Finder Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 Fabryczne nastawy bardzo często się nie sprawdzają przy zmodyfikowanych zawieszeniach i dlatego po zamontowaniu takiego zestawu katy ustawienia kół mogą przyjmować nieco inne wartości. Ja staram się doprowadzać to ustawień fabrycznych. Są na to różne sposoby. Wszystko zależy od modelu auta. W większości przypadków udaje się powrócić do ustawień fabrycznych. Uważam, że jest to podstawa zrobienia dobrego liftu zawieszenia. Chyba nie chciał byś spotkać na drodze auta po lifcie zawieszenia z zerowym kątem wyprzedzenia zwrotnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Wrzesień 2015 Share Napisano 13 Wrzesień 2015 Geometria 3D najczęściej nie zapewnia najwyższej jakości pomiaru. Jeżeli 2 minuty błędu to jest dużo, to ja nie wiem ile to jest dokładnie... Dla znacznej części urządzeń 3D taka tolerancja jest nieosiągalna a jesli nawet to powtarzalność pomiaru pozostawia wiele do zyczenia. [ Dodano: 13-09-2015, 20:43 ] Chyba nie chciał byś spotkać na drodze auta po lifcie zawieszenia z zerowym kątem wyprzedzenia zwrotnicy Po tuningu zawieszenia przeważnie znaczącym zmianom ulegają kąty pochylenia kół a wyprzedzenie raczej pozostaje bez zmian zwłaszcza, że przeważnie jest ono parametrem nieregulowalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Wrzesień 2015 Share Napisano 14 Wrzesień 2015 Dla znacznej części urządzeń 3D taka tolerancja jest nieosiągalna a jesli nawet to powtarzalność pomiaru pozostawia wiele do zyczenia. W załączniku dane do Huntera, powtarzalność tez jest bardzo duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Wrzesień 2015 Share Napisano 15 Wrzesień 2015 W załączniku dane do Huntera, Najwyraźniej to porządny sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 Czyli gdybym podniosl zawieszenie na czyms takim http://www.expedycja.pl/sklep/4337,zestaw-zawieszenia-trail-master-+40-60-mm-nissan-navara-d40/ ze znakiem TUV to powinno to przejsc bez problemow badania techniczne. Z czystej ciekawości i bez ironii. Jeżeli po zamontowaniu takiego zestawu auto dostanie przegląd, a kilka dni później dachuje na zakręcie. Gina ludzie ale kierowca przeżył. Zeznaje zgodnie z prawdą, że na fabrycznym zawieszeniu przejeżdżało auto ten zakręt bez problemu. Kto poniesie konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 radekd2, a jeżeli zostaną wymienione w aucie opony na inne, o gorszej przyczepności? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 radekd2, ... napisał i zapomniał na fabrycznym zawieszeniu przejeżdżało auto ten zakręt bez problemuczyli jeden więcej w statystyce policyjnej ... nie dostosował prędkości do warunków na drodze Kto poniesie konsekwencje? IMHO 1 - ten, co mu się zachciało przeróbek & 2 - ten, co jechał z prędkością "zawieszenia fabrycznego" mając w pojeździe zawieszenie po tuningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 simple napisał/a: radekd2, ... napisał i zapomniał przepraszam za niesprecyzowanie. Mialem na myśli identyczną oponę (rozmiar, nośność, indeks prędkości), lecz innego producenta. Czyli przykładowo ktoś jeździł na oponach wysokiej klasy, a potem kupił najtanszą chińszczyznę i wypadł z drogi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 kupił najtanszą chińszczyznę i wypadł z drogi. najtańsza chińszczyzna nie wytrzymuje nawet przy taczce na działce ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simple Napisano 16 Wrzesień 2015 Share Napisano 16 Wrzesień 2015 i właśnie o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 17 Wrzesień 2015 Share Napisano 17 Wrzesień 2015 radekd2, ... napisał i zapomniał Nie zapomniał i nadal tak uważam. Kto poniesie konsekwencje? IMHO 1 - ten, co mu się zachciało przeróbek & 2 - ten, co jechał z prędkością "zawieszenia fabrycznego" mając w pojeździe zawieszenie po tuningu Więc kolejne pytanie: nie wiem jak dokładnie wygląda proces homologacji ale domyślam się, że badana jest stateczność, umieszczenie środka ciężkości itp. Pojazd został dopuszczony do ruchu bo się mieścił w jakiś założonych parametrach. Jeżeli w wyniku tuningu utracił te parametry to także utracił homologację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.