Skocz do zawartości

Zmiana przeznaczenia samochodu na Van lub wielozadaniowy.


eizosp

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuje i tak też zrobić, ale to trochę potrwa bo u mnie w Olsztynie już nie ma salonu Citroena:/ widać się nie sprzedawały bo po zamykali.

 

[ Dodano: 24-11-2015, 21:36 ]

Na początku chciałbym podziękować wam wszystkim Panowie za bardzo przydatne rady, i cierpliwość z jaką podeszliście do tematu.

Sprawa się bowiem rozwiązała w bardzo dziwny sposób:)

Mianowicie kończył nam się przegląd na ten samochód no i jak to przy kończącym się przeglądzie trzeba go odnowić.

Więc dałem ojcu komplet dokumentów które zebrałem odnośnie Furgon / Van i pojechał na Okręgową Stację Diagnostyczną w Olsztynie na ul. Towarowej ( osobiście NIE POLECAM tej stacji!!!) tą na której wcześniej byłem i Panowie powiedzieli, że te dokumenty które mam są nic nie warte.

 

Powiedziałem ojcu żeby spróbował jeszcze raz z tym dokumentem który mi przesłali z Citroen Polska od Ministra Infrastruktury. (te które rzekomo nie pasowały do mojego samochodu:) )

 

No i nie uwierzycie jakie tam pracują debi...le, tym razem byli zdziwieni tym dokumentem i jak udało mi się coś takiego dostać?! Powiedzieli no, że teraz nie ma problemu mogą zmienić z furgon na van.

 

Zrobili xero i przeszło, w wydziale komunikacji podobnie:) W ciągu jednego dnia zmienili na VAT1:D

A przez, tyle czasu nic się nie udało załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • Odpowiedzi 175
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    27

  • Solaris

    24

  • blakop

    18

  • michal_k

    16

jako furgon nieprzeszklony długi

To tylko ogólne określenie z programu serwisowego nie mające bezpośredniego przełożenia na dane zę świadectwa homologacji, choć biorąc poprawkę na rok produkcji to faktycznie może być to furgon :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Oświećcie mnie proszę w kwestii VAT-1

Fiat Ducato 1999r, blaszak, po skanie dowodu wybija ciężarowy/Furgon/Uniwersalny i w adnotacjach VAT-1. Trudno przewidzieć kiedy uzyskał tą adnotację, gdyż nie ma daty wpisu. Czy może według obowiązujących przepisów powinno się zmienić rodzaj itd? Wiem, że był okres przejściowy po zmianie przepisów ale posiadacze vat-1 różnie do tego podchodzili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam dla adnotacji VAT1 zawsze obowiązywał podrodzaj wielozadaniowy lub van, a to że diagności zaczęli nagle na to zwracać uwagę to już inna historia (od 2014 :D )

 

[ Dodano: 02-01-2017, 19:25 ]

Posiadacze VAT1 nie musieli robić powtórnie badania dodatkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś tak się porobiło samo, że nawet producenci do homologacji furgonowatych pisali aneksy na VANY. Nie pamiętam dokładnie marek, ale Seicento z kratką było furgonem, aż do wymagań VAT-ustawy. Później Bielsko coś tam do Warszawy pisało, coś tam wyjaśniało, że to przecież rasowe VANY.

Była i jest grupa zatrudnionych po stacjach, która na potrzeby VAT-badania patrzy na auto i widzi tylko VANA. Nie czuje się wcale zobowiązana czytnik dowodów posiadać, zajrzeć do CEPiKu choćby sprawdzić, że zostało toto sklasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym jako wielozadaniowy lub van. Była też era słynnego tłumaczenia z zagranicznego furgona na francusko brzmiące camionnette (albo na odwrót) co następnie miało skutkować w DiP-ie poprawnym van-zapisem. No ale po kiego było się starać jak łatwiej szło furgona zostawiać i teraz po latach masz babo placek na porządnie wyposażonej stacji. Samo życie… (z czytnikiem kodów i z cepikiem) :x;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że kiedyś nie mieliśmy dostępu do historii pojazdu, dzisiaj chociaż mamy to i tak nie wszyscy potrafią z niej korzystać, albo im się nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadacze VAT1 nie musieli robić powtórnie badania dodatkowego.

Jeszcze byś się zdziwił. Choć teraz to ja się dziwię bo Ty też z łódzkiego, a jak powszechnie wiadomo tu inaczej się oddycha;) u nas początkowo wysyłali z vat-1 na vat-1a Od pewnego czasu już się ujednoliciło.

Generalnie to tych furgonów z vat1 to już prawdziwa plaga jakaś. Pytanie czym to tępić :cool:

Może gdyby ten cepik wcześniej zaczął działać szybciej można by wyłapać błędy, a tak... jak zawsze "gonimy marchewkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że kiedyś nie mieliśmy dostępu do historii pojazdu, dzisiaj chociaż mamy to i tak nie wszyscy potrafią z niej korzystać, albo im się nie chce
- ale istniały sposoby, o których tam w historycznych postach: :arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2861&highlight=lublin+vat, a jak się kiedyś nie chciało to mamy to co przedstawia Kolega laptop. Czyli masz babo placek po latach z VATEM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas początkowo wysyłali z vat-1 na vat-1a

Ok, ale to pewnie była księgowość. Poza tym z prawnego punktu widzenia VAT 1a nigdy nie istniał.

