JANUSZ60 Napisano 25 Maj 2016 Share Napisano 25 Maj 2016 co pisarz miał na myśli Wyliczankę zasłużonych tylko,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Maj 2016 Share Napisano 29 Maj 2016 Tegoroczna konferencja Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów przyniosła sporo nowych informacji o planowanych zmianach w systemie badań technicznych. I choć ciągle są to informacje dotyczące planów, to jednak wypowiedzi obecnego na zakopiańskiej konferencji przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa dają coraz wyraźniejszy ogląd sytuacji. Według niezatwierdzonego jeszcze projektu, który poddany zostanie w najbliższym czasie społecznym konsultacjom, za dwa lata – w maju 2018 roku – całościowy nadzór nad stacjami kontroli pojazdów miałby przejąć Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego. Działalność stacji miałaby być ściśle monitorowana, a Dozór zyska bardzo szerokie uprawnienia, w tym do niezapowiedzianych kontroli. Oprócz dotychczasowych uprawnień inspektorzy TDT mieliby także weryfikować pomiary na urządzeniu do kontroli hamulców i wyniki badań technicznych z ostatnich trzech miesięcy. Dodatkowo na podstawie analiz statystycznych, będzie można wszczynać audyty stacji kontroli pojazdów. Takich kontroli miałoby być co najmniej 75 tysięcy rocznie, czyli każda stacja kontrolowana byłaby częściej niż raz na miesiąc. Dyrektor TDT miałby również być odpowiedzialny za prowadzenie ogólnopolskiego rejestru diagnostów, a Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego – za szkolenie i egzaminowanie kandydatów. Wzrosną wymagania – po zmianach diagnostą będzie mógł zostać praktycznie tylko technik lub inżynier o specjalności związanej z naprawą samochodów i trzyletnią praktyką w zawodzie. Przedstawiciel Ministerstwa podczas konferencji PISKP mówił także o planach budowy okręgowych SKP przez oddziały terenowe TDT. Można przypuszczać, że ilość takich stacji – to maksymalnie kilkanaście w skali kraju. Stacje te przejęłyby część uprawnień, które obecnie przynależą do OSKP oraz stacji wykonujących dopuszczenia indywidualne. Chodzi o badania pojazdów ADR (przewóz materiałów niebezpiecznych), autobusów z tzw. tempo 100, pojazdów po zmianach konstrukcyjnych, ale także spóźnialskich kierowców, którzy przekroczyli 30-dniowy okres bez ważnego przeglądu. W tym ostatnim przypadku właściciel pojazdu musiałby się pofatygować do badania na stację TDT, co miałoby być dodatkową dolegliwością, pomagającą wyeliminować przypadki jazdy bez ważnego przeglądu. Budowa tych stacji miałaby trwać do początku 2023 roku i finansowana byłaby – podobnie jak CEPiK – z dodatkowych opłat wnoszonych przez kierowców. Analiza projektu pokazuje, że jego twórcy inspirowali się modelem holenderskim, gdzie panuje wysoka restrykcyjność kontroli, będącej podstawą zapewnienia poprawności badań. Pominięty został model włoski, w którym ten sam cel osiągnięty jest przez cyfryzację i metody informatyczne, z zapewnieniem pewnej (monitorowanej) elastyczności, do której ma prawo diagnosta. Krótko wspomniano także o cenniku badań technicznych, który – warto przypomnieć – nie był zmieniany od 2004 roku. Obecnie „najpopularniejsze” badanie pojazdu do 3,5 tony kosztuje 98 zł brutto. W wypowiedziach przedstawiciela ministerstwa przewinęła się kwota 120 zł, do której to mogłaby wzrosnąć ta opłata. Przedstawiciel MIiB zadeklarował, że w najbliższym czasie w ramach konsultacji społecznych, udostępnione zostaną projekty zmiany ustawy Prawo o Ruchu Drogowym i rozporządzeń związanych z funkcjonowaniem stacji kontroli pojazdów. Jak już zaznaczyliśmy, projekt będzie dyskutowany publicznie i organizacje branżowe będą mogły się wypowiedzieć na temat swojej oceny przedstawionych rozwiązań. Będzie