autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 Witam.Co należy zrobić w sytuacji gdy w dowodach rejestracyjnych przy 1 badaniu w Polsce zostały wpisane dane z tabliczek znamionowych.Wykraczające poza administracyjne przepisy =DMC.Zatrzymany dowód. rej.Pojazd zarejestrowany ok 2 lat w PL. Np.przyczepa ciężarowa 3 osiowa 28T w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 .Co należy zrobić w sytuacji gdy w dowodach rejestracyjnych przy 1 badaniu w Polsce zostały wpisane dane z tabliczek znamionowych.Wykraczające poza administracyjne przepisy =DMC BD ustalić prawidłowe dane konstrukcyjne i administracyjne zgodnie z Dz.U.Klient do WK po nowy DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Autor Share Napisano 13 Listopad 2014 Boje się trochę tej "zmiany" DMC . Jeżeli pojazd miał na sobie urządzenie HDS i zostało zdemontowane.Czy wystarczy dokument z legalizowanej wagi odnośnie masy własnej?Producent nic takiego nie wystawi (dzwoniłem).Do nich przychodzą nowe pojazdy bez zabudowy.Więc MW może się różnić w każdym jednym samochodzie. [ Dodano: 13-11-2014, 17:27 ] Okresowe+zmiany+ ustalenie danych?Tak pobierać z cennika?Czy okresowe+zmiany?Jak myślicie? Ma już wydane PC na "badanie techniczne" i wyszło już okresowe jakiś czas temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 Boje się trochę tej "zmiany" DMC czemu przecież na TR masz masy konstrukcyjne i administracyjne i zgodnie z Dz.U musisz je ustalić Więc MW może się różnić w każdym jednym samochodzie. na pewno ale to nie problem bo przecież można ją zważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Autor Share Napisano 13 Listopad 2014 trochę namieszane w tym wszystkim i sam już się wystraszyłem podejścia do tematu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 obt+db- 177+60 [ Dodano: 13-11-2014, 17:39 ] Okresowe+zmiany a na czym te zmiany mają polegać [ Dodano: 13-11-2014, 17:43 ] § 3.11) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton, b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 autostacja, określ dokładnie "o co kaman" Np.przyczepa ciężarowa 3 osiowa 28T w DR. MW może się różnić w każdym jednym samochodzie. bo inne DMC jest dla pojazdu samochodowego, inne dla przyczepy, a jeszcze inne dla odmiany przyczepy zwanej naczepą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 A jakie jest administracyjne DMC naczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 A jakie jest administracyjne DMC naczepy? no kurna tego w Dz.u nikt nie określił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Autor Share Napisano 13 Listopad 2014 Samochód ciężarowy + przyczepa. W jednym i drugim zle wykonano 1 badanie w Polsce.Dodatkowo w samochodzie był zamontowany HDS który był (podobno) wliczony w mase własną za granicą. W 1 badaniu w Polsce nie dostosowano mas pojazdu do administracyjnych. Wpisano w dokumenty masy konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 No to ogranicz DMC do administracyjnych i po kłopocie. Tylko nie wiem po co mase własną jeszcze w to mieszasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Autor Share Napisano 13 Listopad 2014 Z ASO DAFa: Przychodzą te same modele samochodów gdzie MW jest w każdym samochodzie inna. Zabudowa pojazdu taka czy inna...jest robiona w firmach zewnętrznych. Więc nie można jednoznacznie stwierdzić że np. DAF XF z 2010 roku waży 10500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 A MW poprzez zważenie pojazdu razem z wyposażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autostacja Napisano 13 Listopad 2014 Autor Share Napisano 13 Listopad 2014 Zmieniam bo zdemontowano dużego HDSa który był odnotowany w niemieckich dokumentach.Zmniejszyła się MW pojazdu.Stąd zmiana. [ Dodano: 13-11-2014, 22:37 ] więc samochód pojedzie na wage legalizowaną. Dołącze zaświadczenie z wagi do dokumentów.Dlatego pytałem czy waga wystarczy... [ Dodano: 13-11-2014, 22:41 ] więc w samochodzie cennik? obt+zmiany+ust.danych? Czy obt+zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 14 Listopad 2014 Share Napisano 14 Listopad 2014 Czy obt+zmiany? raczej ten zakres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Listopad 2014 Share Napisano 