Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

jak wypadnie z rolek hamulcowych

 

Najprawdopodobniej w badanym pojeździe za kierownicą siedzi Inspektor ITD. W razie czego straty własne. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej w badanym pojeździe za kierownicą siedzi Inspektor ITD

 

Na filmie który obejrzałem w necie siedział kierowca i właśnie tak trochę mu ten samochód uciekał na boki i to mnie zastanowiło co by było gdyby wypadł z rolek w bok bo do ściany nie było za dużo miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy im ktoś wjedzie w tą budę z boku jak wypadnie z rolek hamulcowych

A mnie ciekawi jak jest z zarejestrowaniem działalności na podstawie takiej stacji - bo to już nie sen, że przegląd można wykonać u klienta :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

„Polskie SKP należą do najnowocześniejszych w Europie" - wywiad z Leszkiem Turkiem z PISKP

 

Tegoroczna, XI już konferencja "Stacje Kontroli Pojazdów" odbędzie się pod hasłem: "Unifikacja badań w UE – czy będziemy gotowi?". Unijne regulacje to jednak nie jedyny problem, który zostanie poruszony podczas obrad. Rozmawialiśmy z Leszkiem Turkiem, prezesem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Unifikacja badań w UE – czy będziemy gotowi?”. Czy sądzi Pan, że Polska może mieć realne problemy z dostosowaniem swojego systemu badań technicznych do wdrażanych w UE przepisów? Teoretycznie mamy jeszcze czas (do 20 maja 2017 r. przyp. red.).

 

Leszek Turek - Prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli PojazdówNie powinniśmy mieć żadnych problemów, choćby z uwagi na zaplecze techniczne polskich SKP. Zarówno budynki, w których funkcjonują stacje, jak i wyposażenie polskich stacji diagnostycznych są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Pod tym względem spełniamy wymagania dyrektywy. Zmian wymaga nadzór nad całym systemem i kwestie związane z kształceniem diagnostów. Przykładem koniecznej w tym zakresie zmiany jest powrót do obowiązkowych okresowych szkoleń diagnostów – PISKP proponuje, by takie szkolenia odbywały się co 2 lata, tak jak było w poprzednim prawie. W związku z dynamicznym rozwojem techniki konieczna jest również zmiana archaicznego programu szkolenia diagnostów i dostosowanie go do aktualnych realiów. Dyrektywa bardzo podkreśla konieczność zmiany nastawienia władz do systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego i postrzegania badania technicznego przez użytkowników pojazdów. Użytkownik powinien mieć świadomość, że kontrola pojazdu w SKP jest potwierdzeniem, że stan techniczny pojazdu nie zagraża życiu i zdrowiu kierowcy oraz pasażerów. Badania technicznego nie wolno traktować jak usługi, to czynność kontrolna, a zawód diagnosty należy zacząć postrzegać jako zawód zaufania publicznego.

 

Wspomniał Pan, że polska infrastruktura SKP wypada dobrze na tle innych państw Unii. Wydaje się, że posiadamy lepsze, lepiej wyposażone stacje niż wiele krajów, nawet tych najbogatszych w UE (np. Wielka Brytania). Czy jednak równie dobrze wypadamy pod względem regulacji prawnych obowiązkowych badań technicznych?

 

Jak już wspomniałem polskie SKP należą do najnowocześniejszych w Europie, mimo że przedsiębiorcy dysponują ograniczonymi środkami. Prawo w zakresie badań technicznych również jest jednym z najnowocześniejszych w Europie, jednakże prawo to wymaga korekt, które sygnalizowaliśmy w ramach prac grupy roboczej i pismach kierowanych do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

 

W ubiegłym roku tuż przed konferencją rozmawialiśmy o tym, że pojawiła się realna szansa na wprowadzenie zmian legislacyjnych dotyczących funkcjonowania SKP w Polsce. Minął rok. Co w tym czasie się wydarzyło lub raczej nie wydarzyło?