to okazja do zwrócenia uwagi na różne aspekty projektu w kontekście skuteczności szczegółowych zapisów oraz całościowej polityki gospodarczej przedstawianej przez rząd. Warto także wspomnieć, że obecny na konferencji przedstawiciel ITD w czasie swojej prezentacji wspomniał, że służba ta wyposażona zostanie niebawem w ponad 30 mobilnych stacji kontroli (obecnie posiada dwie). Ilość zatrzymanych w 2015 roku przez inspektorów transportu drogowego dowodów rejestracyjnych bez użycia sprzętu diagnostycznego wyniosła 7,2 proc., a z użyciem stacji mobilnych już w 32 proc. spośród wytypowanych do kontroli ciężarówek i autobusów. http://www.wsop.pl/w-oczekiwaniu-na-zmiany/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Maj 2016 Share Napisano 29 Maj 2016 Ilość zatrzymanych w 2015 roku przez inspektorów transportu drogowego dowodów rejestracyjnych bez użycia sprzętu diagnostycznego wyniosła 7,2 proc., a z użyciem stacji mobilnych już w 32 proc. spośród wytypowanych do kontroli ciężarówek i autobusów Proszę tylko zwrócić uwagę, że już nie mówi się, że zabrano ileś tam DR z zatrzymanych pojazdów. Jest wyraźnie podkreślone, że inspektorzy typują do zatrzymania - więc można coś, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gentleman Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 Czy jest coś wspominane w tych projektach o rezygnacji z ustalania roku produkcji? U nas mamy coraz mniej samochodów z zagranicy bo podchodzimy do tego rzetelnie, a klienci wolą jechać do konkurencji która za rok produkcji ustala rok modelowy po vinie:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 klienci wolą jechać do konkurencji która za rok produkcji ustala rok modelowy po vinie:/ Znaczy jadą poza łódzkie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 Czy jest coś wspominane w tych projektach o rezygnacji z ustalania roku produkcji? A czemu sam nie czytałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gentleman Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 Czy jest coś wspominane w tych projektach o rezygnacji z ustalania roku produkcji? A czemu sam nie czytałeś? Nie jestem na forum codziennie. Dopiero przeczytałem powyższe dwa artykuły i cały wątek z ostatnich dni, nigdzie nie znalazłem jednak interesującej mnie informacji, pomyślałem że może grzecznie zapytam, może komuś coś się obiło o uszy. Nie wiedziałem że to będzie taki duży problem odpowiedzieć, przepraszam w takim razie że zapytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcio Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 czyżby stacje TDT-owe miały mieć wyłączność na badania ADR, VAT, na 100 czy ZK ....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Czerwiec 2016 Share Napisano 2 Czerwiec 2016 Nie wiedziałem że to będzie taki duży problem odpowiedzieć, Tu znajdziesz http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=256911#256911 [ Dodano: 02-06-2016, 17:38 ] Dopiero przeczytałem powyższe dwa artykuły i cały wątek z ostatnich dni, A ja spytałem czy projekt czytałeś.(całe 43 strony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 W projekcie jest wiele zmian, które odczujemy wszyscy, dlatego nie można przyglądać się temu biernie, a później narzekać po jego wprowadzeniu.Piszący ten projekt zadbali o własne interesy, teraz my powinniśmy zadbać o swoje zgłaszając uwagi do projektu.Wiadomo, że w grupie siła więc jedyną alternatywą dla diagnostów jest stowarzyszenie.Dlatego wstąpiłem do OSDS-u i staram się w ten sposób mieć wpływ na przyszłość mojej pracy.Każdy kto myśli że jakoś to będzie, może się zdziwić już nie długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Dlatego wstąpiłem do OSDS-u i staram się w ten sposób mieć wpływ na przyszłość mojej pracy. Również uważam, że wszyscy powinniśmy sobie pomóc, jedni działając inni nie przeszkadzając. Jednak wstąpienie w szeregi OSDS to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gentleman Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Nie wiedziałem że to będzie taki duży problem odpowiedzieć, Tu znajdziesz http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=256911#256911 [ Dodano: 02-06-2016, 17:38 ] Dopiero przeczytałem powyższe dwa artykuły i cały wątek z ostatnich dni, A ja spytałem czy projekt czytałeś.