abcs Napisano 29 Wrzesień 2015 Share Napisano 29 Wrzesień 2015 Z tego co mi wiadomo to problem nie dotyczy zadymienia spalin ale emisji tlenków azotu. Oprogramowanie było tak ustawione, że samochód stojący (prędkość 0km/h, brak włączonego przełożenia i włączone sprzęgło) pracował w trybie umożliwiającym obniżenie emisji NOx, czyli zwiększona dawka paliwa (dla zmniejszenia lambdy) i przesunięcie kąta początku wtrysku aby nie następował wzrost prędkości obrotowej silnika. Samochód który jedzie przechodzi na tryb ekonomiczny dający dużo mocy i zmniejszający dawkę paliwa ale również emitujący więcej tlenków azotu. Problem dotyczy wielu producentów. Inni robili to inaczej np. na biegu jałowym zamykała się przepustnica która obniżała napełnienie cylindrów co utrudniało tworzenie się tlenków azotu ale tylko na biegu jałowym Cała ta historia pokazuje, że silnik z zapłonem samoczynnym dobił do ściany i nie da się zrobić tak czystego diesla jak to zakładają wyznaczniki ekologiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 30 Wrzesień 2015 Share Napisano 30 Wrzesień 2015 Cała ta historia pokazuje, że silnik z zapłonem samoczynnym dobił do ściany i nie da się zrobić tak czystego diesla jak to zakładają wyznaczniki ekologiczne. i tu tkwi problem -myśl techniczna i możliwości konstruktorów nie są w stanie osiągnąć tak wyśrubowanych norm i musi to skutkować nowymi rodzajami napędów ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Wrzesień 2015 Share Napisano 30 Wrzesień 2015 musi to skutkować nowymi rodzajami napędów Lub zmianą norm na mniej wyśrubowane. Już raz UE przeliczyła sie z ilościa biokomponentów jaką miały zawierać paliwa i ich udział został zmniejszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Ja tam jestem za nowymi rozwiązaniami.Wiem, że lobby "naftowe" jest oporne, ale trzeba iść do przodu, a nie się cofać.Hybrydy na miasto całkiem dobrze się sprawdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Hybrydy na miasto całkiem dobrze się sprawdzają ciekawe czy przewidziany jest recykling zużytych akumulatorów, bo coś mi się zdaje, że ten złom akumulatorowy będzie bardziej szkodliwy,a co najważniejsze gabarytowo znacznie większy od zanieczyszczania powietrza przez "diesle". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Podałem tylko przykład, który na tą chwilę jest dostępny.Rozumiem, że nie są idealne, ale możliwości techniczne udoskonalenia silnika diesla chyba już się skończyły, więc trzeba szukać alternatyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 3 Październik 2015 Share Napisano 3 Październik 2015 Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać http://paczaizm.pl/po-co-lejesz-tyle-oleju-to-patelnia-nie-passat-amaro-piekielna-kuchnia/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 5 Październik 2015 Share Napisano 5 Październik 2015 I tak powstaje "biały murzyn" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Październik 2015 Autor Share Napisano 8 Październik 2015 Zresztą jak słusznie zauważono - już komentarze do tego filmu mówią co innego, a ich wartość jest taka sama jak i samego filmu. Czyli niby to ma rozstrzygać czy są badania spalin w Stanach czy nie? Czy może chciałeś powiedzieć że wiesz lepiej, czy są te badania czy nie? Ogólnie to taki głos w tej sprawie, że wiesz lepiej, tak coś na podobienstw głosu Psuja... To jakaś rywalizacja? Bo jak na forum diagnostów, to conajmniej obniża poziom dyskusji nad tym jednak poważnym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Czyli niby to ma rozstrzygać czy są badania spalin w Stanach czy nie? A prywatny filmik jakiegoś gringo ma to rozstrzygać? Ogólnie to tylko taki głos, ze Ty wiesz lepiej a nie fakty. Jak dla mnie to bardzo obniżasz poziom dyskusji, bo to w końcu forum diagnostów a nie ekoterrorystów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Październik 2015 Autor Share Napisano 10 Październik 2015 A prywatny filmik jakiegoś gringo ma to rozstrzygać?. To pustosłowie i negacja to ma być jakiś