kowal Napisano 10 Listopad 2015 Share Napisano 10 Listopad 2015 diagnosta dźwignią handlu w jego rekach PKB tego państwa...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 10 Listopad 2015 Share Napisano 10 Listopad 2015 Już kiedyś pisałem-jak nie ma przynęty to ryba nie weźmie..... albo szukają leszka na kajak diagnosta dźwignią handlu jak zawsze w d..p kopany PKB tego państwa i co to da i co zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 markes30, nie ma co sie obrażać, bo większość z nas z autopsji wie, że tak własnie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Likwidacja obligatoryjnego użycia mierników nacisku Jestem za! Likwidacja obligatoryjnego użycia [..] przetworników ciśnienia powinna Tez jestem za ale pod warunkiem , że pomiar skuteczności hamowania w samochodach z pneumatycznym układem hamulcowym będzie wykonywany przy dociążeniu osi. Ja uważam, że stanowisko do dociązania osi pojazdu powinno być obligatoryjnym wyposażeniem każdej OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Ja obserwuje zmiany w badaniach już prawie 20 lat. Z roku na rok poziom badań i pojazdów podnosi się i to zdecydowanie. Widząc wpisy Twoje Adama i Jacka stwierdzam, że przenosicie patologię "ściany wschodniej" na całą Polskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Nie przeczę, że tak być może. markes30, nadzór nad stacjami we wschodniej Polsce (z wyłączeniem dużych miast) jet często żaden. Tam patologia goni patologię Tak dla przykładu jak klient ma w DR O1 1600 kg a potrzeba mu 2000 kg to diagnosta robi opis zmian w którym pisze, że zamontowano wzmocnione resory i w wyniku czego wzrasta O1 do 2000 kg a WK bez problemu łyka takie brednie i wpisuje je do DR (oczywiście w uwagach, bo nowy DR kosztuje). Są powiaty, gdzie ponad połowa wywrotek to pojazdy specjalne zimowego utrzymania dróg, bo tak dla przedsiębiorców jest taniej. Gdzie jest nadzór nad stacjami!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Gdzie jest nadzór nad stacjami!!!! A ja zapytam inaczej - Gdzie świadome społeczeństwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Likwidacja badań - Jestem ................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Ja obserwuje zmiany w badaniach już prawie 20 lat. Z roku na rok poziom badań i pojazdów podnosi się i to zdecydowanie. Widząc wpisy Twoje Adama i Jacka stwierdzam, że przenosicie patologię "ściany wschodniej" na całą Polskę. Jarku, nie wiem na podstawie czego stwierdzasz, że następuje poprawa w badaniach technicznych? Wszyscy dobrze wiemy jak działają i funkcjonują SKP w tym kraju. Bez żadnego nadzoru, jako biznes, który musi przynosić dochód, bez jednoznacznych zapisów prawnych, których od dekad, nie można się doprosić o zmianę, a jak już ktoś prosi (patrz OSDS), to w odpowiedzi dostaje, że nie teraz, proponowane zmiany są za duże, albo, że na zapis, który funkcjonuje od dekad nikt się do tej pory nie uskarżał i nie ma sensu go zmieniać.... Jedynym pozytywem jaki przez ostatnie lata zaistniał w systemie badań technicznych pojazdów, to sposób dopuszczania adeptów do zawodu. Na tym polu uważam, że jest poprawa (egzaminowanie), bo już samo szkolenie, pod psem (nie ubliżając Azorkom i innym). Zobacz, że przez wspomniany okres nie dokonano niczego aby zlikwidować (bądź w znaczący sposób ograniczyć) patologię w naszym zawodzie. Wiem, wiem, że jak sami nie będziemy działać, to nikt za nas...., dlatego między innymi powstał OSDS, w którym jak sam widzisz, jest tylko garstka ludzi, którym zależy aby coś z tym systemem zrobić bo reszcie nie zależy? Dlaczego? Bo dobrze im w tym bałaganie, bo nie ma winnych, bo nie chce się im uczyć, bo im nie zależy na silnym nadzorze, który będzie wymagał tylko od nich poprawy wiedzy i podejścia do pracy. Który jeszcze zawód w tym kraju sprawia, że osoba mająca wiedzę w danej dyscyplinie i kręgosłup moralny, przez dekadę musi szukać po kilka razy pracodawcy? Słyszeliście kiedykolwiek aby pracodawca wyrzucił diagnostę, bo ten nie zna się na przepisach i klepie wszystko co mu w ręce wpada? Zadzwońcie do kilku przedsiębiorców oferujących zatrudnienie dla diagnostów i zapytajcie wprost kogo szukają do