alexas1 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Koledzy jaką opłatę pobrać za zmianę dmc w pojeździe marki MAN gdy badanie okresowe miał robione dwa tygodnie temu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 zmianę dmc w pojeździe marki MAN A na podstawie czego zmieniasz DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 258 pln jak powyżej 16 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 180 pln To zależy od DMC i raczej będzie drożej.No tak w porę zareagowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Okresowe +82 - tylko jestem ciekawy jakie masz dokumenty do zmiany DMC - wyciąg z homologacji +nowa TZ - czy ktoś przy"pierwszej" pozajączkował -żeby zmienić DMC trzeba mieć bardzo "silne" podkładki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 To zależy od DMC Z przyzwyczajenia klepnąłem dla pojazdów do 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexas1 Napisano 20 Październik 2015 Autor Share Napisano 20 Październik 2015 Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 i jakie zmiany robisz? Zmiana tabliczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN To czy przypadkiem nie ma tu zastosowania Dz.U. 1522 z 2014: "§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej: ... 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 adam1501, Dla tego drążyłem temat - na jakiej podstawie - w tym wypadku od razu do WK a WK albo skieruje na SKP albo dokumenty dostarczone Im wystarczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 adam1501, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, ten zapis dotyczy DR, w których dla pojazdów z L=2 były wpisy F1=18000 ; F2=16000 lub L=3, F1=26000, F2=24000 § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać: 1) pojazdu pojedynczego, z wyłączeniem naczepy, przyczepy z osią centralną i ciągnika siodłowego: a) dwuosiowego, z zastrzeżeniem lit. b - 16 t, b) dwuosiowego autobusu o zawieszeniu kół pneumatycznym lub równoważnym, o ile równoważność ta została wykazana przez producenta pojazdu - 18 t, c) trzyosiowego - 24 t, § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton; 7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r. IMHO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Rozumiem co chcesz powiedzieć bo maglowaliśmy to już kilkukrotnie. Tylko, że w przypadku opisywanym nie użycie tego paragrafu sprawia, że nie można tego zalegalizować. Ponieważ czekając do okresowego BT i ładując N za niezgodność z nową TZ, klient musi powrócić do starej, bo nie może przekroczyć parametru pierwotnego. A po cóż dla WK oświadczenie producenta o homologacji na mniejszą wartość skoro spełnia wymogi dla parametrów wyższych, a przepisy administracyjne ograniczają te wartości. To tak jakby każdy pojazd był rejestrowany na parametry konstrukcyjne a następnie na podstawie tego zapisu korygowano by zapisy do wartości administracyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg. Czyli w pierwotnych dokumentach i tabliczce był błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Lub pojazd był homologowany w kilku wariantach masowych i ja oprócz oświadczenia producenta innych dokumentów bym nie wymagał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Nasze przepisy nie przewidują wymiany DR wedle "widzimisię" producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Co Ty tam wiesz... Zaszły zmiany warunków technicznych w wyniku przebudowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Zaszły zmiany warunków technicznych w wyniku przebudowy... Warunki techniczne to PRZEPISY, które pojazd ma spełniać, a nie jego BUDOWA, która musi być taka, żeby odpowiadała tym przepisom. Zatem żadna zmiana warunków technicznych tutaj nie zaszła, bo minister nie zmienił rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Jak mawia moja Wielce Szanowna i Wielce Obrażona Koleżanka: "Michał oczywiście nie ma racji" Michał - mamy dwa określenia: - "zmiana właściwych warunków technicznych"; - "zmiana właściwych przepisów (!) o warunkach technicznych". To nie są tożsame określenia!!! Jeśli auto przystosowane dotąd do przewozu pojazdów - KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!! przebudowuję na auto typy "furgon-izoterma/chłodnia" - to ZMIENIAM (!!!) w świetle przepisów jego WARUNKI TECHNICZNE!!! Czy jasno to uwypukliłem??!! Przebudowa pojazdu może sprawiać, że pojazd będzie podlegał pod INNE (!) warunki techniczne - warunki techniczne określane stosownym rozporządzeniem!!. Np. szerokość pojazdu do przewozu pojazdów, a szerokość pojazdu z zabudową termiczną - JEST RÓŻNA!! I w związku z tą właśnie przebudową mam prawo ją zmienić! Bo auto z zabudową izotermiczną może być szersze niż zwykła ciężarówka przeznaczona do przewozu pojazdów!!! I TO JEST OWA ZMIANA WARUNKÓW TECHNICZNYCH - faktyczna (!!!) - wynikająca z faktycznej przebudowy. A nie zmiana wynikająca ze ZMIANY PRZEPISÓW O WARUNKACH TECHNICZNYCH!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!! Tutaj tkwi właśnie Twój błąd - pojazd nie posiada "swoich" warunków technicznych. Warunki się SPEŁNIA, a nie POSIADA. Oczywiście zależą one od konstrukcji pojazdu, ale ZMIENIAJĄ się wtedy kiedy minister zmienia rozporządzenie. Może nie nadążamy za europejskimi trendami (żeby taka zmiana na oświadczenie była możliwa), ale stosując obowiązujące przepisy - ja takiej zmiany danych w świetle prawa nie widzę. Podobny problem jest z pojazdami z wymienną zabudową (dopuszczoną np. w Niemczech) - u nas każda wymiana zabudowy to badanie i wymiana DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ... Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR - adnotacje od czegoś są, nie?? (znów Niemcy i ich kupę odnotacji w Briefie) [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 21-10-2015, 08:32 ] dla przypomnienia ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ...Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR Słyszeli, tylko u nas nie można czegoś takiego zrobić w zgodzie z literą prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 20 Październik 2015 Share Napisano 20 Październik 2015 A jak można to zrobić?? Chciałbym to zalegalizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 A jak można to zrobić?? u nas nie można czegoś takiego zrobić w zgodzie z literą prawa. Nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Panowie a ja podepnę się pod temat zmiany DMC mam oświadczenie producenta i WK odmawia zmiany DMC na 3.5 t co wy na to? Oświadczenie producenta.tif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Przeczytałeś temat to sam widzisz że nasze przepisy nie przewidują zmiany DMC bo klient ma widzimisię, zgodnie z przepisami się nie da zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.