Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

Jest w DU 2015 /poz 1076 załacznik nr.2
A w tytule rozporządzenia
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
To jest podstawa prawna do certyfikacji SKP?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w DU 2015 /poz 1076 załacznik nr.2
A w tytule rozporządzenia
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
To jest podstawa prawna do certyfikacji SKP?

 

będa u Ciebie niebawem to im tak odpowiesz!!!

Może Ci przejdzie!! bez stanowiska do badania widocznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wniosku do TDT piszemy- o wydanie poświadczenia zgodności wyposażenia i warunków lokalowych stacji z wymaganiami odpowiednio do zakresu badan>>>>>>

 

Jest podane ze ma byc stanowisko do badania widocznosci? jest !

to po kiego filozofować ... o podstawy prawne etcc....???

Jesli Ci nie odpowiada- ? nie musisz prowadzic tej działalności!!

wiem ze zaraz spadna na mnie GROMY bywalcow forum... ale jakoś przeżyje....

prowadze SKP o 1991 r i już nie jedno przeżylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podane ze ma byc stanowisko do badania widocznosci? jest !

Nie jest :)

 

[ Dodano: 19-08-2015, 12:15 ]

zaraz spadna na mnie GROMY bywalcow forum

No co TY :) Wyluzuj :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz spadna na mnie GROMY bywalcow forum

Tu nie chodzi o gromy na Ciebie ,tylko na tych co to przyklepali .Bo jak już chcieli wprowadzić stanowisko(co uważam za zbędne) ,to mogli zmienić "40" . A nie jak zwykle,byle jak, "bo to nie leży w zakresie zmian" .

Wymalowane mam ,co nie zmienia faktu że nie omieszkam się zapytać.Jak do tej pory nie narzekałem na kontrolujących, zawsze szło porozmawiać .

 

[ Dodano: 19-08-2015, 12:48 ]

we wniosku do TDT piszemy

Tak naprawdę jest to wzór którego nie ma w przepisach .

A w protokole jest tak:

Protokół z oględzin i badań skp nr ......... dotyczący sprawdzenia wyposażenia i warunków lokalowych dla stacji kontroli pojazdów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne (Dz.U z 2006 r NR40,poz.275)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podane ze ma byc stanowisko do badania widocznosci? jest !
żeby było stanowisko to musi być się ono znaleźć w "40". Póki co mamy
Miejsce pomiarowe
w warunkach technicznych pojazdów i w sposobie przeprowadzania badań. Mało tego, w warunkach jakie musi spełniać owo miejsce jest napisane
powinno być poziome, o nawierzchni twardej i równej.
Żadnych dopuszczalnych odchyłek itp. Ja naprawdę nie mam jak tego miejsca wyznaczyć, bez rwania betonu wokół stacji, także czekam na wizytę i póki co wszystkie angliki z lusterkami niezgodnymi z regulaminem 46 seria poprawek 02 lub wyższa, będę odsyłał z kwitkiem. Na co mam pozwolenie swojego WK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

póki co wszystkie angliki z lusterkami niezgodnymi z regulaminem 46 seria poprawek 02 lub wyższa, będę odsyłał z kwitkiem.

 

odwrotnie niższa niż 02 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwrotnie

Czytaj ze zrozumieniem :)

i póki co wszystkie angliki z lusterkami niezgodnymi z regulaminem 46 seria poprawek 02 lub wyższa, będę odsyłał z kwitkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam odbiór za tydzień i brak możliwości wytyczenia stanowiska :cool: Ciekawe czy odbiorą :evil:

 

Zara, zara... przecież powinieneś mieć 10-cio i pół metrowe stanowisko pomiaru hałasu. A do lusterek ma mieć dychę długości - więc o co kaman?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może abozowi nie tyle o wymiary chodzi , a o jakieś betony, które nie zapewniają miejsca pomiarowego w poziomie o powierzchni twardej??? i równej.

No, ale może sam zainteresowany, a bardziej poszkodowany bliżej wyjaśni.

Poszkodowany w sensie rwania betonu. :x:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zara, zara... przecież powinieneś mieć 10-cio i pół metrowe stanowisko pomiaru hałasu. A do lusterek ma mieć dychę długości - więc o co kaman?????
dycha to za mało a gdzie namalujesz pole widzenia białe pasy 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę uzasadnienia lini numer 3 i numer 5 malować tym bardziej, że ich długość jest nieokreślona. Owszem jakieś szczątki boazerii w zamian tam położę, ale...

Wystarczy, aby dwa sprawdziany o stosownie zaznaczonej wysokości rozstawione na 2,5 metra szerokości w lusterku się łapały i minimalne pole jest OK załatwione. :ok

Co wcale nie znaczy, że na drodze akceptuję te pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz, Miałem ten sam problem z stanowiskiem do pola widzenia. A może samochód Ci wejdzie obok kanału? Wtedy linia kanału jest pierwsza linia a potem tylko 2.5 metra wiec może Ci wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież powinieneś mieć 10-cio i pół metrowe stanowisko pomiaru hałasu. A do lusterek ma mieć dychę długości - więc o co kaman?????
Wszędzie mam skosy, więc nawet czterech metrów poziomu nie wykroję, a dzięki temu mógłbym "miejsce" wrzucić w większej części na halę.
A może samochód Ci wejdzie obok kanału? Wtedy linia kanału jest pierwsza linia a potem tylko 2.5 metra wiec może Ci wejdzie.
Mam schody i przy dłuższych pojazdach zaczynają się problemy z wyjazdem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przy badaniu "anglika" (światła, lusterka, prędkościomierz, dokumenty z M1) co wpisywać w "data następnego badania technicznego"?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie logika jest taka: bad. kosztuje też 98 zł zl lepiej dla klienta jest wykonać OBT (ps. PoRD tak nakazuje) + te czynności o których piszesz i wyznaczyć termin zgodnie z naszym prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok.