14 Listopad 2014 A jakie zmiany tu były? Ustalasz prawidłowe dane - ok. Ale zmiany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody85 Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Witam,nie wiem czy to już było bo nie mogłem znaleźć ale mam takie może błahe pytanie a mianowicie czemu przyczepa lekka w DR jest pod kategorią O2 a w Dz.U. jako O1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Bo O2 w dowodzie to oznaczenie rubryki oznaczającej masę przyczepy niehamowanej a O1 dla przyczepy lekkiej to kategoria pojazdu do wpisania w rubrykę J dowodu. Dwie zupełnie inne rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody85 Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 mam takie może błahe pytanie a mianowicie jesteś może diagnostą samochodowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 jesteś może diagnostą samochodowym Mógłbyś nie molestować młodych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Ze względu na wiek czy staż? A na serio to mam nadzieję,że Kolegamlody85, nie będzie czuł się obrażony za moje pytanie.Jeśli jest diagnostą to DR widział nie jeden raz i powinien czytać (są tam objaśnienia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody85 Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 nie obrażam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Dopuszczalna masa całkowita: dlaczego jest tak istotna? Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów, dotyczących pojemności i mocy silnika, liczby miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród nich jest jeszcze jeden, często lekceważony - DMC, czyli dopuszczalna masa całkowita. Określa on masę pojazdu na postoju wraz z osobami i ładunkiem. Przekroczenie tego parametru niesie za sobą negatywne konsekwencje i jest szczególnie niebezpieczne. Zwiększenie masy pojazdu powoduje, że jego zdolność do reagowania w sytuacjach awaryjnych jest zmniejszona, co może doprowadzić do wypadku. Obciążony samochód potrzebuje dłuższego odcinka, by się zatrzymać. Dodatkowo, kierowcy mogą być nieświadomi wolniejszej reakcji pojazdu na skręcenie kierownicą i przez to ryzyko udziału w niebezpiecznym zdarzeniu jest większe. Przeładowany samochód - szczególnie nieprawidłowo załadowany, z niesymetrycznie ułożonym ładunkiem - w sytuacji zmiany pasa ruchu lub nagłego skrętu może wpaść w poślizg, a nawet się wywrócić. Oprócz przestrzegania limitów ładowności bardzo ważne jest prawidłowe rozmieszczenie bagażu. Źle zabezpieczony bagaż podczas jazdy i manewrów może się przesunąć i doprowadzić do zmiany środka ciężkości, a w konsekwencji do nieoczekiwanej zmiany toru jazdy w razie konieczności wykonania nagłego manewru. Pamiętajmy też, by ładunek nie utrudniał prowadzenia pojazdu kierującemu i nie zasłaniał widoczności świateł, tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazów. Przeciążony pojazd powoduje też, że opony szybciej się grzeją. Powinniśmy pamiętać, by wraz z liczbą osób w samochodzie rosło ciśnienie w oponach. Informacje na temat odpowiednich wartości ciśnienia znajdują się w instrukcji pojazdu albo są umieszczone w samochodzie, najczęściej na drzwiach kierowcy albo przy wlewie paliwa. Zmiana masy samochodu ma wpływ na światła. Powinniśmy je regulować w zależności od obciążenia pojazdu, w starszych samochodach sami, a w nowoczesnych, automatycznie ustawianych, powinniśmy przynajmniej raz w roku sprawdzić poprawność ich ustawienia na stacji diagnostycznej lub w serwisie. Przekraczanie masy całkowitej najczęściej kojarzone jest z samochodami ciężarowymi, jednak problem ten dotyczy również samochodów osobowych. Konsekwencje przeładowania pojazdu mają niebagatelny wpływ na jego zachowanie i nasze bezpieczeństwo, dlatego bez wyjątków powinniśmy zachować staranność w układaniu bagażu i pilnowaniu jego właściwej masy. Informację o dopuszczalnej masie całkowitej znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym - dopuszczalna masa całkowita - pozycja oznaczona kodem F.2. http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Dopuszczalna-masa-calkowita-dlaczego-jest-tak-istotna,wid,17426700,wiadomosc.html?ticaid=114a54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.