Skocz do zawartości

Ciągnik rolniczy JD 6400 tworzenie DIPu


indianhead

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Szanownemu Gronu.

Mój pierwszy post, zanim go skreśliłem starałem się jak najdokładniej zapoznać się z tematami pokrewnymi, mam pewne wątpliwości więc chcę je z Waszą pomocą rozwiać. Bardzo proszę by jasno, jednoznacznie określić prawidłowy tok postępowania dla potomnych, by po raz kolejny nie powstał chaos. Sprawa dotyczy badania technicznego przed pierwszą rejestracją ciągnika rolniczego JOHN DEERE 6400 sprowadzonego z Francji, rok prod. 1993. Każdy z Was ma dobrze opanowany DIP więc pozwólcie, że będę posługiwał się numerami pozycji:

 

3. Kraj producenta – wg mnie należy wpisać NIEMCY, gdyż w Niemczech właśnie jest fabryka i tabliczka znamionowa to potwierdza.

 

13. Maksymalna ładowność – definicję każdy z nas zna, wg mnie jak najbardziej należy ją określić, wpisuję 2750kg (MMC 7500KG – MW 4750KG)

 

14. Dopuszczalna ładowność – rozporządzenia nie określają tego parametru, więc przepisuję wartość z pkt 13

 

15. Maksymalna masa całkowita – na tabliczce producenta jest określona od 5320kg do 7500kg, wpisuję 7500kg, gdyż i tak będzie niższa od tej jaką przewidziało rozporządzenie czyli od 14000kg (i rej. przed 1 kwietniem 2011)

 

16. Dopuszczalna masa całkowita – przepisuję 7500kg z pkt 15

 

19. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (bez hamulca) – wg mnie wpisuję 3000kg, a w uwagach ewentualnie mogę wpisać, że w przypadku przyczepy będącej środkiem transportu 1500kg, w przypadku przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania na drodze 3000kg itd.

 

20. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (z hamulcem) – wpisuję z tabliczki 32500kg

 

26. Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej - wpisuję z tabliczki po przeliczeniu 29,4kN (adekwatnie skoro maksymalna masa całkowita 7500kg to i większy nacisk)

 

27. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej – przepisuję z pozycji 26, chociaż rozporządzenie dopuszcza większy

 

28. Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej - wpisuję z tabliczki po przeliczeniu 58,8kN (adekwatnie skoro maksymalna masa całkowita 7500kg to i większy nacisk)

 

29. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej – przepisuję z pozycji 28, chociaż rozporządzenie dopuszcza większy

 

44. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – nie wpisuję nic, bo rozporządzenie tego nie określa

 

45. Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów – wpisuję z tabliczki sumę MMC 7500kg i MMC ciągniętej przyczepy z hamulcem 32500kg czyli daje mi to 40000kg.

 

TO WSZYSTKO, A TERAZ FAKTY:

 

- w dokumencie francuskim w pozycji F3 DOPUSZCZALNA MASA ZESTAWU wpisano 34000kg, to samo do PC przepisano w wydziale komunikacji. Wg mnie nie należy w DIPie przepisywać czegoś błędnego/nieobowiązującego w naszym kraju więc jak opisałem w pkt 44 nie wpisuję żadnej masy.

 

 

Czy ma ktoś inny pomysł na wpisanie innych parametrów do DIPu? Czy podzielacie moje zdanie?

 

 

Seba

DSCF6752.thumb.JPG.7d44f3b67113e2d1dc9aed150ecef26a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – nie wpisuję nic, bo rozporządzenie tego nie określa

 

A niby czemu nic? Skoro rozporządzenie tego nie limituje to DMC=MMC zespołu.

 

45. Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów – wpisuję z tabliczki sumę MMC 7500kg i MMC ciągniętej przyczepy z hamulcem 32500kg czyli daje mi to 40000kg.

 

A niby czemu sumę? Należy wpisać to, co określił producent.

