Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 536
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    92

  • slawek78

    30

  • blakop

    21

  • adam1501

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Konkrety Panowie, konkrety :cool:

 

Jest kilka zaczętych tematów odnośnie egzaminu praktycznego. Myślę, że ten temat jest w nich wyczerpany niemal całkowicie. Poza tym nigdy w 100% nie przygotujesz się na wszystkie pytania, jakie mogą Cię czekać. Druga sprawa to taka, że dział "egzaminy TDT" powoli już chyba dogorywa, ponieważ część ludzi, która zaczęła tu jakieś wypowiedzi, po egzaminach po prostu "wyparowała", więc sądzę, że trzeba bazować na tym co jest + uaktualniać swoją wiedzę aktualnymi przepisami oraz praktyką na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nigdy w 100% nie przygotujesz się na wszystkie pytania

Jeżeli w dalszym ciągu adepci do zawodu będą się przygotowywać, na zasadzie czytania czyiś przeżyć, a nie z dzienników, to niestety nie ma pewności na zdanie egzaminu.

Kiedy dotrze do was "młodych", że tak naprawdę, nie tak należy podchodzić do tematu. Znając przepisy, nie jest straszne żadne pytanie. Egzaminatorzy nie szukają jakieś magii w waszych odpowiedziach, tylko znajomości prawa. Tylko tyle, lub aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to taka, że dział "egzaminy TDT" powoli już chyba dogorywa, ponieważ część ludzi, która zaczęła tu jakieś wypowiedzi, po egzaminach po prostu "wyparowała"

 

Ja powiem więcej-"sęp" najadł się to czego ma tu szukać.....A Ktoś kiedyś gdzieś napisał ,że to forum ma pomagać.....Przekonajcie się sami "nowicjusze" jak to jest :?

Może jednak zmienicie "trend" i będziecie pomagać? To jak pomożecie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja np. nie widzę żadnego problemu, żeby tematy o egzaminach istniały na forum tyle co ogłoszenia ...

 

a nawet połowę tego czasu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja np. nie widzę żadnego problemu, żeby tematy o egzaminach istniały na forum tyle co ogłoszenia ...
Tyle tylko, że część osób bez logowania się na forum umie znaleźć to co potrzebują i w ten sposób uniemożliwilibyśmy im korzystanie z tego. Malkontentów i sępów po prostu trzeba ignorować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Wrocław 27.04.16

Zdałem :)

Dziękuje za to forum, bardzo mi pomogło.

Chociaż podczas egzaminu pytanie przeczytałem kilkanaście razy to dokładnie nie pamiętam. Składało się z 4 części i chodziło o

1. warunki dodatkowe i skompletowanie danych w celu wypełnienia zaświadczenia o przeprowadzonym BT autobusu 100

2. elementy układu hamulcowego (coś jeszcze tu było ale całkiem nie pamiętam)

3. opony oznaczenia i ocena

4. zawieszenie i budowa tylnej osi

Nie dostałem DR ani innych dokumentów.

 

Na pocz opowiadałem o warunkach dodatkowych i dokumentach dla 100 aż doszedłem do tabliczki znamionowej. Tu niespodzianka bo składała się z dwóch tabelek a ja nie potrafiłem odpowiedzieć dlaczego jest taka.

1. 17000 kg I 18000 kg

2. nie było I

3. tu naciski po obu stronach zgadzały się .......... I ..........

4. o prawie 1000 kg większy nacisk był po prawej stronie .......... I ..........

Myślałem, że to już koniec ale egzaminator wytłumaczył mi, że 1 dane administracyjne a 2 konstrukcyjne czy jakoś tak. Od tej pory odpowiadałem na różne pytania z zakresu mojej 100 i nie tylko. Np. obok stał samochód osobowy i na nim opowiadałem o szybach (pokazać nr normy, nr homologacji, co oznacza E11, a co by oznaczało e, ) potem oznaczenia na oponie (co oznacza i w czym jest podawana mm, % co oznacza R, cal). Pan egzaminator wyjął wydruki indeksów i pewnie miałbym odszukać te z opony ale podszedł drugi egzaminator i spytał się jak idzie. Mój odpowiedział, że dobrze i że zdałem. Jedna z milszych chwil w moim życiu :D .

Z opowiadań kolegów wiem, że ich egzamin wyglądał podobnie. Pytania z kartki to jedno plus pytania egzaminatorów z innej beczki. Np analiza spalin (który wydruk jest z podwyższonej prędkości obrotowej, który z gazu + układ kierowniczy czy zawieszenia).

