Skocz do zawartości

Badania pojazdów sprowadzonych


autostacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jak postępujecie w przypadku pojazdów sprowadzonych.Przykład..Ciągnik samochodowy z Francji.Tabliczka znamionowa 19000,44000,7500,130000. Dowód Francja 19150,44150,7500,130000.Dane do DIPu z TZ czy DR? :/ (administracyjne wszyscy wiemy jak)

 

[ Dodano: 17-09-2015, 22:04 ]

Piszę z TZ .Już kolejny raz kiedy dzwonią z różnych WK o niezgodność.Z prośba o jakieś szczególne (dziwne) wpisy w uwagach.Ostatnio miałem zapytanie czy posiadam zdjęcie TZ?Bo tak sie gdzieś praktykuje w powiecie.Tak sobie ustalili z naczelnikiem że bedą tego żądać od diagnostów w celu potwierdzenia.Komentarz pani z WK że producenci pojazdów się bardzo często mylą w tabliczkach. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakie dziwne wpisy Ci chodzi?

 

Pytanie-czy w przypadku rozbieżności pomiędzy DR zagranicznym a TZ wpisujesz w ogóle coś w uwagach zaświadczenia? Chociażby, że dane spisane z TZ.

 

Jeśli nie, to nie dziw się, że dzwonią do Ciebie z WK - po prostu myślą, że się pomyliłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisuje w uwagi "dane odczytano z natury z TZ pojazdu" Za każdym razem!Czy jest zgodność czy nie.Ten wpis już nie wystarcza.Skoro odczytałem dane- tabliczke,zrobiłem badanie z wynikiem "P" oraz określiłem dane.Podpisałem się pod tym. Więc jak Pani/Pan z WK są bardziej uprawnieni czy bardziej kumaci niż My..oddajmy pieczątki i linie diagnostyczne WK niech sobie radzą sami.

 

[ Dodano: 18-09-2015, 00:01 ]

Za chwile będe robił zdjęcia (na życzenie) TZ , układu kierowniczego i tarczy hamulcowej bo Pani z WK mnie podejrzewa o błąd...Chore i tyle!!Ja odpowiadam za dane i stan techniczny pojazdu.WK odpowiada za dane administracyjne oraz żeby seria i nr Dr się zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się rozumieć pracownika WK, ma 2 sprzeczne dokumenty i próbuje coś ustalić. Inna sprawa że to my diagności nauczyliśmy klientów głupot, bo jak jest niezgodność TZ z dokumentami to spisujemy z tabliczki a należało by pogonić do producenta niech wyjaśnia,jak nie to do kraju pochodzenia niech tam poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest niezgodność TZ z dokumentami to spisujemy z tabliczki a należało by pogonić do producenta niech wyjaśnia,jak nie to do kraju pochodzenia niech tam poprawią.
A skąd wiesz dlaczego w kraju poprzedniej rejestracji takie dane wpisano w DR? Być może wewnętrzne przepisy na to pozwalają. Tak jak już pisałem w innym wątku w sprawie MW, większość pojazdów z UE powinna dostać N za niezgodność, której de facto nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz pokazał Ci ścieżkę czym grozi wykonanie BT z niezgodnymi danymi z wynikiem P.

Nie sierdź się tylko wysłuchaj pracownika WK i mu wytłumacz w czym rzecz, ponieważ jak zaszumisz a trafisz na służbistę to dalszą ścieżkę pokazał Grzesiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny przykład z WK. Korekta zaświadczenia z badania.Stanowisko pani z WK że jak np.trzy razy poprawiane badanie to powinni posiadać 3 oryginały.Przed i po wszelkich korektach.Cytat "to jak z fakturą i korektą do faktury".

 

[ Dodano: 18-09-2015, 11:50 ]

Nie sierdź się tylko wysłuchaj pracownika WK i mu wytłumacz w czym rzecz, ponieważ jak zaszumisz a trafisz na służbistę to dalszą ścieżkę pokazał Grzesiu.

 

Więc TZ czy DR dane są prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autostacja,

Kolego popatrz na TZ i zobacz jaki znaczek jest przy danych - w różnych krajach są dopuszczone różne parametry - nie możesz wpływać na TZ ani DR zagraniczny - Z Francji norma że są takie dane bo pojazd jest homologowany na Francję ale w Polsce go nie zarejestrujesz - inaczej zarejestrujesz ale za rok będzie niezgodność z TZ - a ITD dostanie zajadów w kącikach ust - klient do przedstawiciela marki i wymiana TZ na przewidzianą w polskich przepisach - wtedy masz dwie pozycje na TZ -konstrukcyjną i administracyjną - ostatni taki przypadek z DAF - nowa TZ na Polskę i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc TZ czy DR dane są prawidłowe?

 

DR wydaje się na podstawie homologacji i w nim dane są prawidłowe. Jeśli nie zgadza się na tabliczce to klienta wysyłasz do najbliższego serwisu danej marki po wymianę tabliczki zgodnie z homologacją!!!

Następny przykład z WK. Korekta zaświadczenia z badania.Stanowisko pani z WK że jak np.trzy razy poprawiane badanie to powinni posiadać 3 oryginały.Przed i po wszelkich korektach.Cytat "to jak z fakturą i korektą do faktury".

