Skocz do zawartości

Budowa przyczepy gastr. sam z.... karetki


steem

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym osadzic kontener karetki na ramie: przyczepy, lawety, kampingu... ect. dmc zestawu >750kg. wym kontenera karetki 3,70x2,2m oraz 2,3m wys.

 

Pytanie1. czy w jakikolwiek sposob jestem w stanie to zrobic zgodnie z prawem ?

pytanie2. ew. czy ktos zna koszty homologacji takiej konstrukcji ?

 

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie1. czy w jakikolwiek sposob jestem w stanie to zrobic zgodnie z prawem ?

Rozumiem,że rama konstrukcji własnej.

pytanie2. ew. czy ktos zna koszty homologacji takiej konstrukcji ?

Pytaj np.tutaj (jest kilka jednostek uprawnionych)

http://www.its.waw.pl/Dopuszczenie_jednostkowe,0,3402,1.html

 

[ Dodano: 24-01-2015, 20:54 ]

Budowa przyczepy gastr. sam z.... karetki

Z ustawy PoRD

65) pojazd marki "SAM" - pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy, konstrukcji własnej;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na terminologii, nazywajac przyczepe mam na mysli calosc konstrukcji, myslac o budowie chcialbym polaczyc 2 istniejace konstrukcje, rame z karetka, ale jesli to niemozliwe to oczywiscie rozwaze samodzielna budowe ramy i osadze na niej istniejaca karetke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale w toku "sledztwa" doczytalem ze moge dokonac przebudowy istniejacej przyczepy "osobiscie" pod warunkiem ze mam odpowiednie PKD dla dzialalnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale w toku "sledztwa" doczytalem ze moge dokonac przebudowy istniejacej przyczepy "osobiscie" pod warunkiem ze mam odpowiednie PKD dla dzialalnosci.

Nie Ty osobiście ale zakład dokonujący zmiany konstrukcyjne i jeśli zmienia się rodzaj pojazdu (np. z ciężarowego na specjalny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Ty osobiście ale zakład dokonujący zmiany konstrukcyjne i jeśli zmienia się rodzaj pojazdu (np. z ciężarowego na specjalny)

 

Nie wiem dlaczego w całej tej rozmowie od początku wprowadzasz go w błąd. Oczywiście, że może zrobić to sam - wystarczy, że sobie dopisze PKD o obsłudze i naprawie pojazdów.

 

Natomiast uważam, że owa zabudowa o tych wymiarach wraz z ramą pośrednią + wyposażenie gastronomiczne + rama z osią i dyszlem przyczepy bazowej nie ma szans zmieścić się 750 kg. Tym bardziej jak to ma być zabudowa po karetce, czyli na pewno nie najlżejsza z możliwych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym osadzic kontener karetki na ramie: przyczepy, lawety, kampingu... ect. dmc zestawu >750kg.
- a bo to wiadomo co w tym zdaniu jest ukrtye jak wnoszący niżej pisze:
Nie znam sie na terminologii, nazywajac przyczepe mam na mysli calosc konstrukcji,(...)
- myślę, że samo się wyjaśni w miarę zainteresowania tematem. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym osadzic kontener karetki na ramie: przyczepy, lawety, kampingu... ect. dmc zestawu >750kg. wym kontenera karetki 3,70x2,2m oraz 2,3m wys.

 

Sprecyzuj dokładniej co chcesz zrobić i co masz zamiar uzyskać, bo ja tak nie do końca skumałem. I coś zaradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Dzieki za zainteresowanie, chce zbudowac przyczepe gastro z wyposazeniem ale lekkim, nie bedzie grilow ani ciezkiego sprzetu, jeden palnik umywalka 2 zbiorniki na brudna i czysta wode, kilka szafek. Karetka jest z aluminium, wypatroszona, nie znam jeszcze dokladnej jej wagi, oczywiscie jak przekrocze te 750 to tragedii nie bedzie, pod wzgledem uprawnien do sterowania oczywiscie. Jestem w stanie wykonac to sam i polowe taniej niz kupno przyczepy gastro ktora konstrukcyjnie jest bardzo podobna: rama z kolami + stalowy szkielet i poszycie z alu, ocieplenie styropian. Pytam o pkd bo mam dzialalnosc i dlubie przy autach ale nie zyje z tego zarobkowo dlatego jesli tj kwestia dopisania pkd i wysatwienia "samemu sobie oswiadczenia" to bardzo mi ulatwia zycie, oczywiscie wsystko zgodnie z prawem i stosownymi regulacjami, przyczepa ma funkcjonowac i zarabiac na siebie bez zadnych problemow z prawem ani konstrukcja. Podrozowac ma w obrebie jednego miasta krotkie dystanse, ciagnieta przez samochod 4wd... nie wiem co jescze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Ty osobiście ale zakład dokonujący zmiany konstrukcyjne i jeśli zmienia się rodzaj pojazdu (np. z ciężarowego na specjalny)

 

Nie wiem dlaczego w całej tej rozmowie od początku wprowadzasz go w błąd. Oczywiście, że może zrobić to sam - wystarczy, że sobie dopisze PKD o obsłudze i naprawie pojazdów.

