vvitek Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Dzień dobry, Szanowni koledzy jak wygląda temat przeróbki dostawczaka na autobus po 1 lipca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Praktycznie znikną - tak jak przyczepki SAM, teoretycznie tak jak mówią przepisy - dokument jednostki uprawnionej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitek Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2016 No właśnie z tą jednostką uprawnioną, musi być papier wystawiony przez jednostkę uprawnioną jak całość będzie zmontowana, czy wystarczy homologacja na dany element którą przecież też wystawia jednostka uprawniona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Chodzi Ci o kwity na R14/R16/R80 czy homologacja na cały pojazd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Przepis jest tak napisany, że nie wiadomo o jaki dokument chodzi. Ma to być potwierdzone - cokolwiek to oznacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitek Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Chodzi Ci o kwity na R14/R16/R80 czy homologacja na cały pojazd ? Chodzi o to czy jak w takim pojeździe będą zamontowane części homologowane wg R14/R16/R80 to czy jeszcze raz musi mi to ta jednostka uprawniona sprawdzić, czy wystarcza sam kwit z homologacji na tą część, bo chyba kupując wyposażenie takiego busa klient dostanie świadectwa homologacji na części (np. fotele). Przepis jest tak napisany, że nie wiadomo o jaki dokument chodzi. Ma to być potwierdzone - cokolwiek to oznacza... Standardowo, napisane tak że "interpretuj se jak chcesz" ale jak będzie źle to tyś zawalił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Ale zauważ, że tam nie tylko o fotelach mowa - homologowane muszą być tez pasy i punkty kotwiczenia - i to ostatnie pewnie będzie nie do przeskoczenia dla zwykłych warsztatów I teraz pytanie - czy już np. same oznaczenia homologacyjne na tych wszystkich elementach wystarczą? Czy należy jeszcze do badania na SKP przedstawić stosowną dokumentację badawczą? Jeśli tak, to jaką? SKP będzie chciało dokumentów z nr VIN, a instytuty badawczenie badają w ten sposób i kółko się zamyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitek Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2016 SKP będzie chciało dokumentów z nr VIN, a instytuty badawczenie badają w ten sposób Instytut badawczy wystawi dokument na konkretny VIN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Absolutnie nie. Chyba, że akurat taki indywidualny pojazd używany przebada. Nie wiem czy w praktyce to możliwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Ale kogoś fantazja poniosła. Instytut nie wystawi kwitu na dany nr VIN bo takie badania odbywają się na samych nadwoziach. Jest to po prostu badanie niszczące... Chodzi o to czy jak w takim pojeździe będą zamontowane części homologowane wg R14/R16/R80 to czy jeszcze raz musi mi to ta jednostka uprawniona sprawdzić, czy wystarcza sam kwit z homologacji na tą część, bo chyba kupując wyposażenie takiego busa klient dostanie świadectwa homologacji na części (np. fotele). Zacznijmy od tego, że takie badania swoje kosztują - któryś tysiąc na to musiałbyś wyłożyć. Jesteś na to gotowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Więc w praktyce będzie to przepis martwy/blokujący możliwość przebudowy przez firmy nie posiadające homologacji. Koniec z przeróbkami używek na autobusy... No chyba, że... bo tam jest jeszcze jeden myk Jak zwykle dla zwycięzcy sznikers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Dlaczego niby martwy przepis ? Szczerze do końca nie zrozumiałem skąd to wywnioskowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vvitek Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2016 Zacznijmy od tego, że takie badania swoje kosztują - któryś tysiąc na to musiałbyś wyłożyć. Jesteś na to gotowy ? Absolutnie nie. No chyba, że... bo tam jest jeszcze jeden myk Jak zwykle dla zwycięzcy sznikers Podziel się spostrzeżeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Czerwiec 2016 Share Napisano 27 Czerwiec 2016 No to słucham sadman - jak mi załatwisz homologację na punkty kotwiczenia w używanym pojeździe i ile to będzie kosztować. Oczywiście włącznie z zaświadczeniem z owej jednostki, że te punkty w tym moim pojeździe takie właśnie są (z nr VIN)! Bo jak inaczej wiedzieć, że to tego auta dotyczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 No chyba, że... bo tam jest jeszcze jeden myk Sprzedać za granicę cięzarówkę i za 3 dni odkupić jako autobus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Czyli co? Mam rozumieć, że jak za granicą poborują otwory pod pasy, siedzenia w podłodze to już w Polsce na badaniu będzie wszystko dobrze i z przepisami zgodne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 No chyba, że... bo tam jest jeszcze jeden myk Ostatnio Twoim konikiem jest zabytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 jak za granicą poborują otwory pod pasy, siedzenia w podłodze to już w Polsce na badaniu będzie wszystko dobrze i z przepisami zgodne Praktyka dowodzi, że dla znacznej liczby diagnostów będzie OK - przynajmniej podczas badania okresowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 To nie tylko wina diagnostów, skoro homologowane przebudowy również tak wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 No to słucham sadman - jak mi załatwisz homologację na punkty kotwiczenia w używanym pojeździe i ile to będzie kosztować. Oczywiście włącznie z zaświadczeniem z owej jednostki, że te punkty w tym moim pojeździe takie właśnie są (z nr VIN)! Bo jak inaczej wiedzieć, że to tego auta dotyczy? Raport z testów wydany przez powiedzmy Pimot. Nie uznasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Raport z testów czego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 R14/R16/R80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Ty w ogóle wiesz o czym mówisz? Ja z płaskowników i śrubek z castoramy zrobię mocowania, a Ty mi na to dasz jakieś kwity... Świetnie. Doprawdy... Czy Ty rozumiesz na czym polegają zmiany konstrukcyjne w zarejestrowanych pojazdach? Skąd diagnosta ma wiedzieć, czy przedstawione do badania rozwiązanie konstrukcyjne jest tym, o którym mowa w wynikach badań z pimotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Diagnosta nie umie czytać rysunków technicznych załączonych do raportu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Absolutnie nie ma takiego obowiązku i wymagań w stosunku do diagnosty. Można się posiłkować rzeczoznawcą. To ile kosztuje taki papier w pimocie na mocowania własnej konstrukcji powiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.