Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

rozumiem, że to jest pojazd jeszcze niezarejestrowany w kraju

Taki miałem na myśli, ale temat może się okazać jeszcze ciekawszy - jak widać,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie do tego zmierzam, że w przypadku pojazdu jeszcze nie zarejestrowanego w kraju, to o ile w zagranicznym DR nie ma informacji o tym gdzie jest kierownica, to nie jest to zmiana konstrukcyjna, bo żadne dane w DR się nie zmienią (a taki jest literalny warunek zaistnienia zmian konstrukcyjnych). A że w zagranicznych DR nie kojarzę takich informacji, to na 99% bez zmian przejdzie.

 

Wariant drugi - pojazd zarejestrowany w kraju, ale po staremu, kiedy jeszcze żadnych adnotacji ani dla anglików, ani dla przerobionych anglików nie wpisywano. Tutaj również nie będzie zmian.

 

Wariant trzeci - auto rejestrowane w miarę po nowemu, które już ma stosowną adnotację w DR. Tu będa zmiany, bo jest zmiana danych zawartych DR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy, że są "faktycznie" zmianami konstrukcyjnymi?

 

Przepisy zarówno ustawy jak i rozporządzenia dość jasno precyzują (co było niejednokrotnie przytaczane i cytowane", że o zmianach w rozumieniu przepisów (!) mówimy tylko wtedy, kiedy w ich wyniku następuje zmiana danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mój kolega diagnosta dla anglika robi to tak: okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne. Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik itd. Twierdzi (i słusznie) że ten dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo. Co Koledzy o tym myślą?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie dane w DR się zmieniają? W zagranicznych DR raczej nie ma nic o położeniu kierownicy.

 

A warsztat do czego potrzebny? To nie zmiana rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega diagnosta dla anglika robi to tak: okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne. Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik itd. Twierdzi (i słusznie) że ten dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo. Co Koledzy o tym myślą?.

 

O Matko !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było aby ten kolega sam się wypowiedział, bo może chodzić o problem zapodania w UWAGACH zaświadczenie stosownej treści. ;)

To już lepiej niech jakiś podmiot w zastępstwie kwity pokaże aby WK rozkminił co zostało przerobione by w adnotacje dowodu rejestracyjnego przyporządkować słuszną regułkę. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega sam się nie wypowie bo nie ma konta na forum, nie jest to również problem zapodania w uwagach stosownej treści, nie dzieje się to w obcym kraju, kolega pracuje w Polsce i na pewno nie za dalekimi lasami i morzami i nie w Łodzi. Ja przedstawiam tylko sytuację jaka ma miejsce w rzeczywistości choćby ze względu na to jak różnie są interpretowane przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ani interpretacja, ani nawet nadinterpretacja.

 

To jest jawne łamanie prawa. Nawet jeśli z głupoty i niewiedzy to i tak nadal tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne.
Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik.{/quote]
dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo.

Podstawowe pytanie bo Kolega nie napisał-czy nastąpiło "przełożenie kierownicy".

Bo z tego co kolega napisał to każdą wymianę lampy,licznika,a nawet żarówki musi dokonać uprawniony warsztat.. A mało tego ma wystawić dokument na wymianę,a kolega diagnosta każdemu pojazdowi serwuje OBT + zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś tylko sobie wymienił żarówkę,która jest elementem pojazdu mająca wpływ na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba wymiana opon letnich na zimowe to też w tamtym dziwnym rejonie zmiany konstrukcyjne... Ba - ja bym nawet powiedział, że zmiana ciśnienia w tych oponach też! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba wymiana opon letnich na zimowe to też w tamtym dziwnym rejonie zmiany konstrukcyjne...

 

I nie zaszkodzi zawiadomić konserwatora :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zaszkodzi zawiadomić konserwatora :P

 

Ale to tylko w Łodzi :evil:

 

No cóż - Kolega nie podaje co to za powiat - można by to wtedy jakoś zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd bo nie dopowiedziałem, oczywiście nastąpiło również przełożenie kierownicy z prawej na lewą stronę ale mimo tego pewnie wszędzie zmian konstrukcyjnych nie żądają - a tam tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastąpiło również przełożenie kierownicy z prawej na lewą stronę

 

To byłaby zmiana konstrukcyjna, gdyby w zagranicznym DR była informacja o położeniu kierownicy. Gdyby pojazd zarejestrowano bez przekładki z adnotacją "kierownica po prawej", a później nastąpiłaby przebudowa - wtedy zmiana jak najbardziej, bo zmienią się dane w DR (adnotacja "pojazd przebudowany do ruchu prawostronnego").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o badaniu po nowemu anglika po przekładce ?
– właśnie miałem takie coś na stacji, lecz za wiele nie myślałem.

 

Jeszcze nie zmieniono naszego rozporządzenia.Na razie jest:"8)........informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego

(z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu).... ;)

– tak, lecz objaśnienie kończy się wielce znaczącym zwrotem „oraz inne uwagi”.

 

No i w związku z powyższym przeglądając „angola” nie stwierdziłem, że pojazd był po klasycznej przekładce. Nie stwierdziłem w sensie uwag do zaświadczenia, w następstwie których mogłaby powstać adnotacja w dowodzie o położeniu kierownicy w samochodzie.

A powiem szczerze, że autko było zrobione na tip-top jeżeli chodzi o wnętrze. W tym linka pokrywy bagażnika, linka wlewu paliwa, o przełącznikach szyb i wycieraczkach nawet nie wspominam. A od spodu wiadomo, osłony i plastiki dość skutecznie ograniczają obszar rewizji.

Poza tym ta cała przekładka idealnie ze stanem auta (podwozia) się komponowała jakby wieki temu była robiona. A dla jasności dodam, że był to 12-letni pojazd.

No i teraz na zakończenie posta zapytanie; czy diagnosta przeprowadzając badanie takiego pojazdu właśnie, a więc pojazdu po historycznej i niewidocznej przekładce ma obowiązek zauważać cokolwiek, ma prowadzić swoistego rodzaju dochodzenie w jakim stanie pojazd opuścił fabrykę aby stwierdzić kiery przełożenie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

– tak, lecz objaśnienie kończy się wielce znaczącym zwrotem „oraz inne uwagi”.

I jeszcze wrócę do wcześniej drążonego problemu mojego kolegi, że on wpisywał w uwagach dla anglika po przekładce po sprowadzeniu przed 1 rej. że: po przebudowie pojazd przystosowany do ruchu prawostronnego z kierownicą po lewej stronie, no i WK żąda zmian konstrukcyjnych, które on wykonuje, chociaż wszyscy wiemy jak jest tzn. że żadne dane w dowodzie się nie zmieniają itd. Jest to wyjątkowy przypadek i tak naprawdę przeprowadzając tzw. badanie z natury zmiany konstrukcyjne nastąpiły a wg prawa nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.