Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 year later...
Po to, by nie płakać na pogrzebach

 

 

- Jako kapłan z długim stażem przyzwyczaiłem się do płaczu dzieci podczas chrztu i łez szczęścia młodych na ślubach, ale rozpaczy, którą widzę na pogrzebach, nie mogę nigdy zaakceptować i zapomnieć. Ona zawsze pozostawia w sercu niezatartą ranę. Bądźcie więc srodzy, a czasami nawet nieznośni dla kierowców, którzy będą korzystać z waszych usług, bo dzięki temu będzie mniej okazji do wylewania gorzkich łez i ranienia serc - tak mówił ksiądz dziekan Stanisław Bijak do szefów i pracowników okręgowej stacji kontroli pojazdów

 

Stanowice

Nowa stacja diagnostyczna

http://gazeta-olawa.pl/artykul-1465-po-to-by-nie-plakac-na-pogrzebach.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Całe środowisko związane z przeprowadzaniem badań technicznych z niecierpliwością czeka na przełom, na wprowadzenie zmian legislacyjnych, które wpłyną na poprawę kondycji ekonomicznej stacji kontroli pojazdów, zlikwidują patologie, podniosą jakość badań technicznych, prawo uczynią bardziej przejrzystym, co w konsekwencji doprowadzi do poprawy stanu bezpieczeństwa na drogach.

 

Tiaa... akurat piskowi to na tym najbardziej zależy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wczoraj mówiono na forum że nic się nie robi , a tu walczy piskp o kasę oczywiście a w ramach protestu to niech pan Turek pierwszy zamknie swoją skp.i strajkuje . :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

W dzisiejszych czasach niemal każda grupa zawodowa potrzebuje silnej reprezentacji, która będzie w jej imieniu patrzeć na ręce urzędnikom. Wyjątkiem nie jest branża warsztatowa - ją zjednoczyć ma organizacja MOVEO. O misji i priorytetach projektu opowiedział nam Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego MOVEO.

Projekt MOVEO ma w swojej misji służyć zarówno kierowcom samochodów jak i warsztatom oraz SKP. Czy jest Pan pewny, że wszystkie te strony mają swoje wspólne cele?

 

Jerzy Maliński MOVEOWażnym aspektem pracy SKP, jest dbanie o środowisko. Samochody z upływem czasu się starzeją, zanieczyszczają powietrze i grunty, ktoś musi dbać o weryfikacje techniczną milionów pojazdów, które są jednym z największych zagrożeń cywilizacyjnych jeżeli chodzi o zatrucie środowiska naturalnego.

 

Większość z nas chciałaby się czuć bezpiecznie wychodząc , czy wyjeżdżając z domu. Mamy plany na przyszłość, dzieci do wychowania i wiele innych, ważnych dla nas spraw. Na co dzień nie myślimy o zagrożeniach jakie na nas czyhają po wyjściu z domu, ale jak dochodzi do nieszczęśliwego zdarzenia zadajemy sobie pytania dlaczego? Dlaczego stało się takie wielkie nieszczęście, dlaczego przytrafiło się właśnie nam? Znam wiele takich osób, które będąc kierowcami wsiadającymi do swoich pojazdów chcą mieć pewność, że ich auto nie sprowadzi zagrożenia dla ich rodzin. Znam wielu rodziców i sam jestem jednym z nich, którzy chcą mieć pewność, że ich pociechy wsiadają do autobusu, który jest sprawny technicznie, a kierowca jest trzeźwy. SKP to system, który zbudowaliśmy po to, aby dbał o nasze pojazdy, aby zmniejszyć ryzyko wypadków drogowych dla naszego wspólnego społecznego dobra. Rola istnienia warsztatów jest jasna - naprawiać uszkodzone pojazdy. Jestem wiec pewien, że naczelnym celem łączącym interesy tych środowisk jest sprawny i bezpieczny w użytkowaniu pojazd.

