Skocz do zawartości

pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie


Bratus2000

Rekomendowane odpowiedzi

Po mojemu najwyższy czas na zmianę tego zapisu.
jest ich więcej, ponieważ ustawodawca nie nadąża za rozwijającą się w "galopującym" tempie technologią. Ale może tak jak "podmiot z centralnej Polski" większość z Nas jest przeświadczona, że u ustawodawca czyta fora, wyroki sądów administracyjnych i zmienia zapisy w w aktach prawnych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 208
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    34

  • sad_madman

    25

  • danielg539

    19

  • Grzegorz Łódź

    15

W/G mnie należy przepisy czytać ze zrozumieniem, a nie czytać tego "białego", i wyciągać logiczne wnioski.

A te pasy trójpunktowe i zagłówek to już jest mistrzostwo "fabryki problemów" sory zagalopowałem się :sad:

Pzd. Tadeusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/G mnie należy przepisy czytać ze zrozumieniem,

Noo dalej,,,

te pasy trójpunktowe i zagłówek to już jest mistrzostwo "fabryki problemów"

Teraz to walnąłeś jak rzeźnik świńską d..ą o ścianę.

Jeśli jesteś pewien, że rozumiesz ten zapis prawidłowo, wrzuć tu przynajmniej swoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Właśnie tak mi się wydaje
no i mamy konsensus.
Może zabrzmi to śmiesznie,ale jest to nawet logiczne.Może chodzi o to aby w czasie uderzenia nie urwało głowy
- a mi się wydaje i może lecz nie musi to zabrzmieć śmiesznie, ale bardziej skłonny jestem zaakceptować zwolnienie z zagłówka środkowego w związku z ograniczeniem widoczności do tyłu przez niego, niż troskę producenta o głowę sporadycznego pasażera.

Tak sobie wykombinowałem, że lepiej odpuścić jego montaż gdyby był obwarowany przepisami, niż samowolny potem demontaż. W końcu jak często to miejsce jest zajęte, a w przypadku stałego zagłówka widoczność do tyłu dla niektórych kierowców mogłaby być aż za mocno ograniczona. Mowa o autach z niższej półki, gdzie nie stać konstruktorów na wkomponowane w oparcie lub kładzione za nim zagłówki.

Dlatego w przepisie ubrali jak ubrali to dopuszczenie w niewyposażenie - czyli 'rupta co chceta' z tym ciasnym miejscem do siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9)42) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem

siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé

o układzie siedzeń „2+2”; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis

stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;

 

Czyli może mieć dwupunktowe pasy na środku i zagłówek bądź nie musi mieć w ogóle zagłówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może mieć dwupunktowe pasy na środku i zagłówek bądź nie musi mieć w ogóle zagłówka.
niestety ale tak bywa i jest często spotykane .....................................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale tak bywa i jest często spotykane .....................................
- no i wszystko jest OK.

 

Panowie.

Ten zamotany przepis nie nakłada na producenta obowiązku montażu pasów mocowanych koniecznie w trzech punktach.

Ten przepis nakłada obowiązek do-po-sa-że-nia miejsc siedzących w zagłówki tam gdzie zastosowano pasy tak zwane trzypunktowe,

jednocześnie odpuszczając z tego zagłówkowego obowiązku miejsce tylne środkowe bez względu na rodzaj zastosowanego pasa.

 

Dla mnie może być pojazd z pasami dwupunktowymi na wszystkich miejscach i zagłówkiem w każdym oparciu przynajmniej do czasu kiedy DARIO64 regulaminy przeleci.

Poza tym pół Europy bez zagłówków na tylnej kanapie jeździ stosując pasy trzypunktowe po tej dacie w rozporządzeniu podanej i tam jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym pół Europy bez zagłówków na tylnej kanapie jeździ stosując pasy trzypunktowe po tej dacie w rozporządzeniu podanej i tam jest dobrze.

