Skocz do zawartości

KOlejny odbiór stacji


JACEK GUZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 256
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    22

  • rurek777

    19

  • marek4017

    15

  • Paprock

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nie prawda.

W styczniu tego roku można było odebrać stację na starych zasadach do końca roku.

Spytaj w TDT ilu w kraju tak zrobiło, za to wszystkim teraz rozszerzeń żal ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się dzwonić do TDT, bo to i tak niczego nie zmienia, tylko nie chce się czytać głupot, kiedy ktoś strzelił sobie w kolano z niewiedzy, a teraz wielki lament.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie możliwość badania wszystkich ciągników rolniczych na PSKP była farsą jak takim pojazdem nie dało się przejechać przez stanowisko przeglądowe i nie starajmy się bronić tych chorych rozwiązań. Jeżeli uważacie, że dojazd ciągnikami rolniczymi i przyczepami stanowi nadmierną uciążliwość dla rolników to proponuję wykluczyć te pojazdy z obowiązku wykonywania OBT. Nie możemy brnąć dalej w kierunku patologii gdzie na BT jeżdżą tylko DR i wsytscy kombinatorzy się na tym bogacą a uczciwi diagności z tego powodu tracą pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uważacie, że dojazd ciągnikami rolniczymi i przyczepami stanowi nadmierną uciążliwość dla rolników

 

Zupełnie tego nie rozumiem. Wielki mi problem, raz na dwa lata przejechać ciągnikiem z przyczepą trochę więcej kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, uwierz, ze niektórzy (czytaj większość) ma z tym problem, bo ciągle przywożą na OBT tylko DR :( . Realia są takie, że jak wymagałem pojazdu na badaniu to przez rok zrobiłem 1 OBT w ciągniku rolniczym pomimo, że obok stacji przejeżdżało przynajmniej kilka ciągników na dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to cała prawda na temat badań ciągników rolniczych
czy tylko ciągników -sądzę ,że problem dotyczy całego systemu badań - życie mi to pokazało .....,aby pracować trzeba :cool::x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realia są takie, że jak wymagałem pojazdu na badaniu to przez rok zrobiłem 1 OBT w ciągniku rolniczym

 

No to właściciel stacji nie zarobił, ale Ty masz sen spokojny :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę propozycję by przyczepy i ciągniki rolnicze były badane u rolnika w stodole to dużo lepszym rozwiązaniem jest by wszystkie SKP (również podstawowe) badały te pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem z pewnym forumowiczem na temat podstawowej - i tak na 90% przypuszczam że to starostwa najwięcej mieszają z tymi stacjami i małymi literkami przy wystawianiu upoważnień - z tego co rozmawialiśmy wynika że TDT wystawiło protokół na podstawową bez przyczep - na podstawie tego starostwo wystawiło upoważnienie z dużymi i małymi a TDT w rozmowie telefonicznej potwierdziło iz nie muszą robić nowego odbioru do końca roku bo SKP jest odebrana po nowemu sam juz nie wiem co o tym sądzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No władna jest Decyzja TDT. Tak to w ustawie po kolei rozpisali, że najpierw Decyzja, a dopiero potem na jej podstawie Poświadczenie potwierdzające wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących SKP.

No takiej sprawy jak poprawne/właściwe wystawienie poświadczenia dla przedsiębiorcy chyba można wymagać w kancelarii Ratusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namieszałeś. Poświadczenie to właśnie decyzja TDT, a starosta wydaje zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

ANKIETA WARUNKÓW LOKALOWYCH STACJI KONTROLI POJAZDÓW

21 marca 2016, 10.37

W związku z propozycją projektu zmian do rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz.U. z 2006 r. Nr 40 poz. 275), chcielibyśmy się zorientować, jaka jest skala problemu wynikająca z konieczności dostosowania stacji kontroli pojazdów do nowych wymagań. Proponujemy zatem, aby wykorzystać do poniższej ankiety, protokół z ostatnich oględzin i badań SKP wydany przez TDT. Niektóre „nowe” wymiary należy wykonać osobiście za pomocą np. miary stalowej.

 

ze strony Piskp -czy ktoś orientuje się w temacie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś o tym pisałem ale się powtórzę. Nasze SKP to szpitalne laboratoria wyposażone w nowoczesny sprzęt w porównaniu z garażami do kontroli w państwach UE. 3 tygodnie temu byłem w Angli. Stacja w zatęchłym garażu z czterema podnośnikami, ostatnie stanowisko przystosowane teoretycznie do badań. Żadnego wydzielenia, sprzęt z przed 20 lat, syf i nieład w koło. Niech najpierw Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, nadgonią 10 lat do nas a potem my możemy się doposażać!!! Nawet w Niemczech stacje wyglądają gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jest to duży problem szczególnie dla tych , którzy w chwili obecnej zamierzają wykonać projekt, budować, wyposażyć i otworzyć OSKP lub PSKP. Powinno to być więc jak najszybciej przedstawione do publicznej wiadomości, by się nie okazało np.; że ktoś ma 20 cm za krótką nową SKP. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc lepiej się wstrzymać do momentu w którym ukarzą się przepisy pod kątem dyrektywy 2014/45/UE , bo się może okazać że po 5 latach trzeba będzie w najlepszym przypadku urządzenia modernizować , a w najgorszym wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że DARIO64 nic nie wie w temacie....

w propozycji projektu chodzi głównie nie o wyposażenie stacji, lecz o wymiary

bramy wjazdowej/wyjazdowej jak również odległości kanału od bram.

Drugą ciekawostką jest

Ponadto w kwestii waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów uprzejmie informuję, że resort infrastruktury i budownictwa prowadzi prace nad implementacją do polskiego systemu prawn

ego Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchudrogowego pojazdów silnikowych i ich przyczeporaz 22tezami wypracowanymi przez środowisko branżowe związane ze stacjami kontroli pojazdów, celem usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów.

Będzie się to wiązało z nowelizacją ustawy –Prawo o ruchu drogowym oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, w których przewidziane są zmiany cennika opłat za badania techniczne pojazdów.

Z poważaniem

Jerzy Szmit

Podsekretarz Stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.