 

MOVEO jest zainteresowane reformą SKP. Organizacja PISKP, od lat walcząca o zmiany przepisów niedawno zainaugurowała protest przeciwko opieszałości urzędów w tym temacie. Jak się Pan do tego odniesie?

 

Moveo nie powstałoby, gdyby nasi urzędnicy pracowali prawidłowo. Nie mogę zrozumieć, że w takim państwie jak Polska mogą istnieć tak poważne wypaczenia jak CEP podający nieprawidłowe dane o ilości pojazdów zarejestrowanych w Polsce i to z błędem narastającym co roku i sięgającym już 5-6 milionów „martwych dusz” . Takie „super” statystyki to jak kreatywna księgowość tylko oszukująca inwestorów, obywateli i będąca przyczyną wielu złych inwestycji, a te z kolei niosą za sobą wysokie negatywne społeczne konsekwencje.

 

Nie mogę zrozumieć jak to możliwe, żeby w Polsce przez ponad 10 lat, nie został zmieniony urzędowy cennik przeglądów technicznych, mimo że koszty prowadzenia stacji wzrosły 3-5 krotnie. Wzrosły podatki państwowe, cena mediów, płace pracowników i wiele innych opłat. W taki sposób zmierzamy ścieżką Ukrainy, gdzie nie ma stacji SKP, ale bardzo bym nie chciał jako obywatel cofać się w kwestiach bezpieczeństwa na drogach.

 

Nie mogę zrozumieć dlaczego urzędnicy państwowi za nasze społeczne pieniądze tak opieszale wykonują swoje obowiązki. Albo też nie rozumieją swojej pracy, nie wiedzą co jest ważne. Albo być może mają jeszcze inne ważniejsze zadania i dla problematyki SKP nie ma już czasu?

 

Tego nie wiem, wiem że sytuacja jest bardzo chora, widzę też, że do naszych władz jedynymi argumentami jakie docierają są akcje protestacyjne, awantury w mediach, nieszczęścia na drogach i wtedy dopiero zaczyna się coś dziać. Normalna codzienna praca nie skutkuje, jest lekceważona, zawsze są jakieś wybory, które przeszkadzają w codziennej pracy.

 

Bardzo to jest smutne, że trzeba się uciekać do akcji protestacyjnych , żeby zwrócić uwagę urzędników państwowych na swoje potrzeby. Osobiście nie popieram takiego „sposobu” załatwienia spraw, ale gdzieś jest granica wytrzymałości ludzkiej na arogancję i obojętność urzędników, których brak działań wpływa na jakość naszego codziennego życia.

 

Nie chciałbym tej granicy nigdy przekroczyć..................................................................................................................

 

 

http://motofocus.pl/wywiady/12881/wystarczy-sluchac-ludzi-i-wszystko-bedzie-dobrze-wywiad-z-jerzym-malinskim-z-organizacji-moveo

 

[ Dodano: 19-11-2014, 15:53 ]

http://motofocus.pl/publikacje/12581/organizacja-pracodawcow-motoryzacyjnych-moveo

 

http://www.autoservicemanager.pl/czas-glos-polskiego-przedsiebiorcy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt MOVEO ma w swojej misji służyć zarówno kierowcom samochodów jak i warsztatom oraz SKP. Czy jest Pan pewny, że wszystkie te strony mają swoje wspólne cele?
nie ma mowy o diagnostach, jako jednym z najważniejszych elementów brd, pozostałe rzeczy znamy. Moim skromnym zdaniem to slogany skierowane do właścicieli SKP:
Nie mogę zrozumieć jak to możliwe, żeby w Polsce przez ponad 10 lat, nie został zmieniony urzędowy cennik przeglądów technicznych, mimo że koszty prowadzenia stacji wzrosły 3-5 krotnie. Wzrosły podatki państwowe, cena mediów, płace pracowników i wiele innych opłat. W taki sposób zmierzamy ścieżką Ukrainy, gdzie nie ma stacji SKP, ale bardzo bym nie chciał jako obywatel cofać się w kwestiach bezpieczeństwa na drogach.