U nas też jest dobrze, lecz być może tam jest zgodnie z przepisami,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajmy o przyszłości :) Niedługo ma obowiązywać nowy zapis odnośnie zagłówka:(projekt)

 

d) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) w zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; przepis

stosuje się do samochodu osobowego (kategorii M1), samochodu

ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5

tony (kategorii N1), autobusu o maksymalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii M2) oraz samochodu

specjalnego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3tony wymienionych kategorii, zarejestrowanych po raz pierwszy po

dniu 31 grudnia 1995 r.; pojazdy samochodowe mogą być

wyposażone w zagłówki, spełniające wymagania Regulaminu nr 17

lub 25 EKG ONZ, na innych siedzeniach, niż zewnętrzne

przednie,"

 

Może będzie bardziej czytelnie-a może nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie czytelne są oba zapisy. Nowy potwierdza tylko, że zamiar taki był już wtedy, nie uwzględniał jednak środkowego siedzenia z przodu. Dlatego ta zmiana ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajmy o przyszłości :) Niedługo ma obowiązywać nowy zapis odnośnie zagłówka:(projekt)

Ten zapis przewraca poprzedni do góry nogami. Ponieważ dzisiejszy wymaga zagłówków tylnych, a ten dopuszcza, a nie wymaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ dzisiejszy wymaga zagłówków tylnych, a ten dopuszcza, a nie wymaga.

Może tu mamy odpowiedź, dlaczego w niektórych krajach nie wożą zagłówków tylnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie pieczątką :x

Pewnie tak - doputy, dopuki "cóś" się nie stanie, a jakiś papuga, nie dopatrzy się

że :" koło się urwało , ale panie , o czym my mówimy- tam nie było zagłówków (zagłówka) gdzieś tam".

To jest problem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto intencja ustawodawcy- a jak wyjdzie zobaczymy :)

 

"Projektowane dostosowanie przepisów (w § 11 w ust. 1 pkt 9)

uwzględnia także przypadek nowych homologowanych pojazdów, które stosownie do Regulaminu 17 EKG ONZ jeżeli tylna kanapa (siedzenia) przechodzi niezbędne badania dotyczące rozproszenia energii, może nie posiadać zagłówków. Przedmiotowe rozporządzenie nakłada jedynie obowiązek wyposażenia pojazdu w homologowane zagłówki na każdym zewnętrznym siedzeniu przednim, co jest w stosunku do obecnie obowiązujących przepisów ich liberalizacją.

Oznaczenie R17 dotyczące Regulaminu 17 EKG ONZ musi być na każdym pojeździe w widocznym miejscu, co jest gwarancją, że mamy do czynienia z homologowanym zagłówkiem siedzenia. Zagłówki mogą występować również na innych siedzeniach, niż zewnętrzne przednie. Diagnosta może też zweryfikować, czy tylny zagłówek po prostu nie został zdemontowany. Należy wyjaśnić, że nadal większość producentów homologowanych pojazdów ze względu na ocenę bezpieczeństwa (np. NCAP) nie rezygnuje z zagłówków tylnych siedzeń (kanapy)."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Szwajcarii można, by było dołożyć jeszcze kilka państw. Wczoraj miałem Forda Fiestę sprowadzoną z Niemiec 1996 r. z tyłu bez zagłówków, podobnie miała Toyota Yaris z 2003 r. :? Dobrze, że ukazał się jakiś projekt, nadzieja jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam szanownych forumowiczów :)

Mam pytanie odnośnie tematu. Chcę przerobić sprintera 2004r z ciężarowego 3 os. na 6 os.

Mam przesuniętą ścianę grodziową. Tylko że w sprinterze nie ma miejsc na pasy 3 punktowe, bo fabrycznie były zamontowane w ławce. Czy mogę wstawić ławkę z pasami biodrowymi? Mam okna fabrycznie. Dodam że można kupić fabryczną ławkę do sprintera z pasami biodrowymi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.