Skocz do zawartości

Samochody z Anglii ...


leszek kulferst

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    43

  • blakop

    42

  • Grzegorz Łódź

    41

  • Psuj

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nawet PISKP chyba odbiera dużo telefonów ,że zamieściło taką informację

 

Angliki – SKP jeszcze nie mogą badać

 

Szanowni Państwo,

 

w dniu dzisiejszym weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 kwietnia 2015, zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2015 r., poz. 670).

 

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/523-angliki-skp-jeszcze-nie-moga-badac

 

 

Teraz to chyba najgorętszy temat - to chyba najlepsze samochody na świecie ,że wszyscy chcą je sprowadzać..................... :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny nie doinformowany kretyn
jak cała ta zbieranina urzędników którzy zajmują się wdrożeniem aktów prawnych - wszystko robią od du....y strony i stąd powstaje taki zamęt :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frugus33 Ministerstwo Transportu przygotowało rozporządzenie zezwalające na rejestrację w Polsce pojazdu z kierownicą po prawej stronie sprowadzonego z innego kraju członkowskiego. Opublikowano je 14 maja (Dz.U.15.670)

 

b)w § 11 w ust. 2:

–pkt 21 otrzymuje brzmienie:

"zg)"KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE" - dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:

 

ja tu nigdzie nie widzę w tym akcie prawnym zezwolenia na rejestrację - tylko o tym ,że dowody takich pojazdów mają zawierać taki zapis

 

panie frugus33 cz to jest to samo ....................... :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu nigdzie nie widzę w tym akcie prawnym zezwolenia na rejestrację

Nie wiesz ,że jak ..ktoś nie doczyta to znowi.

 

[ Dodano: 29-05-2015, 16:29 ]

następny nie doinformowany kretyn

"Po zaświadczenie o tym, że dane auto spełnia warunki rozporządzenia trzeba się udać na stację diagnostyczną."

 

Pan Rygas powinien też wiedzieć,że na stację kontroli pojazdów udajemy się celem badania technicznego,a nie po zaświadczenie.Dziwić się ,że klienci nam mówią,że przyjechali po pieczatkę,skoro w mediach propagują takie podejście do badań technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam o konieczności wymiany lusterek na takie do ruchu prawostronnego to mnie po prostu osłabia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o mało nie spadłem z krzesła gdy oglądałem dzisiaj o 18 na TVN TURBO program raport turbo a tam pierwszy temat

 

Od dziś możesz zarejestrować "anglika"!

 

 

 

od poniedziałku będzie się działo ............ :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę każde auto można zarejestrować ............... czasowo.

Pytanie jest inne gdzie wykona badanie techniczne z wynikiem pozytywnym :x:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam może i dziwne pytanie, ale czy poniższy paragraf z warunków technicznych przestał istnieć:

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej

40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.

- bo coś mi zaburza jego sens, a w szczególności wymysły poniższe:
„zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako: – konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

I teraz najważniejsze, czy do każdego sprowadzonego auta (w tym angola) wymagane jest badanie???

Tym bardziej, że w przedstawionych urzędowi dokumentach mogą być zawarte wszystkie niezbędne dane do rejestracji.

Szczegółowiej, czy starosta może skierować na dodatkowe badanie w celu ("widzimisię") potwierdzenia zdatności na przykład samych świateł?

Czy warunki techniczne pojazdów to też dane, o których mowa poniżej:

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji – obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;

 

Idzie mi o stan prawny na dzisiaj!

Da radę przeforsować w miarę świeżego angola, z ważnymi badaniami technicznymi angola przez rejestracyjne okienko? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam może i dziwne pytanie, ale czy poniższy paragraf z warunków technicznych przestał istnieć:

Cytat:

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej

40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.

 

jeszcze nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę przeforsować w miarę świeżego angola, z ważnymi badaniami technicznymi angola przez rejestracyjne okienko?

I tak się odbije od okienka na ustalenie danych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie :D
- No ale ten "zg" zrównoważył jakby go:
„zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako: – konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)
- Pytanie brzmi co jest zawarte we fragmencie "konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego" i w nawiasie podano odpowiedź o umieszczeniu kierownicy! :hah:

To pytam jeszcze raz o co kaman jak szczegółowych wytycznych (rozporządzenia) brak.

 

Mamy rozporządzenie o kierownicy po lewej stronie i mamy rozporządzenie o kierownicy po prawj stronie.