Zbyt głęboka przenośnia albo brak wiedzy o SKP

SKP to system, który zbudowaliśmy po to, aby dbał o nasze pojazdy, aby zmniejszyć ryzyko wypadków drogowych dla naszego wspólnego społecznego dobra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób zmierzamy ścieżką Ukrainy, gdzie nie ma stacji SKP, ale bardzo bym nie chciał jako obywatel cofać się w kwestiach bezpieczeństwa na drogach.

 

A kto powiedział, że to cofanie się? W niektórych stanach USA też nie ma SKP - i co - że niby zacofani są? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno. Chodzi mi bardziej o to, żeby wytkać przypadki, kiedy o branży SKP coraz częściej piszą ludzie nie mający o tej branży zielonego pojęcia... Ani w skali Polskiej, ani światowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP to system, który zbudowaliśmy po to, aby dbał o nasze pojazdy

 

szczególnie od momentu jak zaczęła działać ustawa o swobodzie gospodarczej która pozwoliła wszystkim bez ograniczenia stawiać stację jak stwierdzili ,że to dobry interes - i

aby zmniejszyć ryzyko wypadków drogowych dla naszego wspólnego społecznego dobra.
nie idzie to w parze -kasa i bezpieczeństwo ........................

 

:cool::x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Chodzi mi bardziej o to, żeby wytkać przypadki, kiedy o branży SKP coraz częściej piszą ludzie nie mający o tej branży zielonego pojęcia... Ani w skali Polskiej, ani światowej.
Po co wytykać, skoro "z branży SKP" (jak to napisałeś) nikogo to nie interesuje - to starają się zapełnić lukę.

 

To podobnie jak ze śpiewaniem, jak nikt umiejący śpiewać nie che to biorą się za to ci co nie umieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

 

Prawo działalności gospodarczej – stanowisko PISKP

Ministerstwo Gospodarki pismem z dnia 11 grudnia 2014 roku, sygn. akt DDR-V-4300-34/14 oraz DDR/2133/14 skierowało do szerokich konsultacji społecznych projekt założeń do ustawy – Prawo działalności gospodarczej. Nowa ustawa ma zastąpić ustawę o swobodzie działalności gospodarczej, która obowiązuje od sierpnia 2004 roku.

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów zajęła stanowisko w sprawie przedmiotowego projektu. Do Ministerstwa Gospodarki skierowaliśmy pismo z dnia 8 stycznia 2015 roku, sygn. akt PISKP/LT/01/01/2015.

W obecnym stanie prawnym działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jest działalnością regulowaną. Po spełnieniu przewidzianych prawem warunków wymaga jedynie wpisu do rejestru działalności regulowanej.

Dążymy do tego, aby w nowej ustawie uznać działalność w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów za działalność wymagającą zezwolenia. Stacje kontroli pojazdów pełnią rolę reprezentanta Państwa w zakresie zapewnienia obywatelom bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 kwietnia 2014 roku nr 2014/45/UE (Dz. U. Unii Europejskiej L 127/51) w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE zawiera zapisy mówiące o tym, że państwa członkowskie upoważniając stacje kontroli pojazdów do przeprowadzania badań technicznych powinny wziąć pod uwagę fakt, że dyrektywa 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady wyłącza ze swojego zakresu stosowania usługi świadczone w interesie ogólnym w dziedzinie transportu. Aby zapewnić wysoką jakość badań, państwa członkowskie powinny ustanowić system zapewnienia jakości, który obejmuje proces wydawania zezwoleń na prowadzenie badań zdatności do ruchu drogowego, ich nadzoru oraz cofania, zawieszania lub anulowania.

Mamy nadzieję, że projektując nową ustawę – Prawo działalności gospodarczej, polski ustawodawca weźmie pod uwagę tendencje europejskie, które i tak będą musiały być implementowane do prawa polskiego.

O dalszych postępach prac nad projektem ustawy – Prawo działalności gospodarczej, będziemy Państwa na bieżąco informować.

