Skocz do zawartości

Norma Euro, wpis przy pierwszej rejestracji


deathrider

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Temat dotyczy samochodu Toyota Land Cruiser HDJ 80 4.2 167 KM z 1993 roku. Oryginalnie nie spełniał on żadnych norm emisji spalin, w Niemczech został jednak dostosowany najpierw do normy Euro 3 (katalizator + sondy + wymiana komputera pokładowego - ten sam model, ale późniejszy rocznik), później zaś, po dołożeniu instalacji LPG (LPG w Dieslu, system Diesel-gaz, 30% mieszanki to LPG) zaczął spełniać Normę Euro 4. Wszystkie modyfikacje i wyniki badań są wpisane w Brief, jest również poświadczenie producenta (Toyota Germany) o tym, że samochód spełnia Euro 4.

Dzwoniłem już do Dekra Polska, wyniki rozmowy:

-- aby uzyskać zieloną nalepkę, musi być stosowna adnotacja w dowodzie

-- nie mają pojęcia jak ją uzyskać

Telefon do mojego WK:

-- wpis daje diagnosta, przy pierwszym przeglądzie

Telefon do stacji z uprawnieniami do pierwszego przeglądu (nie wiem, jak się to fachowo nazywa):

-- wpis daje WK

:)

Samochód chcę zarejestrować jako osobowy, albo terenowy (bez ulg na VAT itd.) - spełnia kryteria odnośnie prześwitu, blokad, fabryczna wyciągarka (mechaniczna, w tym roku, większość podzespołów wymieniona w ASO Toyoty)

Jak ugryźć ten temat ?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpis daje WK
„(V.9) poziom emisji spalin – Euro ...” – wpisując przy pierwszej rejestracji pojazdu poziom emisji spalin na

podstawie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 załącznika nr 2a do rozporządzenia, albo na wniosek właściciela

pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie wytycznych określonych w § 1

pkt 2 załącznika nr 2a do rozporządzenia; dotyczy samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, samochodów

specjalnych, ciągników samochodowych oraz autobusów,

§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji

potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje

w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając

poziom emisji spalin Euro na podstawie:

1) jednego z dokumentów:

a) świadectwa zgodności WE albo

b) świadectwa zgodności, albo

c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo

d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo

e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

– w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego

lub autobusu;

2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu

decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy

z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca

2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela,

o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro,

albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady:

a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej

do 3,5 t:

– Euro 1 – od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-

-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,

– Euro 2 – od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-

-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,

– Euro 3 – od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej

masie całkowitej do 3,5 t,

– Euro 4 – od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie

całkowitej do 3,5 t,

– Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej

do 3,5 t,

b) w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t:

– Euro I – od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

– Euro II – od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

– Euro III – od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

– Euro IV – od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

– Euro V – od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych

o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.

§ 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym

wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to

wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu

emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym

mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie

jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1.

§ 3. Organ rejestrujący, uwzględniając rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska i wprowadzanie nowych

norm dotyczących poziomów emisji spalin Euro dla pojazdów, umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację o poziomie

emisji spalin Euro innym niż określone w § 1 pkt 2, na podstawie jednego z dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„(V.9) poziom emisji spalin – Euro ...”
http://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2014.232.0001727,obwieszczenie-ministra-infrastruktury-i-rozwoju-w-sprawie-ogloszenia-jednolitego-tekstu-rozporzadzenia-ministra-infrastruktury-w-sprawie-szczegolowych-czynnosci-organow-w-sprawach-zwiazanych-z-dopuszc.html

 

Poz. 711 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 19 czerwca 2013 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.

 

Załącznik nr 1 § 1 oraz § 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Czy oświadczenie Toyota Germany + tłumaczenie będzie traktowane jako "oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela", czy muszę uzyskać takie od Toyota Polska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oświadczenie Toyota Germany + tłumaczenie będzie traktowane jako "oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela"
tutaj może być różnie, wszystko zależy od WK i na jakiego urzędnika trafisz. Moim skromnym zdaniem, jeżeli masz oświadczenie z TOYTA Germany i tłumaczenie przysięgłe powinno wystarczyć, ale o to już musisz zapytać we właściwym WK ze względu na miejsce zamieszkania.

 

Chociaż w tym temacie więcej powie michał_k oraz Olga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oświadczenie Toyota Germany + tłumaczenie będzie traktowane jako "oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela", czy muszę uzyskać takie od Toyota Polska ?

 

Wpisałbym odpowiednie EURO na tej podstawie, bo żaden przepis nie mówi, że ma to być oświadczenie polskiego przedstawiciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, podejdę do swojego WK, bo przez telefon skierowali mnie do diagnosty :) Dzięki za podanie przepisów, przydadzą się w tej rozmowie ;).