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

1) nowy pojazd, dla którego wydano świadectwo zgodności WE, świadectwo zgodności, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu;

2) zarejestrowany pojazd:

a) na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub

b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności

z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie po ludzku. Bez kopiuj wklej ustawy.

 

 

EDIT:

Zrobiłem pierwszego anglika tylko w zakresie światła, lusterka, prędkościomierz, dokumenty z M1. W "data następnego badania technicznego" wybrałem "xxx/zgodnie z d. rej" ponieważ przegląd angielski miał ważny jeszcze wiele miesięcy. Program mnie NIE puścił (komunikat, że data poza dozwolonym zakresem) więc wpisałem datę na rok i z autem przejechałem całą linię. Badanie zatwierdziłem. Na wydruku "Następny termin badania do 2016-08-20". W rejestrze BTP w komputerze natomiast magicznie zmieniło się na "xxx/zgodnie z d. rej"

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chaotycznie na szybko.

No ustawa mówi, które pojazdy nie podlegają okresowemu badaniu, ale tak okresowemu badaniu po całości. I pojazdy niby wszystkie nowe oraz z ważnymi zagranicznymi badaniami technicznymi powinny bez łaski zostać zarejestrowane, ale... Ale na dole tego przepisu jest wyjątek, że pewnej grupy pojazdów ten przepis nie dotyczy. Nie dotyczy w sensie ważności terminu badania. Nie dotyczy w sensie ważności dokumentacji jako pojazd nowy homologowany – nie rejestrowany. I w sensie zasadności NIE wykonania badania.

Wymyślili więc short-zakres takiego badania, tylko zapomnieli o interwałach.

Badanie jest badaniem okresowym o skróconym zakresie, a termin badania jakby nie z zakresu czynności kontrolnych, lecz rodzaju badania się wywodzi.

Czyli zgodnie z przepisem ani homo, ani nowy, ani ważność badań nie może być uznana (patrz dywiz).

Nasze czasookresy badań wiadomo jakich pojazdów i dat rejestracji dotyczą.

Po mojemu żaden angol nie łapie się na to.

Rok i to jest wszystko.

 

Każdego angola należy podobnie jak taksówkę, karetkę, auto z gazem, czy ADR traktować.

I jeszcze nowy może UI oberwać za brak dokumentu potwierdzającego jego rejestrację.

Życie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok.
pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.[/b]

 

OK ponieważ diagnosta przed rejestracją ma sprawdzić czy przystosowano go do ruchu prawostronnego. A zakres tego badania jest jasny: światła, lusterka, prędkościomierz, dokumenty z M1. Robiąc takie badanie + DIP trudno jest określić sprawność całego pojazdu więc nie powinno się określać terminu następnego badania. Tyle moje przemyślenia i tak chciałem to zrobić lecz program Stacja.SQL mnie nie puścił i zakręcił czasoprzestrzenią jak napisałem kilka postów wyżej. Jutro dzwonie z problemem do NORCOM'u.

 

Edit:

Sprawdziłem ponownie. W programie NORCOM'u, przynajmniej na moim stanowisku, mogę wybrać termin badania TYLKO jako datę (pierwsza pozycja) i tak jest na wydruku jednak i tak po chwili automagicznie zamienia w rejestrze na "xxx/zgodnie z d. rej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zakres tego badania jest jasny: światła, lusterka, prędkościomierz, dokumenty z M1.

Zrozum, że cytat Paprocka nie pozwala Ci na wykonanie badania skróconego (okrojonego), gdyż nie możesz zaliczyć anglikowi ważności badania.

Znowu rozporządzenie wyprzedziło ustawę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując:

Warszawa, dnia 31 lipca 2015 r.

Poz. 1076

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 2 lipca 2015 r

[...]

„2a. W  odniesieniu do pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego, z  kierownicą

umieszczoną po prawej stronie pojazdu, w przypadku badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, wykonuje

się jedynie zakres okresowego badania technicznego pojazdu określony w dziale Ia załącznika nr 1 do rozporzą-

dzenia, pod warunkiem, że pojazd ten jest pojazdem, o którym mowa w:

1) art. 81 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 lit. a ustawy, albo

2) art. 81 ust. 4 pkt 2 lit. b, jeżeli termin ważności badania technicznego określony w dokumentach, o których

mowa w tym przepisie, nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalony na podstawie

art. 81 ust. 5–10 ustawy.”;

Możemy sobie odpuścić?

 

 

Jeżeli auto ma przegląd ważny jeszcze np. 11 miesięcy to i tak muszę zrobić mu:

- badanie anglika

- DIP

- normalny polski przegląd i określić datę następnego badania

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.