IVVO Napisano 28 Styczeń 2014 Share Napisano 28 Styczeń 2014 Bo z tymi OP to jest troszeczkę podu...one: Jeśli ogranicznik robi np LONTEX na tabliczce muszą podać nr rejestracyjny. Jeśli zrobisz to u przedstawiciela marki dostajesz homologację do nr VIN. I w tym tkwi cały problem. Po wykupie pojazdu z lizingu i przerejestrowaniu na inny nr rej. zakładając,że legalizację robił np LONTEX trzeba podjechać i zmienić tabliczkę OP To teraz pytanie - jak legalnie zarejestrować pojazd sprowadzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2014 My też robimy na urządzeniach Lontexu, jednak wzór tabliczki OP mamy bez nr rej. Jest data, nr VIN i podany jest obwód toczny koła. [ Dodano: 28-01-2014, 16:09 ] To teraz pytanie - jak legalnie zarejestrować pojazd sprowadzony Najtrudniej, to gdy minęła ważność kalibracji tacho. Jeśli chodzi o OP to wystarczy znaleźć tabliczkę o której mowa w odnośniku 1 do poz.7.10 pkt e) DzU 996 czyli 1) Za ważną tabliczkę urządzenia ograniczenia prędkości uznaje się tabliczkę zamieszczoną przez producenta pojazdu, zgodnie z dyrektywą Rady 92/24/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnoszącą się do urządzeń ograniczenia prędkości lub podobnych wewnętrznych systemów ograniczenia prędkości niektórych kategorii pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 129 z 14.05.1992, z późn. zm.) lub równoważnym regulaminem EKG ONZ Nr 89. [ Dodano: 28-01-2014, 16:31 ] Najciekawsze, że zgodnie z tym regulaminem, tabliczka ta nie zawiera żadnych danych kalibracyjnych: regulamin EKG ONZ nr 89: 12.9. Oprócz wymagań dotyczących oznakowania określonych w pkt 12.4 powyżej, Umawiające się Strony stosujące niniejszy regulamin mogą dodatkowo wymagać, żeby pojazd posiadał tabliczkę umieszczoną w widocznym i łatwo dostępnym miejscu w kabinie kierowcy, zawierającą następujące informacje zapisane w wyraźny i nieusuwalny sposób: 12.9.1. napis „ZAMONTOWANO OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI” (lub inny napis o podobnej treści); 12.9.2. nazwa lub znak towarowy podmiotu odpowiedzialnego za wzorcowanie OP (jeżeli występuje); 12.9.3. okrąg otaczający literę „E”, po której następuje numer wskazujący kraj, który udzielił homologacji, oraz numer niniejszego regulaminu, po którym następuje litera „R”; oraz 12.9.4. ustalona prędkość w km/h (i na wniosek w mil/h), przy której pojazd był wzorcowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Styczeń 2014 Share Napisano 28 Styczeń 2014 Czyli z tego co napisałeś wynika, że przyczyną "nieważności OP" może być nadgorliwość ponów od tacho - rozmowę prowadziłem z konkurencją LONTEXU i jeśli oni wpisali nr rej. to mogła być to przyczyna powyższej sytuacji. Skoro regulamin nic nie mówi o innych danych niż te co podane w nim, to zonk leży może po stronie serwisu. Sam widzisz , iż oni sami robią różnie,. Niby jedna regulacja prawna a i tak każdy po swojemu. I wszyscy robią "dobrze" . To tak jak u nas. Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.dbk.com.pl/dbk_main/pub/file/daf-ograniczniki_predkosci.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2014 Czyli z tego co napisałeś wynika, że przyczyną "nieważności OP" może być nadgorliwość ponów od tacho Na to wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2014 Share Napisano 28 Styczeń 2014 Podłączenie pod czujnik prędkości jest właściwie podłączeniem pod impulsator tachografu a praktycznie pod tachograf Jak dla mnie to odwrotnie, czyli tachograf podłącza się pod czujnik prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2014 Jak dla mnie to odwrotnie, czyli tachograf podłącza się pod czujnik prędkości. A tak dokładniej, to co jest tym czujnikiem prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2014 Share Napisano 28 Styczeń 2014 A tak dokładniej, to co jest tym czujnikiem prędkości? Impulsator, ale jego podstawowa funkcja jest dostarczanie informacji o prędkości pojazdu do zestawu wskaźników i jednostki sterującej silnikiem. Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2014 Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów. Ale impulsator jest! Określonej liczba impulsów odpowiada prędkości powyżej której następuje jej ograniczanie. Wyznaczona jest ona dla określonego rozmiaru opon i przełożenia przekładni głównej. Natomiast jeśli jest tachograf to korzysta się z tego sygnału przeliczonego przez stałą tachografu. Objawia się to tym, że nawet przeskalowanie tacho, które powoduje faktyczne zaniżanie rzeczywistej prędkości, ograniczenie następuje nadal na ustawioną wartość prędkości i jest to prędkość taka jak wykazywana przez tachograf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 28 Styczeń 2014 Share Napisano 28 Styczeń 2014 Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów. Ale impulsator jest! Określonej liczba impulsów odpowiada prędkości powyżej której następuje jej ograniczanie. Wyznaczona jest ona dla określonego rozmiaru opon i