Skocz do zawartości

Problem z rejestracją po zmianach


Sebi36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Znajajomy sprowadził Sprintera blaszaka,został zrobiony przegląd,zakład z uprawnieniami zrobił zabudowę na autbus,rzeczoznawca z listy MI wydał opinię

zrobiłem badanie po zmianach i zonk w WK,Naczelnik życzy sobie zaświadczenia

od producenta czy dany egzemplarz mógł przejść taką przebudowę,takiego dokumentu

nikt nie wyda i co dalej... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana z ciężarowego na autobus to śliski temat w razie nieszczęścia d.. mokra.

Odpowiedział na piśmie czy na gębę? Zarejestrować w innym mieście najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział,że życie diagnosty jest proste :evil:

Rejestracja w innym WK-sam powinieneś wiedzieć z czym to się wiąże

 

[ Dodano: 24-04-2015, 09:45 ]

a czy ten zakład ma "pozwolenie" od mercedesa na takie przebudowy?

z tego co mi wiadomo to chyba potrzebują jakiegoś certyfikatu i homologacji

 

to podaj mi jakiś paragraf na swój tok myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział,że życie diagnosty jest proste :evil:

Rejestracja w innym WK-sam powinieneś wiedzieć z czym to się wiąże

Wiem z czym. A myślałeś że za darmo jest wszystko? Trzeba było kupić gotowy autobus i ewentualnie przerabiać pod swoje potrzeby a nie teraz płakać że dodatkowe koszty. Nie napisałeś jaka była odpowiedź WK ustna czy pisemna. Podejrzewam że na gębę bo jak ktoś musi złożyć dokumenty to już bąki puszcza i twierdzi że nie chce wojować ze starostwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażeni lub części, poza producentem, automatycznie następuje utrata świadectwa homologacji typu pojazdu.

Producent pojazdu od tego momentu nie odpowiada za żadne wady techniczne.

Odpowiedzialność ta przyjmuje diagnosta, który na podstawie dodatkowego badania

technicznego dopuści pojazd do ruchu.

 

[ Dodano: 24-04-2015, 10:19 ]

Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian

konstrukcyjnych w pojeżdzie, celem sprawdzenia co zostało zmienione w pojeżdzie oraz w jaki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian konstrukcyjnych w pojeżdzie
A jakaś podstawa prawna na tą okoliczność?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to podaj mi jakiś paragraf na swój tok myślenia

 

paragraf to z WK

w mojej okolicy jest kilku producentów autobusów i oni wystawiają np nowe homo

i może problemem jest konkurencja

 

[ Dodano: 24-04-2015, 10:31 ]

Dnia 22 czerwca 2013 roku wchodzi w życie nowa ustawa wprowadzającą rewolucję w dziedzinie dopuszczeń pojazdów oraz rejestracji w Polsce. Nowe przepisy przede wszystkim znoszą możliwość rejestrowania w Polsce jednej sztuki w roku !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian konstrukcyjnych w pojeżdzie
A jakaś podstawa prawna na tą okoliczność?

 

Słuchajcie Panowie w pierwszym poście napisałem-wszystko zgodnie z literą prawa

-firma z działalnościa o odp. kodzie robi zabudowy do autobusów nowych i starych

rzeczoznawca z listy MI

na wszystko jest homologacja

w swojej może nie długiej karierze/26 lat/zrobiłem trzy takie przypadki i było ok. nawet jeden

do tego szmego WK

obecnie odmowa na piśmie /dołączyć zaświadczenie od producenta ze dany model może być

przerobiony/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaka jest podstawa prawna żądanych dokumentów? Oni działają na rozporządzeniach i jeżeli odpowiadają że nie to podają konkretny paragraf. Z tego co ja wiem to Dz U z 2014 poz 1727 par 5 ust 5 nie mówi nic o oświadczeniu producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprintera blaszaka
na wszystko jest homologacja

Z blaszaka - bez okien bocznych - ciekawe jak rzeczoznawca wyliczył wytrzymałość budy po wycięciu otworów na okna - nie wspomną o reszcie - osobiście bez opinii producenta o możliwości przebudowy nie ruszył bym tego

 

[ Dodano: 24-04-2015, 11:39 ]

Jak masz to wrzuć opinie "rzeczoznawcy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma przybudowując Mercedesy:

"Na Mercedesa-Sprintera serii 5xx posiadamy Europejską Homologację COC 2007/46 nr 136 i 137, a na Volkswagena Craftera 50 nr PL*4262*00. Oba świadectwa zostały udzielone po serii badań gwarantujących bezpieczeństwo naszych pojazdów. Homologacje to dokumenty niezbędne do zarejestrowania autobusu, są one również wymagalne do zwiększenie prędkości autobusu do 100 km/h.

