Mecher Napisano 16 Wrzesień 2014 Share Napisano 16 Wrzesień 2014 W lipcu wpadł mi w ręce artykuł . Nam w lutym wpadły dwa http://osds.org.pl/?p=579 Znowu OSDS się wtrynił . Jak dla mnie to mozecie się wtryniać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Wrzesień 2014 Share Napisano 16 Wrzesień 2014 Uważam, że wszystkie urządzenia i przyrządy wykorzystywane w SKP powinny być przynajmniej corocznie wzorcowane,kalibrowane, kontrolowane czy legalizowane. no ja tak mam akurat że dwa razy w roku jest cała ścieżka kalibrowana i serwisowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 markes30, przypominam Ci, że okresowe kontrole urządzeń przewiduje dyrektywa, więc "lada dzień" nowe zasady powinny być wprowadzone. I szczerze mówiąc jestem jak najbardziej za. A to z tej prostej przyczyny, że wszyscy będą mieli równo i każdy właściciel SKP będzie zobowiązany do przestrzegania właściwych czasookresów. Serwisy zarobią, diagności będą się zajmować badaniami a nie kontrolą urządzeń na stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 Serwisy zarobią, nie... serwisy zedrą. Bo u nas jak coś jest obowiązkowe to ceny zaraz windują do góry... A odbije się jak zwykle na nas, bo większe koszta, to albo wypłata w dół, albo większy przerób trza zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 okresowe kontrole urządzeń przewiduje dyrektywa, więc "lada dzień" nowe zasady powinny być wprowadzone Choć biurokracji nie lubię, to czas-okres uzależniłbym od ilości badań,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 to czas-okres uzależniłbym od ilości badań,,, to tak jak byś uzależniał badanie techniczne od ilości przejechanych km.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 to tak jak byś uzależniał badanie techniczne od ilości przejechanych km.......... No, nie dokładnie tak ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 Serwisy zarobią, nie... serwisy zedrą. Bo u nas jak coś jest obowiązkowe to ceny zaraz windują do góry... A odbije się jak zwykle na nas, bo większe koszta, to albo wypłata w dół, albo większy przerób trza zrobić... Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają. Za serwis linii szef płaci mi nadgodziny. Każdy mechanik ( diagności to mechanicy najwyższej klasy ) potrafi naprawić samochód. Linia to jeszcze prostsza konstrukcja niż samochód. Ostatnie 3 miesiące proszę prezesa o jakieś premie lub podwyżki dla diagnostów. Jak wejdzie obowiązkowy serwis to nie załatwię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 Serwisowanie Cartec - Puszka smaru grafitowego do łańcuchów - wystarczy na rok, ŁT-43 - łożyska w rolkach, amortyzatorach, płycie, 5L hydraulicznego do szarpaków raz w roku, Uruchamiam w trybie serwisowym, sprawdzam opory toczenia - robimy sporo badań więc co 3 miesiące - w chwilach wolnych za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Wrzesień 2014 Share Napisano 17 Wrzesień 2014 Serwisowanie Cartec A u mnie Full wypas co pół roku serwis Maha cała ścieżka do przeglądu a i inne sprzęty też posyłamy tam gdzie trzeba a te które nie trzeba robimy sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2014 Share Napisano 18 Wrzesień 2014 Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają Rozumiem, że do lekarza tez nie chodzisz, bo potrafisz się sam wyleczyć? markes30, to nie jest dobry kierunek, bo dalej będzie tak jak teraz, czyli róznice wyników pomiarów z poszczególnych linii potrafią się różnić o kilkadziesiąt procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Wrzesień 2014 Share Napisano 18 Wrzesień 2014 Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają Rozumiem, że do lekarza tez nie chodzisz, bo potrafisz się sam wyleczyć? markes30, to nie jest dobry kierunek, bo dalej będzie tak jak teraz, czyli róznice wyników pomiarów z poszczególnych linii potrafią się różnić o kilkadziesiąt procent. To jak przenosimy temat badań na grunt medyczny to odpowiedź brzmi oczywiści, że TAK bo doktor kardiolog na pewno sam sobie leczy katar czy grypę. To jest właściwe porównanie bo diagnosta to ktoś z dużo większym doświadczaniem i umiejętnościami niż przeciętny mechanik samochodowy a linia diagnostyczna to dużo prostsze urządzenie niż samochód. Nie mówię, by robić to za free. Ja mam za serwis dodatkowe pieniądze. Płytę zbieżności sobie tak ustawiłem, że wolę na niej zbieżność ustawiać. Jak mi serwis wyregulował urządzenie do amortyzatorów to wszystkie miały 70-80 % mimo, że niektóre były już rozszczelnione. Tak jak swojego samochodu nie dam mechanikowi do naprawy tak nikt mi linii nie wy-serwisuje jak ja sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Wrzesień 2014 Share Napisano 18 Wrzesień 2014 bo diagnosta to ktoś z dużo większym doświadczaniem i umiejętnościami niż przeciętny mechanik samochodowy I dlatego najwyższy czas to zmienić !!!!!!!!!!!!!!!!! 2b. Przez wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, o których mowa w ust. 2, rozumie się: - - 3) wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo 4) średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów. I to jest przyszłość badań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Październik 2015 Share Napisano 29 Październik 2015 I to jest przyszłość badań a czy to jest przyszłość badań - informacja ze strony jednej z firm zajmujących się wyposażaniem SKP zadowolonej z powstania następnej nowej............................ „Okręgówka” ...........znajduje się niedaleko drogi wojewódzkiej łączącej Miechów z Wolbromiem. To kolejny inwestor, który wcześniej nie zajmował się działalnością w branży motoryzacyjnej. Budynek stacji kontroli został zaprojektowany i wybudowany „od zera”, a powstał na działce, która już wcześniej była własnością firmy. Przedstawiciel ............ uczestniczył w powstaniu stacji od momentu jej projektowania, planowania technologii rozmieszczenia urządzeń, jak również na etapie samej budowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 nowa wypowiedz w temacie BT http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,dziejesienazywo-zmiany-w-przegladach-technicznych-energooszczedne-technologie-i-ubrania-na-wyprawe,wid,18142196,wiadomosc.html?ticaid=1166b9 [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 05-02-2016, 08:52 ] 2. Zanim zapytasz...! To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj ... dyskusja o tym jest tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Arturze - mam wrażenie, że ten temat poruszono już w innym wątku, a owi eksperci to najbardziej dbają o... własny interes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Luty 2016 Share Napisano 5 Luty 2016 blakop, nie mierz wszystkich jedną miarą. Wiadomym jest, że skoro np. PISKP skupia właścicieli SKP, to będzie działał na ich rzecz. Niemniej jednak nie jest tak, że sprawa diagnostów jest traktowana po macoszemu. Wyraźnie słychać to w wypowiedziach p. Turka, który mówił o oczekiwaniach naszego środowiska w odniesieniu do wymagań dyrektywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Luty 2016 Share Napisano 24 Luty 2016 Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem MTP STM.NET- system autoryzacji przebiegu badania technicznego pojazdu na Stacji Kontroli pojazdów poprzez archiwizację wyników pozyskiwanych z linii diagnostycznych Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Gdańsk -Pawilon 7A STM.NET to system informatyczny pozwalający na autoryzację przebiegu badania technicznego pojazdu na Stacji Kontroli Pojazdów poprzez archiwizację wyników pozyskiwanych z linii diagnostycznej, po której porusza się pojazd. Współpraca aplikacji oparta jest m.in. na plikach wykorzystujących popularny i otwarty standard PDF i dotyczy linii (komputerów) wyposażonych w system operacyjny Windows. http://ttm.mtp.pl/pl//news/lista_produktow_nagrodzonych_zlotym_medalem_mtp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 3 Maj 2016 Share Napisano 3 Maj 2016 http://motoryzacja.interia.pl/news-koniec-z-przegladem-po-znajomosci,nId,2195231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Maj 2016 Share Napisano 3 Maj 2016 "Koniec z przeglądem po znajomości!" Ja nie byłbym taki pewny..... "Na nieuczciwych diagnostów padł blady strach." Ciekawe skąd redaktor ma takie wiadomości.....zwierzali się na prywatnej audiencji Czekam na artykuł pt. "Na nieuczciwych właścicieli pojazdów padł blady strach" "Ministerstwo Transportu pracuje właśnie nad dostosowaniem Kodeksu Drogowego do unijnych standardów" Pierwsze słyszę.... "Przed wpisaniem danego przedsiębiorcy (stacji kontroli) do rejestru obiekty będą drobiazgowo sprawdzane przez inspektorów Transportowego Dozoru Technicznego. Ci weryfikować będą m.in. warunki lokalowe i wyposażenie kontrolno-pomiarowe. " Znaczy się teraz tak nie jest.Czyli zarzucacie inspektorom TDT niekompetencje "Projekt nowelizacji Kodeksu Drogowego znajduje się aktualnie na etapie konsultacji społecznych." Konkrety,wiarygodne źródło Panie redaktorze.... Widać brakuje wam tematów do pisania i "lejecie wodę"...Może czas skończyć z zastraszaniem diagnostów i szkalowaniem tego środowiska.W waszym zawodzie wszystko jest ok?Jesteście tacy rzetelni? Powyższy przykład artykułu o tym nie świadczy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Maj 2016 Share Napisano 3 Maj 2016 "Projekt nowelizacji Kodeksu Drogowego znajduje się aktualnie na etapie konsultacji społecznych." http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=256352&highlight=#256352 Jak to w królestwie ,na RCL nie ma żadnego dokumentu z tym związanego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Maj 2016 Share Napisano 3 Maj 2016 na RCL nie ma żadnego dokumentu Kogo to obchodzi, ważne, że artykuł poszedł w eter ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Maj 2016 Share Napisano 4 Maj 2016 http://motofocus.pl/nowosci/15454/ministerstwo-szykuje-zmiany-w-skp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Maj 2016 Share Napisano 4 Maj 2016 Projekt będzie gotowy lada dzień. Na razie nic nie jest jeszcze przesądzone, bowiem projekt nowelizacji znajduje się obecnie na etapie konsultacji społecznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Maj 2016 Share Napisano 4 Maj 2016 Cytat; "Z infromacji do których dotarła "Rzeczpospolita" wynika, że szef TDT miałby być odpowiedzialny za szkolenie i egzaminowanie kandydatów na diagnostów. W projekcie proponuje się, by szef Instytutu Transportu Samochodowego odpowiedzialny był za przeprowadzanie egzaminów dla kandydatów na diagnostów, Może by się autor zastanowił ",,, http://motofocus.pl/nowos...je-zmiany-w-skp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.