 

Niestety w ciągu tego roku nie zaobserwowaliśmy jakichkolwiek zmian w tym zakresie, mimo obietnicy ze strony Departamentu Transportu Drogowego MIR, że rok 2014, będzie rokiem SKP. W ministerstwie od roku czekają dwa bardzo istotne dla nas rozporządzenia. Jedno dotyczy tabeli opłat i kolejnych czynności związanych z badaniami technicznymi (996). Dodatkowo trzeba pamiętać, że funkcjonujące dotychczas rozwiązanie mówiące o tabeli opłat jest sprzeczne z ustawą vatowską i dyrektywą unijną, niestety nie uczyniono żadnych kroków, by to poprawić. Dotychczasowe działania MIR ograniczają się do doraźnych działań, co zaobserwowaliśmy na przykładzie projektu zmian dotyczących rejestracji pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

 

Które wystąpienia z programu tegorocznej konferencji poleciłby Pan szczególnej uwadze uczestników?

 

Tegoroczna konferencja związana jest z niedaleką przyszłością dotyczącą implementacji dyrektywy unijnej 2014/45/UE, która musi być wdrożona do naszego prawa do 20 maja 2017 roku. Uważamy, że nie możemy ze zmianami w prawie czekać do ostatniej chwili, gdyż z doświadczenia wiemy, że efekty pracy na szybko przynoszą bardzo negatywne efekty. Mamy mało czasu i powinniśmy go w pełni poświęcić na przemyślane zmiany w prawie. Mamy nadzieję, że nasza konferencja będzie stanowiła początek dyskusji nad zmianami, a środowisko SKP będzie aktywnie uczestniczyło w tych pracach, gdyż one będą dotyczyły funkcjonowania naszych stacji.

 

Drugim ważnym dla nas tematem jest kwestia projektu CEP2, który według deklaracji MSW będzie wdrażana od 04.01.2016. Przedsiębiorcy są zainteresowani zapowiedzią zmian w CEPiK, w konsekwencji których będą musieli poczynić stosowne inwestycje, aby spełnić wymagania dotyczące wdrożenia tego systemu na stacjach diagnostycznych.

 

Minął rok od wprowadzenia obowiązku rejestracji przebiegu pojazdów przez stacje kontroli pojazdów. Czy jest szansa, by gromadzone dane nt. przebiegu sprawdzić nie tylko na poszczególnych stacjach, ale np. w Internecie?

 

Chciałbym tutaj wyjaśnić, że w plikach przesyłanych obecnie do CEPiK-u zawarte są również dane o przebiegu pojazdu i są one gromadzone w systemie. Okazuje się, że informacje te są bardzo istotne, gdyż znane są nam w SKP przypadki, że po kilku miesiącach od badania technicznego, użytkownik przyjeżdża na stację z potencjalnym kupcem pojazdu, kwestionuje wpis dotyczący wysokości przebiegu pojazdu i żąda jego korekty. Tylko w przypadku stacji, które oprócz opisania, dokonują fotografii stanu licznika jesteśmy w stanie udowodnić, że właściciel przed sprzedażą pojazdu dokonał manipulacji wielkości przebiegu. Dlatego PISKP rekomenduje diagnostom, mimo że nie wymagają tego przepisy, fotografowanie stanu licznika.

 

Możliwość sprawdzenia przebiegu jest dostępna po zalogowaniu na stronie internetowej MSW, podając numer rejestracyjny, VIN i datę pierwszej rejestracji. W związku z tym, że obowiązek przesyłania danych do CEPiK-u wprowadzono w 2014, dopiero po upływie 3 lat informacja o przebiegu wszystkich zarejestrowanych pojazdów będzie dostępna w CEPiK.

 

Konferencja jest podsumowaniem najważniejszych wyzwań i problemów całej branży SKP. Jako organizacja jesteście zobligowani, by zwracać uwagę na problemy poszczególnych jej członków. Jak często biuro PISKP odbiera telefony z prośbą o pomoc czy opinię, dotyczące konkretnego przypadku?

 

W tym zakresie biuro ma bardzo dużo pracy. Głównie w trzech obszarach: technicznym związanym z konkretnym przypadkiem i problemem, który na daną chwilę ma diagnosta w swojej pracy – doradztwo techniczne. Drugi obszar dotyczy doradztwa związanego z problematyką prawną funkcjonowania SKP, z problemami prawnymi, jakie diagności mają w swojej pracy . Trzeci bardzo ważny dla nas obszar, który dotyczy porad technicznych i prawnych, to współpraca ze starostwami. Szacuję, że około 40% zapytań telefonicznych i maili pochodzi ze starostw, którym staramy się pomóc.