 

Nasze minbusy MB Sprinter, VW Crafter zostały przebadane przez instytut DEKRA pod kątem poruszania się z prędkością 100 km/h. Posiadamy certfikat TEMPO 100 nr 200922652 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h.

 

Posiadamy także szereg homolgacji cząstkowych dotyczących zabudowywanych pojazdów:

- bezpieczeństwo mocowania foteli, homologacja Ministra Infrastruktury nr E20 80R-01 2417

- montaż stanowisk wózków inwalidzkich, certyfikat PIMOT-u nr 600/BLB/55/2009

- atest higieniczny PZH do produkcji pojazdów typu izoterma

 

Jako autoryzowany partner Mercedesa dysponujemy również certyfikatami dotyczącymi montażu drzwi elektrycznych oraz pogłębionego bagażnika."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie poprzednie robiła w.w firma,obecnego to nie wiem,rozmawiałem z właścicielem

telefonicznie,nie wiem gdzie robił zmiany,na chwilę obecną nie mam z nim kontaktu i nie wiem kto robił przegląd po zmianach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie odmowa na piśmie /dołączyć zaświadczenie od producenta ze dany model może być przerobiony/

 

Jaka została przytoczona podstawa prawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem telefonicznie z właścicielem , załatwiał rejestrację pośrednik

wszystko przy okienku,ale dokumenty zostały złożone przez sekretariat,co dalej zobaczymy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie rozchodzi się przypadkiem o 6.2.6b z 996?

 

I to jest praktycznie finał sprawy, czyli brak dokumentu informującego o zamontowaniu siedzeń w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu = wynik badania N i odmowa rejestracji pojazdu.

Do tego dochodzi jeszcze punkt 7.1.2.f - brak miejsc kotwiczenia pasów, oraz

7.1.2.g - punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli brak dokumentu informującego o zamontowaniu siedzeń w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu = wynik badania N i odmowa rejestracji pojazdu.

Do tego dochodzi jeszcze punkt 7.1.2.f - brak miejsc kotwiczenia pasów, oraz

7.1.2.g - punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu

 

To nie jest do końca tak, bo praktycznie żaden autobus zbudowany na podwoziu ciężarówki nie ma siedzeń zamocowanych do konstrukcji pojazdu! Siedzenia są montowane do do tzw ślepej podłogi, która jest konstrukcją wykonaną przez firmę dokonującą przebudowy pojazdu. Jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa to praktycznie zawsze są one zintegrowane z fotelami.

To tak od strony diagnosty a od strony WK to przepisy odnośnie siedzeń i pasów nie mają zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest do końca tak, bo praktycznie żaden autobus zbudowany na podwoziu ciężarówki nie ma siedzeń zamocowanych do konstrukcji pojazdu!

 

Otóż to. Z HOMOLOGOWANYMI włącznie. Żadna płyta podłogowa konstrukcji typu "blaszak" nie różni się konstrukcyjnie od wersji przeznaczonej na "dostawczaka" od tej na "autobus" czy cokolwiek innego. O konstrukcjach ramowych bez żadnej zabudowy nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

zrobiłem badanie po zmianach i zonk...

 

Stronę póżniej ....

.... i nie wiem kto robił przegląd po zmianach

 

Chyba jestem już dziś za bardzo zmęczony, bo przestałem już rozumieć ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być /zrobione badanie po zmianach/ nie pilotowałem tego badania do końca-ro

biłem przed rejestr. w Polsce,resztę wiadomości podana przez telefon,może dzisiaj

ujrzę dokumenty :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.