Skocz do zawartości

Błędy w dowodach rejestracyjnych.


autostacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Co należy zrobić w sytuacji gdy w dowodach rejestracyjnych przy 1 badaniu w Polsce zostały wpisane dane z tabliczek znamionowych.Wykraczające poza administracyjne przepisy =DMC.Zatrzymany dowód. rej.Pojazd zarejestrowany ok 2 lat w PL. Np.przyczepa ciężarowa 3 osiowa 28T w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co należy zrobić w sytuacji gdy w dowodach rejestracyjnych przy 1 badaniu w Polsce zostały wpisane dane z tabliczek znamionowych.Wykraczające poza administracyjne przepisy =DMC

BD ustalić prawidłowe dane konstrukcyjne i administracyjne zgodnie z Dz.U.Klient do WK po nowy DR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boje się trochę tej "zmiany" DMC . Jeżeli pojazd miał na sobie urządzenie HDS i zostało zdemontowane.Czy wystarczy dokument z legalizowanej wagi odnośnie masy własnej?Producent nic takiego nie wystawi (dzwoniłem).Do nich przychodzą nowe pojazdy bez zabudowy.Więc MW może się różnić w każdym jednym samochodzie.

 

[ Dodano: 13-11-2014, 17:27 ]

Okresowe+zmiany+ ustalenie danych?Tak pobierać z cennika?Czy okresowe+zmiany?Jak myślicie? Ma już wydane PC na "badanie techniczne" i wyszło już okresowe jakiś czas temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boje się trochę tej "zmiany" DMC

czemu przecież na TR masz masy konstrukcyjne i administracyjne i zgodnie z Dz.U musisz je ustalić

Więc MW może się różnić w każdym jednym samochodzie.

na pewno ale to nie problem bo przecież można ją zważyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obt+db- 177+60

 

[ Dodano: 13-11-2014, 17:39 ]

Okresowe+zmiany

a na czym te zmiany mają polegać :?

 

[ Dodano: 13-11-2014, 17:43 ]

§ 3.11) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autostacja, określ dokładnie "o co kaman"

Np.przyczepa ciężarowa 3 osiowa 28T w DR.
MW może się różnić w każdym jednym samochodzie.

 

bo inne DMC jest dla pojazdu samochodowego, inne dla przyczepy, a jeszcze inne dla odmiany przyczepy zwanej naczepą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ciężarowy + przyczepa. W jednym i drugim zle wykonano 1 badanie w Polsce.Dodatkowo w samochodzie był zamontowany HDS który był (podobno) wliczony w mase własną za granicą.

 

W 1 badaniu w Polsce nie dostosowano mas pojazdu do administracyjnych.

Wpisano w dokumenty masy konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ASO DAFa:

Przychodzą te same modele samochodów gdzie MW jest w każdym samochodzie inna.

Zabudowa pojazdu taka czy inna...jest robiona w firmach zewnętrznych.

Więc nie można jednoznacznie stwierdzić że np. DAF XF z 2010 roku waży 10500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam bo zdemontowano dużego HDSa który był odnotowany w niemieckich dokumentach.Zmniejszyła się MW pojazdu.Stąd zmiana.

 

[ Dodano: 13-11-2014, 22:37 ]

więc samochód pojedzie na wage legalizowaną.

Dołącze zaświadczenie z wagi do dokumentów.Dlatego pytałem czy waga wystarczy...

 

[ Dodano: 13-11-2014, 22:41 ]

więc w samochodzie cennik? obt+zmiany+ust.danych? Czy obt+zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam,nie wiem czy to już było bo nie mogłem znaleźć ale mam takie może błahe pytanie a mianowicie czemu przyczepa lekka w DR jest pod kategorią O2 a w Dz.U. jako O1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo O2 w dowodzie to oznaczenie rubryki oznaczającej masę przyczepy niehamowanej a O1 dla przyczepy lekkiej to kategoria pojazdu do wpisania w rubrykę J dowodu. Dwie zupełnie inne rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na wiek czy staż? ;)

A na serio to mam nadzieję,że Kolegamlody85, nie będzie czuł się obrażony za moje pytanie.Jeśli jest diagnostą to DR widział nie jeden raz i powinien czytać (są tam objaśnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Dopuszczalna masa całkowita: dlaczego jest tak istotna?

 

Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów, dotyczących pojemności i mocy silnika, liczby miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród nich jest jeszcze jeden, często lekceważony - DMC, czyli dopuszczalna masa całkowita.

Określa on masę pojazdu na postoju wraz z osobami i ładunkiem. Przekroczenie tego parametru niesie za sobą negatywne konsekwencje i jest szczególnie niebezpieczne. Zwiększenie masy pojazdu powoduje, że jego zdolność do reagowania w sytuacjach awaryjnych jest zmniejszona, co może doprowadzić do wypadku. Obciążony samochód potrzebuje dłuższego odcinka, by się zatrzymać. Dodatkowo, kierowcy mogą być nieświadomi wolniejszej reakcji pojazdu na skręcenie kierownicą i przez to ryzyko udziału w niebezpiecznym zdarzeniu jest większe.

Przeładowany samochód - szczególnie nieprawidłowo załadowany, z niesymetrycznie ułożonym ładunkiem - w sytuacji zmiany pasa ruchu lub nagłego skrętu może wpaść w poślizg, a nawet się wywrócić. Oprócz przestrzegania limitów ładowności bardzo ważne jest prawidłowe rozmieszczenie bagażu. Źle zabezpieczony bagaż podczas jazdy i manewrów może się przesunąć i doprowadzić do zmiany środka ciężkości, a w konsekwencji do nieoczekiwanej zmiany toru jazdy w razie konieczności wykonania nagłego manewru. Pamiętajmy też, by ładunek nie utrudniał prowadzenia pojazdu kierującemu i nie zasłaniał widoczności świateł, tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazów.

Przeciążony pojazd powoduje też, że opony szybciej się grzeją. Powinniśmy pamiętać, by wraz z liczbą osób w samochodzie rosło ciśnienie w oponach. Informacje na temat odpowiednich wartości ciśnienia znajdują się w instrukcji pojazdu albo są umieszczone w samochodzie, najczęściej na drzwiach kierowcy albo przy wlewie paliwa. Zmiana masy samochodu ma wpływ na światła. Powinniśmy je regulować w zależności od obciążenia pojazdu, w starszych samochodach sami, a w nowoczesnych, automatycznie ustawianych, powinniśmy przynajmniej raz w roku sprawdzić poprawność ich ustawienia na stacji diagnostycznej lub w serwisie.

 

Przekraczanie masy całkowitej najczęściej kojarzone jest z samochodami ciężarowymi, jednak problem ten dotyczy również samochodów osobowych. Konsekwencje przeładowania pojazdu mają niebagatelny wpływ na jego zachowanie i nasze bezpieczeństwo, dlatego bez wyjątków powinniśmy zachować staranność w układaniu bagażu i pilnowaniu jego właściwej masy. Informację o dopuszczalnej masie całkowitej znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym - dopuszczalna masa całkowita - pozycja oznaczona kodem F.2.

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Dopuszczalna-masa-calkowita-dlaczego-jest-tak-istotna,wid,17426700,wiadomosc.html?ticaid=114a54

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.