Skocz do zawartości

zmiana ilości miejsc - pierwsze badanie autobusu


pryks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przyjedzie do mnie klient autobusem SETRA S416 GTHD , sprowadzony z Niemiec.

Klient chce wykonać badanie okresowe + dodatkowe na 100km/h ale najważniejsza sprawa chce zwiększyć ilość miejsc.

Jak podejść do tematu?

Czy najpierw robimy:

1 okresowe przed I rej. zgodnie z danymi w dowodzie rejestracyjnym.

2.Klient montuje dodatkowe 5 foteli - robię zmianę konstrukcyjną

3. Wykonuję dodatkowe badanie techniczne autobusu 100km/h

 

Mam jeszcze techniczne pytanie odnośnie zmian konstrukcyjnych.

Nie widziałem jeszcze oryginalnego (zachodniego) DR - w autobusie jest informacja z ilością miejsc : 48

Fizyczni jest 48 miejsc dla pasażerów + 1 miejsce dla kierowcy + 1 miejsce dla zmiennika

Klient chce dołożyć 5 foteli

czyli :

 

DMC autobusu jest 24000kg

DMC zespołu pojazdó: 27500kg

masa własna: 15200kg

Ładowność wg tych danych wynosi: 8800kg

Przyjmuję, się masę jednego pasażera: 71kg, czyli przy zmianie liczby miejsc na: 55 (w sumie z miejscami dla kierowcy i zmiennika)

55 x 71kg= 3905kg < 8800

 

Proszę o wyjaśnienie - będę robił to pierwszy raz i nie chciałbym się pomylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient może od razu dokonać zmian, a Ty zrobisz okresowe + dodatkowe z opisem zmian.

 

Nie każdy WK to łyknie, ale jeśli zmusi Cię najpierw do wykonania OBT zgodnie z DR to jest to nakłanianie, czy wręcz wymuszanie poświadczania nieprawdy.

 

55 x 71kg= 3905kg < 8800

 

Musisz dodać jeszcze 4 kg, bo kierowca to 75 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagaż z luków bagażowych

Jak dobrze pamiętam, to po 100kg na każdy 1m3 przestrzeni bagażowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wydziale chcą aby najpierw wykonać okresowe po raz pierwszy, klient jedzie na zmiany (teoretycznie) i po jakimś czasie przyjeżdża ze zmianami :)

 

Dostałem ifnformację, z firmy, która wystawia zaświadczenia o stateczności dla marki SETRA w Polsce, że te autobusy produkowane były w większości przypadkó z większą ilością miejsc (taką jak chce mieć klient 55 +1+1)

 

Proszę jeszcze o podpowiedź odnośnie określenia ilości miejsc - w ilośc miejsc siedzących wpisuję oczywiście liczbę wszystkich miejsc razem z miejscem kierowcy i zmiennika, czyli 57 ?

 

A jak z masą właną pojazdu po zmianach - powiększyć ją o masę tych 5 dodatkowych foteli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wydziale chcą aby najpierw wykonać okresowe po raz pierwszy

 

Czyli jeśli klient wykona wcześniej zmiany (bo może) to Ty masz poświadczyć nieprawdę, bo "chcą"??? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Jeszcze jedno pytanie? Czy po zmianach konstrukcyjnych zwiększyć masę własną o masę tych 5 dodatkowych foteli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg Polskiej Normy i regulaminu 36 .

Regulamin 36 ? Raczej już się go nie stosuje, prym wiedzie Reg. 107. Faktem jednak jest, że 100kg/m3 jest w nim ujęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....jak dołożyć 5 siedzeń??? wiertarka ,śruby, podkładki z castoramy ,i borujemy w stodole u P.Janka . Oświadczenie od P. Janka i badanie z P. Czy siedzenia nie powinny być montowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta pojazdu? a nie przez P. Janka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co miałoby być ciekawe... Podesłałeś dziennik urzędowy, w którym wymienione są instytuty, które mają akredytacje. Nic więcej z tego nie wynika bo chyba mi nie chcesz wmówić, że powiedzmy 70/157/EWG które tam jest wyszczególnione nadal obowiązuje...Obecnie nie stosuje się już w odniesieniu do autobusów regulaminów 36 i 52.

 

Ps. Zresztą jeżeli odpalisz Regulamin 107 to nawet znajdziesz zapis:

Od dnia, o którym mowa w pkt 10.3, Umawiające się Strony stosujące niniejszy regulamin nie mogą udzielać nowych homologacji zgodnie z regulaminem nr 36 lub regulaminem nr 52.

 

W punkcie 10.3 mowa jest o dacie 1 kwietnia 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....jak dołożyć 5 siedzeń??? wiertarka ,śruby, podkładki z castoramy ,i borujemy w stodole u P.Janka . Oświadczenie od P. Janka i badanie z P. Czy siedzenia nie powinny być montowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta pojazdu? a nie przez P. Janka.

 

W wielu autobusach nic nie trzeba wiercić aby domontować dodatkowe fotele, bo w podłodze autobusu zamocowane są specjalne prowadnice, które pozwalają ustawić fotele w dowolnym rozstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co miałoby być ciekawe

No właśnie to jest ciekawe że akt prawny z 2015 przewiduje badanie wg dyrektyw i regulaminów które nie obowiązują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie przewiduje badań tylko wymienia, że dana placówka takie badania może przeprowadzać. To, że i tak ich wykonanie nie ma najmniejszego sensu to już inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie przewiduje badań tylko wymienia, że dana placówka takie badania może przeprowadzać.

Dla mnie jedno i to samo . Jak klient zapłaci to zrobią .

ich wykonanie nie ma najmniejszego sensu

Wyjdzie podobnie jak z dozorami wykonanymi przez UDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem co próbujesz udowodnić... Faktem jest, że Regulamin na który się powołałeś we wcześniejszej wypowiedzi jest już nieważny od kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że Regulamin na który się powołałeś we wcześniejszej wypowiedzi jest już nieważny od kilku lat.

Przecież tego nie podważam .

W sumie nie wiem co próbujesz udowodnić...

To trzeba udowadniać że jest burdello w naszych przepisach ? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma kwit odnośnie załącznik nr 6 ust.3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

Jak nie to ma problem , bez kwita 100 nie będzie , potem przystąpisz do ewentualnych zmian konstrukcyjnych. Czy te dołożone miejsca maja fabryczne mocowania ? Czy dokonanych zmian dokonał uprawniony zakład ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te dołożone miejsca maja fabryczne mocowania ?

 

NIE.

 

Czy dokonanych zmian dokonał uprawniony zakład ?

 

A JEST TAKI WYMÓG?

 

Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

 

NAPRAWDĘ

 

 

Trzy pytania ja widzisz.

Na wszystkie trzy poproszę PODSTAWĘ PRAWNĄ 8)

 

No chyba, że nie jesteś diagnostą i tylko tak sobie napisałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

Informacyjnie,w tej kwestii szykuje się lekka zmiana .

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem

pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi

przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według

Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek.”,

 

[ Dodano: 17-02-2016, 21:54 ]

NAPRAWDĘ

Naprawdę .Wymagane do "100", a o takim badaniu jest też mowa w pierwszym poście .

 

§ 23. 1. Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co

najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie

co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu

jednej z opon kół osi przedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.