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m (d < 1,0) – 11 ton,

b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) – 16 ton,

c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1,8) – 18 ton,

 

czyli 9500 kg na jedną oś

Jeśli tak jest, to wygląda na to ze nacisk zostal ograniczony do dopuszczalnego ale nie ograniczono do tego DMC a wtedy to i odstępstwo nie byłoby potrzebne :)

 

Tylko najciekawsze że nie można znaleźć w DzU 951 warunków dla nienapedowej osi wielokrotnej pojazdu innego niż przyczepa/naczepa :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, Może ktoś się pomylił bo te 50000 wychodzi tylko jeśli dał po 10000 na oś - inne wyliczenia nie dają tej masy - jak by nie było to w DR jest nie żle pozajączkowane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się pomylił bo te 50000 wychodzi tylko jeśli dał po 10000 na oś

 

Naciski pewnie są takie jak na tabliczce - 2 x 11500 + 3 x 9000. Tylko czy odstępstwo to obejmowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na F.2 ma odstępstwo
Ale jak to się ma do nacisku podanego w DR 9000x5 45000 brakuje tylko 5 ton :D a dokładnie 9183 x 5 45915 / bo nacisk w DR podany kN/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym naciskiem w DR to ja stawiam na błąd. Dlaczego tylko 90kN skoro wg przepisów może być 10 t. Bo na to wychodzi z osi przedniej.

 

[ Dodano: 27-08-2014, 10:53 ]

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

...

a po co tu przyczepa???? :roll:

 

[ Dodano: 27-08-2014, 10:54 ]

Lecz to nadal tylko 49t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciski pewnie są takie jak na tabliczce - 2 x 11500 + 3 x 9000. Tylko czy odstępstwo to obejmowało?

Dlaczego odstępstwo na te 50 000, czyżby dla układu 3x10 000 (osie pojedyncze nie napędowe) + 2x9 500, wówczas 49 000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że nikogo nie zainteresował problem zignorowany tak przez Marek1 zwłaszcza, że próbuje podeprzeć swoją wypowiedź DzU :shock:

A mógłbyś napisać w którym paragrafie 951 to wyczytałeś

To zresztą też :oops:

Ketiw, widzę już skory do porannych żartów :)

Pierwsze jest w poprzednim poście - czyli § 5

a drugie to § 4 ust 1.

Szkoda, że Ciebie to rozśmieszyło, ale ja pisałem jak najpoważniej

Więc jeżeli chodzi o pierwsze(a przede wszystkim na przywoływanie DzU951 – który należy przeczytać):

Mógłby być zarejestrowany na naciski zgodne z DzU 951 czyli maksymalnie

I oś - 10.000 kg

II oś - 10.000 kg

III oś - 10,000 kg

IV oś - 11,500 kg

V oś - 11,500 kg

oczywiście jeżeli odległość między nimi jest większa niz 1,8 m

Nie znajduje uzasadnienia w całym § 5 DzU proponowanych zapisów dl osi IV i V

Zwłaszcza, że napisano:

Może bliżej opiszę pojazd z którego wstawiłem TZ.

Osie napędowe to tylne 4 i 5.

 

Co do dalszej części

 

[ Dodano: 27-08-2014, 09:48 ]

układ nacisków na TZ po 9.000 kg dla III, IV i V osi sugeruje że raczej jest to oś wielokrotna a nie osie pojedyncze.

Trzymając się tego wychodzi że max. DMC to 47.000 kg

bo dla przednich osi nienapędowych, należałoby ograniczyć ten nacisk z 11,500kg do dopuszczalnych 10.000 kg dla tkiej osi

Nie rozumiem po co powołujesz się na § 4 ust 1. skoro nie widzę zastosowania

Jeżeli zgodnie z twoim rozumowaniem przyjmiemy oś III, IV i V do warunków technicznych jako oś pojedynczą to oznacza, według twojego uzasadnienia, że w sumie osie III, IV i V nie mogą przekraczać 10 T :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem Ketiw czego tu można nie rozumieć? :(

Psujesz zabawę takimi wnioskami :?