 

Czemu zakładasz, że wartość F.3 we francuskim DR jest błędna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14. Dopuszczalna ładowność – rozporządzenia nie określają tego parametru, więc przepisuję wartość z pkt 13

Ustawę PoRD

każdy z nas zna

 

56) dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

 

[ Dodano: 27-01-2015, 17:21 ]

15. Maksymalna masa całkowita – na tabliczce producenta jest określona od 5320kg do 7500kg, wpisuję 7500kg, gdyż i tak będzie niższa od tej jaką przewidziało rozporządzenie czyli od 14000kg (i rej. przed 1 kwietniem 2011)

 

16. Dopuszczalna masa całkowita – przepisuję 7500kg z pkt 15

 

Dz.u.poz 951 załącznik 4

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

8. jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – nie wpisuję nic, bo rozporządzenie tego nie określa

 

A niby czemu nic? Skoro rozporządzenie tego nie limituje to DMC=MMC zespołu.

 

Jeśli rozporządzenie jakiś parametr określa to go wpisuję, jeśli nie określa to nie wpisuję; bardzo proszę podać jakąś podstawę, chciałbym jak najbardziej prawidłowo DIP wypełnić.

 

45. Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów – wpisuję z tabliczki sumę MMC 7500kg i MMC ciągniętej przyczepy z hamulcem 32500kg czyli daje mi to 40000kg.

 

A niby czemu sumę? Należy wpisać to, co określił producent.

 

Czemu zakładasz, że wartość F.3 we francuskim DR jest błędna?

 

Jeśli rozporządzenie jakiś parametr określa to go wpisuję, jeśli nie określa to nie wpisuję; bardzo proszę podać jakąś podstawę, bo to mnie nie przekonuje a chciałbym jak najbardziej prawidłowo DIP wypełnić.

 

No właśnie wpisuję to co określił producent; skoro on określił MMC na 750 i MMC PRZYCZEPY na 32500 dlatego MMC ZESPOŁU 40000. Producent wg mnie nie określił w tym miejscu MMC ZESPOŁU tylko MMC PRZYCZEPY. Nie mam podstaw by ufać dowodowi francuskiemu, skoro w nim brakuje pojemności, mocy, itd itd, zresztą u nich może być tak, że ustawodawca określił F3 dla takiego zespołu pojazdów, a nasz nie.

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozporządzenie jakiś parametr określa to go wpisuję, jeśli nie określa to nie wpisuję; bardzo proszę podać jakąś podstawę, bo to mnie nie przekonuje a chciałbym jak najbardziej prawidłowo DIP wypełnić.

 

Raczej ciężko podać podstawę na nie-wpisywanie. To bardzo proste - jeśli rozporządzenie czegoś nie ogranicza to ogranicza to tylko producent, czyli wartość dopuszczalna administracyjna jest równa konstrukcyjnej.

 

No właśnie wpisuję to co określił producent; skoro on określił MMC na 750 i MMC PRZYCZEPY na 32500 dlatego MMC ZESPOŁU 40000

 

To nie zawsze działa tak, że dodaje się te 2 wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawę PoRD

 

Tak, oczywiście przepraszam.

 

Dz.u.poz 951 załącznik 4

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

8. jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

 

Nie wiem po co kolega podał te informacje, takie są wymagania dla tabliczek ale wszystkie dane na tabliczkach określa przecież producent pojazdu i ja poszedłem w ślad za nim. Czy dobre wartości wpisałem w pozycje 14, 15 i 16 DIP?

 

 

Seba

 

[ Dodano: 27-01-2015, 19:41 ]

Raczej ciężko podać podstawę na nie-wpisywanie. To bardzo proste - jeśli rozporządzenie czegoś nie ogranicza to ogranicza to tylko producent, czyli wartość dopuszczalna administracyjna jest równa konstrukcyjnej.

 

Gdyby producent w tym konkretnym przypadku określił MMC na 85000 to powinienem więc to samo przepisać w DMC administracyjne? No chyba nie... lepiej więc nic nie wpisać.

 

To nie zawsze działa tak, że dodaje się te 2 wartości.

 

Mówmy o tym konkretnym przypadku. Proszę określ kiedy działa takie sumowanie a kiedy nie, żebym na przyszłość już więcej o to nie pytał i potrafił udzielić rad innym.

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wszystkie dane na tabliczkach określa przecież producent pojazdu i ja poszedłem w ślad za nim

Właśnie nie wiem czy dobrze :?