To jak bedzie z tym angolem na dziś, jak potrzeby dodatkowego badania nie uzasadni sensownie nikt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś chce to ja zrobię przegląd w angliku, nawet postawię pieczątkę :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

na zaświadczeniu z N :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o rejestracji. I nikt, żaden dziennikarz nie poruszył tamatu badania takiego pojazdu, a możliwość za-re-je-stro-wa-nia. Więc co stoi na przeszkodzie, aby odmownie załatwić sprawę. Na podstawie obowiązujących przepisów, literalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz , że klient, a zwłaszcza handlarz przyjdzie po N , po takich artykułach w prasie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock napisał:

Mamy rozporządzenie o kierownicy po lewej stronie i mamy rozporządzenie o kierownicy po prawej stronie.

Ale nie mamy jeszcze rozporządzenia o kierownicy po środku :evil::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się brechtać, bo adnotacja o kierownicy po prawej stronie zaistniała i została w obowiązujących przepisach prawnie umocowana.

Jakoś nikt się nie pokusił o charakterystyczną gwiazdeczkę (*), że stosowny wpis trafia do rubryki adnotacji urzędowych dowodu rejestracyjnego po przedstawieniu zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu w zakresie spełnienia przez pojazd warunków dotyczących oświetlenia, lusterek i wskazań prędkościomierza.

Dlatego pytałem czy starosta chce, musi, może skierować na takie badanie jako niezbędne dane.

Poza tym powstaje masło-maślane bo niby spełnia warunki do ruchu prawostronnego, a w dowodzie „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” i jak wgłębimy się w objaśnienie do tego zapisu to wychodzi, że jednak przystosowany do lewej strony.

Nie miało być czasami: „pojazd przystosowany do ruchu prawostronnego z wyjątkiem położenia kierownicy”.

Sam nie wiem – wesoło nie jest. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że stosowny wpis trafia do rubryki adnotacji urzędowych dowodu rejestracyjnego po przedstawieniu zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów

Przecież to jest oczywiste- tak jak trafiają inne wpisy:

d) "TAXI" - dotyczy pojazdów przystosowanych jako taksówka

f) "L" - dotyczy pojazdów przystosowanych do nauki jazdy lub egzaminu państwowego,

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - przejdźmy do rzeczy.

 

Po pierwsze - kompletny bezsens z tą adnotacją o kierownicy, bo z tego co rozumiem, musi ona być i w oryginalnym angliku bez przeróbki i w tym przerobionym też :razz: A to przecież nie będzie zgodne z prawdą...

 

Po drugie - może ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy i zobaczy, że na przełożenie układu kierowniczego nie trzeba zaświadczenia od przedstawiciela producenta (takie coś zarezerwowano w przyszłych zmianach wyłącznie dla przeróbek na niektóre autobusy - w zakresie dostosowania płyty podłogowej). Zatem każda inna przeróbka bez śmiesznych zaświadczeń od producentów - to WAŻNE!!

 

Po trzecie - i tak każdy anglik podlega okresowemu przed rejestracją. KAŻDY - nawet ten z ważnym badaniem zza granicy, ale w takich przypadkach faktycznie będzie to okresowe badanie składające się w sumie z 3-4 punktów wyłącznie :? Pisałem już o tym ale bez odzewu (wg projektu)

 

Po czwarte. Informacja o kategorii homologacyjnej (M1) i homologacji unijnej MUSI być w DR wg projektu. Inaczej badania anglika nie wolno zrobić. I tu dwa ale. Kategorii homologacyjnej jak wiecie nie można ustalić z natury (więc jak nie będzie w DR to kicha), natomiast wspólnotowa homologacja... No właśnie - od kiedy obowiązuje i jak to sprawdzić tak naprawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie - i tak każdy anglik podlega okresowemu przed rejestracją. KAŻDY - nawet ten z ważnym badaniem zza granicy, ale w takich przypadkach faktycznie będzie to okresowe badanie składające się w sumie z 3-4 punktów wyłącznie :? Pisałem już o tym ale bez odzewu (wg projektu)

Ja też pisałem :)

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=224053#224053

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to takie quazi-OBT Ni pies ni wydra. Zakres nijaki, co z terminem nie wiadomo, cena to pewnie jak za normalne - wiadomo...

Pewnie w praktyce wyjdzie jak z badaniem na ustalenie danych brakujących do rejestracji. Przeważnie ma być tylko rocznik, nacisk i coś tam jeszcze ustalone, ale w praktyce SKP i tak z marszu cały DIP dają :P

Więc i tu się zrobi całe okresowe, skoro i tak pewnie kasa też taka będzie. Pozostaje kwestia terminu... No ale wiadomo - nowe badanie jako takie to trzeba by ustawę zmienić, a rozporządzeniem łatwiej było sprawę pod dywan zamieść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.