A tak na marginesie księgowości, czy ktoś spotkał się z wystawieniem faktury uproszczonej, bo chociaż istnieje taka możliwość od 2013 roku to jeszcze nie spotkałem takie odważnego księgowego który by pozwolił na FV do 450 zł na sam NIP kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Klient na przegląd VAT w podrodzaju historii pojazdu furgon podobno Opel na świadectwie homologacji napisał furgon Vivaro jeden rząd siedzeń oddzielony ścianą od przestrzeni ładunkowej. Wynik negatywny ze względu na podrodzaj? auto zarejestrowane w 2003 r. do polski trafiło w 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dac negatywny i Opel musi wystawić dokument że według dzisiejszego nazewnictwa jest to nadwozie jednobryłowe VAN. A kiedyś faktycznie nie było VAN tylko nazywało się to Furgon Zintegrowany.

Nie mniej jednak klient na podstawie dokumentu z Opla może skorygować dane w CEP i urząd wpiszę mu że to VAN. Już niejedna osoba tak robiła. I do Ciebie na stacje trafi już pojazd z podrodzajem VAN. Furgon obecnie to pojazd dwubryłowy a Opel Vivaro to jedna bryła więc jak najbardziej wygląda jak VAN i Opel taki dokument wystawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2003 chyba nie było podrodzaju van

- jako podrodzaj pojawił się w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach z dnia 27 września 2003 r.

A VAN jako rodzaj nadwozia to już w 1999 roku w rozporządzeniach homologacyjnych funkcjonował.

Za wcześniejszymi wzmiankami nie chciało mi się szperać. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej jednak klient na podstawie dokumentu z Opla może skorygować dane w CEP i urząd wpiszę mu że to VAN.

 

Nie każdy urząd zmieni dane pojazdu "na oświadczenie Opla", które kiedyś zostały określone przez diagnostę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jak zostawimy tak jak jest to będzie niezgodność danych w CEP ze stanem faktycznym. Samochód w CEP ma wpisane Furgon Uniwersalny a w rzeczywistości wygląda jak VAN i bardzo daleko mu do Furgonu bo brakuje jednej bryły nadwozia. Wiec lepiej to sprostować.

 

Od 13 listopada jak będzie CEPIK 2.0 to przy zaczytaniu danych z CEPIK zobaczymy od razu niezgodność tych danych ze stanem faktycznym bo tu FURGON a w realu VAN więc ja nawet badania okresowego z nowym Cepikiem bym mu pozytywnie nie zrobil, chyba że będzie to można potraktować jako usterka drobna. Wiec lepiej sprostować i niech będzie VAN i w systemie i w rzeczywistości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód w CEP ma wpisane Furgon Uniwersalny a w rzeczywistości wygląda jak VAN i bardzo daleko mu do Furgonu bo brakuje jednej bryły nadwozia.

 

Daleko powiadasz... A w takim razie czym się różni Seicento VAN homologowane jako furgon od Seicento VAN-a homologowanego jako VAN? :P

 

Wiec lepiej to sprostować.

 

Ale nie oznacza to, że urząd ma to zrobić na podstawie oświadczenia producenta.

 

niezgodność tych danych ze stanem faktycznym bo tu FURGON a w realu VAN

 

Wskaż proszę podstawę na to, że nie spełnia "definicji" furgonu. Najlepiej na przykładzie Seicento VAN :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie dyrektywę o homologacji pojazdów. VAN ma jedną bryłę nadwozia a Furgon dwie. Chyba, że nie rozróżniasz ile brył ma każde nadwozie. Więc dla Ciebie te dwa rodzaje nadwozia są podobne. A może nawet są identyczne według Ciebie :D

 

A Seicento Furgon dlatego tak był sklasyfikowany w Rejestracji bo wtedy nie występowała klasyfikacja jako VAN jak już ktoś tu słusznie wspomniał. A w homologacji podrodzaj VAN był dużo wcześniej. I to już nie mój problem, że jakiś tam Urzędnik nie mogąc wybrać z dozwolonej klasyfikacji VAN, bo VANa nie było, wpisal że ten Seicento to Furgon. Skoro Furgon nijak się ma do VANA według definicji brył nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAN izotermiczny lub VAN chłodnia są takie klasyfikacje. Po prostu będzie to VAN. A nie Furgon. I nie staraj się wmówić diagnostom że VAN i Furgon są podobne.

W nowym cepiku za niezgodność mas zawartych w dowodzie z tabliczką znamionowa będzie można dawać usterka drobna. Bo czasami różni się o te 20-50 kg. To i te Furgony Seicento być może będzie można sprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Samochód w CEP ma wpisane Furgon Uniwersalny a w rzeczywistości ...

 

I skąd wiedza. że owy opel ma furgon uniwersalny ? skoro autor nic nie wspomniał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.