(całe 43 strony) Dzięki, przeczytam w weekend jak będzie więcej czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Czerwiec 2016 Share Napisano 3 Czerwiec 2016 Piszący ten projekt zadbali o własne interesy, teraz my powinniśmy zadbać o swoje zgłaszając uwagi do projektu. Cały ten projekt powinien trafić do kosza. Z dyrektywy mamy już dawno wprowadzone prawie wszystko. Brakuje jedynie : 1. Odpowiedzialności użytkownika pojazdu za stan techniczny. ( w projekcie nie ma o tym mowy) 2. Diagności: a) Uniezależnienie diagnosty od pracodawcy. b) Wymagania dla kandydatów ( Gowin obniżył wymagania a dyrektywa wskazywała zgoła odmiennie) c) Stopniowanie kar dla diagnostów d) Okresowe szkolenia Tyle i tylko tyle nam brakuje !!! Najważniejsze jest to by nie dać sobie wmówić, że TDT musi przejąć nadzór nad SKP bo tak nakazuję Dyrektywa. Jest to manipulacja i nieprawda. Czy ten projekt wspiera polskich przedsiębiorców o którym tyle mówi v-ce Primer Pan Morawiecki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Czerwiec 2016 Share Napisano 21 Czerwiec 2016 http://przegladoponiarski.pl/art/10412/planowane-zmiany-w-skp.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 25 Sierpień 2016 Share Napisano 25 Sierpień 2016 Tu już piszą o przejęciu kontroli przez TDT: http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-zmiany-na-stacjach-kontroli-pojazdow-coraz-blizej-koniec-z-p,nId,2251768#commentsZoneList Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 PISKP interweniuje u Premier Szydło i Prezydenta Dudy Szanowni Państwo, Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE weszła w życie w maju 2014 roku. Wielkimi krokami zbliża się określony w dyrektywie na 20 maja 2017 roku termin na opublikowanie gotowych aktów prawnych (ustaw i rozporządzeń wykonawczych) dostosowujących polskie prawo do wymogów europejskich. Czasu jest coraz mniej. Minęły już przeszło 2 lata, a do tej pory nie ukazały się projekty przepisów, które realizowałyby postanowienia dyrektywy w polskim prawie. Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów od wielu lat aktywnie działa nad poprawą przepisów regulujących system badań technicznych w Polsce. Przedstawiamy decydentom propozycje rozwiązań wraz z gotowymi projektami zmian odpowiednich przepisów. Już ponad dwa lata czekają na zrealizowanie 22 tezy grupy roboczej, powołanej blisko 4 lata temu do opracowania kierunków działań zmierzających do poprawy jakości oraz rzetelności przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Tezy te oparte były m.in. o projekt ww. dyrektywy. Gotowy jest i leży w ministerstwie od 3 lat projekt nowej tabeli opłat. Niestety od wielu lat brak jest jakichkolwiek działań ze strony Władz w celu dokonania zmian w systemie badań technicznych pojazdów. Tego stanu nie poprawiła też zmiany władzy, która miała miejsce na jesieni zeszłego roku. Ponieważ brak jest działań ze strony podmiotów odpowiedzialnych za przygotowanie nowych przepisów prawa regulujących system badań technicznych w Polsce, zdecydowaliśmy się interweniować w naszych sprawach u Pani Premier Beaty Szydło i Prezydenta Andrzeja Dudy, do których złożyliśmy pismo tej samej treści. Liczymy na to, że Pani Premier i Pan Prezydent dadzą odpowiedni impuls do działania. Zachęcamy gorąco do lektury. http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/647-piskp-interweniuje-u-premier-szydlo-i-prezydenta-dudy http://www.piskp.pl/images/stories/aktualnosci/kancelariapremier.pdf http://www.piskp.pl/images/stories/aktualnosci/Strona1%20Kancelariaprezydent.