MARCYŃ Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 przyjechał pojazd typu uaz 3303 specjalny ze skrzynią ładunkową czyli wygląd jak poczciwy nasz krajowy żuk skrzyniowy bez plandeki i na skrzyni zamontowana jest butla lpg walcowa poj.90l . pojazd ma wbity gaz-lpg tylko zapomniał protokół zbiornika ,ma go przywieść tylko nasuwa się pytanie . 1.jak dla mnie zbiornik gazu lpg umiejscowiony na skrzyni ładunkowej pojazdu musi być zabezpieczony przed ładunkiem na skrzyni ładunkowej jeśli nie prosze mnie poprawcie. 2.jeśli mam racje ,że ma być zabezpieczony czy jest to napisane w dz.u jak ma wyglądać to zabezpieczenie ,czy pełna blacha ,czy częściowo zabezpieczone pałąkami. proszę o podpowiedż jak to widzicie.z góry dziękuje za dorade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 § 4. 1. Zbiorniki (butle) powinny spełniać wymagania określone w warunkach technicznych dozoru technicznego. 2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. 3. Zbiorniki na gaz płynny oraz butle powinny być skutecznie osłonięte przed działaniem promieni słonecznych; nie stosuje się do zbiorników homologowanych według serii poprawek 01 do Regulaminu nr 67 EKG ONZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 uaz 3303 specjalny ze skrzynią ładunkową a na czym polega jego "specjalność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 5 Marzec 2013 Autor Share Napisano 5 Marzec 2013 a na czym polega jego "specjalność" specjalnośc pojazdu to pojazd specjalny wiertniczy [ Dodano: 05-03-2013, 19:09 ] § 4. 1. Zbiorniki (butle) powinny spełniać wymagania określone w warunkach technicznych dozoru technicznego. 2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. 3. Zbiorniki na gaz płynny oraz butle powinny być skutecznie osłonięte przed działaniem promieni słonecznych; nie stosuje się do zbiorników homologowanych według serii poprawek 01 do Regulaminu nr 67 EKG ONZ. czyli reasumując jak takie zbiorniki mają być zabezpieczone na skrzyni ładunkowej przed działaniem ładunku itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 Miałem kiedyś Poloneza Traka to butlę miał obudowaną taką jak by skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 butlę miał obudowaną taką jak by skrzynią Dokładnie,skrzynka ze sklejki lub zabudowa z blachy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 5 Marzec 2013 Autor Share Napisano 5 Marzec 2013 butlę miał obudowaną taką jak by skrzynią Dokładnie,skrzynka ze sklejki lub zabudowa z blachy . czyli jak rozumuje zabezpieczenie zbiornika lpg ma być ,ale nie jest napisane w dzienniku ustaw jak dokładnie ma to wyglądać. ja też nie znalazłem jak ma wyglądać to zabezpieczenie tak jak mamy z przegrodą w pojeżdzie ciężarowym. no dobrze jaką dać usterke jaki kod według dziennika ustaw? a jeżeli takie nie ma usterki to jak pisze dziennik ustaw to nie wyczerpuje usterek więc trzeba napisać odręcznie ,ale jaką :ud,ui,usz co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 czyli jak rozumuje zabezpieczenie zbiornika lpg ma być ,ale nie jest napisane w dzienniku Jak nie jest, jak jest !!!! 2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCYŃ Napisano 5 Marzec 2013 Autor Share Napisano 5 Marzec 2013 czyli jak rozumuje zabezpieczenie zbiornika lpg ma być ,ale nie jest napisane w dzienniku Jak nie jest, jak jest !!!! 2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. jak nie jest jak jest,wiem z całym szacunkiem ,że jest zapisane ,że powinny być zabezpieczone ,ale jak ? -czy jeżeli klient obłoży pleksą np,to jest ok? -i ponawiam pytanie jaką w razie co napisać usterke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2013 Share Napisano 5 Marzec 2013 Sam musisz ocenić czy plexa starczy... Czy stelaż jaki, czy sklejka... Twoja ocena, Twój podpis Wpisz mu UI, albo UD... Albo jedno i drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 Tutaj akurat butla zamontowana pod skrzynią (Sprinter 311 CDI), jak widać brak osłony, co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 Niżej prześwitu nie jest, także jakiej osłony? Można się czepiać środka ciężkość, ale ja wiem... Wygląda podobnie jak ciut mniejszy zbiornik w tirze na ropę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 także jakiej osłony? Myślałem o tym: § 4. 2. Zbiorniki powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Marzec 2015 Share Napisano 4 Marzec 2015 Opuści burtę tym samym zbiornik ochroni. Poza tym jakby brak wymogów co do samej osłony. Plexa, dykta, sklejka, tektura... tak jak wyżej przerabiali... z czego, czy tylko na aby-aby? Formuła tego zdania jest nie aż tak do końca dwuznaczna (przynajmniej dla mnie), że dotyczy zbiorników w przestrzeni ładunkowej jak i poza nią. Ale to akurat najmniejsze zło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2015 Share Napisano 5 Marzec 2015 Jak ktoś się uprze ,to wjedzie widlakiem i przez osłony . Jeżeli nie wystaje poza obrys i jest homologowany wg R67 01 ,to bym się nie czepiał . I może się okazać że osłona po zamontowaniu wystaje poza obrys . Jak dla mnie to: a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe. odnosi się do zbiorników zamontowanych na pace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Marzec 2015 Share Napisano 5 Marzec 2015 Jak dla mnie to: ... ... odnosi się do zbiorników zamontowanych na pace. Tiaa... ale to: Zbiorniki powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, Już jak najbardziej ma tu zastosowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2015 Share Napisano 5 Marzec 2015 Już jak najbardziej ma tu zastosowanie. Ma , "maksymalnie" znaczy na tyle na ile pozwala konstrukcja pojazdu czy trzeba płytę pancerną montować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Marzec 2015 Share Napisano 5 Marzec 2015 Ma , "maksymalnie" znaczy na tyle na ile pozwala konstrukcja pojazdu czy trzeba płytę pancerną montować ? Ocena diagnosty, ale akurat przedmiotowy zbiornik nie jest w żaden sposób chroniony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2015 Share Napisano 5 Marzec 2015 akurat przedmiotowy zbiornik nie jest w żaden sposób chroniony Od przodu przez kabinę , od tyłu przez tylny most , i tu się kończy max.. Weź pod uwagę ciągnik siodłowy gdzie zbiornik jest wciśnięty między most a zbiornik paliwa lub inne ustrojstwa i zamontowanie osłony może oznaczać ingerencję w ramę - a to chyba nie wskazane . I jeszcze jedno mnie zastanawia .Czy przyjdzie taki moment że ITD niechcący wymusi zmiany konstrukcyjne po zamontowaniu lpg. Wezmą na wagę i wyjdzie różnica 200-300 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.