Skocz do zawartości

Przyszłość badań.


Sylwester68

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 177
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kowal

    25

  • blakop

    15

  • DARIO64

    15

  • markes30

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uważam, że wszystkie urządzenia i przyrządy wykorzystywane w SKP powinny być przynajmniej corocznie wzorcowane,kalibrowane, kontrolowane czy legalizowane.

no ja tak mam akurat że dwa razy w roku jest cała ścieżka kalibrowana i serwisowana :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, przypominam Ci, że okresowe kontrole urządzeń przewiduje dyrektywa, więc "lada dzień" nowe zasady powinny być wprowadzone. I szczerze mówiąc jestem jak najbardziej za. A to z tej prostej przyczyny, że wszyscy będą mieli równo i każdy właściciel SKP będzie zobowiązany do przestrzegania właściwych czasookresów. Serwisy zarobią, diagności będą się zajmować badaniami a nie kontrolą urządzeń na stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy zarobią,

 

nie... serwisy zedrą. Bo u nas jak coś jest obowiązkowe to ceny zaraz windują do góry... A odbije się jak zwykle na nas, bo większe koszta, to albo wypłata w dół, albo większy przerób trza zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okresowe kontrole urządzeń przewiduje dyrektywa, więc "lada dzień" nowe zasady powinny być wprowadzone

Choć biurokracji nie lubię, to czas-okres uzależniłbym od ilości badań,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy zarobią,

 

nie... serwisy zedrą. Bo u nas jak coś jest obowiązkowe to ceny zaraz windują do góry... A odbije się jak zwykle na nas, bo większe koszta, to albo wypłata w dół, albo większy przerób trza zrobić...

Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają. Za serwis linii szef płaci mi nadgodziny. Każdy mechanik ( diagności to mechanicy najwyższej klasy ) potrafi naprawić samochód. Linia to jeszcze prostsza konstrukcja niż samochód. Ostatnie 3 miesiące proszę prezesa o jakieś premie lub podwyżki dla diagnostów. Jak wejdzie obowiązkowy serwis to nie załatwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie Cartec - Puszka smaru grafitowego do łańcuchów - wystarczy na rok, ŁT-43 - łożyska w rolkach, amortyzatorach, płycie, 5L hydraulicznego do szarpaków raz w roku, Uruchamiam w trybie serwisowym, sprawdzam opory toczenia - robimy sporo badań więc co 3 miesiące - w chwilach wolnych za free :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie Cartec

 

A u mnie Full wypas co pół roku serwis Maha cała ścieżka do przeglądu a i inne sprzęty też posyłamy tam gdzie trzeba a te które nie trzeba robimy sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają

 

Rozumiem, że do lekarza tez nie chodzisz, bo potrafisz się sam wyleczyć?

markes30, to nie jest dobry kierunek, bo dalej będzie tak jak teraz, czyli róznice wyników pomiarów z poszczególnych linii potrafią się różnić o kilkadziesiąt procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie tak jak pisze psuj. Nie wiem jak wy ale ja nie mogę patrzeć jak olamy z serwisu grzebią mi przy linii. Sam naprawiam i sam smaruję. Serwis tylko do kalibracji. Kiedy ??? Jak ja sam ( bo mam największe doświadczenie) zadecyduję, że wskazania mi się rozjeżdżają

 

Rozumiem, że do lekarza tez nie chodzisz, bo potrafisz się sam wyleczyć?

markes30, to nie jest dobry kierunek, bo dalej będzie tak jak teraz, czyli róznice wyników pomiarów z poszczególnych linii potrafią się różnić o kilkadziesiąt procent.

 

To jak przenosimy temat badań na grunt medyczny to odpowiedź brzmi oczywiści, że TAK bo doktor kardiolog na pewno sam sobie leczy katar czy grypę.

To jest właściwe porównanie bo diagnosta to ktoś z dużo większym doświadczaniem i umiejętnościami niż przeciętny mechanik samochodowy a linia diagnostyczna to dużo prostsze urządzenie niż samochód.

Nie mówię, by robić to za free. Ja mam za serwis dodatkowe pieniądze. Płytę zbieżności sobie tak ustawiłem, że wolę na niej zbieżność ustawiać. Jak mi serwis wyregulował urządzenie do amortyzatorów to wszystkie miały 70-80 % mimo, że niektóre były już rozszczelnione. Tak jak swojego samochodu nie dam mechanikowi do naprawy tak nikt mi linii nie wy-serwisuje jak ja sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo diagnosta to ktoś z dużo większym doświadczaniem i umiejętnościami niż przeciętny mechanik samochodowy

 

I dlatego najwyższy czas to zmienić !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

2b. Przez wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, o których mowa w ust. 2, rozumie się:

-

-

3) wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo

4) średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.