 

Ponadto podejmujemy wiele interwencji związanych z końcem okresu przejściowego dla podmiotów niebędących przedsiębiorcami w myśl ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a które obecnie prowadzą stacje kontroli pojazdów na podstawie konstytucyjnej zasady praw nabytych i będą mogły je prowadzić jedynie do dnia 31 grudnia 2015 r., czyli z brakiem podstaw prawnych do funkcjonowania SKP m.in. szkolnych. Dzięki naszym działaniom, które prowadzimy od trzech lat, w sejmowej Komisji Infrastruktury rozpoczęły się prace dotyczące stacji szkolnych, by umożliwić im działalność po styczniu 2016 roku.

http://motofocus.pl/wywiady/13645/polskie-skp-naleza-do-najnowoczesniejszych-w-europie-wywiad-z-leszkiem-turkiem-znbsppiskp

 

czy nowoczesność idzie w parze - bezpieczeństwo w prywatnych rekach - diagnosta miedzy młotem a kowadłem .............................................................................. :cool:

 

 

:x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Organizacje zrzeszające producentów aut coraz mocniej ingerują w prawo związane z prowadzeniem i użytkowaniem pojazdów.

 

Instytucja Auto Alliance, do której należą m.in. Fiat, Ford, Volkswagen, Toyota, BMW, General Motors, Mazda, Jaguar, czy Mitsubishi chce wprowadzić całkowity zakaz ingerencji w konstrukcję pojazdu przez całe jego życie.

 

Oznacza to, że właściciele aut nie mogliby dokonywać w nich samodzielnych napraw ani zlecać ich niewykwalifikowanym mechanikom. Dotyczy to także szeroko pojętych modyfikacji i tuningu.

 

Auto Alliance motywuje swój pomysł dbałością o bezpieczeństwo użytkowników oraz chęcią zachowania najwyższej jakości produktów i usług. Niestety wprowadzenie takich przepisów zmusiłoby kierowców do serwisowania pojazdów wyłącznie w autoryzowanych stacjach, a cała branża tuningowa po prostu by upadła. Cóż... Pozostaje mieć nadzieję, że władze nie zgodzą się na tak skrajne ograniczanie swobód klienta. http://www.v10.pl/Zakaz,wykonywania,samodzielnych,napraw,i,modyfikowania,aut,coraz,blizej,124190.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to, że właściciele aut nie mogliby dokonywać w nich samodzielnych napraw ani zlecać ich niewykwalifikowanym mechanikom. Dotyczy to także szeroko pojętych modyfikacji i tuningu.
a kto to sprawdzi -następny chory wymysł .

:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że chodzi tu bardziej o zmiany konstrukcyjne.

 

Raczej źle Ci się wydaje... Chyba nie czytałeś tego uważnie i nie śledziłeś informacji w prasie na ten temat... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Raczej źle Ci się wydaje... Chyba nie czytałeś tego uważnie i nie śledziłeś informacji w prasie na ten temat... :?

 

Masz racje. W takim razie przyjdzie nam jeździć rowerami. :razz:

Przy tych głodowych pensjach kogo będzie stać na serwisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy tak ma wyglądać przyszłość dla diagnostów -

Mechanik - diagnosta samochodowy Olsztyn - Poczta Polska S.A.

 

Do zadań pracownika będzie należeć:

- Wykonywanie badań technicznych pojazdów obejmujących sprawdzenie oraz ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, zgodnie z zakresem i sposobem przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, zawartą w aktualnym rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.

- Uaktualnienie znajomości i przestrzeganie przepisów dotyczących funkcjonowania Stacji Kontroli Pojazdów.

- Obsługa kasy w Stacji Kontroli Pojazdów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami w tym zakresie.

- Bieżące i terminowe prowadzenie dokumentacji dotyczące przeglądów technicznych dokonywanych w Stacji Kontroli Pojazdów.

- Wprowadzanie wykonywanych przeglądów technicznych do programu komputerowego PATRONAT.