Napisałeś

15. Maksymalna masa całkowita – na tabliczce producenta jest określona od 5320kg do 7500kg
:?

zulässiges gesamtgewicht- dopuszczalny ciężar całkowity

http://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie/niemiecki-polski/zul%C3%A4ssiges+gesamtgewicht

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciągnikami jest taki problem, że ich DMC często jest uzależnione od rodzaju ogumienia bo jest limitowane nośnością opon dla danej konfiguracji ciągnika. Niestety w DIP-ie nie za bardzo jest to jak wpisać. W tym konkretnym przypadku wpisując DMC 7500 kg, może zajść niezgodność, bo ogumienie może mieć parametry nie pozwalające uzyskać takiego DMC. Jeśli ten ciągnik miał by założone koła do upraw międzyrzędowych to całkiem prawdopodobne by było, że jego DMC wynosiło by 5320kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciągnikami jest taki problem, że ich DMC często jest uzależnione od rodzaju ogumienia bo jest limitowane nośnością opon dla danej konfiguracji ciągnika. Niestety w DIP-ie nie za bardzo jest to jak wpisać. W tym konkretnym przypadku wpisując DMC 7500 kg, może zajść niezgodność, bo ogumienie może mieć parametry nie pozwalające uzyskać takiego DMC. Jeśli ten ciągnik miał by założone koła do upraw międzyrzędowych to całkiem prawdopodobne by było, że jego DMC wynosiło by 5320kg.

 

Ogumienie sprawdzałem, nośność opony na osi przedniej 2160kg, nośność opony na osi tylnej 3000kg. Założyłem po prostu tę większą wartość 7500kg gdyż dopuścił ją producent.

 

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nośność opon jest OK to nic nie stoi na przeszkodzie aby przyjąć DMC 7500 kg.

 

W porządku, czy wg. Ciebie reszta danych jakie ustaliłem jest OK? Prosiłbym odnieść się też do zdania kolegów w tym poście, chciałbym te kwestie do końca wyjaśnić.

 

Pozdrawiam wszystkich i w miarę możliwości czasowych proszę o wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (bez hamulca) – wg mnie wpisuję 3000kg, a w uwagach ewentualnie mogę wpisać, że w przypadku przyczepy będącej środkiem transportu 1500kg, w przypadku przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania na drodze 3000kg itd.

Maszyna to nie przyczepa a zatem w tej rubryce powinno być 1500kg - była kiedyś dyskusja na forum na ten temat i do takich wniosków doszliśmy.

 

[ Dodano: 30-01-2015, 07:51 ]

indianhead napisał/a:

Jeśli rozporządzenie jakiś parametr określa to go wpisuję, jeśli nie określa to nie wpisuję; bardzo proszę podać jakąś podstawę, bo to mnie nie przekonuje a chciałbym jak najbardziej prawidłowo DIP wypełnić.

 

 

Raczej ciężko podać podstawę na nie-wpisywanie. To bardzo proste - jeśli rozporządzenie czegoś nie ogranicza to ogranicza to tylko producent, czyli wartość dopuszczalna administracyjna jest równa konstrukcyjnej.

Też tak uważam.

Dz.u.poz 951 załącznik 4

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

8. jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

W ciągnikach rolniczych TZ odbiegaja od tego schematu i zazwyczaj podany jest tam przedział masowy uzależniający DMC pojazdu od jego kompletacji (np. od rodzaju ogumienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyna to nie przyczepa a zatem w tej rubryce powinno być 1500kg - była kiedyś dyskusja na forum na ten temat i do takich wniosków doszliśmy.

 

Przeglądałem chyba temat, który kolega wspomniał. Jednak wydaje mi się, że skoro ustawodawca chce w DIPie w pkt 19 Maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy (bez hamulca) czyli określoną przez producenta to wpisuję właśnie te 3000kg, gdyby zaś chciał Dopuszczalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy (bez hamulca) - administracyjną to wpisałbym właśnie 1500kg. Przecież w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1 znajdzie się właśnie MMC.

 

Też tak uważam.

 

danielg539 dziękuję za zaangażowanie w temat, proszę o rozważenie sytuacji gdyby producent określił MMC na 85000 to powinienem w DMC administracyjne wpisać też 85000? No wg Was koledzy właśnie tak.

 

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o rozważenie sytuacji gdyby producent określił MMC na 85000 to powinienem w DMC administracyjne wpisać też 85000? No wg Was koledzy właśnie tak.

 

Skoro warunki techniczne tego nie określają to właśnie tak. DMC będzie równe MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Skoro warunki techniczne tego nie określają to właśnie tak. DMC będzie równe MMC.