 

Szukamy dopuszczalnych, mieszczących się w przepisach, nacisków dla DMC pojazdu 50000 kg.

Maksymalnie traktując każdą oś tego pojazdu jako oś pojedynczą czyli rozstawioną pow. 1,8 m to mogą mieć one naciski takie jak napisałem:

Osie nienapędowe po 10,000 kg, osie napędowe po 11,500 kg.

 

Natomiast umknął Ci zupełnie, mój o wiele ciekawszy wniosek, który sądziłem że ktoś podejmie bo jest ciekawy:

dla pojazdu wieloosiowego nie będącego przyczepą/naczepą ani pojazdem członowym nie ma nic w DzU 951 o warunkach dla osi wielokrotnej nienapędzanej.

 

Ale rozumiem, że to DzU dokładnie czytałeś i oczywiście o tym wiesz... :cool:

 

[ Dodano: 27-08-2014, 17:44 ]

Ciągną te zabawę dalej wynika, że nie da się potraktować zespołu dwóch osi przednich I i II, inaczej jak osi pojedynczych nienapędzanych.

Następna III oś też jako pojedyncza nienapędzana.

Oś IV i V należałoby potraktować prawdopodobnie jako zespół dwóch osi 1,3 do 1,8 m.

 

Z tego wynika, że pojazd ten ma takie dopuszczalne max naciski osi:

1. 10.000 kg

2. 10.000 kg

3. 10.000 kg

4. 9.500 kg

5. 9.500 kg

 

Stąd bez przekraczania dopuszczalnych nacisków DMC może wynosić max 49.000 kg więc nadal nie 50.000kg a zapisu o odstepstwie na przekroczony nacisk osi brak....

 

[ Dodano: 27-08-2014, 21:25 ]

Dlaczego odstępstwo na te 50 000, czyżby dla układu 3x10 000 (osie pojedyncze nie napędowe) + 2x9 500, wówczas 49 000?

No właśnie też mi tak to wychodzi. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tego Ginafa jeszcze raz na stacji.

TZ jest poprawna tylko błędy w DR.

Naciski dla I, II osi na tabliczce 11500 kg bo to osie napędowe.

Naciski III, IV, V osi na tabliczce 9000 kg bo to oś wielokrotna.

Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową).

Po zmianach konstrukcyjnych DMC 32000 kg w nowym DR

Maksymalny nacisk osi 11500 kg w nowym DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę zamieszałeś... :?

 

Naciski III, IV, V osi na tabliczce 9000 kg bo to oś wielokrotna.

Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową).

 

Nie może byc osią wielokrotną, w DzU 951 nie ma trzyosiowej osi napędowej!

 

Po zmianach konstrukcyjnych DMC 32000 kg w nowym DR

Maksymalny nacisk osi 11500 kg w nowym DR

 

Nie ma opcji na takie max naciski, dla czteroosiowca jest to max 9500 kg na napędzaną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce odpiąć oś środkową (nie napędową).
nie napędową ,ale na pewno hamowaną ,czyli integracja w układ hamulcowy - samodzielne przeróbki - niekompletność - trzeba na to uważać....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obniżenie DMC pojazdu, zmianę ilości osi, wymianę TZ, ingerencje w układ hamulcowy -jest to pojazd homologowany nie SAM - podobnie jak z dołożeniem osi do naczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obniżenie DMC pojazdu, zmianę ilości osi, wymianę TZ, ingerencje w układ hamulcowy -jest to pojazd homologowany nie SAM - podobnie jak z dołożeniem osi do naczepy

 

Żadna zgoda nie jest wymagana. Podaj podstawy prawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych

pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze

zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, Ŝe

pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A doczytałeś ten fragment:

 

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych

 

Przepis powyższy ma zastosowanie jedynie w przypadku kiedy zmieniało się rozporządzenie (np. DMC z 16 t na 18 t).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.