Jeśli jeszcze można osobne pytanie (nie chce zakładać nowego tematu) - przegląd instalacji LPG w dieslu, jest dokonywany na tych samych zasadach co w silnikach benzynowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, podejdę do swojego WK, bo przez telefon skierowali mnie do diagnosty :)

 

No to już widać, że nie doczytali przepisów, bo diagnosta nie określa normy Euro. Gdyby był problem - poproś o zapoznanie się z cytowanymi przepisami, a gdyby nadal był problem - o odmowę pisemną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegląd instalacji LPG w dieslu, jest dokonywany na tych samych zasadach co w silnikach benzynowych ?

 

Tak samo jak dla benzynowych - musisz posiadać ważny polski dozór na zbiornik gazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k do WK uderzę w poniedziałek, jakby jakieś poważniejsze problemy były, to jeszcze się was dopytam.

pentagram, biker100 -> dzięki, butla nie ma dozoru, ale od razu po zakupie wymienię na jakiś mały (28 litrów chyba najmniejsze z homologacją)

Dzięki wszystkim za wyjaśnienie sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...
Od wtorku nowe auta w UE muszą spełniać zaostrzone normy toksyczności spalin Euro 6. To szansa na rabat przy zakupie aut z dotychczasową normą.

 

Już po raz szósty od 1992 r. Unia zaostrza normy toksyczności spalin z aut, zmuszając koncerny motoryzacyjne do sprzedaży samochodów, które coraz mniej zatruwają środowisko. Od września nowe auta sprzedawane w UE muszą być wyposażone w silniki, które spełniają normę Euro 6.

Te wymogi zmusiły koncerny motoryzacyjne do produkcji "najczystszych" silników Diesla, jakie do tej pory sprzedawano na świecie. Norma Euro 6 wymaga znacznego ograniczenia zawartości szkodliwych tlenków azotu w spalinach aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi i obecnie ich limit jest o 84 proc. mniejszy niż w pierwszej unijnej normie Euro 1 sprzed 23 lat. A już od czterech lat nowe auta z silnikami Diesla sprzedawane w UE muszą mieć specjalne filtry, które usuwają ze spalin większość szkodliwych cząstek stałych (sadzy). To pozwoliło zredukować zawartość cząstek stałych w spalinach oleju napędowego o 90 proc. w stosunku do pierwszej normy Euro.

Pomiary zużycia paliwa w warunkach realnych

Obecna norma Euro 6 przewiduje wprowadzenie filtra cząstek stałych także w silnikach benzynowych. Ten wymóg ma wejść w życie za trzy lata i będzie dotyczyć coraz powszechniej stosowanych silników z bezpośrednim wtryskiem. Nowe wymogi zapowiadają oszczędności przy eksploatacji samochodów, bo norma Euro 6 wymaga, aby zamontowana w fabryce aut instalacja do oczyszczania spalin działała skutecznie do przebiegu co najmniej 160 tys. km.

Nowe przepisy oznaczają jeszcze jedną ważną zmianę dla kierowców. Wraz z normą Euro 6 mają być wprowadzone pomiary zużycia paliwa przez auta w warunkach realnych, a nie laboratoryjnych - jak dotąd. A to oznacza, że wzrosną - czasem o 30-40 proc. - fabryczne dane o przeciętnym zużyciu paliwa przez auto. To może mieć kolosalne znaczenie przy wyborze nowego samochodu i nic dziwnego, że politycy UE ciągle spierają się o przepisy dotyczące tych nowych zasad testowania zużycia paliwa i wbrew zapowiedziom nie ogłoszono ich przed wakacjami.

Szansa na wytargowanie rabatu przy zakupie

Zaostrzenie norm emisji spalin to jednocześnie dla kierowców szansa na wytargowanie rabatu przy zakupie auta. Bo chociaż od września nowe auta sprzedawane w UE muszą spełniać normę Euro 6, to jednocześnie pragmatyczne unijne przepisy pozwalają koncernom na odstępstwo od tego wymogu przy sprzedaży "końcowej partii" aut spełniających dotychczasową normę Euro 5.W Polsce takie zezwolenia wydaje Transportowy Dozór Techniczny.

Ten państwowy urząd nie odpowiedział nam, jakim koncernom wydał zezwolenia na sprzedaż aut niespełniających nowych standardów emisji spalin. Ale same koncerny potwierdzają, że dostały takie zezwolenia. - Możemy w ciągu 12 miesięcy sprzedać kilkaset samochodów Opel z dotychczasową normą - powiedział nam Wojciech Osoś, rzecznik prasowy polskiego przedstawicielstwa General Motors. W ostatni piątek zezwolenie takie dostało polskie przedstawicielstwo VW, jak nam przekazała Katarzyna Misztal, rzeczniczka Škody - czeskiej marki VW. Misztal dodała, że normę Euro 6 spełniają wszystkie auta Škody produkowane od czerwca. Natomiast Rafał Grzanecki z Fiat Chrysler Automo-biles poinformował nas, że jego firma wystąpiła o zezwolenie na sprzedaż kilkuset aut marek Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia i Jeep, które nie spełniają normy Euro 6 i znajdują się u dilerów. Także Grzanecki podkreślił, że obecnie FCA produkuje już tylko auta spełniające obecną normę.

 

http://wyborcza.biz/bizne...ocal#BoxBizLink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.