 

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/491-prawo-dzialalnosci-gospodarczej-stanowisko-piskp

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quote="kowal"

Stacje kontroli pojazdów pełnią rolę reprezentanta Państwa w zakresie zapewnienia obywatelom bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

 

Ty "kowal" oddając w łapy prywatne BRD piszą jeszcze takie bzdury. Przecież to są jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

po co budować skp i wyposażać jak tu wyrasta taka konkurencja

 

Mobilna stacja diagnostyczna prześwietla stan pojazdów na drogach Dolnego Śląska

 

Oddana 9 lutego do użytku we Wrocławiu mobilna stacja diagnostyczna jest pierwszym w pełni automatycznym urządzeniem służącym do bardzo dokładnej kontroli stanu technicznego pojazdów na drodze. Umożliwia przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacji diagnostycznej.

Autorem koncepcji mobilnej stacji diagnostycznej jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, a jej wykonanie i zakup został współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

Po dokonaniu analizy rozwoju transportu do 2020 roku, planowanego rozwoju infrastruktury transportowej oraz prognozowanego wzrostu wielkości przewozów ludzi i towarów na obszarze Dolnego Śląska, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu w celu skutecznej realizacji zadań i na rzecz dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ochrony środowiska oraz porządku w transporcie drogowym postanowił sięgnąć po nowe wyspecjalizowane narzędzia podnoszące poziom bezpieczeństwa i usprawniające procesy kontroli w transporcie drogowym. Narzędziem tym jest autorska koncepcja mobilnej stacji diagnostycznej.

W celu realizacji pomysłu, a generalnie uzyskania źródeł finansowania przedsięwzięcia przystąpiono do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w zakresie ograniczenia zagrożeń ekologicznych generowanych w transporcie drogowym. Projekt został zakwalifikowany do realizacji i uzyskał 50% dofinansowane ze środków WFOŚ i GW we Wrocławiu.

Mobilna stacja diagnostyczna składa się m.in. z:

 

jednostki sterującej wraz z oprogramowaniem zapewniającym zintegrowane sterowanie urządzeniami linii pozwalającymi na odczyt, archiwizację elektroniczną i dokumentowanie wyników badań,

urządzenia rolkowego do jednoczesnego obustronnego badania hamulców w pojazdach,

zestawu wagowego,

miernika nacisku na pedał hamulca,

zestawu czujników ciśnień,

szarpaka hydraulicznego do kontroli luzów w układzie zawieszenia,

wieloskładnikowego analizatora spalin do silników benzynowych oraz dymomierza do silników diesla,

testera płynu hamulcowego,

analizatora paliwa,

sonometru,

alcoblow - testera trzeźwości,

testera dokumentów,

miernika przepuszczalności światła,

zestawu monitoringu wizyjnego.

Od 2011 roku na wyposażeniu Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego znajduje się mobilna stacja kontroli. Nie jest jednak w pełni automatyczna. Jest ona rozkładana ręcznie - jej mankamentem jest długi czas rozkładania. Z jej pomocą w 2014 roku inspektorzy ITD zbadali stan techniczny 960 ciężarówek i autobusów. Zatrzymano 320 dowodów rejestracyjnych, czyli co trzeci zbadany pojazd był niesprawny. Czasami wyniki były jeszcze bardziej porażające.

W październiku ubiegłego roku inspektorzy ITD przeprowadzili wzmożone kontrole stanu technicznego autobusów podmiejskich, kursujących do Warszawy m.in. z Radzymina, Wołomina czy Legionowa. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne wszystkich 27 skontrolowanych pojazdów.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego czyni starania, żeby mobilne stacje kontroli były na wyposażeniu każdego inspektoratu wojewódzkiego.

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/mobilna-stacja-diagnostyczna-od-dzis-przeswietla-stan-pojazdow-na-drogach-dolnego-slaska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co budować skp i wyposażać jak tu wyrasta taka konkurencja

 

Ciekawe kiedy im ktoś wjedzie w tą budę z boku jak wypadnie z rolek hamulcowych :evil::evil: ale pewnie o tym nie napiszą :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.