adam1501 Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 wyznaczyć DMC przyczepy Chyba raczej MMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 na pewno??? bo odpowiedź jest jedna i prosta - parametry te ustala producent w procesie homologacji, a nie diagnosta. Sprostujmy - producent określa MMC, a DMC regulują przepisy. Ale podejrzewam jak inni, że jednak chodziło o coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 16 Marzec 2015 Autor Share Napisano 16 Marzec 2015 Jaki rodzaj badania wykonujemy Okresowe Jaki jest zakres badania M.in.: Identyfikacja; Opony; Hamulce; Światła; Zawieszenie i ukł. Kierowniczy; układ wydechowy + emisja spalin; stan techniczny nadwozia podwozia; stan dodatkowego wyposażenia ….. Na co należy zwrócić szczególną uwagę sprawdzając hak holowniczy Czy kula nie jest nadmiernie zużyta; stan tabliczki znamionowej haka; zamontowanie haka; właściwe oświetlenie w przyczepie Jak ustalamy DMC ciągniętej przyczepy Bez hamulca: wartość producenta ; ½ DMC pojazdu; wart. Znamionowa haka; 750 kg należy wybrać wartość najmniejszą Z hamulcem: tabliczka znamionowa; nie więcej niż 3,5t; DMC pojazdu; należy wybrać wartość najmniejsza Jakie warunki powinien spełniać pojazd aby być dopuszczony do ciągnięcia przyczepy Boczne kierunkowskazy lub przednio-boczne; homologowany zaczep; pieczątka z WK „HAK”(adnotacja) Jakie dokumenty wystawiamy gdy wynik badania jest pozytywny Zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego + podbijamy dowód rejestracyjny Jaką pobieramy opłatę 98 zł okresowe poz. 7.1 w cenniku 35 zł brak adnotacji HAK w DR 1 zł opłata ewidencyjna za pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym [ Dodano: 16-03-2015, 22:49 ] Jeżeli pytanie brzmiało: Na badanie okresowe przyjechał samochód osobowy w którym dzień wcześniej zamontowano urządzenie sprzęgające do ciągnięcia przyczep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Marzec 2015 Share Napisano 17 Marzec 2015 Jak ustalamy DMC ciągniętej przyczepy Moim zdaniem byś nie zdał ! Prawidłowa odpowiedź powinna być taka: Na 13:30 było: Na badanie okresowe przyjeżdża sam. osobowy w którym dzień wcześniej zamontowano hak. Opisać szczegółowo procedurę badania i wyznaczyć DMC przyczepy (moim zdaniem MMC przyczepy z hamulcem i bez O1, O1). Było podane DMC pojazdu (np. 1500 kg), DMC zespołu (np. 2500kg) pojazdu i uciąg urządzenia sprzęgającego D=12 kN. Szczegółowy opis badania okresowego: Zgodnie z DZ. U. z 2012 poz. 996 § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: 1) identyfikację pojazdu, w tym: a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; 2) sprawdzenie dodatkowego wyposażenia pojazdu; 3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: a) stanu technicznego ogumienia, w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia właściwego dla danego typu pojazdu, b) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych, c) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców, d) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego koła kierownicy, w tym prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych, e) stanu technicznego zawieszenia, f) instalacji elektrycznej, g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia, h) stanu technicznego układu wydechowego – w uzasadnionych przypadkach pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju oraz ocenę stanu technicznego sygnału dźwiękowego, i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin, jeżeli pojazd jest napędzany silnikiem o spalaniu wewnętrznym; Uwaga. pkt 4 już nie opisujemy bo nie dotyczy samochodów osobowych. W związku z zamontowaniem haka wykonujemy również w zakresie badania okresowego sprawdzenie zaczepu pojazdu zgodnie z pkt 6.1.10 załącznik 1 do 996. Wynik badania okresowego jest pozytywny z UD 6.1.10. e ponieważ: Dz. u 223 z 2004 - CENNIK Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów: 7.1 prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy1) Uwagi pod cennikiem: 1)W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: "przystosowany do ciągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłaty określonej w lp. 7.1 tabeli. - w naszym przypadku adnotacji nie ma więc opłatę pobieramy. - fragment od słowa ponieważ możemy pominąć bo nie ma tego w pytaniu Wyznaczanie MMC przyczepy i sprawdzenie