 

Koledzy, pojazd został zarejestrowany, dla potomnych podaję dane, które wpisano do dowodu rej:

 

3. Kraj producenta - NIEMCY

13. Maksymalna ładowność – 2750

14. Dopuszczalna ładowność – 2750

15. Maksymalna masa całkowita – 7500

16. Dopuszczalna masa całkowita – 7500

19. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (bez hamulca) – 3000 a w uwagach wpisałem administracyjne 1500

20. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (z hamulcem) – 32500

26. Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej - 29,4

27. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej – 29,4

28. Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej - 58,8

29. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej – 58,8

44. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – nie określiłem

45. Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów – 40000.

 

TO WSZYSTKO, A TERAZ FAKTY:

 

- w dokumencie francuskim w pozycji F3 DOPUSZCZALNA MASA ZESTAWU wpisano 34000kg, to samo do PC przepisano w wydziale komunikacji. Ja uznałem, że nie określę masy, urzędnik nic nie wpisał w dowodzie rej.

 

Dziękuję za zaangażowanie, temat zamykam.

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uznałem, że nie określę masy, urzędnik nic nie wpisał w dowodzie rej.

 

A powinien zażądać od Ciebie prawidłowego tzn. kompletnego wypełnienia DIP-u. Skoro określiłeś MMC zespołu to również należało określić DMC zespołu. U mnie by to nie przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, a to by u Ciebie przeszło, bo to trochę taka radosna twórczość:

Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (bez hamulca) – 3000 a w uwagach wpisałem administracyjne 1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą dziwną uwagę bym po prostu pominął, bo nie interesuje mnie DMC przyczepy bez hamulca, a jak rozumiem o to właśnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli temat nie zamknięty, to dobrze.

 

A powinien zażądać od Ciebie prawidłowego tzn. kompletnego wypełnienia DIP-u. Skoro określiłeś MMC zespołu to również należało określić DMC zespołu. U mnie by to nie przeszło.

 

Wydziały i urzędnicy nie mają uprawnień by czegokolwiek od SKP żądać, tak uważam. I proszę zwrócić uwagę, że od początku zależało mi na prawidłowym wypełnieniu DIPu a nie by tylko przeszło.

 

Michał, a to by u Ciebie przeszło, bo to trochę taka radosna twórczość:

Cytat:

Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (bez hamulca) – 3000 a w uwagach wpisałem administracyjne 1500

 

Wszystko zgodnie z prawdą. Przecież taką MMC określił producent. Tu uważam, że w tej pozycji w dowodzie winna być wpisana właśnie MMC 3000 a nie jak wpisał urzędnik 1500 (przecież to jest przyczepa będąca maszyną, ale wciąż przyczepa), a pozycja Uwagi jest przeznaczona do wpisywania uwag.

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydziały i urzędnicy nie mają uprawnień by czegokolwiek od SKP żądać

 

Żądam tylko tego co przewiduje rozporządzenie, czyli prawidłowo (kompletnie) wypełnionego DIP-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozycja Uwagi jest przeznaczona do wpisywania uwag.

Zauważ, że katalog uwag jest katalogiem zamkniętym i literalnie to nic tam nie można wpisać z poza tego katalogu a jak dobrze pamiętam to mas przyczep w nim nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydziały i urzędnicy nie mają uprawnień by czegokolwiek od SKP żądać, tak uważam.
Jakoś to się rozmija z faktem, że to starosta cofa diagnoście uprawnienia :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam, mam podobny problem co autor posta. Temat wg mnie nie został do końca rozwiązany.

U mnie ciągnik też jest sprowadzony z Francji. Oto dane z dowodu francuskiego:

F.1 Puste F.2 4500 F.3 8500

 

Na tabliczce DMC od 3290 do 4500

Przyczepa max 11000

Jak prawidłowo wypełnić pozycje 44 i 45

DMC zespołu wpisałem 8500 kg (tak jak w francuskim dowodzie)

MMC zespołu wpisałem 15500 kg (4500 + 11000) choć doskonale wiem, że w samochodach osobowych to się nie zawsze sprawdza

Proszę o podpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC zespołu wpisałem 8500 kg (tak jak w francuskim dowodzie)

MMC zespołu wpisałem 15500 kg

 

Który z warunków technicznych określa DMC zespołu ciągnika z przyczepą jako wartość 8500? Jeśli żaden to nie ma podstaw do ograniczania tej wartości poniżej MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.