Skocz do zawartości

Pojazd zarejestrowany za granicą pojawia się OBT


Bratus2000

Rekomendowane odpowiedzi

Nr dr był z kp i poprzednich badań.

Jak mogłeś umieścić w rejestrze nr DR, którego nie miałeś w ręku podczas badania ?

Gdzie jest napisane, że nie mogę spisać nr DR z pokwitowania lub ( i ) z KP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    25

  • JANUSZ60

    23

  • aboz

    12

  • danielg539

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ale ponieważ Ty żądasz do każdego sprowadzonego PC, to i w jednym i drugim przypadku trzeba będzie iść jednak do US i czekać na to zaświadczenie.
- ja nic nie żądam, nic nie wymagam i paradoksy insze nie interesują mnie,

podobnie jak inszych nie interesują moje paradoksy w tym poprawnie prowadzony rejestr SKP + CEP.

Przepis o badaniu = PC jest tak samo jasny, jak ten zobowiązujący właściciela przedstawić pojazd do badania technicznego, a przynajmniej dla mnie jasny.

 

Tak samo na właścicielu pojazdu sprowadzonego z UE spoczywa obowiazek jego rejestracji w ciagu 30 dni.

Ktoś do cholery tym właścicielem chociażby na podstawie "umowy" kupna-sprzedaży jest.

 

Martwy przepis bez konsekwencji.

- a może przepis o badaniu po raz pierwszy przed pierwszą rejestracją jest martwy?

A jak w swoich rubryczkach systemowych ma Pan wpisać serię i numer DR/PC to co?

Opuszcza Pan, czy polskie lub zagraniczne wpisuje?

 

Nr dr był z kp i poprzednich badań.
- szacun... wyniki badań też kopiujesz, a jakbyś nie miał go w systemie to co?

 

Moje zdanie jest takie, że peryferie towarzyszące dokumentacji SKP (rejestry i CEP) nie pozwalają na dziś zrealizować literalnego badania bez DR/PC!

 

Można jeszcze dołożyć, aby się zastanowić:

§ 1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:

d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322, z późn. zm.)

- pewnie padnie "jak polskie to tak".

- a nie mieć ma?

 

Pozdrawiam życząc miłych urlopów w góry spadam.

:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi zacytuję przepisy - łatwiej się dyskutuje.

Dz.U.996 z 2012r

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie,

Tabela załącznik 1

2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest napisane, że nie mogę spisać nr DR z pokwitowania lub ( i ) z KP

Nie żartuj - brak dokumentu = brak wpisu jego numeru. A jak postapisz, jak przyjedzie klient z DR po wpis terminu a nr tego DR okaże się inny (np. zgubiony DR i wydany wtórnik) niż ten, który umieściłeś w RBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wiedzieć że zmiana nr DR musi być umieszczona w KP. Policjant również spisał z aktualnego DR (nie może być inaczej ) Wystarczy porównać z KP bo mógł się pomylić przy przepisywaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wiedzieć że zmiana nr DR musi być umieszczona w KP. Policjant również spisał z aktualnego DR (nie może być inaczej ) Wystarczy porównać z KP bo mógł się pomylić przy przepisywaniu.

No teraz, to już całkiem żartujesz z przepisów. W rejestrze ma być rodzaj i numer dokumentu na podstawie którego wykonałeś badanie,,,

Podczas badania nie miałeś DR , więc nie wpisujesz jego numeru ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wiedzieć że zmiana nr DR musi być umieszczona w KP. Policjant również spisał z aktualnego DR (nie może być inaczej ) Wystarczy porównać z KP bo mógł się pomylić przy przepisywaniu.
- proszę nie wymyślać dziwnych sytuacji.

Mowa jest o badaniu pojazdu z zagranicznymi dokumentami i mowa jest o badaniu gdy polskich dokumentów brak.

Nie ma co kombinować, że klient przyjedzie (a jak nie przyjedzie) to się uzupełni przez korektę, bo tego w przepisach też nigdzie nie ma, że wpisy odnośnie serii i numeru dowodu rejestracyjnego (PC) w późniejszym czasie uzupełnia się w, a może jeszcze zagraniczne uzupełniać, poprawiać, korygować po dokonaniu rejestracji/czsowej rejestracji?

Proszę nie kombinować co za stację ma wysłać WK, bo takiego obowiązku nigdzie nie ma!