W samochodzie z gazem podkładka uniemożliwiała odczytanie nr zbiornika który znajdował się za blisko układu wydechowego (haczyk polegał na tym, że po niemożności odczytania nr kontyłujemy badanie itd). Przynajmniej dwie osoby oblało ADR bo nie potrafiło dobrać pojazdu do UN 0331 z tabeli z sklasyfikowanymi materiałami niebezpiecznymi.

To był całkiem inny egzamin niż opisane tutaj na forum.

Egzaminatorzy super. Wymagają wiedzy praktycznej (budowy. działania układów i sposobie badania) a nie bzdurnego wypełniania długopisem zaświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak sie chwalimy to ja też.

27.04.2016 Kraków Mysliwska

sprawdzenie instalacji gaz w skodzie fabi, wiele pytań o instalacje przewody, spr protokułu, numery na zbiorniku itp. egzaminator w porzo

EGZAMIN ZDANY! :D

Oczywiście dziękujemy za wspaniałe forum bez niego było by ciężko ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dziękujemy za wspaniałe forum bez niego było by ciężko ::hey

 

No to teraz pomyśl ile Twoja jakże rzeczowa wypowiedź w sprawie przebiegu egzaminu wniosła dla innych kandydatów... Może porównaj to z wypowiedzią powyżej kolegi @markos987... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraków - 27.04.16 r.

 

Pojazdy: Kia Ceed, Skoda Fabia (gaz), autobus ( prawdopodobnie na 100, ale z tego co mówili inni zdający opony niedostosowane- nie wiem, nie podchodziłem ), Star 244 (Fl-informacja na świadectwie dopuszczenia)

 

Co do innych pojazdów nie wiem jak to wyglądało, ponieważ nie rozmawiałem z tymi, którzy byli już po. Ja wylosowałem ADR. Pytanie mniej więcej brzmiało:

"Sprawdzenie pojazdu ADR pod kątem dokumentacji i wyposażenia, a także omówienie instalacji elektrycznej pod kątem przystosowania do przewozu materiałów niebezpiecznych oraz omówienie tachografu"

 

Sporo niezgodności było w dokumentach - uważać na samym początku na rejestrację bo Pan egzaminator daje dowód z innego stara. DMC na tabliczce a dowodzie rejestracyjnym również się nie zgadzało. Nr VIN na tabliczce a nr ramy oczywiście inne. Tabliczka informacyjna ADR zmasakrowana, ale nr każą wypatrzeć (lampka bardzo pomoże). Uzasadnić, dlaczego nie potrzebuje zwalniacza, czy ogrzewacza, oraz co jaki czas przeprowadza się badanie pośrednie i okresowe. Jak już pozwolą wsiąść do kabiny to z górki. Tachograf (badany w 2014 r bodajże w czerwcu, więc jeszcze ważny), urządznie sterujące głównym wyłącznikiem gdzie jest i czy odpowiednio zabezpieczone a także jaką spełnia funkcję.

 

Nie jest jakoś bardzo łatwo, ale można liczyć na pomoc egzaminatorów - jeśli się odpowiada w miarę pewnie to jedną, czy dwie pomyłki wybaczą ;)

U mnie zaliczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... autobus ( prawdopodobnie na 100, ale z tego co mówili inni zdający opony niedostosowane- nie wiem, nie podchodziłem )...

 

Jak trzy lata temu zdawałem, był ten sam myk z autobusem. Niby na 100 ale opony nie spełniały wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luboń k/Poznania 27.04.2016

Witam, z góry dziękuje wszystkim na forum za tyle cennych informacji nt. egzaminów, po 1. podejściu egzamin praktyczny zdany :D

 

Dokładnych pytań nie znam, gdyż wszedłem na egzamin jako jeden z pierwszych a potem udałem się prosto do domu.

 

Co do egzaminu, podstawione pojazdy:

- Pojazd cysterna marki Volvo FL6 ADR 1997 r.

- Autobus miejski marki Solaris (tabliczka przy przednich drzwiach, VIN z tyłu po prawej stronie)

- Renault Kangoo z gazem

- Skoda Fabia jako diesel

 

Moje pytanie odnosiło się do ADR i brzmiało:

Sprawdzić otrzymaną dokumentację oraz warunki techniczne zwalniacza (o ile jest wymagany).

Dokumenty: protokół z badania TDT, świadectwo dopuszczenia do przewozu ADR, kopia dowodu rejestracyjnego.