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/533369,spozniony-przeglad-samochodu-jedz-plac-i-placz.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 20 Październik 2016 Share Napisano 20 Październik 2016 Rządowe badania techniczne pojazdów? Zapowiada się niemała rewolucja w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, którzy pracują nad zmianami, mówią o potrzebie zwiększenia bezpieczeństwa kierowców i podróżnych. Zapowiadane rozwiązania mają przede wszystkim zdyscyplinować kierowców, którzy zapominają o obowiązku przeprowadzenia kolejnego badania. Zdaniem resortu, jeżdżąc bez aktualnego przeglądu nieświadomie mogą oni stwarzać zagrożenie na drodze. Nie ma bowiem żadnego prawnego potwierdzenia, że ich auta są sprawne. Nowe przepisy zakładają, że właściciel pojazdu, który nie zadbał o badanie techniczne w terminie (i nie zrobił tego także w ciągu 30 dni od minionego terminu), będzie mógł uzyskać „pieczątkę” tylko w wyznaczonych Stacjach Kontroli Pojazdów Transportowego Dozoru Technicznego. W kraju będzie 16 takich stacji – po jednej w każdym województwie. Czy to nie za mała liczba takich punktów? Pomysłodawcy zmian podkreślają, że jeśli zajdzie potrzeba stacji tych powstanie więcej. To nie jedyna kara dla spóźnialskich kierowców. Za badanie w „rządowej” stacji TDT zapłacą oni dwukrotnie więcej niż za badanie wykonane w terminie w dowolnej stacji. Ministerstwo nie poinformowało jeszcze, czy obowiązek przeprowadzenia badań na stacjach Transportowego Dozoru Technicznego będzie dotyczył także aut sprowadzanych zza granicy (bez aktualnych przeglądów lub z przeglądami z innych krajów). W tej liście nowości jedynym pocieszeniem dla kierowców, którym zdarza się zapomnieć o badaniu technicznym jest fakt, że zmiany wejdą w życie najwcześniej 20 maja 2018 roku. Na dzisiaj to tylko ministerialny projekt (choć z dużym prawdopodobieństwem realizacji). no ma prasa teraz pożywkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Październik 2016 Share Napisano 20 Październik 2016 ma prasa teraz pożywkę... Szkoda tylko,że nie piszą całej prawdy.... Np. składowa opłaty za badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 20 Październik 2016 Share Napisano 20 Październik 2016 Szkoda tylko,że nie piszą całej prawdy.... Na dzisiaj to tylko ministerialny projekt (choć z dużym prawdopodobieństwem realizacji). bo nie wiadomo jakie jest prawdopodobieństwo ................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Październik 2016 Share Napisano 20 Październik 2016 Duże = przedstawiciele jadą do Lichenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Październik 2016 Share Napisano 21 Październik 2016 do Lichenia to po drodze mają Toruń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Październik 2016 Share Napisano 21 Październik 2016 przedstawiciele jadą do Lichenia Ciekawe ilu się do nich przyłączy za 600zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Październik 2016 Share Napisano 21 Październik 2016 600zł. cena jest niestety powalająca i nie wiem ilu chętnych sie znajdzie lub kto znajdzie sponsora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Październik 2016 Share Napisano 21 Październik 2016 kto znajdzie sponsora... : Podejrzewam, że dużo przecież będzie tam ten co wszystko mówi i ..... robi. Fakturę wystawią dla pracodawcy - a nie tak jak na OSDS - nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.