D Sami z własnej inicjatywy takiego ustalenie nie robimy ( nie wiem co siedzi w głowie układającego to pytanie ale) jeśli mamy ustalić jakiś parametr to klient powinien wnioskować o badanie dodatkowe – ustalenie danych 6.9 - Cennik. Zgodnie z definicją PORD 61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; O1 i O2 ustalamy zgodnie z Dz. U. Z 2012 poz 996 Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu § 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc. § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów. Reasumując O1 i O2 ustalamy na podstawie danych producenta w sposób j/w. Sprawdzenie D =12 kN z tego wzoru: http://www.autohak.com.pl/upload/E46%20Opel%20Astra%20Kombi%20polska.pdf (1500 * 2500 / 1500 + 2500 ) * 9,81/1000 = 3750000/4000 * 9,81/1000 = 9,2 kN minimalne a na haku jest D=12 kN - OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 18 Marzec 2015 Autor Share Napisano 18 Marzec 2015 PYTANIE Z OPÓŹNIENIOMIERZEM Wykaż warunki i kryteria sprawdzenia układu hamulcowego opóźnieniomierzem. Kiedy należy stosować pomiar opóźnienia hamowania ? Kiedy rozstaw kół uniemożliwia wjazd na rolki lub płyty Warunki: odpowiednie ciśnienie w ogumieniu zgodnie z zaleceniami producenta; hamowanie tylko hamulcem badanym; pomiar sił hamowania dokonany na granicy blokad któregokolwiek koła przy czym nacisk na pedał nie może przekraczać wartości podanych w tabeli W Dz. Ust. 996 Badanie może być wykonane tylko na takim odcinku drogi na którym hamowanie nie nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego; droga twarda o nawierzchni bitumicznej; sucha; pozioma; hamowanie należy wykonywać przy prędkości początkowej 30 km/h a dla pojazdów które nie osiągają to V max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Marzec 2015 Share Napisano 18 Marzec 2015 Kiedy rozstaw kół uniemożliwia wjazd na rolki lub płyty 5. Dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opóźnienia hamowania – w odniesieniu do pojazdów, których cechy konstrukcyjne uniemożliwiają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4. 4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim przypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 18 Marzec 2015 Autor Share Napisano 18 Marzec 2015 YEP W Gdańsku na 13 30 w dniu dzisiejszym było pytanie z opóźnieniomierzem że jak pojazd nie mieści się na rolkach ..... opisane jak wyżej. Było napisane że to pojazd ciężarowy MULTIKAR o dmc 3950 kg z układem hamulcowym pneumatyczno hydralicznym. Jeżeli ktoś odpowiedział +/- jak wyżej to zdał. Aha i kiedy uznajemy wynik badania za zadowalający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 Aha i kiedy uznajemy wynik badania za zadowalający. 4. Wskaźnik skuteczności hamowania określony na podstawie zmierzonego opóźnienia hamowania oblicza się według wzoru: z=b/g * 100 gdzie: z – wskaźnik skuteczności hamowania (%), b – zmierzone opóźnienie hamowania (m/s2), g – przyspieszenie ziemskie, którego wartość do obliczenia należy przyjmować 10 m/s2. Powinien być spełniony warunek: b ≥ bmin lub z ≥ zmin gdzie: bmin – minimalne wymagane opóźnienie hamowania. 5. Minimalne wymagane opóźnienie hamowania oblicza się na podstawie wskaźnika skuteczności hamowania, dzieląc go przez 10, np. wskaźnik 50 oznacza, że wymagane opóźnienie hamowania wynosi minimum 5,0 m/s2. 6. Jeżeli zmierzona siła hamowania hamulca awaryjnego lub obliczony na tej podstawie wskaźnik skuteczności hamowania nie osiągają wymaganej wartości, lecz w czasie hamowania wszystkie koła hamowane zostały zablokowane, należy uznać skuteczność hamowania za odpowiadającą wymaganiom. 7. Jeżeli zmierzona siła hamowania hamulca postojowego lub obliczony na tej podstawie wskaźnik skuteczności hamowania nie osiągają wymaganej wartości, lecz w czasie hamowania wszystkie koła hamowane zostały zablokowane, należy uznać skuteczność hamowania za odpowiadającą wymaganiom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 Bardzo dobrze....dostateczny... Jeśli nie napiszecie nic na temat braku odchylenia toru jazdy, od osi symetrii to życzę Wam powodzenia...to tak jakby w ogóle nie interesowała Was różnica sił hamowania między kołami....a ta jest dokładnie podana w metrach, proszę poszukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 ....a ta jest dokładnie podana w metrach Aż 