pracy. Ja w trakcie rozmowy wstępnej zawsze podkreślam ten aspekt i zazwyczaj jest to mój ostatni kontakt z taką osobą, lub ewentualnie jestem "wykorzystany" do uruchomienia stacji i obycia narybku, a następnie żegnany jako już zbędne obciążenie, które swoim postępowaniem odstrasza klienta. Nie oszukujmy się, dopóki diagnosta będzie powiązany z przedsiębiorcą, a ten będzie mógł uruchomić nieograniczoną ilość stacji, nadzór na dzisiejszym poziomie, to nic się nie zmieni i nie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 a jak już ktoś prosi (patrz OSDS), to w odpowiedzi dostaje, że nie teraz, proponowane zmiany są za duże, albo, że na zapis, który funkcjonuje od dekad nikt się do tej pory nie uskarżał i nie ma sensu go zmieniać.... Z przykrością stwierdzam,że dopóki patologia będzie na "szczytach władzy" to będzie ona w każdej dziedzinie życia.Nie oszukujmy się-przepisy zmieniane są pod czyjeś,kogoś lobby.Najgorsze w tym wszystkim jest to,że dzieje się pod przykrywką bezpieczeństwa. Ostatnie- "blokady alkoholowe"-czy chodzi o bezpieczeństwo,czy raczej o czyjś "skok na kasę" z ich montażu,sprzedaży..... Według mnie to takie mydlenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 a powiedzcie jeszcze gdzie lub na jakim szkoleniu lub kursie na diagnostów było lub jest pokazane jak tegoż stwora zwanego przetwornikiem używać bardzo chętnie obejrzę chociaż jakiś film instruktażowy z dokładnym wytłumaczeniem lub opisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Każda instrukcja obsługi linii diagnostycznej przeznaczona do badanie samochodów ciężarowych zawiera opis użycia czujników ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 z pneumatycznym układem hamulcowym będzie wykonywany przy dociążeniu osi. Ja uważam, że stanowisko do dociązania osi pojazdu powinno być obligatoryjnym wyposażeniem każdej OSKP. A jaki wpływ na siłę hamowania będzie miało dociążenie osi , jeżeli korektor jest sterowany ciśnieniem z poduszki zawieszenia lub zależy od ugięcia resora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Listopad 2015 Share Napisano 11 Listopad 2015 Jacdiag, badałeś kiedyś hamulce w pustej naczepie? Jeśli tak to zapewne wiesz, że siły hamowania często są niższe niż w samochodzie osobowym, bo nacisk na oś często wynosi sporo poniżej 1000 kg. Po pełnym załadowaniu takiej naczepy nacisk na oś wyniesie 8000 kg a więc siła hamowania powinna być ok 10 razy większa. Jak to sprawdzić bez dociążenia osi? Teoretycznie można to przeliczyć nazasadzie proporcji mierząc ciśnienia w siłownikach pneumatycznych jednak takie obliczenia to tyko teoria a pomiar z dociążeniem osi daje realne wyniki sił hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 12 Listopad 2015 Share Napisano 12 Listopad 2015 w pustej naczepie? I w samym ciągniku siodłowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Listopad 2015 Share Napisano 12 Listopad 2015 Nie oszukujmy się, dopóki diagnosta będzie powiązany z przedsiębiorcą, a ten będzie mógł uruchomić nieograniczoną ilość stacji, nadzór na dzisiejszym poziomie, to nic się nie zmieni i nie poprawi. i niestety ale taka jest prawda Jarku' date=' nie wiem na podstawie czego stwierdzasz, że następuje poprawa w badaniach technicznych?[/quote'] może jest to jakiś promil całego systemu - bo ja niestety na naszym terenie tego nie zauważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Listopad 2015 Share Napisano 12 Listopad 2015 Kolejnie potwierdzenie, że poziom badań ciągle jednak rośnie : http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=245219&highlight=#245219 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Listopad 2015 Share Napisano 12 Listopad 2015 Jesteś tego pewien? Czy każdy z Was wykonał swoją robotę, tak jak powinien, ze względu na wzrost poprawy jakości BT w tym kraju? Czy też każdy z Was, odesłał klienta z kwitkiem już na wstępie. Bo jeżeli tak ma wyglądać poprawa jakości, to z taką spotykam się codziennie i czasami klient potrafi wrócić i pochwalić się pieczątką, że znalazł się diagnosta, któremu zależało na tym aby jego pojazd był sprawny, a nie tak jak mi, się nie chciało d..y ruszyć z "kapciory". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Listopad 2015 Share Napisano 14 Listopad 2015 w tym też tkwi problem Wykaz zakazanych części samochodowych do ponownego użyciaJednym z najczęstszych pytań zadawanych mechanikowi jest: "Czy nie da się kupić tej części taniej?". Pomimo iż jest lista części, które można regenerować i kupić używane, istnieje również lista tych podzespołów, których ponowne użycie jest nielegalne i regulowane rozporządzeniem Ministra Infrastruktury. Ministerstwo nie bez powodu stworzyło "Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko" z dnia 28 września 2005 r.. Pomimo tego, że taka lista obejmuje kilkanaście podzespołów samochodowych handel nimi w serwisach internetowych kwitnie. Głównie ze względu na skomplikową sytuację prawną i chęć zarobku przez nieuczciwych sprzedawców. Niestety ludzie, żeby zaoszczędzić kilkadziesiąt lub kilkaset złotych, są skłonni ryzykować swoje życie i narażać na szwank środowisko naturalne. Konsekwnecje ich zachowań często przekłądają się na całe społeczeństwo. Każdy mechanik powinien znać jednak listę zakazanych części używanych przeznaczonych do ponownego użytku, która regulowana jest rozporządzeniem Ministra Infrastruktury. Lista wygląda następująco: poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi klocki i szczęki hamulcowe przewody układu hamulcowego tłumiki układu wydechowego przeguby układu kierowniczego i zawieszenia fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi układ blokady kierownicy immobilisery wraz z transponderami sterowania elektronicznego urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa np. ABS przewody paliwowe filtry jednorazowe i wkłady filtra zawory recyrkulacji spalin instalacje zasilania gazem automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa pióra wycieraczek szyb katalizatory kondensatory zawierające PCB http://motofocus.pl/artykuly/14541/wykaz-zakazanych-czesci-samochodowych-do-ponownego-uzycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 miłej lektury http://www.patronat.pl/ Projekt zmiany ustawy - Prawo o ruchu drogowym 03.10.2016 r. Projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym wdrażający dyrektywę 2014/45/UE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 To i ja życzę miłej lektury http://osds.org.pl/?p=1235 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 miłej lektury Bardzo ciekawa. Moje wnioski- Będzie" przesiew " .Koledzy diagności- jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się,a chcecie dalej pracować jako diagnosta (osoba fizyczna uprawniona do wykonywania badania technicznego na podstawie świadectwa kompetencji diagnosty) to najwyższy czas wstąpić do OSDSu. Jednostki "padną". Wytrzymają tylko Ci,którzy naprawdę chcą w tym zawodzie pracować i traktują ten zawód odpowiedzialnie (szkolą się ,uzupełniają swoją wiedzę,i chcą się doszkalać w gąszczu zmian przepisów). OSDS daje taką możliwość. Dla niedowiarków - zobaczcie forum - ile tam jest cennej wiedzy.....(ustawy,rozporządzenia,dyrektywy,lokalizacje......). Różnym ośrodkom szkoleniowym daleko do tego...... Wiadomo,że są "diagności" co tylko "klepią" i im jest dobrze tak jak jest.Ale ich dni są policzone..... Dlatego ten kto chce pracować dalej w tym zawodzie ma tylko jedno wyjście- wstąpić do OSDSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 Wiadomo,że są "diagności" co tylko "klepią" i im jest dobrze tak jak jest.Ale ich dni są policzone..... Z moich obserwacji to maja się oni lepiej niż swietnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Powiem tak. Ja im nie zazdroszczę. Niech jeszcze się "nachapią". Ja patrzę na siebie, bo jest to zawód ,który jest moim jedynym źródłem utrzymania i wiążę z nim przyszłość. A zawód ten wymaga ciągłego dokształcania się . A zapowiada się naprawdę dużo nauki..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Ja patrzę na siebie, Ja też patrzę na Siebie i tak się zastanawiam, że zanim nastąpi nacjonalizacja - to może przez ostatnie trzy lata to niech ten przedsiębiorca co się tak wycierpiał przez moją osobę - niech się odkuje. Może będzie go stać utrzymać w nowej rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.