 

Protokół był nieważny, gdyż OBT było do 07.2017 r. zaś badanie to połówkowe do 07.2014 r. Po chwili rozmowy z egzaminatorami doszliśmy do konsensusu, że istnieją dwa sposoby przeprowadzenia w takim momencie OBT:

- odstąpienie bo protokół nieważny lub

- przeprowadzenie badania z wynikiem negatywny, ponieważ w Dz. U. 776 w tabeli odnośnie ADR, nieważność protokołu lub jego brak jest uznany za usterkę istotną, taka sobie sprawa sporna :)

 

Świadectwo dopuszczenia zawierało informację odnośnie zwalniacza, że jest i jest sprawny, jednak powiedziałem, że nie jest mi ono do niczego potrzebne na OBT, tylko żeby dowiedzieć się czy zwalniacz jest i spełnia odpowiednie normy regulaminu EKG ONZ oraz dostosowanie do tonażu pojazdu wymagane jest zaświadczenie o spełnieniu wymagań zwalniacza.

Volvo to miało masę własną 7t, maksymalną masę 19t, DMC 18t, dlatego też zwalniacz posiadać powinien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz pomyśl ile Twoja jakże rzeczowa wypowiedź w sprawie przebiegu egzaminu wniosła dla innych kandydatów... Może porównaj to z wypowiedzią powyżej kolegi @markos987... :?

Pisze konkrety, chyba nie ma co cytować warunków dla auta z gazem?

bo jak ktoś już dotarł do praktycznego to wie o co chodzi.

Nie ma co ukrywać gaz to chyba najłatwiejsze zadanie, tak że miałem olbrzymi FUX. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze konkrety, chyba nie ma co cytować warunków dla auta z gazem?

Bardzo chętnie poczytamy szczegóły twojej odpowiedzi na egzaminie zwłaszcza z cytowaniem warunków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem pytania dotyczyły wielu zagadnień z budowy instalacji

niestety pamięc mam dobrą ale krótką.

dla tych ciekawskich dodam że pytali o przewody, reduktor, jak sprawdzić szczelność obudowy zaworu, ile może wystawać korek, jak ma być zamocowana butla, średnica otworu wylotowego z obudowy zaworów i takie tam

ale to wszystko mamy w przepisach więc nie ma sensu tego powielać

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko o co pytają jest w przepisach. Po co zatem w ogóle rejestrowałeś się na to forum, skoro wszystko to oczywiste banały, których nie warto powielać? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolego blakop czytam te forum ze względu na sytuacje życiowe jakie mogą wystąpić.

pytania opisowe na które zresztą udzieliłem dokładnej odpowiedzi,

zresztą na tym forum nie zarejsetrowałem się na pewno żeby wysłuchiwać pretensje od ciebie podobnych.

co do treści dzienników i innych rozporządzeń to chyba nie ma sensu ich powielać bo pewnie większość użytkowników takowe posiada w domu, czy też w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego adamblonsky, nie obrażaj się tylko specjalnie ciągniemy Cię za język byś jak najwięcej szczegółów z egzaminu zostawi na forum. Skorzystają następni tak jak ty skorzystałeś. Niestety doświadczenia starych bywalców są takie, że każdy chętnie weźmie ale od siebie dać to już niekoniecznie. Zatem doceniamy twoją chęć pomocy i prosimy o więcej. (Może coś zapamiętałeś z testów, lub pytania opisowego ?? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem doceniamy twoją chęć pomocy i prosimy o więcej. (Może coś zapamiętałeś z testów, lub pytania opisowego ?? )

Nawet ja bo przecież już nic się nie odzywam :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie opisowe streściłem w odpowiednich działach tego forum

także myśle że to komuś pomoże.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam forumowiczów.