0,5 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 A mieli sami szukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 Wiesz jakby Cię czkało, po tych niezdanych egzaminach. A co byś "ciepłych" dostał, żeś do końca nie napisał i nie podał na tacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Marzec 2015 Share Napisano 19 Marzec 2015 A mieli sami szukać.. Sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Marzec 2015 Share Napisano 20 Marzec 2015 Na egzaminie najważniejsze jest by nie napisać oczywistej bzdury. Lepiej napisać cit za mało niż walnąć elaborat z jednym dużym błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Marzec 2015 Share Napisano 20 Marzec 2015 Przede wszystkim można śmiało przepisać z rozporządzenia wszystko co dotyczy tego badania. Będzie to sygnał dla egzaminatora, że wiecie co jest podstawą prawną i umiecie to znaleźć. Tylko trzeba się skupić na konkretach, a nie kopiować wszystko jak leci. Pokrótce: - podstawa wykonania badania hamulców opóźnieniomierzem, - sposób wykonania tego badania (miejsce, warunki, przygotowanie pojazdu do badania itp.) - ocena wyniku. Wszystkie te kwestie są pięknie rozpisane w rozporządzeniu, więc tylko je znaleźć i przepisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 22 Marzec 2015 Autor Share Napisano 22 Marzec 2015 Przede wszystkim można śmiało przepisać z rozporządzenia wszystko co dotyczy tego badania. Będzie to sygnał dla egzaminatora, że wiecie co jest podstawą prawną i umiecie to znaleźć. Tylko trzeba się skupić na konkretach, a nie kopiować wszystko jak leci 100 % prawda. NIe ma co wymyślać przepisać dziennik ustaw coś jak się wie dorzucić a jak się nie wie to nic nie dodawać i trzymać kciuki [ Dodano: 26-03-2015, 18:37 ] Praktyczny Warszawa 4 przypadku do wyboru ciągnik siodłowy naczepa - cysterna FL instalacja gazowa Bus 100 różne pytania które się nie powtarzały kto wylosował takie miał zdawalność nie była taka zła. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek80 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Witam wszystkich i proszę o pomoc. Przykładowo na stację przyjeżdża taxi z gazem po wypadku drogowym w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy konstrukcji, przegląd ważny jeszcze pół roku. Jaki jest zakres badania? Okresowe z gazem Powypadkowe Dodatkowe dla taxi Termin badania? nie ustalamy Opłata 161+94+42 Chodzi mi o właściwy tok myślenia. Jeżeli się mylę proszę o szybką poprawkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Powypadkowe 94 Termin badania?nie ustalamy potrzebny będzie protokół TDT na zbiornik z badania doraźnego lub nowy zbiornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Witam wszystkich i proszę o pomoc. Opłata 161+94+42 Ale chciałbyś naciągnąć klienta, ja bym więcej na taką stację nie przyjechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek80 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Rozumiem zapomniałem o zbiorniku , ale tok myślenia chyba dobry? Czy mogę napisać na egzaminie jeżeli chodzi o badanie powypadkowe : Badanie jakie wykonujemy: Okresowe z gazem czy zakres badania okresowego pojazdu wyposażonego w gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Przecież Psuj wyraźnie napisał - zakres "powypadkowe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek80 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Rzeczywiście źle odczytałem Ale chodzi mi o sprawdzenie warunków dodatkowych przecież np. podczas wypadku mógł odpaść napis taxi . Czyli Robimy zakres okresowego Powypadkowe Sprawdzenie warunków gaz Warunki dodatkowe Taxi I za wszystko 94zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 I za wszystko 94zł? Czyli jednak o kasę Ci chodzi, ździerca ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek80 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Nie o zdanie egzaminu. Mam kilka przykładowych pytań opisowych i np. jest pojazd cysterna po wypadku: jaka powinna być pobrana opłata? i pisze za okresowe powypadkowe za dodatkowe warunki ADR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Kolego bolek80, te pytania są opisane tutaj na forum.Proszę Cię poczytaj troszkę.A jak już nie bedziesz mógł znaleźć odpowiedzi to wtedy zapytaj.Dziękuję,że chociaż Ty mnie zrozumiałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.