Skocz do zawartości

Pierwsza rejestracja pojazdu SAM


marek-mp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym zasięgnąć informacji w temacie pierwszej rejestracji pojazdu typu buggy wykonanego własnoręcznie z wykorzystaniem silnika motocyklowego.

Po wstępnym rozeznaniu się w temacie wiem że załatwienie tej sprawy w naszym kraju to dłuuuga i droga ścieżka. Dlatego myślę nad rejestracją za granicą na znajomą osobę z tamtejszym obywatelstwem a następnie "odkupienie" pojazdu już z papierami.

 

Konkretnie chodzi o Niemcy.

 

Pojazd to buggy, pojemność silnika 750ccm, moc 105KM, 1-osobowe, waga jakieś 550kg.

 

Oczywiście dojdą do tego światła, kierunkowskazy, lusterka, błotniki i wszystkie rzeczy które są wymagane do poruszania się po drodze publicznej.

 

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak wygląda finansowo i czasowo taki proces w Niemczech > ewentualnie w innych krajach gdzie pierwsza rejestracja z wydaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu SAM jest w miarę prosta ?

5ae1a76c01c40_fajnekolorki3.JPG.3f23a91283b030620576a6975039675b.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się wgryzał co można zarejestrować za granicą, bo to jeszcze nie znaczy, że w PL też zarejestrowane będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że sprowadzenie pojazdu tego typu z zagranicy z kompletem dokumentów nie koniecznie oznacza że w PL mi to zarejestrują ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudny orzech do zgryzienia...

mało jest szczegółowych informacji odnośnie rejestracji takiego pojazdu za granicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sprawa się rozjaśniła, ale w dalszym ciągu nie widzę jasnego rozwiązania.

Z resztą... nie spodziewałem się że istnieje prosty sposób na rejestrację takiego pojazdu. Matko Polsko... dlaczego ? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - czyli niewiele wiesz o procedurze tego rejestracji za granicą, ale już wiesz, że będzie taniej? 8) Przyzna,, że nie do końca to rozumiem.

 

Poza tym - w każdym kraju są pewne drobne niuanse, które (mimo niby wspólnych unijnych procedur) sprawiają, że pewne drobnostki nieistotne w jednym kraju, u nas mogą być problemem nie do przejścia w trakcie kolejnych badań okresowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Pisałem do Instytutu Motoryzacji i tam powiedzieli że koszty badań takiego pojazdu to minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych.

 

Na pobliskiej stacji diagnostycznej otrzymałem z kolei informacje że taka procedura w Niemczech jest prostsza i tańsza ale nie są w stanie szczegółowo opisać sprawy bo nie mają na codzień z takimi rzeczami do czynienia, a przy okazji skierowali mnie na to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do Instytutu Motoryzacji i tam powiedzieli że koszty badań takiego pojazdu to minimum kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Do tego jest duża szansa, że badanie to zakończyło by sie wynikiem negatywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.