I Pani z WK ma racje.

1. oryginał z błędem

2. korekta z błędem

3. korekta bez błędu

wszystkie w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sierdź się tylko wysłuchaj pracownika WK i mu wytłumacz w czym rzecz, ponieważ jak zaszumisz a trafisz na służbistę to dalszą ścieżkę pokazał Grzesiu

WK ma rację - uratował twoją D....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Ja byłem w błędzie.Ale skoro gdzieś w PL wydrukowane zdjęcie TZ (co to za dokument?) zamyka sprawę prawidłowej rejestracji.A gdzie indziej jeszcze inaczej?To też nie do końca... Co do 1 oryginału pani z WK go nie zabrała od klienta.A ja po korekcie badania 1 oryginału już niestety nie posiadam.Tylko nowe poprawione badanie jestem w stanie wydrukować.Co do reszty w 100% się z Wami zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę w temacie Francuzów - pojazdy ciężarowe z Francji - te które u nas chcemy na VAT do 3,5 - w Francuskim DR zawsze pisze FURGON - identycznie trzeba postępować - z francuskim DR przed rejestracją do przedstawiciela producenta - wydają zaświadczenie - VAN lub wielozadaniowy - nie robią z tym problemu - w DIP wpisujemy to co oświadczył przedstawiciel - w uwagach -opisujemy - Na podstawie oświadczenia .... określono....... Oświadczenie dołączono do badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.abliczka znamionowa 19000,44000,7500,130000. Dowód Francja 19150,44150,7500,130000.Dane do DIPu z TZ czy DR? :/ (administracyjne wszyscy wiemy jak)

A tak z ciekawosci , bo w francuskim DR pojazdu występuje po F1 i F2, nie było ograniczenia administracyjnego? Może tak wystarczyło opisać . Ja robię dużo dunczyków, tam to sa przeboje z danymi z Dr i TZ. No i drugi jakos nie przypominam sobie w francuskim DR nacisków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę w temacie Francuzów - pojazdy ciężarowe z Francji - te które u nas chcemy na VAT do 3,5 - w Francuskim DR zawsze pisze FURGON - identycznie trzeba postępować - z francuskim DR przed rejestracją do przedstawiciela producenta - wydają zaświadczenie - VAN lub wielozadaniowy - nie robią z tym problemu - w DIP wpisujemy to co oświadczył przedstawiciel - w uwagach -opisujemy - Na podstawie oświadczenia .... określono....... Oświadczenie dołączono do badania
ja to robię bez oświadczenia producenta,sam ustalam podrodzaj w autach sprowadzonych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź wyrwałeś po 2 słowa z pełnych zdań i robisz jakieś insynuacje .

Nic nie robię,tylko pochwalam stanowisko WK. Trochę zabolały Twoje słowa ; "WK odpowiada za dane administracyjne oraz żeby seria i nr Dr się zgadzały".

Nie zgadzam sie z tym.Zadaniem WK jest też weryfikacja dokumentów.Zamiast cieszyć się ,że są takie i nie puszczają "bubli" w świat to narzekasz i denerwujesz się.A potem słyszy się-co za WK to zarejestrował......

Jakby diagnosta napisał w zaświadczeniu "dupa"-to WK też to ma łyknąć i wpisać do DR :?

Troszkę samokrytyki by się przydało i spokojnej rozmowy z pracownikiem WK.

 

[ Dodano: 18-09-2015, 15:27 ]

w Francuskim DR zawsze pisze FURGON

 

A nie FURGONE :? I to raczej nie dotyczy typowo podrodzaju tylko coś z rodzajem nadwozia (karoserii)-dokładnie nie pamiętam teraz z tłumaczenia DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie FURGONE

Tak jak piszesz

ja to robię bez oświadczenia producenta,sam ustalam podrodzaj w autach sprowadzonych.

Dla urzędnika US - furgone - to furgon - Francuzi to taka nacja, że nie używają "makaronizmów" typ "VAN" tylko wszystko nazywają po swojemu. WK przepuści Twoje oznaczenie podrodzaju, ale w razie kontroli firmy przez US może być zadyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tabliczek znamionowych to one czasami zawierają aż za bardzo ciekawe dane i dlatego im się cyka fotki. ;)

A wracając do furgona to insze fourgone równa się van czyli plus/minus kontener na mój kanałowy slang. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FURGONE
furgone
FOURGON

 

Co w tłumaczeniu z żabojadzkiego znaczy VAN !!!

 

Dla urzędnika US - furgone - to furgon

 

To w US pracują tłumacze przysięgli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w tłumaczeniu z żabojadzkiego znaczy VAN !!!
- karygodne jest to, że mało kto na VANA tłumaczy to. :x

Sam się na sprowadzonym ciężarowym Bravo przejechałem. Spytałem tylko czy czasami nikt nie będzie potrzebował auta do vatu i tak poszło. Jakaś pomroczność czy co, albo po tych pierwszych Seicentach mi tak zostało, bo w ich homo też furgon stało. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.