 

A czy ja napisałem ,że nie może zrobić tego sam?Powiem więcej jeśli nie będzie zmieniał rodzaju pojazdu to nawet nie musi dopisywać PKD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast uważam, że owa zabudowa o tych wymiarach wraz z ramą pośrednią + wyposażenie gastronomiczne + rama z osią i dyszlem przyczepy bazowej nie ma szans zmieścić się 750 kg.

 

takiego warunku nie było

... dmc zestawu >750kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to na czym ma być postawiony ten gastro-kontener posiada jakieś numery, cechy identyfikacyjne, tabliczkę znamionową, dowód rejestracyjny, czy jak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce zbudowac przyczepe gastro z wyposazeniem

 

No właśnie - i po wyjaśnieniach okazało się, że

Karetka

nie ma nic do rzeczy, bo to nie o karetkę chodzi :)

 

Ok. Budowa od podstaw odpada. Dopuszczenie jednostkowe to potworne pieniądze. Musisz mieć już przyczepę i ją przebudować. W 750 kg na pewno się nie zmieścisz.

 

Opcje są ogólnie dwie:

 

Albo kupujesz przyczepę ciężarową i "nakładasz" na nią gotowy kontener gastronomiczny jako ładunek który będzie przewożony. Mocujesz go zgodnie ze sztuką przewożenia ładunków, tak aby był bezpieczny, ale i w miarę łatwy do demontażu. Nie musisz tego nigdzie zgłaszać i nic zmieniać w dowodzie rejestracyjnym.

 

Albo kupujesz przyczepę ciężarową i dokonujesz przebudowy, polegającej na demontażu niepotrzebnego wyposażenia (burty, podłoga) i montażu "na stałe" kontenera gastronomicznego. Będziesz musiał mieć na to badanie techniczne i kwit na przebudowę (fakturę lub oświadczenie), konieczna będzie wymiana dowodu rejestracyjnego. Zmieni się rodzaj pojazdu z przyczepy ciężarowej na przyczepę specjalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 750 kg na pewno się nie zmieścisz.

Faktycznie raczej będzie trudno, chyba, że ta zabudowa waży nie więcej niż 450 kg,(zakładając, że podwozie będzie ważyło ok. 200kg i wyposażenie nie więcej jak 100kg) co jest mało prawdopodobne.

oczywiscie jak przekrocze te 750 to tragedii nie bedzie

Ale zmieni się kategoria pojazdu i podwozie nie będzie mogło pochodzić z przyczepy lekkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw więc kolego zważ tą zabudowę dokładnie, oblicz sobie wyposażenie razem z materiałami eksploatacyjnymi i przyczepy gotowej o określonym DMC szukaj.

Reszta tak jak opisał Ci Psuj.

Tylko... czy faktycznie jesteś w stanie dokonać sam takiej zmiany? Już samo dobranie odpowiedniej przyczepki bazowej będzie trudne - rozstaw i wielkość kół, rozmiary, sposób nawiązania istniejącej zabudowy do tej ramy. To dość trudne kwestie przy takich "zabawach" jeśli efekt końcowy ma jako taka wyglądać a nie być pośmiewiskiem w necie na "demotywatorach" czy "wiejskim tuningu" (o bezpieczeństwie nie wspominając).

Z kolei zbyt daleko idąca zmiana w konstrukcji samej ramy "bazowej" też może być kłopotliwa przy ocenie na stacji kontroli pojazdów (kwestia ewentualnych spawów, zmienionej konstrukcji, dołożonych elementów, użytych materiałów etc.). Bo w praktyce może się okazać, że z tej fabrycznej przyczepki po przeróbkach Ci w ręku tylko dyszel z numerem i tabliczką zostanie, a cała reszta co do istoty będzie pojazdem typu "SAM".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie, rozpatruje jeszcze opcje zamowienia przyczepy u producenta pod konkretna specyfikacje kontenera, to by mi rozwiazalo kilka klopotow z obliczen wstepnych faktycznie wynika ze 750 to raczej duzo za niski rezultat.

 

Trudno powiedziec ile wazy wypatroszony kontener karetki, obecnie jest w nim bardzo duzo osprzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie, rozpatruje jeszcze opcje zamowienia przyczepy u producenta pod konkretna specyfikacje kontenera

 

Tak - to byłoby wyjście, o ile zadane przez Ciebie parametry będą się mieściły w ramach homologacji przez niego posiadanej.

Generalnie sposób który planujesz jest dość popularny wbrew pozorom. Przyczepki do koni np. tak się robi. Tu jednak producenci bardziej "podpasowują" się pod istniejące na rynku platformy, a nie odwrotnie. Ty takiego wyboru nie masz.

 

Trudno powiedziec ile wazy wypatroszony kontener karetki, obecnie jest w nim bardzo duzo osprzetu.

Bez zważenia może się nie obejść - nie tylko diagnosta będzie tego chciał - sam też musisz w końcu wiedzieć na czym stoisz. Taki kontener to raczej izolowany będzie, więc tak całkiem lekkie to nie będzie. To, że to aluminium jest bez znaczenia. Wbrew pozorom stalówki w wielu przypadkach są tylko niewiele cięższe.

 

A PKD to tak jak mówię - obsługa i naprawa pojazdów - 45.20Z. Ale ciągle przemyśl, czy faktycznie zrobisz to sam. Oczywiście od strony formalnej nikt się nie przyczepi, ale sam oceń swoje możliwości. Ostatecznie całość i tak oceni diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.