Proszę nie wskazywać skąd numer DR/PC można uzyskać, bo nie o to tu biega!

 

Czy to pójdzie do CEPa czy też program nie puści przy badaniu "pierwszym", to naprawdę mi to kalafiorem...
- coś jeszcze, czy tylko CEP?!

 

[ Dodano: 30-09-2014, 09:19 ]

W odpowiedzi zacytuję przepisy - łatwiej się dyskutuje.

Dz.U.996 z 2012r

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie,

Tabela załącznik 1

2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

- teraz proszę wyjaśnić czy o to chodzi mając na uwadze rejestr SKP, czy o to chodzi mając na uwadze CEP?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501 napisał/a:

Czy to pójdzie do CEPa czy też program nie puści przy badaniu "pierwszym", to naprawdę mi to kalafiorem...

- coś jeszcze, czy tylko CEP?!

Przecież nie mam wpływu na to co robi program. Dostawca oprogramowania zapewnił mnie, że jego program spełnia wszelkie aspekty prawne, więc ...

Natomiast dane uzupełniam bez względu na kraj wydania DR/PC/KGB/CIA... mam wpisać jaki typ dokumentu mam w pazurze i jaki jest jego numer, więc tak robię. Wszelkie dywagacje czy zagraniczny jest dobry, czy zagraniczne tablice spełniają warunki (jakie???) nie interesują mnie. Jak klientowi tablic magistrat nie przyjmie to zmartwienie klienta, nie moje.

Wszyscy mają problem, począwszy od klienta poprzez stacje, WK, papieża i standardowo po polsku, nikt z tym nic nie robi, nikomu nie zależy na wyprostowanie zagadnienia.

Nasze rozważania dla OSDSu i do dzieła z kolejną sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wpisać jaki typ dokumentu mam w pazurze i jaki jest jego numer, więc tak robię
- obawiam się, że do wyboru mamy ze trzy: DR/PC/PW i tylko te trzy.

Zagranicznych dokumentów nie rozróżniam. Nie znam się. Nie szkolili. Taki lajf.

OK.Lecę. Spadam. :)::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz Ciebie jednak ?

Oczywiście, mam wpisać rodzaj dokumentu - wpisuję, bez względu na to czy nasz, zagraniczny czy kosmiczny. Mam zapodać jego numer - to zapodaję (jak dokument nie posiada numeru - w pisuję, że go brak). Tablice, jakie nie bądź - jak pasują do dokumentu przyjmuję i wpisuję. Życie spokojniejsze i milej płynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś co to jest PW?
pozwolenie wielokrotne

 

a nie czasami "Przypis Własny" i włąśnie wtedy wpisujemy w rubrykę te krzaczki co wspominał o nich Paprock? :x:):-D:D:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biker100 napisał/a:

oj Janusz, chciałem rozluźnić atmosferę, a Ty ganisz :-P

...no ja kiedyś rozluźniłem,jak napisałem,że to skrót od pokwitowania :D

biker100 napisał/a:

chciałem rozluźnić atmosferę

 

biker100, nie ten dział, bo ktoś skłonny jest pomyśleć, że to nie żart.

 

OK, przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem to aby badanie zostało zakwalifikowane do eksportu do CEPIK-u to rubryka seria i nr DR powinna zawierać przynajmniej 4 znaki. W przypadku wpisanie litery "Z" warunek ten nie będzie spełniony ale i tak pojazd trafi do CEPIKU bo WK wyżle dane w momencie wystawiania DR. Róznica będzie taka, że w danych przekazanych przez WK nie będzie przebiegu pojazdu.

 

Po pierwsze z tymi 4 znakami to nieprawda. Po drugie nie wpisujesz samo Z. Tylko Z- i tutaj wyróżnik stacji wraz z numerem badania w roku łamany przez rok czyli numer z rejestru. W Patronacie masz u góry po lewej stronie na czerwono.

 

Co program sobie wyselekcjonuje to już nie mój problem.
- dobrze, zostawmy seklekcję automatyczną programu - wyselekcjonuje to co diagnosta poprawnie wprowadzi.

Bądź uprzejmy wyjaśnić mi jeszcze drugie pytanie.