rzeczowy argument? No to myślę, że na tym możesz zakończyć udział w tej dyskusji. Pojedź do Stanów, to się przekonasz. Jak dla mnie to bardzo obniżasz poziom dyskusji, bo to w końcu forum diagnostów a nie ekoterrorystów... Jeżeli podnoszenie tematu udziału samochodów w zatruwaniu powietrza jest jakimś " ekoteroryzmem" to gratuluję orientacji w temacie bo wszystko zmierza w stronę zaostrzania tych norm, na straży których stoi również diagnosta SKP Ja już się spotykam z pytaniami właścicieli w miarę nowych Vokswagenów, czy w kontekście tych oszustw koncernu ich pojazdy przejdą pozytywnie badanie zadymienia spalin, które w Polsce, wykonuje się przy każdym badaniu okresowym, czy może też się mylę, ale ty nie masz takich dylematów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 No to myślę, że na tym możesz zakończyć udział w tej dyskusji. Nie będziesz mi mówił co mam robić, zajmij się swoim: pustosłowie i negacja na straży których stoi również diagnosta SKP Oooo ja cieeee.... A w którym dzienniku ustaw to wyczytałeś. Podaj paragraf. Tylko się tym razem postaraj nie ośmieszyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Jak dzieci, jak dzieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Pojedź do Stanów Tym? Trochę mu się zejdzie. gratuluję orientacji w temacie bo wszystko zmierza w stronę zaostrzania tych norm Czyżbyś miał najnowsze wiadomości z Brukseli ? Po aferze byłbym ostrożny z takimi tekstami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Marek1 - czytaj ze zrozumieniem, albo daj sobie siana: Moje informacje są sprzed kilku lat, ale opieram je na bezpośrednich informacjach, jakie uzyskałem na wielostronicowym zestawieniu z jednostki konsularnej RP w USA na wschodnie wybrzeże. Powyższe było podstawą do opracowania szczegółowego raportu dla Policji w tej kwestii A teraz wracaj na youtube - widziałem tam ciekawy film o ufo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2015 Autor Share Napisano 11 Październik 2015 widziałem tam ciekawy film o ufo... Film o UFO powiadasz...? Ciekawszy byłby film o tym jak to Polacy "uratowali" stare diesle z Niemiec i innych krajów UE, wykupujęc po tzw "okazyjnych" cenach to czym tam już nie można, czy też nie opłaca sie jeżdzić lub naprawiać! Podejrzewam, że w kolejce stoją już VW ze Stanów czy Szwajcarii, gdzie ze względu na wspomniane oszustwo tego koncernu, jazda Volkswagenem, teraz juz i Audi jest passe Oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie kolejnemu imprtowi takich trujących diesli, nawet z wyciętym DPF... Dlaczego to możliwe? Bo przede wszystkim, taka jest niska u nas świadomość ekologiczna, co niestety widzać także i na forum. Dodatkowo, nie wiedzieć dlaczego, sprzyją temu także przepisy. Uniemożliwiają nam one egzekwowanie stopnia zadymienia spalin przypisanej przez producenta i wynikającej z homologacji obowiązującej go normy euro. Jest tak, bo w przypdku badania spalin diesla zgodnie z DzU poz. 305 z 2015, par.9 ust.1, poz. 1 3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współ- czynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie przekraczało 1,5 m-1; czyli do 30.05.2008 roku produkcji pojazdu, obowiązują nas wielkości zadymienia spalin jak dla pojazdów bez żadnej normy euro i są one wspólne już dla pojazdów aż do euro IV czyli juz filtrem cząstek stałych. a po tej dacie produkcji 1,5 m-1 Chyba nie trzeba mówić, w jakim złym stanie technicznym może być taki pojazd z euro IV, żeby osiągał zadymienie wielkości 3,0 m-1, podczas gdy dla takiego pojazdu, producenci, zgodnie z holologacją, podają wielkości zadymienia max 0.6 -0.5 m-1 jako dopuszczalne. i nie wiedzieć dlaczego, tylko w przypadku pojazdów z silnikiem benzynowym, zgodnie ze wspomnianym par. 9 rozporządzenia mamy stosować: b) dla pojazdu, dla którego w świadectwie homologacji potwierdzono wartości wyższe, stanowiące dla tego pojazdu kryterium oceny, wartości podanych w kolumnach 6, 7, 8, 9, 10 i 11 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia nie stosuje