przełożenia przekładni głównej. Natomiast jeśli jest tachograf to korzysta się z tego sygnału przeliczonego przez stałą tachografu. Objawia się to tym, że nawet przeskalowanie tacho, które powoduje faktyczne zaniżanie rzeczywistej prędkości, ograniczenie następuje nadal na ustawioną wartość prędkości i jest to prędkość taka jak wykazywana przez tachograf. Tak jak było wyżej: sygnał podawany z tacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Styczeń 2014 Share Napisano 29 Styczeń 2014 Przy obecnym "skomputeryzowaniu" pojazdów to prędkość może być obliczana z nadajników ABS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 29 Styczeń 2014 Share Napisano 29 Styczeń 2014 Przy obecnym "skomputeryzowaniu" pojazdów to prędkość może być obliczana z nadajników ABS-u tak jest od długiego czasu np. w BMW i Mercedesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 29 Styczeń 2014 Przy obecnym "skomputeryzowaniu" pojazdów to prędkość może być obliczana z nadajników ABS-u Jak każdy wie to od 1 października weszły w życie nowe przepisy na temat tachografów. Teraz tacho bierze sygnał z dwóch miejsc. Impulsator i czujnik abs. Jednak impulsator to nadal podstawa tego sygnału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Styczeń 2014 Share Napisano 29 Styczeń 2014 Jak każdy wie to od 1 października weszły w życie nowe przepisy na temat tachografów. w przygotowaniu następne ... Dzienniki Unii Europejskiej Seria C(E) z 10 grudnia 2013 strony: 66 - 104 Stanowisko Rady (UE) nr 13/2013 w pierwszym czytaniu w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego Przyjęte przez Radę w dniu 15 listopada 2013 r. Korzystanie z tachografów połączonych z globalnym systemem nawigacji satelitarnej stanowi właściwy i oszczędny środek umożliwiający automatyczną rejestrację położenia pojazdu w określonym miejscu podczas dziennego okresu pracy w celu wspierania funkcjonariuszy kontrolujących w trakcie kontroli; należy zatem wprowadzić taki środek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Rozmawiałem z tachowcam i- nie ma terminu ważności OP. Podstawą do nie uznania OP jest:- zmiana nr rejestracyjnego pojazdu - rozmiaru ogumienia - współczynnika "k" Taka niezgodność tak wygląda, naklejki z jednego pojazdu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwoofer Napisano 5 Luty 2014 Share Napisano 5 Luty 2014 W nadgorliwości swojej niektóre serwisy podają właśnie na tabliczce OP dane ze sprawdzenia bądź kalibracji tacho. Natomiast powinna być tylko informacja że ogranicznik jest zainstalowany i na jaką prędkość odcięcia ustawiony.Zazwyczaj fabryczna naklejka na przedniej lub bocznej szybie. Jak nie ma to większość serwisów tachografów potrafi to zweryfikować i wystawić nową. Ogranicznikiem steruje tachograf poprzez dodatkowe wyjście prędkości lub po szynie CAN. Ale, zauważyłem że na pojazdach sprowadzonych z Francji bądź Hiszpanii te dane z tachografu też są powielane na tabliczkach OP i dodatkowo nitowane na słupku . Co kraj to obyczaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 5 Luty 2014 Share Napisano 5 Luty 2014 Ogranicznikiem steruje tachograf poprzez dodatkowe wyjście prędkości Już o tym pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Luty 2014 Autor Share Napisano 6 Luty 2014 W nadgorliwości swojej niektóre serwisy podają właśnie na tabliczce OP dane ze sprawdzenia bądź kalibracji tacho To jest ten problem! I to właśnie wymaga od nas czujności przy OBT takiego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 23 Luty 2015 Share Napisano 23 Luty 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 U nas większość przewoźników ogranicznik sprawdzają przy okazji tacho i mają naklejki z tą samą datą, ale o porównaniu k nie pomyślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 Czy coś się zmieniło że odgrzewacie stare kotlety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Luty 2015 Autor Share Napisano 24 Luty 2015 U nas większość przewoźników ogranicznik sprawdzają przy okazji tacho i mają naklejki z tą samą datą, ale o porównaniu k nie pomyślałem Jeśli ma te parametry to musi mieć takie same jak na tabliczce z tacho, inaczej jest nieważna. [ Dodano: 24-02-2015, 10:46 ] Czy coś się zmieniło że odgrzewacie stare kotlety Doprecyzowywanie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 Czy coś się zmieniło że odgrzewacie stare kotlety Nasze ITD uczy się skrajności od BAG [ Dodano: 24-02-2015, 11:43 ] Jeśli ma te parametry to musi mieć takie same jak na tabliczce z tacho, inaczej jest nieważna. No chyba by tego inaczej nie robili co dwa lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Luty 2015 Autor Share Napisano 24 Luty 2015 No chyba by tego inaczej nie robili co dwa lata Dlatego wstawiają na tabliczke te parametry a my musimy na ich aktualność uważać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 Czyli dalej nic nie wiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.