Ja zdawałem w Luboniu k/ Poznania, udało mi się zdać za drugim razem egzamin praktyczny. Za pierwszym razem oblałem na oponach w autobusie na 100 . Wiec co do tych opon ??.Trzeba wiedzieć co oznaczają wszytkie symbole na oponie np. 225/50/R 17 co oznaczają liczby, w jakich jednostkach, następnie obliczamy nacisk osi , czy są dobrze dopasowane opony , wskaźniki zużycia ( TWI ,dla autobusów miejskich i dla bus 100 ) i tu uwaga dla miejskich występują jeszcze wskaźniki zużycia bocznego , ja tego nie wiedziałem. Na koniec usterki , które znalazłem miałem wpisać na zaświadczeniu w uwagach ( i tu tez sie zamotałam ?) wpisujemy z dziennika 776 , numer usterki , przepisujemy czego dotyczy i zaznaczamy jaka np. UI Egzaminator dał mi do poprawienia ale wtedy nie wiedziałem o co chodzi i niestety oblałem. Za drugim razem dostałem zadanie okresowe z lpg , samochód 3 lata , 2 usterki , nie działa odmgławianie szyb i brak adnotacji o lpg. Oczywiscie badanie pozytywne 2 usterki drobne które wpisujemy w uwagach z dz. U. 776.Jezeli chodzi o sam przebieg egzaminu , bo czesto padało takie pytanie na forum, 3 egzaminatorów, wołają alfabetycznie po 3 osoby, losujesz pytania z wachlarza kartek, zazwyczaj masz za zadanie wykonać część badania technicznego + wypisanie prawidłowo zaświadczenia ale to nie zawsze. Ok. 15-20 min na przygotowanie i wtedy mozna skorzystać z dzienników (nam wystarcza 305, 776 i 9 umowa adr ). Jak jestes gotowy podchodzisz do egzaminatora i zaczyna sie jatka ??. Zadają Ci na zmianę pytania dodatkowe ( i tu ważne ) odpowiadamy tylko na pytania , nic wiecej od siebie. Pózniej opisze jakie jeszcze były pytania u innych chłopaków. Pozdrawiam wszytkich i dziekuje za pomoc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje kolego. Natomiast jeśli chodzi o Dzienniki Ustaw, to należy pamiętać, że nie we wszystkich miastach pozwalają na korzystanie z nich. Nie wiem, czym to jest uwarunkowane. Tobie pozwolili, we Wrocławiu również pozwolą sięgnąć po umowę ADR, ale np. w Krakowie już nie. To tak dla potomnych, żeby byli również na to przygotowani ;). Co do samego egzaminu to fakt - NIC WIĘCEJ niż to, o co pytali egzaminatorzy. Jak już się coś zacznie niepotrzebnie to na pewno każą dokończyć i jeszcze o coś dopytają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Krzysztof. Ja opisuje swoje doświadczenia, nie wiem jak jest w innych miastach. Co do innych pytań. Pojazdy , które są w Luboniu, to te opisywane juz wczesniej . Pojazd - cysterna Volvo FL ,Skoda - diesel, Renault- lpg i autobus miejski Solar.

Adr- zagadnienia, nieważny protokół cysterny,uszkodzony włącznik prądu w kabinie ( brak siłownika przy włącznika głównym ) Po za tym posiada zwalniacz , tachograf ważny ( Ex w szesciokącie), włącznik IP 65 ( brak naklejki na nim ) Pytania , wszystko o instalacji elektrycznej ( ja sie uczyłem głównie na FL , największe wymagania). Znać wszystkie numery regulaminów ( jeden z chłopaków miał pytanie o zbiornik paliwa, jaki numer reg.,czy moze byc benzyna, wlew - przerywacz płomienia itd.Zwalniacz , hamulce jaki typ, kategorie i rodzaje , opisz budowę i działanie abs.

Samochód skierowany po wypadku, jakie czynności wykonujesz ( wszystko ładnie jest opisane w dz. U. 776)pamietać zeby w uwagach w zaświadczeniu wpisać , ustała przyczyna zatrzymania dowodu Rej. , usterki usunięte .Swiatła , jak ustawiasz , wszystkie odchyłki, oznaczenia, pytanie - jak sprawdzisz ile wynosi odchyłka na urządzeniu do świateł i ile to jest. Np. 5 cm na 10 m .

Analiza i zadymienie , jak wykonujemyi znać na pamięć tabele i wartości !!!!! Dostajesz pytanie w którym są wartości i masz sie odnieść na zaświadczeniu ,jeżeli jest ok to skreślasz tylko negatyw , jak jest złe to w uwagach piszesz usterkę z dz. U 776 NIE WPISUJEMY WARTOŚCI W UWAGACH . wielu tak robiło i oblewali. Szyby, nauczyć sie jakie wymagania ( tego duzo nie jest) i opisać cechowanie na szybie, sprawdzić urządzeniem przepuszczalność .Lpg , opisać budowę , działanie wielozaworu , wg. jakiego regulaminu R67, na ile badanie, jak przeprowadzamy badanie ( szczelność przed wjechaniem na skp )

No i ten nieszczęsny autobus , badanie pod kątem ( jest to autobus miejski) autobus szkolny, autobus 100, najwiecej pytań było o oponki uwierzcie ,mozna na tym oblać ??.Przeliczanie z kg na N i na odwrót , wymagają liczby zaokrąglonej czyli 10 wiec kalkulator niepotrzebny. To chyba wszystko co zapamiętałem .Powodzenia życzę aaaa no i uważam ze teraz jest najlepszy okres na zdawanie , za chwile bedzie przerwa letnia no i łagodniejszym okiem patrzą, Na moim egzaminie zdało ok 23 osób z 30 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.