krzycho_opole Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 5 marca 2015 r. Poz. 305 OBWIESZCZENIE Ministra Infrastruktury i Rozwoju1) z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 W projekcie przewidziana jest zmiana tego nieszczęsnego zapisu, który pewnie w założeniu miał odnosić się do DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzeniaMinistra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. Oczywiście, że nieszczęsny to zapis! Bo jeszcze dodatkowo, odwołuje się do nieaktualnej już definicji samochodu terenowego w nieaktualnym już rozporządzeniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 22 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2015 to tak jakbym wózkiem widłowym o udźwigu 1 tony podnosił paletę o wadze 1,5 tony każąc wejść pod spód inspektowi BHP i faciowi z UDT piękny kraj same prowizorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Niestety nie, nie rozumiesz zapisu, który zacytowałeś, ponieważ: c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta więc to tak jakbym wózkiem widłowym o udźwigu 1 tony podnosił paletę o wadze 1,5 tony trochę nie ma sensu, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Kluczowy tu jest zapis: przy zachowaniu pozostałych warunków. który to większość pomija i rzeźbi temat o pięknym kraju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 22 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2015 chłodzi mnie o to że "masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego" jest na dzień dobry niezgodna z "zachowaniem pozostałego warunku" a) i tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 est na dzień dobry niezgodna z "zachowaniem pozostałego warunku" a) Właśnie ten jeden warunek jest warunkowo zwiększony z zachowaniem pozostałych... np: Kawa musi być: a) osłodzona dwoma łyżkami cukru, b) z mlekiem, c) podana w filiżance, d) gorąca, ilość cukru może ulec zwiększeniu do 150% przy zachowaniu pozostałych warunków. Jasne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Jasne? Jaśniej się już nie da ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Nie! Ja nie piję kawy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Ja nie piję kawy! Zauważyłem, że nie tylko kawa jest twoim problemem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 22 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2015 "masa ta".... może bla bla bla 150% bla bla - jaka zatem (tu mowa o dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem) może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. wiec jak ciągnąć hakiem który tyle ociągnąć nie może bo przekracza "a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego", Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 wiec jak ciągnąć hakiem który tyle ociągnąć nie może bo przekracza Nijak, po prostu nie może. To, że coś się dopuszcza to nie znaczy, że każdy pojazd to może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 Ale podajemy MMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Czerwiec 2015 Share Napisano 22 Czerwiec 2015 "a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego", Przecież ten warunek jest wyłączony dla terenowego - mają być zachowane POZOSTAŁE warunki, czyli b), c) i d). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 23 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2015 "Przecież ten warunek jest wyłączony dla terenowego - mają być zachowane POZOSTAŁE warunki, czyli b), c) i d)." na podstawie czego tak wnioskujesz? jak możesz hak o określonej wytrzymałości obciążyć jeszcze o dodatkowe 50% (bo haki terenówek są twardziele??? ) tu ewidentnie powinno być 150% DMC pojazdu jednak ktoś wpisał 150% urządzenia sprzęgającego i stad cyrk pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 tu ewidentnie powinno być 150% DMC pojazdu Masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 stare prawdziwe terenówki mają często dodatkowy sprzęg do zwykłych przyczep i może stąd ten przepis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 na podstawie czego tak wnioskujesz? Na podstawie obecnego brzmienia rozporządzenia, które jest do kitu, o czym pisałem już w drugim poście. Literalnie w tym momencie można obciążać "hak" do 150% jego "wytrzymałości", przy zachowaniu warunków od b) do d). Co oczywiście jest paranoją - ale teoretycznie możliwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzycho_opole Napisano 23 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2015 teoretycznie tak ale wytrzymałości materiałów na studiach to te "mądre głowy nie miały" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 tu ewidentnie powinno być 150% DMC pojazdu Mówiliśmy tu o tym już dawno temu. Doszliśmy nawet do wniosku, że błąd ma rodowód w tłumaczeniu jednej z dyrektyw unijnych. Może tym razem, w dobie nauczania języka angielskiego już w żłobku, da się to naprawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 Może tym razem, w dobie nauczania języka angielskiego już w żłobku da się to naprawić ? Janusz, tu kwestia jest innego typu, teksty tłumaczą ludzie z nikła znajomością języka technicznego i dodatkowo nie potrafią sobie uzmysłowić pewnych zasad działania, przez brak znajomości chociażby budowy urządzenia, podzespołu, etc. dotyczy to nie tylko naszej branży ale również wszelkich instrukcji obsługi tłumaczonych z "ichniego" na "nasz" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Czerwiec 2015 Share Napisano 23 Czerwiec 2015 W każdym razie, dobrze byłoby mieć na uwadze ten zapis, podobnie jak ten o masach dla czterokołowców w przypadku pojawienia się jakichkolwiek możliwości wpływu na zmiany ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Ja mogę. Posiadam sam. ciężarowy, podrodzaj: terenowy F1 - 2300 O1 - 3360 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 F1 - 2300O1 - 3360 Żadna rewelacja. Nowe pajero ma F.1 - 3030, O.1 - 3500, i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.