- Obsługa CEPIK-u

- Wykonywanie bieżących napraw pojazdów samochodowych zgodnie z technologią naprawy przewidzianą dla danej marki pojazdu.

- Wykonywanie napraw poawaryjnych oraz adaptacji pojazdów samochodowych.

- Wykonywanie okresowych przeglądów pojazdów samochodowych.

- Zgłaszanie i usuwanie zauważonych usterek w pojeździe samochodowym.

- Wykonywanie napraw zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych.

- Wykonywanie napraw i wymiany ogumienia.

- Ustawianie geometrii kół pojazdów o d.m.c do i powyżej 3,5 tony.

Od kandydatów oczekujemy:

- Posiadania ważnych uprawnień diagnosty samochodowego,

- Prawo jazdy kategorii B, mile widziane kategorii C,

- Znajomości obsługi programu SKP PATRONAT

- Znajomości napraw pojazdów samochodowych,

- Komunikatywność,

- Dobrej organizacji pracy,

- Dyspozycyjności,

- Znajomości zasad profesjonalnej obsługi klienta.

W zamian oferujemy:

- umowę o pracę na okres próbny,

- pakiet świadczeń socjalnych,

- pracę w dużej polskiej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku.

Inne oczekiwania:

- mile widziane doświadczenie zawodowe na stanowisku mechanik-diagnosta samochodowy lub w obsłudze klienta.

Zachęcamy do udziału w rekrutacji także osoby z orzeczoną niepełnosprawnością, które spełniają określone powyżej kryteria kwalifikacyjne.

Osoby zainteresowane ofertą prosimy o przesłanie CV wraz z listem motywacyjnym do dnia 17.06.2015r.

Na CV prosimy o dopisanie następującej klauzuli:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.)”.

 

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukać kwot, bo nie wypada sprzedać się tanio!!!

Nie wypominając za ile sam się sprzedałem ostatnio. ;(

Ale kurde wyjdę jeszcze na swoje!

images?q=tbn:ANd9GcSNAOfPiHstwPQGbWeiI7dlEfQ7OMJe2uPJz_FUds_NYDQLXnkjqQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyśmy mieli w Polsce Państwową Inspekcję Pracy, to już za takie ogłoszenie pracodawca powinien się tłumaczyć ,,,

 

W Polsce inspekcje są dla siebie samych a petenta traktują jak intruza, który zakłóca im spokój :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to akurat Poczta Polska S.A. autentycznie dobrze płaci,a i pakiet świadczeń socjalnych z uwagi na ZZ mają chyba jeden z bogatszych w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt Prawa działalności gospodarczej – stanowisko PISKP

 

Szanowni Państwo,

Ministerstwo Gospodarki przesłało do konsultacji do Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów projekt ustawy – Prawo działalności gospodarczej, projekt ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo działalności gospodarczej wraz z uzasadnieniem

i oceną skutków regulacji.

Projektowana ustawa ma zastąpić obowiązującą od 2004 roku ustawę o swobodzie działalności gospodarczej. Nowe przepisy mają być bardziej przyjazne dla przedsiębiorców i stanowić ułatwienie w zakładaniu, prowadzeniu i zakończeniu działalności gospodarczej.

Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów od 2004 roku, tj. od wejścia w życie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, jest działalnością regulowaną. Każdy kto spełnia wymagania określone w ustawie – Prawo o ruchu drogowym może uzyskać wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez właściwego starostę. Organ nie może odmówić. Nie ma też możliwości, aby kontrolować liczebność skp i zasadność ich powstania w danym powiecie. Taki stan prawny spowodował lawinowy wzrost liczby stacji kontroli pojazdów, których przybyło ogółem od 2004 roku ok. 1,5 tyś. Doprowadziło to także do pogorszenia jakości przeprowadzanych badań technicznych i powstania wielu patologii w całym systemie kontroli pojazdów.

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, opiniując projekt ustawy – Prawo działalności gospodarczej zaproponowała rozwiązania legislacyjne, które pozwoliłyby zapobiec zjawiskom, o których mowa wyżej.

 

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/532-projekt-prawa-dzialalnosci-gospodarczej-stanowisko-piskp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.