się, zwiększenie takich wymagań dla diesli nie wymaga się i nie uzależnia od wielkości dla których były homologowane. Na co to się przekłada? Diesle w skrajnie złym stanie technicznym, również pozbawione obowiązującego go DPF moga poruszac sie spokojnie. Jadąc w tegoroczne wkacje, 1000 km po polskich drogach i 4000 km po drogach Niemioec i Francji, mogłem sie o tym dobitnie przekonać. Żadne z diesli tam tak nie dymią ani takim stopniu i tak powszechnie jak w Polsce. Ale jak widzę zrozumienie dla tego tematu tutaj, to wcale się nie dziwię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 11 Październik 2015 Share Napisano 11 Październik 2015 Żadne z diesli tam tak nie dymią ani takim stopniu i tak powszechnie jak w Polsce. Paliwa mają ciągle, kapkę lepsze od naszych ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Październik 2015 Share Napisano 11 Październik 2015 Trudno się z Marek1, nie zgodzić, że ustawodawca zapomniał o zmianach norm zadymienia spalin. Zresztą jest to pomiar mało miarodajny, gdyż pojazdy o wyposażone w filtr cząstek stałych, czy SCR zadymienia praktycznie nie emitują (przynajmniej podczas pomiaru na biegu jałowym) i dlatego trzeba stworzyć nowy standard OBD dla diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2015 Autor Share Napisano 11 Październik 2015 Paliwa mają ciągle, kapkę lepsze od naszych ,,, Lepsze, to fakt ! To nie rosyjska ropa, którą my mamy i która obfituje w ciężkie frakcje... Ale to nie decyduje o realnie dwukrotnie większym zadymieniu tych pojazdów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Październik 2015 Share Napisano 11 Październik 2015 Jadąc w tegoroczne wkacje, 1000 km po polskich drogach i 4000 km po drogach Niemioec i Francji, mogłem sie o tym dobitnie przekonać. Rozumiem, że pociągiem jechałeś. W końcu człowiek z tak wysoka świadomością ekologiczną wybiera zbiorowe środki transportu. Ciekawe tylko ile śmieci po drodze z rodziną zostawiłeś, bo w końcu wolisz nos wsadzać w rury wydechowe niż uczyć dzieci kultury ekologicznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2015 Autor Share Napisano 11 Październik 2015 "Przedstawiciele Krakowskiego Alarmu Smogowego przekonywali wcześniej, że podpisanie nowelizacji przepisów o ochronie środowiska, to szansa na lepsze powietrze i zdrowie Polaków, bo smog zabija co roku około 40 tysięcy osób. https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1525605,Prezydent-podpisal-tzw-ustawe-antysmogowa-Nie-chodzi-o-uderzenie-w-polskie-gornictwo I tak jeszcze z 'pozdrowieniami" dla Psuja, to ile z tych 40 tys. ofiar można ci przypisać, ty ekologiczny nieterrorysto? [ Dodano: 11-10-2015, 22:56 ] Rozumiem, że pociągiem jechałeśZa dieslem twoim albo podobnym tobie "nieekoterorystą" jechałem, więc na pewno nic nie rozumiesz... [ Dodano: 11-10-2015, 23:00 ] Pojedź do Stanów Tym? Trochę mu się zejdzie Z takim nieekologicznym wyrobieniem, to pewnie całą dekadę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Październik 2015 Share Napisano 12 Październik 2015 Za dieslem twoim albo podobnym tobie "nieekoterorystą" jechałem, więc na pewno nic nie rozumiesz... Mój dieselek jest sprawny technicznie, choć możesz tego nie zrozumieć. Za to pochwal się czym ty trujesz sąsiadów... Bardzo "lubię" jak: "ekolodzy" zasuwają na co dzień trującymi samochodami, albo burzą się na trujące samochody a z rodzinnej wycieczki nad jezioro zostawiają stertę śmieci, "wegetarianie" wcinają ryby i udają, że to nie mięso, a wzorowi "katolicy" tłuką w zaciszu domowym swoje rodziny... taaa... jesteśmy mistrzami w obłudzie i zakłamaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Październik 2015 Autor Share Napisano 12 Październik 2015 Mój dieselek jest sprawny technicznie, choć możesz tego nie zrozumieć. Sprawny technicznie? Czyli zgodnie z naszmi przepisami, jak jest nawet z 2008 roku to może osiagać zadymienie i 3,0 m-1... i musimy go uznać za sprawny, chociaż z tyłu, czarny dym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.