 

I to jest przyszłość badań

:x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
I to jest przyszłość badań

 

a czy to jest przyszłość badań - informacja ze strony jednej z firm zajmujących się wyposażaniem SKP zadowolonej z powstania następnej nowej............................

 

„Okręgówka” ...........znajduje się niedaleko drogi wojewódzkiej łączącej Miechów z Wolbromiem. To kolejny inwestor, który wcześniej nie zajmował się działalnością w branży motoryzacyjnej. Budynek stacji kontroli został zaprojektowany i wybudowany „od zera”, a powstał na działce, która już wcześniej była własnością firmy. Przedstawiciel ............ uczestniczył w powstaniu stacji od momentu jej projektowania, planowania technologii rozmieszczenia urządzeń, jak również na etapie samej budowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

nowa wypowiedz w temacie BT

 

http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,dziejesienazywo-zmiany-w-przegladach-technicznych-energooszczedne-technologie-i-ubrania-na-wyprawe,wid,18142196,wiadomosc.html?ticaid=1166b9

 

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 05-02-2016, 08:52 ]

2. Zanim zapytasz...!

To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj ...

 

dyskusja o tym jest tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturze - mam wrażenie, że ten temat poruszono już w innym wątku, a owi eksperci to najbardziej dbają o... własny interes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop, nie mierz wszystkich jedną miarą. Wiadomym jest, że skoro np. PISKP skupia właścicieli SKP, to będzie działał na ich rzecz. Niemniej jednak nie jest tak, że sprawa diagnostów jest traktowana po macoszemu. Wyraźnie słychać to w wypowiedziach p. Turka, który mówił o oczekiwaniach naszego środowiska w odniesieniu do wymagań dyrektywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem MTP

 

STM.NET- system autoryzacji przebiegu badania technicznego pojazdu na Stacji Kontroli pojazdów poprzez archiwizację wyników pozyskiwanych z linii diagnostycznych

Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Gdańsk -Pawilon 7A

 

STM.NET to system informatyczny pozwalający na autoryzację przebiegu badania technicznego pojazdu na Stacji Kontroli

Pojazdów poprzez archiwizację wyników pozyskiwanych z linii diagnostycznej, po której porusza się pojazd. Współpraca aplikacji oparta jest m.in. na plikach wykorzystujących popularny i otwarty standard PDF i dotyczy linii (komputerów) wyposażonych w system operacyjny Windows.

 

 

http://ttm.mtp.pl/pl//news/lista_produktow_nagrodzonych_zlotym_medalem_mtp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

"Koniec z przeglądem po znajomości!"

Ja nie byłbym taki pewny.....

 

"Na nieuczciwych diagnostów padł blady strach."

Ciekawe skąd redaktor ma takie wiadomości.....zwierzali się na prywatnej audiencji :?

Czekam na artykuł pt. "Na nieuczciwych właścicieli pojazdów padł blady strach"

 

"Ministerstwo Transportu pracuje właśnie nad dostosowaniem Kodeksu Drogowego do unijnych standardów"

Pierwsze słyszę....

 

"Przed wpisaniem danego przedsiębiorcy (stacji kontroli) do rejestru obiekty będą drobiazgowo sprawdzane przez inspektorów Transportowego Dozoru Technicznego. Ci weryfikować będą m.in. warunki lokalowe i wyposażenie kontrolno-pomiarowe.

"

Znaczy się teraz tak nie jest.Czyli zarzucacie inspektorom TDT niekompetencje :?

 

"Projekt nowelizacji Kodeksu Drogowego znajduje się aktualnie na etapie konsultacji społecznych."

Konkrety,wiarygodne źródło Panie redaktorze....

 

Widać brakuje wam tematów do pisania i "lejecie wodę"...Może czas skończyć z zastraszaniem diagnostów i szkalowaniem tego środowiska.W waszym zawodzie wszystko jest ok?Jesteście tacy rzetelni? Powyższy przykład artykułu o tym nie świadczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt będzie gotowy lada dzień.

Na razie nic nie jest jeszcze przesądzone, bowiem projekt nowelizacji znajduje się obecnie na etapie konsultacji społecznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat;

 

"Z infromacji do których dotarła "Rzeczpospolita" wynika, że szef TDT miałby być odpowiedzialny za szkolenie i egzaminowanie kandydatów na diagnostów.

 

W projekcie proponuje się, by szef Instytutu Transportu Samochodowego odpowiedzialny był za przeprowadzanie egzaminów dla kandydatów na diagnostów,

Może by się autor zastanowił ",,,

http://motofocus.pl/nowos...je-zmiany-w-skp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.