Skocz do zawartości

OFFROAD - rozne opinie w tych samych sprawach


pan_offroad

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryczne nastawy bardzo często się nie sprawdzają przy zmodyfikowanych zawieszeniach i dlatego po zamontowaniu takiego zestawu katy ustawienia kół mogą przyjmować nieco inne wartości.

 

Ja staram się doprowadzać to ustawień fabrycznych. Są na to różne sposoby. Wszystko zależy od modelu auta. W większości przypadków udaje się powrócić do ustawień fabrycznych.

Uważam, że jest to podstawa zrobienia dobrego liftu zawieszenia.

Chyba nie chciał byś spotkać na drodze auta po lifcie zawieszenia z zerowym kątem wyprzedzenia zwrotnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Finder

    11

  • michal_k

    9

  • pan_offroad

    9

  • adam1501

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geometria 3D najczęściej nie zapewnia najwyższej jakości pomiaru.

 

Jeżeli 2 minuty błędu to jest dużo, to ja nie wiem ile to jest dokładnie... :P

 

Dla znacznej części urządzeń 3D taka tolerancja jest nieosiągalna a jesli nawet to powtarzalność pomiaru pozostawia wiele do zyczenia.

 

[ Dodano: 13-09-2015, 20:43 ]

Chyba nie chciał byś spotkać na drodze auta po lifcie zawieszenia z zerowym kątem wyprzedzenia zwrotnicy

Po tuningu zawieszenia przeważnie znaczącym zmianom ulegają kąty pochylenia kół a wyprzedzenie raczej pozostaje bez zmian zwłaszcza, że przeważnie jest ono parametrem nieregulowalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla znacznej części urządzeń 3D taka tolerancja jest nieosiągalna a jesli nawet to powtarzalność pomiaru pozostawia wiele do zyczenia.

 

W załączniku dane do Huntera, powtarzalność tez jest bardzo duża.

5ae1a70193cf3_Obraz(11).thumb.jpg.91a8d94b734feae6f8ae4a57b8397920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gdybym podniosl zawieszenie na czyms takim http://www.expedycja.pl/sklep/4337,zestaw-zawieszenia-trail-master-+40-60-mm-nissan-navara-d40/ ze znakiem TUV to powinno to przejsc bez problemow badania techniczne.

Z czystej ciekawości i bez ironii.

Jeżeli po zamontowaniu takiego zestawu auto dostanie przegląd, a kilka dni później dachuje na zakręcie. Gina ludzie ale kierowca przeżył. Zeznaje zgodnie z prawdą, że na fabrycznym zawieszeniu przejeżdżało auto ten zakręt bez problemu. Kto poniesie konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekd2, ...
napisał i zapomniał :?:

 

na fabrycznym zawieszeniu przejeżdżało auto ten zakręt bez problemu
czyli jeden więcej w statystyce policyjnej ...

nie dostosował prędkości do warunków na drodze

 

Kto poniesie konsekwencje?
IMHO

1 - ten, co mu się zachciało przeróbek

&

2 - ten, co jechał z prędkością "zawieszenia fabrycznego" mając w pojeździe zawieszenie po tuningu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simple napisał/a:

radekd2, ...

napisał i zapomniał :?:

 

przepraszam za niesprecyzowanie. Mialem na myśli identyczną oponę (rozmiar, nośność, indeks prędkości), lecz innego producenta. Czyli przykładowo ktoś jeździł na oponach wysokiej klasy, a potem kupił najtanszą chińszczyznę i wypadł z drogi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekd2, ...
napisał i zapomniał :?:
Nie zapomniał ;) i nadal tak uważam.

 

Kto poniesie konsekwencje?
IMHO

1 - ten, co mu się zachciało przeróbek

&

2 - ten, co jechał z prędkością "zawieszenia fabrycznego" mając w pojeździe zawieszenie po tuningu :!:

 

Więc kolejne pytanie: nie wiem jak dokładnie wygląda proces homologacji ale domyślam się, że badana jest stateczność, umieszczenie środka ciężkości itp. Pojazd został dopuszczony do ruchu bo się mieścił w jakiś założonych parametrach. Jeżeli w wyniku tuningu utracił te parametry to także utracił homologację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.