 

Patronat automatycznie odznacza eksport do Cepik jeśli zmieni się z okresowego na okresowe po raz 1 (czyt. z zagranicy). Może ktoś od nich niech napiszę podstawę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okresowe po raz 1 (czyt. z zagranicy)
Nie ma takiego badania już. U mnie Patronat nie wrzuca do eksportu (zadając pytanie czy tak ma być) OBT bez pierwszej rej. w kraju czy nr DR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło wyżej o znakach kosmicznych. Zasadniczym pytaniem jest o jaki dokument chodzi tak naprawdę? O pochodzenie tego dokumentu dokładnie?

No ciekawe jak ktoś znaki arabskie wkliknie i tylko czekać na pojazd rejestrowany w Państwie Środka. Padło też o znakach [XX] w rejestrze. Powiem szczerze, że nie widzę takiego szyfrowania w „zakresie wymaganych danych zamieszczanych w rejestrze związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu”.

Ten zakres to taki katalog co ma być wpisane, podane, odklikane, a co można opuścić i koniec. Podobnie funkcjonują objaśnienia do zaświadczenia, co nie.

Kolega Gentleman opisuję zapewne rubryczki z „okna systemowego” widocznego na monitorze u siebie na kompie, że w jakimś programie coś ma na czerwono ku górze ekranu. Proszę zajrzeć do REJESTRU SKP i opisać jak to właściwe [Z] wygląda właśnie tam, właśnie w REJESTRZE i jakie zapisy lądują jeszcze w tej samej rubryce gdzie spada [Z]. I program nic nie robi automatycznie tylko pewne rzeczy podpowiada domyślnie. Niestety czynności „automatyczne” poprzedzone są wcześniej czymś takim jak „klik & enter”, a to już operator wykonuje sam najczęściej.

Podział badań przemilczę z naciskiem, że nie ma „okresowego badania przed pierwszą rejestracją”. Na podstawie zapisu z ustawy zrobiło się czwarte nadprogramowe badanie niepisane wprowadzające zamieszanie, ale tylko z nazwy funkcjonującej potocznie. Nadal jest to li tylko badanie OKRESOWE! A od innych okresowych wyróżnia je załącznik DIP i więcej nic. To dlaczego do badania OKRESOWEGO odpuszcza się Tablice Rejestracyjne, Pozwolenia Czasowe i Dowody Rejestracyjne?

Proszę wyjaśnić czy wymieniony w ustawie dowód rejestracyjny i inny dokument jest jednoznacznym dokumentem, który powinien być zamieszczony w REJESTRZE SKP, a w konsekwencji przekazywany do CEP, a taki obowiązek spoczywa na stacjach i nic do rzeczy mają dostawcy oprogramowania, ptaszki, kliki i inne haczki.

Nie ważny zet na CEP lub jego brak (zeta). Nie wytykać, że coś za SKP przesyła WK bo to teoria wyssana z palca.

Co WK ma do tego zdania:

2. Stacje kontroli pojazdów niezwłocznie po dokonaniu badania technicznego, 

nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia jego wykonania, 

przekazują do ewidencji w postaci elektronicznej przy użyciu systemu teleinformatycznego:

- SKP nie zagląda WK do CEP i WK w CEP SKP nie patrzy też.

 

Czy ten dokument, o którym niżej zapodaje się w REJESTR SKP i wysyła do CEP:

(wiadomo co zawiera „zakres wymaganych danych (...)” i wiadomo, że idzie o dokumenty zagraniczne)

4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu,

jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego,

potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego

2a. W przypadku pojazdu sprowadzanego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim zamiast dowodu rejestracyjnego,

o którym mowa w ust. 1 pkt 5, dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego rejestrację pojazdu,

wydanego przez organ właściwy do rejestracji pojazdów w tym państwie

- a odesłanie do ust. 1 pkt 5 mówi o:
5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany

Proszę już się nie odnosić do „odpowiadającego dokumentu”, proszę nie odnosić się do porównywań, oględzin, ustalań i innych takich opisanych w tabelce badań.

 

Krótko i na temat co w rejestr jeśli łaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat co w rejestr jeśli łaska.

Najkrócej jak można - lubisz po prostu zbędnie filozofować,,,

 

Naszego polskiego Cep-a nie interesuje pojazd nie zarejestrowany w Polsce, koniec i kropka,,,

 

Co do całej reszty, masz oczywiście rację, ale normalnie to długo jeszcze nie będzie, bo to Polska właśnie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.