Skocz do zawartości

badanie techniczne L


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko jak ustalić czy wykonał...

Zawsze może wozić ze sobą zaświadczenie z tego badania dodatkowego, któro już kiedyś wykonał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    17

  • Psuj

    10

  • laptop

    9

  • DARIO64

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ale w ramach okresowego trzeba sprawdzić czy dane w DR odpowiadają stanowi faktycznemu - więc de facto "wchodzą".

 

:)

 

Sprawdzam- zaznaczam w zaświadczeniu.

5ae1a7457410e_zaw..jpg.ba49920eebc2fa450af93ce833cd8521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się wymacać po której zmianie przepisów wynikło robienie dwóch wpisów , ja niestety nie mogę tego wynaleźć , a nie jest to dla mnie żadna nowość i nie wiadomo dlaczego po raz kolejny dyskusja . 3 lata temu ITS opracował sposób naliczania opłat(niektóre kwestie też mi się nie podobały) i podali ilość wisów do rejestru - a z choinki tego nie wzięli .

Michał , byłeś kiedyś na spotkaniu organizowanym przez ITS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko PISKP.

W marcu będzie w Rytrze - oficjalnie jeszcze nie podali . Może ITS wyśle coś do was .

po co do tego wykonywać DBT?

Żeby kłopotów uniknąć ?

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/0364B2EB4E

Co prawda doszła sprawa badania okresowego ,ale o ile dobrze kumam to uznali że sam wpis "L" , to za mało .

Dalej organ wskazał na treść art. 43 ust. 1 pkt 4 oraz art. 45 ust. 1 i ust. 2 ustawy o kierujących pojazdami. Zdaniem organu, aby doszło do rażącego naruszenia warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców konieczne jest stwierdzenie wielokrotnego naruszenia przepisów zakresie prowadzenia szkolenia. W sprawie ustalono, że doszło do naruszenia art. 45 ust. 2 pkt 1 lit. c w związku z art. 24 pkt 1 lit. c poprzez wielokrotne prowadzenie szkolenia pojazdem niespełniającym wymogów stawianych pojazdom wykorzystywanym do szkolenia. Celem badania okresowego jest stwierdzenie w danym czasie spełnienia wymogów stawianych wszystkim pojazdom uczestniczącym w ruchu drogowym, a badanie dodatkowe służy do faktycznego potwierdzenia przystosowania pojazdu do prowadzenia szkolenia. Ponadto badana te potwierdzają prawdziwość i zasadność dokonanych wpisów w dowodzie rejestracyjnym, w tym również adnotacji urzędowych. Uznanie, że pojazd jest przystosowany do nauki jazdy następuje na podstawie dodatkowego badania technicznego, o czym stanowi przepis art. 81 ust. 11 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Natomiast zgodnie z treścią art. 81 ust. 6 tej ustawy, pojazd używany do nauki jazdy lub egzaminu państwowego podlega corocznym badaniom technicznym.

 

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny zważył co następuje.

 

Skarga, jako nie oparta na uzasadnionych podstawach, podlegała oddaleniu.

 

[......]

 

Z przytoczonych powyżej przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym wynika, że adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 24 pkt 1 lit. a-c dotyczy budowy, wyposażenia i utrzymania danego pojazdu uczestniczącego w ruchu (por. art. 66 ust. 1), to z kolei implikuje wniosek, że pojazd do nauki jazdy winien być poddawany badaniom technicznym - stosownie do treści art. 81 tej ustawy.

 

Nie zasługuje zatem na aprobatę stanowisko strony skarżącej, zgodnie z którym o spełnieniu przez pojazdy wykorzystywane do nauki jazdy wymogów określonych w art. 24 pkt 1 lit. a-c świadczy urzędowa adnotacja jednorazowo umieszczona w dowodzie rejestracyjnym na podstawie dodatkowego badania przeprowadzonego przez uprawnioną stację diagnostyczną - umieszczenie w dowodzie litery "L".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tam widzisz konieczność powtarzania DBT?

 

Ja takiej konieczności nigdzie w ustawie nie zauważyłem. Nawet przy BUS100.

 

[ Dodano: 03-02-2016, 21:26 ]

W marcu będzie w Rytrze - oficjalnie jeszcze nie podali .

 

Jeśli płatne to odpada.

 

[ Dodano: 03-02-2016, 21:27 ]

Nie zasługuje zatem na aprobatę stanowisko strony skarżącej, zgodnie z którym o spełnieniu przez pojazdy wykorzystywane do nauki jazdy wymogów określonych w art. 24 pkt 1 lit. a-c świadczy urzędowa adnotacja jednorazowo umieszczona w dowodzie rejestracyjnym na podstawie dodatkowego badania przeprowadzonego przez uprawnioną stację diagnostyczną - umieszczenie w dowodzie litery "L".

 

Ale bzdura. To niech wskażą kiedy wykonywać to DBT i jak często - oczywiście ze wskazaniem podstawy prawnej :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płatne to odpada.

Nie wiem na jakiej zasadzie są pracownicy WK.

To niech wskażą kiedy wykonywać to DBT i jak często

Przecież wskazali . :lol:

pojazd do nauki jazdy winien być poddawany badaniom technicznym - stosownie do treści art. 81 tej ustawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakiej zasadzie są pracownicy WK.

 

Kiedyś byli za darmo. Teraz już chyba tylko PISKP na niektóre imprezy tak zaprasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatniej konferencji ich zagiąłem. Byli bardzo zdziwieni, że adnotacja KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE dotyczy również pojazdów po przekładce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE dotyczy również pojazdów po przekładce
nie chwaląc się na wniosek OSDS-u :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chwaląc się na wniosek OSDS-u :x

 

Pomysł dobry, ale wykonanie tragiczne - wbrew logice. Powinni rozdzielić te adnotacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry,

Z naszej strony była poruszona kwestia wpisu dotyczącego umieszczenia kierownicy po prawej stronie w pojazdach kategorii M1,bez podawania brzmienia .

Zrobili po swojemu tak jak przy adnotacji dotyczącej wózka inwalidzkiego i S1 .

Nie docierało to co później pisaliśmy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatniej konferencji ich zagiąłem.

Na tej co ja byłem kilka lat temu to nie było mowy o jakiejś merytorycznej dyskusji, gdyż poziom przygotowania Panów z PISKP był żenująco niski :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiedzę o każdorazowym badaniu na L, BUS100, ADR, TAXI pojąłem na szkoleniu przez Pana Karpińskiego z ITS, tak jak pisze DARIO64.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiedzę o każdorazowym badaniu na L, BUS100, ADR, TAXI pojąłem na szkoleniu przez Pana Karpińskiego z ITS,

A VAT im jakoś umknął :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opłatę za Taxi,L i gaz pobieram każdorazowo.Jeśli klient nie zgadza się z moją interpretacją, może wykonać badanie na innej SKP, albo udowodni mi w NSA, że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się wymacać po której zmianie przepisów wynikło robienie dwóch wpisów

No to sobie zadzwoniłem. Zmianę spowodował DZ.U. 97 poz.802.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu

 

No i takie badanie pojazd kiedyś przeszedł. Ma stosowny wpis w DR. Po co zatem wykonywać je ponownie ----- od czerwca roku 2016 elka ma być ponownie oszyldowana napisami ,adresami itd. wiec należy sprawdzić to dodatkowo ,choć kiedyś badanie przeszedł bez napisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.