Skocz do zawartości

Inst.gaz. pojazd sprowadzony i zarej.w PL brak dokum.na gaz


Gość młody

Rekomendowane odpowiedzi

michal_k napisał/a:

 

Tak, tak już wiem... Mi chodziło jeszcze o inną kwestię (UDT/TDT), kiedyś bardzo mocno ogłaszaną przez jednego oszołoma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    11

  • rurek777

    10

  • Psuj

    9

  • grzegorz70

    6

Przegląd samochodu z LPG: ważne są dokumenty

 

Choć ceny paliw są obecnie wyraźnie niższe niż jeszcze przed rokiem, nie brakuje osób, które decydują się na zamontowanie pod maską instalacji LPG. W tym wypadku źle pojęta oszczędność szybko może się zemścić.

 

Polska należy do ścisłej czołówki państw pod względem popularności zasilania samochodów za pomocą gazu. Niektórym zmotoryzowanym powszechność tego rozwiązania mogłaby podpowiadać, że montaż instalacji jest na tyle prosty, że w zasadzie każdy majsterkowicz mógłby wykonać taką pracę w garażu. Nic bardziej mylnego. Dziedzina ta obwarowana jest szeregiem przepisów, a przyczyną takiego stanu rzeczy jest dbałość o bezpieczeństwo właściciela poddawanego przeróbce auta oraz innych użytkowników dróg. Z tego powodu montażu instalacji LPG lub CNG mogą dokonywać wyłącznie zakłady, które uzyskały świadectwo homologacji sposobu montażu instalacji. Po skończonej pracy wydają one dokumenty, umożliwiające dokonanie wpisu o układzie LPG w dowodzie rejestracyjnym. Są one również niezwykle ważne podczas przeglądu, o czym niektórzy amatorzy oszczędności zapominają.

 

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów informuje o coraz częstszych przypadkach prób uzyskania pieczątki stacji diagnostycznej bez odpowiednich dokumentów. Niektórzy właściciele samochodów z instalacjami LPG zjawiają się do przeglądu z nieważnymi protokołami z badań oraz bez decyzji dopuszczających pojemnik na gaz do eksploatacji. Ostatni z tych dokumentów nie tylko musi być aktualny, ale też wydany przez jeden z ośmiu w kraju oddziałów Transportowego Dozoru Technicznego. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury dopuszczenie pojemnika nie wydane przez TDT, nawet jeśli jest aktualne, musi być przez diagnostę potraktowane jako nic nie znaczący świstek papieru. Co za tym idzie, nie można liczyć na pozytywny wynik przeglądu. Bez znaczenia pozostaje tu faktyczny stan instalacji.

 

Amatorzy gazu muszą też pamiętać, że zamontowanie instalacji LPG może mieć wpływ na częstotliwość wizyt w stacji diagnostycznej. Nowy samochód musi pojawić się na stacji diagnostycznej trzy lata po opuszczeniu salonu. Jeśli jednak w aucie zamontujemy gaz, i tak trzeba będzie wykonać badanie techniczne po roku. Właściciele aut, które dłużej jeżdżą na LPG, muszą pamiętać o tym, że choć określona przepisami żywotność zbiornika wynosi 20 lat, po połowie tego okresu kończy się termin jego dopuszczenia do użytku. Wówczas musi on zostać zdemontowany, poddany próbie ciśnieniowej, a po jej pozytywnym zaliczeniu ponownie umieszczony w samochodzie.

 

Posiadacze instalacji LPG do przeglądu muszą zgłaszać się nie tylko z dowodem rejestracyjnym, ale też świadectwem legalizacji zbiornika gazowego oraz świadectwem legalizacji sposobu montażu instalacji gazowej. Cena takiego badania technicznego wynosi 162 zł.

 

 

http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Przeglad-samochodu-z-LPG-wazne-sa-dokumenty,wid,17299508,wiadomosc.html

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojemnik na gaz do eksploatacji.

Posiadacze instalacji LPG do przeglądu muszą zgłaszać się nie tylko z dowodem rejestracyjnym, ale też świadectwem legalizacji zbiornika gazowego oraz świadectwem legalizacji sposobu montażu instalacji gazowej.
:faint:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jast, mnie bardziej chodzi o to, że ktoś to później czyta i przywozi mi sterty papierów. Zdarzają się tacy co mają wszystko oprócz dokumentu na zbiornik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Posiadacze instalacji LPG do przeglądu muszą zgłaszać się nie tylko z dowodem rejestracyjnym, ale też świadectwem legalizacji zbiornika gazowego oraz świadectwem legalizacji sposobu montażu instalacji gazowej.

:faint:

że ktoś to później czyta i przywozi mi sterty papierów.

Zapominając o pojeździe :x

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Ameryka odkryta ........................................... :D

Uważam, że nie do końca - ponieważ twoje pismo różni się zasadniczo od pisma zawartego w temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=230520#230520 paprock i uważam, że nie popełnił "faux pas" ;)

Więc może odkryjmy trochę prawdy i zamieście rozdzielnik :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może odkryjmy trochę prawdy i zamieście rozdzielnik

Wskazane by było ,bo to są dwa różne pisma . W tamtym roku przyszło pismo z jakiejś firmy co robi dozory ,tyczyło się pomp do betonu i było trochę w stylu tego z firmy tfu tfu lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.