Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba wyznaczyć i tyle ,po co się denerwować.
mirek.g co to za podstawa
wyznaczyć i tyle
???

a za tydzień insektor z TDT-u powie Tobie, że masz mieć analizator spalin z wi-fi i kupisz bo nie ma co się denerwować i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za tydzień insektor z TDT-u powie Tobie, że masz mieć analizator spalin z wi-fi i kupisz bo nie ma co się denerwować i tyle?

Popieram Kolegę :)

Do nas się doczepiają i straszą zabraniem uprawnień a taki minister jeden z drugim jak odp....swoją robotę może co najwyżej podać się do dymisji a bałagan po nim i tak pozostanie. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagania dla SKP, rozdział 3 oraz § 2 rozdziału 1.
Adaś przytocz proszę fragment mówiący o rzeczonym stanowisku z wskazanego przez Ciebie dokumentu.

Rozdział 1 § 2 "...§ 2. Stacja kontroli pojazdów powinna posiadać co najmniej jedno stanowisko kontrolne do wykonywania badań technicznych pojazdów, zwane dalej "stanowiskiem kontrolnym”, oraz stanowisko zewnętrzne do pomiarów akustycznych, zwane dalej „stanowiskiem zewnętrznym”..."

Rozdział 3 "...2. Wymiary stanowiska zewnętrznego nie powinny być mniejsze niż:

1) 8,5 m x 10,5 m — dla stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t;..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to stanowisko zewnętrzne jest do badań akustycznych, nikt nie zmienił jego przeznaczenia. Po adaptacji możesz wykorzystać do badania widoczności, ale obowiązku nie ma. Nie jestem pewien czy zmieści Ci się samochód od lini oczu do końca pola widzenia, bo te place są różnie sytuowane na terenie PSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie przy lustrach jest zapodane, że to ma być oddzielne, przeznaczone tylko i wyłącznie do badania widzenia pośredniego stanowisko? U mnie jest stanowisko zewnętrzne na środku placu manewrowego, przez który pojazdy przejeżdżają na parking, czasami na tej powierzchni czekają jak jest dłuższa kolejka i świat badań się nie zawala. Przy wymiarach mojej hali to nawet wewnątrz mogę zrobić takie stanowisko :) . Koledzy nie szukajmy na siłę problemu tam gdzie go nie ma, mamy tyle innych problemów, że to akurat Pan Pikuś przy innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest stanowisko zewnętrzne na środku placu manewrowego,
Czyli masz wyznaczone i namalowane?

Bo ja mam w jednym miejscu - nie dość tego opisane ;)

 

To jest dla niektórych czepianie, a dla niektórych niepotrzebna robota.

 

Chcę się tu odwołać do nadgorliwych z nadzoru (np słynna miejscowość B) - co takie stanowisko będą wymagać. :!::!:

A jak ja nie będę miał namalowanego to co?

 

Nie wspomnę, że to stanowisko jest z palca urzędnika - nie ma podstaw badawczych, że ono jest dobre :x:oops:

 

Ale urzędnik napisał a ty ślepo to rób :nook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO identyfikację przeprowadzamy w oparciu o 

1 - DR 

lub 

2 - PC wraz (=razem :?:  ) z KP 

lub 

3 - KP łącznie z danymi z CEP 

lub 

4 - pokwitowaniu łącznie z danymi z CEP 

- Bajdełej CEP to nie historiapojazdugovpeel i tak jak przytoczyłeś paragraf z rozporządzenia w sprawie udostępniania danych z CEP, to ja sobie nie wyobrażam możliwości zrealizowania identyfikacji pojazdu w razie potrzeby na podstawie punktu 3 lub 4 na przykład w dzień, a niech będzie poniedziałek 17 sierpnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, właśnie o dane ze strony CEP aka historia pojazdu chodzi. Nie mogli tego napisać inaczej, bo jak zmieni Ci się ścieżka dostępu to rozporządzenie byłoby do kosza. A tak na podstawie PORD i rozporządzenia w sprawie CEP weryfikujesz dane techniczne, których nie masz np. w pokwitowaniu. Z założenia to co jest w historia pojazdu jest w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok aboz ok. Jadę po tych cepikowskich artykułach w ustawie i też mi historia gov peel wychodzi. Ale po szumie związanym z ponoworocznym dostępem online SKP do CEP na 100% pewny nie jestem. Tak gdzieś ten szum o ucho mi się obił – może w mediach – nie pamiętam.

A jaki dostęp do CEP ma WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie nie wyobrażam możliwości zrealizowania identyfikacji pojazdu w razie potrzeby ...

 

1. Dane lub informacje zgromadzone w ewidencji udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań,

to chyba otrzymaliśmy (jako SKP) ustawową konieczność weryfikacji danych ...

 

czy tylko "rozporządzeniową" :?:

bo "ministry" wydają rozporządzenia

Minister właściwy do spraw wewnętrznych może udostępnić dane lub informacje zgromadzone w ewidencji innym podmiotom ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy

badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na

podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”,

 

Rozumiem że tablic do pojazdu sprowadzonego nie musi być? Czy tylko nie sprawdzamy czy są oryginalne bo w tabeli nic nie zmienili i nadal jest UI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tablic do pojazdu sprowadzonego nie musi być?

Oficjalnie nic się nie zmienia, więc muszą. Coraz częściej jednak w WK wystarcza oświadczenie o ich zagubieniu, bądź odesłaniu do kraju pochodzenia po badaniu, czyli?,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie nic się nie zmienia, więc muszą.

Nie wiem czy Janusz to zrobił przewrotnie, ale tak na wszelki wypadek informuję, że zmian jest bardzo dużo:

b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”,

Panowie zacznijcie czytać, i coś robić aby żyło nam się łatwiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak należy czytać ten zapis?

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu

z danymi w:

– pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Tak(I)

-pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Czy tak(II)

-pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Bo z drugiej wersji wynika ,że do PC musimy dodatkowo wymagać KP (jeśli została wydana). Skąd diagnosta ma wiedzieć,czy KP została wydana?W DR jest taka informacja.A w Pozwoleniu Czasowym?

 

Żeby się nie rozpisywać odpowiadajcie I lub II :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na wszelki wypadek informuję, że zmian jest bardzo dużo:

To nie są zmiany, to tylko usankcjonowanie tego co już od dłuższego czasu (nie wszędzie ) ma miejsce. Brakuje tylko oficjalnego stwierdzenia (bo przyzwolenie już jest ), że "Podczas badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, nie wymaga się TR",,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zacznijcie czytać, i coś robić aby żyło nam się łatwiej ;)

Jak już wspominałem wcześniej, jest to bełkot prawniczy, a nie zapis dla diagnosty. Dla diagnosty ma być krótkie jednoznaczne zdanie: dla pojazdów z art, ust, pkt... nie wymaga się tablic rejestracyjnych.

Natomiast nie wymaga się sprawdzenia to na dwa sposoby: albo nas nie interesują tablice, mogą być, mogą nie być - bo my ich nie weryfikujemy, lub muszą być ale my nie mamy obowiązku ich weryfikacji, natomiast trzeba je zdać w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby zgrzyt:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:

– dowodzie rejestracyjnym,

– pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą pojazdu, o ile została wydana,

– karcie pojazdu dla pojazdu zarejestrowanego, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie centralnej ewidencji pojazdów (Dz. U. poz. 816),

– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie centralnej ewidencji pojazdów,

5. Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze.

6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny.

A definicji „odpowiadającego mu dokumentu” dalej ni ma. No i co w przypadku USZ zatrzymać? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.